Kijken passabele transen neer op niet passabele transen?
Moderator: Moderators
-
- Eredivisie
Dorine schreef :
vooral oogbobbeltjes en kin/kaak en wat mij betreft had het veel drastischer gemogen, hij zou een reset doen en wat zaagwerk maar het is een conservatief chirurg hetgeen natuurlijk wel zo verstandig is, Een beetje de hoekjes eruit vijlen maakt al een heel verschil in mijn geval, toch heeft ie dan niet gedaan wat afgesproken was, nou ja wij hebben er geen verstand van mss had ik het niet nodig
Hoi Dorine,
Ik snap zeker wat je schrijft ....elke ingreep is eigenlijk een beetje overleven vind ik zelf.
Het is wel opvallend dat éénmaal je genezen bent dat je die ellende snel vergeet.
Verder denk ik dat je best kan wachten om conclusies te trekken, naar mijn eigen ervaring neemt het bijna altijd ongeveer 6 maand na een ingreep alvorens je echt het resultaat kan zien.
Groetjes,
Mel
vooral oogbobbeltjes en kin/kaak en wat mij betreft had het veel drastischer gemogen, hij zou een reset doen en wat zaagwerk maar het is een conservatief chirurg hetgeen natuurlijk wel zo verstandig is, Een beetje de hoekjes eruit vijlen maakt al een heel verschil in mijn geval, toch heeft ie dan niet gedaan wat afgesproken was, nou ja wij hebben er geen verstand van mss had ik het niet nodig
Hoi Dorine,
Ik snap zeker wat je schrijft ....elke ingreep is eigenlijk een beetje overleven vind ik zelf.
Het is wel opvallend dat éénmaal je genezen bent dat je die ellende snel vergeet.
Verder denk ik dat je best kan wachten om conclusies te trekken, naar mijn eigen ervaring neemt het bijna altijd ongeveer 6 maand na een ingreep alvorens je echt het resultaat kan zien.
Groetjes,
Mel
Hey Dorine!Dorine schreef:Aangezien ik net uit Thailand kom en dus nog met zo n gezichtsmaskertje loop (herkenbaar Jamie?) en Patries er via tinkerbell weer achter is gekomen, hetgeen blijkbaar noopte tot een online realiteitstest , ik hoop dat ze zelf heeft ingevuld ' naturelle' want ja dan hoef je verder helemaal niks te doen laat lekker je baard staan bijv ! heel authentiek piraterig hoor
Iedereen heeft de mond vol van naturel en innerlijk, de cosmetische industrie draait ondertussen overuren, ik word er wel moe van zeker als lotgenoten er moeite mee hebben
Hormoongebruik is ingrijpender dan welke cosmetische ingreep ook en ik zou wat meer begrip van verwachten van mensen die hun lichaam uit hun moverende redenen dat aandoen, want gezond is het niet, van een FFS herstel je meestal wel binnen een paar maanden itt tot de gevolgen van hormoongebruik die vaak nog onduidelijk zijn op langere termijn voor t' s .
Jammer dat mijn keuze er niet bijstaat, ik ben toch duidelijk genoeg geweest in de real life gesprekjes:
Stink schreef:
'Je stinkende best doen, weten dat dat nog niet perfect is en je niet schamen voor jezelf maar trots zijn op wie je bent en wordt'
Een beetje in de categorie ' mensjes' maar als ik kon kiezen , dieee! trots ben ik niet, wel echter en gelukkiger
Voor je innerlijk kan je niet iets dergelijks dramatisch laten doen, wat in de buurt komt is geestelijke zorg, maar ook daar resultaat niet gegarandeert....pun intended
wat passabiliteit betreft ben ik lang niet zover als bijv Melina (ja die vind ik passabel) of Jamie maar ik ben zeg maar van een 5 naar een 7 op de schaal gegaan denk ik, de reakties van mensen zijn wel hoopgevend, het is leuk zonder veel aan jezelf te doen in de juiste gender worden gezien, en zonder plakborsten ! (wat haat ik die dingen).
In Bangkok haalde iemand die uit haar koffer na een BVG, of ik ze moest hebben.....
zal wel weer een stille hint geweest zijn
anyway
succes ermee
liefs Door
vrouw als geuzennaam (Mila bait)
Cool dat je je gezicht hebt laten doen! Die verbanden komen me akelig bekend voor. Ik moest er 6 weken mee lopen. Mensen keken meer naar die verbanden dan naar mij.
En je vergelijkt jezelf met mij zoals ik nu ben. Maar ik heb de FFS al in september laten doen. En je zult merken dat je met de dag nog verschil gaat zien. Ik denk dat je net zo'n een vrouwelijk resultaat als ieder ander kunt verwachten.
Sterkte met je herstel!
XXx
Hoi Jamie, je krijgt de groeten uit Thailand van Nuuch (?) of Nuut? Very you friend?beautiful girl from Holland, yes very tall waren haar woorden geloof ik. Verder was er in het hotel veel geroddel over iemand uit ons landje die durfde topless aan het zwembad te zitten ! tja ik kon me er niet over opwinden hoor.
Ik ben blij met het resultaat maar ik ben nog lang niet zover dat ik op anderen kan neerkijken (behalve in hakken haha) , ik hoop dat ik nooit zover kom lijkt me een ongezonde ambitie
Bedankt voor de lieve woorden allemaal, het onderwerp ging me nogal aan het hart zoals je kan begrijpen, de hechtingen voel ik nog elke keer bij het eten, het is nogal kort geleden allemaal
Vredesgroet, peace !
Dorine
Ik ben blij met het resultaat maar ik ben nog lang niet zover dat ik op anderen kan neerkijken (behalve in hakken haha) , ik hoop dat ik nooit zover kom lijkt me een ongezonde ambitie
Bedankt voor de lieve woorden allemaal, het onderwerp ging me nogal aan het hart zoals je kan begrijpen, de hechtingen voel ik nog elke keer bij het eten, het is nogal kort geleden allemaal
Vredesgroet, peace !
Dorine
terra incognita
Mijn ervaring is:
1 dat er mensen zijn die je als 1 grote familie zien en geen moeite hebben in de nabijheid van andere transen, tg, tv, wie dan ook te zijn,
2 er mensen zijn die er alles aan doen om niet "ontdekt" te worden en subiet niet bij je in de buurt willen zijn; of het brengt een spanning met zich mee.
Zij moeten zoveel mogelijk voor het hun gewenste geslacht door het leven gaan en niets of niemand mag hen er aan terug herinneren.
Op een groep mensen waar ik bij ben is zo iemand; pijnlijk mmm; draagt nou niet bij aan m'n zelfvertrouwen.
3 er mensen zijn die in hierarchieen denken, waarbij onderaan tv, daarna tg, daarna, ts en ook tg's zien als mensen die "nog niet om" zijn en op die manier ook op je in praten.
(Een vorige relatie van mij was zelf "om" maar kon er niet mee omgaan dat ik tussen 2 geslachten in zat,
maar erger nog, had daar een vooroordeel over en praatte op me in
van dat ik niet kon kiezen en van ja, wat wordt het nou? (De welbekende dichotome omgevingsdruk heb je in de maatschappij, maar ik maak vaak de denkfout dat die "klik klak, je hebt man of vrouw" dichotome druk bij partners die genderdysfoor zijn dan wel niet zal zijn, maar helaas, pindakaas
en ook pijnlijk alweer.
Sanne
1 dat er mensen zijn die je als 1 grote familie zien en geen moeite hebben in de nabijheid van andere transen, tg, tv, wie dan ook te zijn,
2 er mensen zijn die er alles aan doen om niet "ontdekt" te worden en subiet niet bij je in de buurt willen zijn; of het brengt een spanning met zich mee.
Zij moeten zoveel mogelijk voor het hun gewenste geslacht door het leven gaan en niets of niemand mag hen er aan terug herinneren.
Op een groep mensen waar ik bij ben is zo iemand; pijnlijk mmm; draagt nou niet bij aan m'n zelfvertrouwen.
3 er mensen zijn die in hierarchieen denken, waarbij onderaan tv, daarna tg, daarna, ts en ook tg's zien als mensen die "nog niet om" zijn en op die manier ook op je in praten.
(Een vorige relatie van mij was zelf "om" maar kon er niet mee omgaan dat ik tussen 2 geslachten in zat,
maar erger nog, had daar een vooroordeel over en praatte op me in
van dat ik niet kon kiezen en van ja, wat wordt het nou? (De welbekende dichotome omgevingsdruk heb je in de maatschappij, maar ik maak vaak de denkfout dat die "klik klak, je hebt man of vrouw" dichotome druk bij partners die genderdysfoor zijn dan wel niet zal zijn, maar helaas, pindakaas
en ook pijnlijk alweer.
Sanne
Ik droom, dus ik ben.
-
- dagelijks aanwezig
Hier sla je de spijker op de kop, voor wat mij betreft. Dit is namelijk de exacte reden waarom ik (nog) niet naar de LKG avonden of andere *T bijeenkomsten ga. Ik ben nog niet "om", ben zelfs niet fulltime; en als ik in boymode naar zo'n avond zou gaan.. je snapt 'm al.. dan pas ik er niet echt in. Ik denk dat dit voor veel mensen in een vroeg stadium een lastige drempel is.. dat je als mindere trans wordt beschouwd als je in boymode naar zo'n meeting gaat, of echt totaal niet passabel bentSan10 schreef: 3 er mensen zijn die in hierarchieen denken, waarbij onderaan tv, daarna tg, daarna, ts en ook tg's zien als mensen die "nog niet om" zijn en op die manier ook op je in praten.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Gister ben ik naar de ledenvergadering van de LKGT&T geweest waar ook een paar mensen in (vlg. de voorzitster) "tijdelijke man-mode" waren . 't Was en is geen enkel probleem.Ajira schreef:Hier sla je de spijker op de kop, voor wat mij betreft. Dit is namelijk de exacte reden waarom ik (nog) niet naar de LKG avonden of andere *T bijeenkomsten ga. Ik ben nog niet "om", ben zelfs niet fulltime; en als ik in boymode naar zo'n avond zou gaan.. je snapt 'm al.. dan pas ik er niet echt in. Ik denk dat dit voor veel mensen in een vroeg stadium een lastige drempel is.. dat je als mindere trans wordt beschouwd als je in boymode naar zo'n meeting gaat, of echt totaal niet passabel bent
Aan de andere kant herken ik 't wel wat, ik ben nl ook 1x bij Virgin geweest en daar werd ik door een aantal mensen (let wel: een aantal mensen, er waren ook mensen die daar absoluut geen last van hadden!) "gewoon" genegeerd omdat ik op dat moment bepaald niet passabel was.
Mijn tip: als je zin hebt om te komen, probeer het dan gewoon een keertje, er zijn vast wel mensen die je goed opvangen en je kunt er veel aan hebben...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
dat is eigenlijk best wel jammer. Een beetje kruisbestuiving lijkt me best wel gezond. Mijn laatste T-bijeenkomst dateert alweer van vorig jaar, toen m'n partner en ik naar Tranfusion zijn geweest. Het leuke daaraan vonden wij de enorme diversiteit aan T's en aanverwante artikelen (kinderen van, en partners). Net als echte mensen overigens!Joyy schreef:beide groepen lijken niet erg in elkaar geinteresseerd
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Mn eerste keer toen ik naar Virgin ging, kwam ik uit mn werk, ongeschoren en al en in pak waar ik mn jasje uitdeed om er wat minder ' mannelijk' uit te zien. Mn uiterlijk, mn lichaam daar gaat het niet om dacht ik ze zien wel wie ik ben!
Het leverde geen confrontaties op, wel wat vreemde blikken wat ik nu wel weer beter kan plaatsen, toch was ik gewoon mezelf en eigenlijk heel blij vrouw te zijn maar zo frustrerend dat dat niet gezien werd !
Dat was mijn echte realiteitstoornis, ik dacht dat mensen wel door dat exterieur heen konden kijken, ik was zo zeker van wie ik was, dat is helaas zelden gebeurd, nog steeds is het pijnlijk die confrontatie met het feit dat ik er nog lang niet ben en misschien niet zal komen kwa passabiliteit. Ondanks alles werd ik met ;' zij' aangesproken wat toch een zucht van opluchting gaf en ik vond de mensen lief
De rest is geschiedenis, en mensen zien nu meer wie ik ben maar vaak is er nog verwarring, en dan probeer ik me te bedenken hoe ver ik inmiddels ben
dat is alles denk ik als je het over passabiliteit, het als een zegen beschouwen hoe ver je inmiddels bent, terugkijkend, je bent ' er' namelijk nooit, ondanks alle jubelverhalen
Het leverde geen confrontaties op, wel wat vreemde blikken wat ik nu wel weer beter kan plaatsen, toch was ik gewoon mezelf en eigenlijk heel blij vrouw te zijn maar zo frustrerend dat dat niet gezien werd !
Dat was mijn echte realiteitstoornis, ik dacht dat mensen wel door dat exterieur heen konden kijken, ik was zo zeker van wie ik was, dat is helaas zelden gebeurd, nog steeds is het pijnlijk die confrontatie met het feit dat ik er nog lang niet ben en misschien niet zal komen kwa passabiliteit. Ondanks alles werd ik met ;' zij' aangesproken wat toch een zucht van opluchting gaf en ik vond de mensen lief
De rest is geschiedenis, en mensen zien nu meer wie ik ben maar vaak is er nog verwarring, en dan probeer ik me te bedenken hoe ver ik inmiddels ben
dat is alles denk ik als je het over passabiliteit, het als een zegen beschouwen hoe ver je inmiddels bent, terugkijkend, je bent ' er' namelijk nooit, ondanks alle jubelverhalen
terra incognita
Grappig! Frederique ziet die apartheid niet. Op de eerste transgender infodag was het best aardig gemengd, maar ook daar liepen, naar aanleiding van een vraag van een buitenstaander over een hiërarchie die zij bespeurde, de emoties direct hoog op.Joyy schreef:beide groepen lijken niet erg in elkaar geinteresseerd
Die ene familie is er toch niet echt, ook op de T&T dus niet. En dat is nog maar een beperkt segment van de transgenderwereld.
Babette noemt het transfusion festival. Dat was een unieke gelegenheid, want daar was de hele regenboog bij elkaar. Als de buitenwereld dat gezien had, was er een mooi beeld ontstaan.
Maar met het gemopper op de Lellebel en fetisjisten en het 'zeker ook geen homo' blijkt er nog geen brede solidariteit te zijn. Daar ben ik zelf wel erg voor, want dat geeft mensen de gelegenheid zelf te ontdekken wat voor hen het beste is, zonder in een beperkte subcultuur te blijven zitten, die het bestaan van allerlei "no go-area's" in stand houdt.
Ikzelf vind de dingen die de Noodles in Amsterdam organiseren daarom heel positief, want daar komt iedereen op af, ook transmannen, bijvoorbeeld. Is ook heel leuk.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
doe mij maar een mix en een transfusion is anders van opzet dan een t en t
op een t en t heb je een bar gedeelte en koffie en thee gedeelte, heb je vrij snel een scheiding blijkbaar
als je die heel groep op een festivalterein neer zou zeten zou het vanzelf wat meer gemixt worden heb ik de hoop, hoewel ik mezelf ook betrap op selcetiviteit, waar dan weer niets mis mee is maar soms vnd ik dat miner selectief mijn blik op mijn doelgroep zou verruimen
bot voorbeeld:
ik liep eens op de roze maandag met een groep t's, de ene was van 35 meter afstand te herkennen aan d elengte, maar voroal aan de enorm op en neer zwengelende manhood in de broek, en ik laat in het midden of dat bewust of onbewust was
daar wilde ik absoluut niet mee geassocieerd worden
op een t en t heb je een bar gedeelte en koffie en thee gedeelte, heb je vrij snel een scheiding blijkbaar
als je die heel groep op een festivalterein neer zou zeten zou het vanzelf wat meer gemixt worden heb ik de hoop, hoewel ik mezelf ook betrap op selcetiviteit, waar dan weer niets mis mee is maar soms vnd ik dat miner selectief mijn blik op mijn doelgroep zou verruimen
bot voorbeeld:
ik liep eens op de roze maandag met een groep t's, de ene was van 35 meter afstand te herkennen aan d elengte, maar voroal aan de enorm op en neer zwengelende manhood in de broek, en ik laat in het midden of dat bewust of onbewust was
daar wilde ik absoluut niet mee geassocieerd worden