Over Leven: Mevrouw, u bent een man

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Frederique_ schreef:Ik heb een -wattuh?- blik op de wereld?
Dat je niet naar Cassandra gaat voor je foundation.

Sticky
Vrouw
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Dat zal 't zijn: ik gebruik vandaag geen foundation, dus mijn blik is iets minder vertroebeld :wink:

Voor wie denkt dat de wereld alleen maar slecht is voor de transseksuele medemens: dit soort werkgevers bestaan dus ook...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Pangloss was een karakter in Candide, ou l'optimisme, van Voltaire. In mijn herinnering (ik was een jaar of 15 toen ik het las), vond Pangloss dat, hoewel het niet altijd pluis was, de wereld waarin wij leefde "de beste was van alle mogelijke werelden" was. Het manier waarop je probeert veranderingen teweeg te brengen, door te reden met iedereen en hun te overtuigen, gekoppeld met wat ik beschouw als de rooskleurige bril waardoor je soms naar dingen kijkt, doet mij denken aan de naivite van Pangloss en Candide. Het is bepaald niet negatief bedoeld. Candide en Pangloss zijn karakters voor wie ik een warme hart draag. Echter deel ik niet altijd in hun blik op de wereld.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef :

Voor wie denkt dat de wereld alleen maar slecht is voor de transseksuele medemens: dit soort werkgevers bestaan dus ook

Inderdaad hoor.
Het is volgens mij absoluut te doen om werk te vinden als trans.
Call center is een goed voorbeeld en mogelijk ook een goede optie als je een binnenfunctie wil om je transitie af te werken.
Verder zijn er ondertussen in België al een hele pak 'zogenaamde' knelpuntberoepen. Er zijn m.a.w dus een hele pak vacatures waarvoor men gewoon geen geschikte mensen kan vinden op de arbeidsmarkt.

Zelf heb ik ontzettend veel angst gehad om mijn werk te verliezen.
Achteraf mag ik nu wel schrijven dat de angst onterecht is geweest. Het is immers nu al bijna 3 jaar na mijn outing op het werk.
Als ik mijn ontslag toch op een dag zou krijgen, dan mag ik dat toch niet meer linken met mijn transseksualiteit.

Groeten,

Melina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Lisa,

Bedankt voor de toelichting. Ik heb Voltaire inderdaad nooit gelezen. Heb wel eens gelezen dat Humanisten discussies niet gebruiken om elkaar te overtuigen, maar vooral om informatie uit te wisselen (discussiëren volgens het "Socratisch model"), waarbij iedereen vrijgelaten wordt om zijn/haar mening aan te passen op wat men hoort. Het is een manier van met elkaar omgaan die me bijzonder aanspreekt.

En verder denk ik dat transseksualiteit ook een voordeel kan zijn. Wat een transseksueel meegemaakt hebt heeft niet iedereen meegemaakt. Je moet er stevig voor in de schoenen staan. Wie het overleeft en wie dan kan overbrengen dat hij/zij die kracht ook t.b.v. een nieuwe werkgever kan gebruiken heeft zeker een pré t.o.v. andere kandidaten.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Frederique_ schreef:En verder denk ik dat transseksualiteit ook een voordeel kan zijn. Wat een transseksueel meegemaakt hebt heeft niet iedereen meegemaakt. Je moet er stevig voor in de schoenen staan. Wie het overleeft en wie dan kan overbrengen dat hij/zij die kracht ook t.b.v. een nieuwe werkgever kan gebruiken heeft zeker een pré t.o.v. andere kandidaten.
Ware panglossiaans optimisme op zijn beste. Het is mooi dat je zo denkt.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Coco schreef:Ja hoor, die klepel hangt wel ergens.
:lol: :lol: :lol:

Hoi allemaal! Ik ben net terug van vakantie en heb jullie natuurlijk errug gemist. Anderhalve bladzijde aan draden om weer op te pikken (no pun intended), pfoei! Op het eerste gezicht zeer vertrouwde kost: heerlijk na al die buitenlandse buitenissigheden.

Gelukkig is daar Coco: het is alsof ik in dat ene korte zinnetje een heel beiaard hoor klingelen. Mozart, als je het mij vraagt....
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef:
Janiek2 schreef:Ik ben net terug van vakantie en heb jullie natuurlijk errug gemist.
Was wel een lange vakantie he? :wink:
4 weken?
Ja, heerlijk :D .
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Hey eindelijk weer terug Janiek... grappig ik zat vandaag te denken: en janiek is er ook al niet

gelukkig... red travestie.org van de ondergang!

ik vind het helemaal niet leuk meer, al die passabiliteitsverhalen en gezicht en lichaamskeuringen hier...

het lijkt wel de marine...of een homokroeg, en daar wilde ik nu juist mijlenver van vandaan blijven....!!!!

het is ook overal hetzelfde...

all over the world strangers talk only about the weather...

hoe was je vakantie?
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Janiek2 schreef:
Coco schreef:Ja hoor, die klepel hangt wel ergens.
:lol: :lol: :lol:

Hoi allemaal! Ik ben net terug van vakantie en heb jullie natuurlijk errug gemist. Anderhalve bladzijde aan draden om weer op te pikken (no pun intended), pfoei! Op het eerste gezicht zeer vertrouwde kost: heerlijk na al die buitenlandse buitenissigheden.

Gelukkig is daar Coco: het is alsof ik in dat ene korte zinnetje een heel beiaard hoor klingelen. Mozart, als je het mij vraagt....
Hé, kanjert! Daar ben je weer. Ik heb jou ook gemist. Nu wordt het hier weer een stuk gezelliger :-).

En wat Mozart betreft: ik als hardcore cultuurbarbaar doe niet aan Mozart. Mij te buitenissig ;-).

Hoe was je holiday? Die van mij was erg leuk met Mara op de truck. Wel afzien op sommige punten, dat wel.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
lief dinnetje
Eredivisie

Hoi Janiek,

Welkom terug ...... ik begon me al zorgen te maken.

Het gaat hier trouwens steeds minder en minder over vadertransen op travestie.org (lol) ..... mogelijk kan dat onderwerp nu weer meer ter sprake komen.

Groetjes,

Melina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

haha Melina!

nou zullen we maar een nieuw topic daarover beginnen dan?

LOL

x,
Mina
lief dinnetje
Eredivisie

Mina schreef :

haha Melina!

nou zullen we maar een nieuw topic daarover beginnen dan?

LOL

x,
Mina

Hmmmmm, ik ken mijn plaats binnen de groep hoor.
Ik denk dat er iemand anders is die hier veel beter voor geplaatst is om zo een 'gevoelige' topic gepast in te leiden.

Groetjes,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Hoi Mina en Coco,

fijn dat jullie het nest voor me warm gehouden hebben :wink: .

Ik zal maar niet vertellen hoe "unbeschreiblich weiblich" ik me voelde tussen al die schitterende struise vrouwen in het Zwarte Woud, want dan gaat het alweer over passabiliteit:wink: .

Wel heb ik weer gemerkt dat het in de buitenwereld allemaal veel makkelijker toegaat dan hier. De meeste niet-T*'s hebben heel andere dingen aan hun hoofd dan het meten van vrouwelijkheid, uitzonderingen daargelaten.

Moest vaak aan Coco en Mara denken, zo onderweg. Vandaag nog, toen ik al die trucks stil zag staan op de "aires de repos" langs de snelweg. Een zwaar bestaan, lijkt me.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<<Denk je dat jouw transgender-zijn medeverantwoordelijk is voor het feit dat jij je baan verloor?>

Sinds wanneer heeft een reorganisatie te maken met ontslag ivm evt TG zijn? Als je me de associate even uit kunt leggen?

Wie is hier nou naief? Alsof zulke factoren nooit een rol spelen in de keus wie wel of niet wordt weg-gereorganiseerd.>

Jij bent blijkbaar zo naief om te denken dat ik de enige was die weg georganiseerd werd, en dat was niet het geval.

Ik was van de 9 van de in totaal 60 werknemers die afgevloeid werden.

Of ga je nou denken dat al die 9 weggereorganiseerden TG waren? Of anderszins 'gemankeerd'?

Alle 9 hadden een uitstekende staat van dienst, soms tot meer dan een decade, zoals ik.

Beetje verder denken dan je WO geschoolde brein reikt zou niet geheel onverstandig zijn.

Mila.
Plaats reactie