Ban van Mila terecht?

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Ik ben benieuwd naar julli reacties

Ja, maar ze zou niet de enige moeten zijn
17
40%
Nee, ze is te hard gestraft
17
40%
Nee, ik zie het probleem niet
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Nou nou, 'aangevallen', 'verdedigen', wat is dat eigenlijk voor een kroeg hier?
Je kunt toch ook gewoon reageren, meedoen, dat hebben er meer gedaan.

Maar back on topic, zou de tijdelijkheid van de laatste ban met terugwerkende kracht een precedent kunnen zijn voor soortgelijke eerdere zaken? :)

Sticky
Vrouw
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Sticky schreef:Nou nou, 'aangevallen', 'verdedigen', wat is dat eigenlijk voor een kroeg hier?
Je kunt toch ook gewoon reageren, meedoen, dat hebben er meer gedaan.
Babette heeft bewust (en in overleg) niet zelf gereageerd...juist om geen olie op het vuur te gooien.

Sticky schreef:Maar back on topic, zou de tijdelijkheid van de laatste ban met terugwerkende kracht een precedent kunnen zijn voor soortgelijke eerdere zaken? :)
Ook dit punt heeft onze aandacht.
Echter waar ik zelf mee zit, 'soortgelijke zaken' zoals jij dat noem, die zie ik zo 1,2,3 niet.
Nu kan het zonder twijfel dat ik zaken over het hoofd zie, dus in dat geval.....help me en benoem ze.
Om je wel even een stapje voor te zijn (en je mogelijk werk besparen), Mila/Lala/Anja/hormoonhomo is dus geen 'soortgelijke' (of vergeljkbare) zaak' .
Mila was al eens gebanned, is zonder toestemming -onder een andere naam- terug gekomen.
Toegegeven, dit terugkomen is door ons gedoogd en dat kun/mag je ons mogelijk kwalijk nemen.
De terugkeer was onder een andere naam (Lala) en in die hoedanigheid liep ze weer tegen een waarschuwing op.
Haar reactie daarop was om haar naam weer te wijzigen, nu in Anja....en ging gewoon door met haar gedrag.
Dit leverde uiteindelijk een ban op (ik ga de discussie over het terecht/onterecht van die ban niet (weer) aan).
Er was ook nogmaals duidelijk gemaakt (herhaald, zo je wilt) dat na een ban alleen terugkeer mogelijk was NA overleg met ons (en dus goedvinden van ons).
(De ban op Anja was overigens een ban op naam.)
Vervolgens komt ze -zonder overleg, en dus zonder toestemming- terug als Hormoonhomo.
Dit leverde een ban op naam EN IP op..........
Je ziet dat deze kwestie dus anders ligt dan de laatste (tijdelijke) ban van Lighningbolt (althans naar mijn mening).
Er is ook geopperd dat Mila (in al haar namen) waardevolle bijdragen heeft geleverd en dat ben ik geheel 100% met ieder eens.
Echter, ook heeft zij op momenten een dergelijk gedrag vertoond dat DAT gedrag dus een ban opgeleverd heeft, al het goede ten spijt.
Juist vanwege haar goede bijdragen is haar terugkeer gedoogd, maar ergens is een grens.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Nog een aanvulling......zojuist ene Mia maar weer een ban gegeven.
3 x raden wie 'Mia' was/is.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb nog wel een ander creatief voorstel. Als je iemand een ban voor een bepaalde periode geeft, dan is de volgende ban 2x zo lang. Voorbeeld: je geeft iemand de 1e keer een ban voor een week, de tweede ban is dan 2 weken, de derde ban = 4 weken en zo voort. En als iemand zich 10x laat bannen dan duurt de laatste ban 512 weken (9 jaar)...

...en de ban daarna 1024 weken... (= plm. 19,5 jaar)

:wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Zullen we ook zoiets doen met jouw verzet tegen de VU? Dat je het daar 1x in de maand over mag hebben, en als je je daar niet aan houdt 2 maanden niet, enz? =P
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Frederique_ schreef:Ik heb nog wel een ander creatief voorstel. Als je iemand een ban voor een bepaalde periode geeft, dan is de volgende ban 2x zo lang. Voorbeeld: je geeft iemand de 1e keer een ban voor een week, de tweede ban is dan 2 weken, de derde ban = 4 weken en zo voort. En als iemand zich 10x laat bannen dan duurt de laatste ban 512 weken (9 jaar)...

...en de ban daarna 1024 weken... (= plm. 19,5 jaar)

:wink:

Groetjes,

Frederique
Het klinkt misschien gek, maar een dergelijke gedachte heb ik ook door m'n hoofd laten gaan.............alleen had ik niet zover doorgerekend :lol:
Maar we nemen hem mee.....thnks
Laatst gewijzigd door johnn op ma feb 18, 2008 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Hertog Jan
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 15:33
Locatie: <10 km onder utrecht

Bericht door Hertog Jan »

he Frederique,

goed iedee
enne had je een rekenmachine bij de hand :wink:
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

John schreef :

Nog een aanvulling......zojuist ene Mia maar weer een ban gegeven.
3 x raden wie 'Mia' was/is


Wel je lijkt haar niet te kunnen stoppen.
Nu is ze weer terug als Myra.
Die heeft hier wel veel profielen op travestie.org precies.

Groeten,

Melina
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

--------------------------------------------------------------------------------

ex-hetero travestiet schreef:

Waar ik het wel wat moeilijker mee heb is hypocrisie.
Lig je als 'wezen' met een mannelijk geslacht in bed met een ander 'wezen' van het mannelijke geslacht en heb je seks, dan is en blijft dat een homoseksueel contact voor mij.
Niks om je om te schamen dus, maar het is ook niet nodig om er verhaaltjes rond te hangen.



Ik heb je al vaker *geprobeerd* uit te leggen, dat er meerdere vormen van transseksualiteit zijn, en er zijn ook diverse redenen dat sommige transen niet in transitie kunnen gaan, bijv wegens gezondheidsredenen. Hoe jij die mensen hier als *wezens* omschrijft vind ik onnodig kwetsend. Het is precies hetzelfde als dat iemand van jou zou zeggen dat je een freak bent of omgebouwde kerel enz enz...
Ik snap ook niet dat iemand die zelf trans is en weet hoe moeilijk het kan zijn, zo makkelijk dit soort opmerkingen wil maken.
Je hebt het wel over het diepste binnenste WEZEN van mensen... waar het in het leven WEZENLIJK om gaat... wie je bent en hoe je van jezelf en anderen kunt houden....
Ik vind het onbegrijpelijk dat je dan dit soort uitspraken doet... en ook loopt te verkondigen dat sommige niet passabele transen vast wel zullen moeten betalen voor liefde, ze zouden de eerte niet zijn...
Beste, wordt het niet tijd nu eens aandacht te gaan besteden aan je binnenste ipv je problemen eruit proberen te fietsen zoals je nu lijkt te doen... ik gun je alles hoor, maar zo ongevoelig als jij de laatste tijd omgaat met de gevoelens van andere transen, en dan nog verbaasd zijn dat je tegenreactie's krijgt van deze op gene... vind ik wel een beetje bizar...

wel met liefde
Els
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

ex-hetero travestiet schreef:John schreef :

Nog een aanvulling......zojuist ene Mia maar weer een ban gegeven.
3 x raden wie 'Mia' was/is


Wel je lijkt haar niet te kunnen stoppen.
Nu is ze weer terug als Myra.
Die heeft hier wel veel profielen op travestie.org precies.

Groeten,

Melina
Klopt....en ook deze weer een ban.

Dan even in het algemeen....dus voor iedereen.
Geven jullie maar aan wat je wilt met Mila (met welke naam dan ook).
Zij blijft iedere keer terugkomen met IP anonymizers.
Iets wat zij in het verleden ten stelligste ontkend heeft te gebruiken.
Ik kan (wij kunnen) natuurlijk doorgaan met elke keer bannen als zij binnenkomt.
Echter voel ik persoonlijk daar niet zo heel veel voor.
Even zomaar een losse gedachte.....het zou al een heel stuk schelen als er niemand meer zou reageren op haar berichten.
Ik kan me hierbij heel goed voorstellen dat dit moeilijk is, zeker als ze (heel erg) persoonlijk wordt.
Aan de andere kant lijkt mij het juist de lol van haar om iedere keer bepaalde mensen toch weer boven op de kast te krijgen.
Kortom, staan wij er alleen voor, en moeten we dus maar blijven bannen (en jullie haar aantijgingen blijven slikken)...of.......
Helpen jullie ook mee en reageren jullie niet meer op wat ze dan ook schrijft (mocht ze toch weer terugkomen).
Maken we er met z'n allen weer een leesbaar forum van of niet?????
Keus is nu aan jullie...........
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Laat Mila (en Patricia), maar op op een normale manier terugkomen (dus opheffen van de ban (zonder discussie of die al dan niet terecht waren)), want zo blijft het een kat en muis spelletje waar niemand iets mee opschiet. Ik hoop, dat iedereen in de toekomst drie keer adem haalt en zich afvraagt of het wel de moeite van de reactie is voordat men weer begint uit te halen. Aan iedereen mankeert wel wat, maar dat hoeft toch niet gebruikt te worden om je woorden kracht bij te zetten.

Irene
Kleine stapjes
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Ooit hieraan gedacht?

Afbeelding

Don't feed trolls, ofwel lieverds, voer geen trollen
liefs, Josette
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Sticky schreef:Diepe zucht to you too Babette, je bent zelf ook aardig oostindisch doof gebleken hier. Of heb ik je reactie over het ts-poortwachter-zijn gemist?
even voor de goede orde: naar aanleiding van het begin van die discussie èn jouw houding daarin heb ik jou drie pee-beetjes gestuurd, dus loop hier niet te jokkebrokken aub.

Aan datgene dat Johnn over dit onderwerp geschreven heeft, heb ik niets toe te voegen: het leek weinig zinvol om verzeild te raken in welles-niets spelletjes: vandaar mijn terughoudendheid.

Tot slot: mijn "diepe zucht" ging over de ordinaire scheldpartijen van sommige schrijfstertjes hier. Mijns inziens moet het toch mogelijk zijn om op een genuanceerde manier met elkaar te communiceren... Waar een wil is, is een weg! :D

Travestie.org is een onafhankelijke website, welke tot doel heeft de verschillende facetten van travestie, transgenderisme en transseksualiteit te belichten. Een ieder kan het T* zijn op een andere wijze beleven. Daarom is het belangrijk om elkaar hierin te accepteren en respecteren. Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf.

Is volgens mij geen woord Frans bij! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Janiek2 schreef:Helemaal gelukkig ben ik niet met die rol van "schooljuf". Eigenlijk is dat een taak voor moderatoren
Hoezo een taak van de moderators? Patricia is een volwassen vrouw; dat ze zich als een klein kind gedraagt betekent niet dat wij een verplichting hebben om haar als zodanig te behandelen en haar opvoeding in handen te nemen. Waaruit bestaat onze plicht om mensen op te voeden?
Janiek2 schreef:Dat lightingbolt nu een ban voor een afgebakende periode heeft, vind ik persoonlijk al een hele vooruitgang. Zo krijgt de maatregel een functie in een "corrigerende dynamiek" en niet het karakter van "buitensluiten".
"corrigerend dynamiek" is wel een term die rechtstreeks uit het pedagogiek afkomstig is voor het opvoeden van kinderen. En dat vind ik wel erg betuttelend om dat op volwassenen toe te passen. Je mag van volwassenen kunnen verwachten dat ze als volwassenen zich gedragen, en als dat niet zo is, horen zij niet thuis tussen de volwassenen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Babette schreef:heb ik jou drie pee-beetjes gestuurd, dus loop hier niet te jokkebrokken aub.
Da's geen 'jokkebrokken' (we zijn blijkbaar echt op de pedagogische toer, om even bij Lisa aan te sluiten), je hebt je op het forum schuil gehouden toen er een discussie losbarstte over ts-forum-beleid.
Jouw pb-tjes waren alleen maar vol verontwaardiging over wat ik allemaal durfde te zeggen. Je bent dus nergens op ingegaan, en al helemaal niet in het openbaar.
Babette schreef:op een genuanceerde manier met elkaar te communiceren...
Je wil gewoon geen kritiek horen en alles met een teentjeskrommend manteltje der liefde bedekken, daar komen we vast ver mee.

Sticky
Vrouw
Plaats reactie