werk en transexualiteit

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

50 euro voor een gesprek vind ik niet echt veel. Voor een gemiddeld gesprek bij een psycholoog ben je snel € 65 - € 85 per uur kwijt.

Dat je je niet zo maar een genderdichotome hoek in moet laten drukken ben ik direkt met je eens. Ik denk dan ook dat je samen met hun moet zoeken naar een vorm die voor jou werkt en die ook voor een werkgever niet afschrikt. Naar mijn mening heb jij daarin altijd het eerste, middelste en laatste woord :wink: , al kan het soms geen kwaad ook eens naar een andere mening te luisteren.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

Tja de prijs daar schrikken we van en we denken algauw dat is teveel!!
Misschien is hier wel iemand aanwezig die even kan voorrekenen wat een arbeider of zzp-er voor kosten heeft om een uur te werken?
Ineke?

Weet zelf van een coach die ooit voor zichzelf is begonnen en het hier zeer moeilijk mee had maar zijn uurloon behoorlijk moest opschroeven om aan alles te voldoen qua belasting, verzekering, leefkosten, instant houden woning/bedrijfruimte. Uit ideale overweging begonnen met een laag tarief maar kon dit niet volhouden aangezien hij als zzp-er ook een goed inkomen wou hebben.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het hangt een beetje van het soort werkzaamheden af natuurlijk, maar een uurprijs van 50€ daar kan niemand van leven.


Irene
Kleine stapjes
Saartje
Eredivisie
Berichten: 707
Lid geworden op: zo mei 04, 2008 12:44
Locatie: Amsterdam

Bericht door Saartje »

ok...

Het gaat om een intakegesprek.

Een bedrijf (het enige in Nederland dusver toch?) dat T gericht helpt reintegreren vraagt diezelfde T 50 euro voor een intakegesprek.

Niks uurloon, niks hulp, intake!!
Heb je dan vertrouwen in je bedrijf of eh?

Het gaat niet om het geld, het gaat om het principe!!

hallo?
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik reageerde eigenlijk op de vraag van Dhiamara, reintegratiegesprekken worden doorgaans door de werkgever of door de uitkeringsinstantie betaald, dus is geld vragen voor een intakegesprek inderdaad vreemd.

Irene
Kleine stapjes
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

Irene, ik bedoelde jou dus met de vraag om een berekening van een uurloon van iemand die voor zichzelf begint met alle lusten en lasten er aan. Begreep uit jou stukjes dat je eigen baas bent en dus hier meer van weet.

Heb de site overigens ook bekeken en het lijkt mij eerder dat wij zelf naar een dergelijke coach gaan en niet gestuurd worden door re-intregratie medewerkers die van deze coaching afweten. Let wel ze zijn nog maar net gestart en weten ze dan wel bij het GAK e.d van deze manier van coaching?

En als ik het goed gelezen heb dan is de betaling van het geheel naderhand en dus is het helemaal niet raar om tijdens een intake-gesprek alvast iets te vragen. Want als je er niet mee in zee gaat dan is dat werk-uur voor hun verloren. Zit je met genoeg klanten dan kan het vaak wel voor de helft van de prijs maar dat denk ik niet dat dit hier het geval is.

Overigens rekende mijn psycholoog ook van af het eerste in-take gesprek
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Bij een advocaat is meestal een eerste gesprek ook gratis, omdat dit oriënterend is. Maar bij een psycholoog moet je over het algemeen vanaf het eerste gesprek al betalen. Op zich is 50 euro niet te veel, maar het is ook net wat je er zelf van verwacht, en je kunt niet voor niks ook mailen.
En of we nou zo'n melkkoe zijn, ik denk het niet. Een gat in de markt ? Misschien als iedereen naar hun toe zou gaan, maar dat gebeurt toch niet. Ze zullen ook andere klanten moeten werven voor hun bureau om te kunnen overleven als dit je main bussines is.
Chan
ff weer wat posten
Berichten: 45
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 2:07
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Chan »

hoi
de E 50,= is excl.BTW E. 42,= ; psychologen e.d. medische beroepen zijn echter BTW-vrijgesteld. Van dit bedrag moeten kantoor- auto- reclame&wervingskosten enz. enz. af; een zelfstandige heeft som veel werk, soms weinig, soms worden vorderingen helemaal niet geincasseerd, bedragen zijn incl.vakantiegeld/toeslag, verzekeringen, pensioenopbouw. M.a.w. dit is - indien ongesubsidieerd - een vriendenprijsje. Immers dat ene uur wordt voorafgegaan door een uitgebreid telefoongesprek, dossiervorming, nawerk enz.
>> "We investeren tijd in je. Net zoveel tijd als nodig is. Het kan zijn dat een enkel gesprek of een make-over van je CV voldoende is om werk te vinden. Het kan ook zijn dat je meer nodig hebt om te slagen. Of dat je meerdere pogingen moet doen om ergens aangenomen te worden. We blijven je helpen en steunen, totdat je geslaagd bent.
Als je je doel hebt behaald, verwachten we een redelijke compensatie. Hierover worden vooraf en gaandeweg individuele afspraken gemaakt, die afhankelijk zijn van de geïnvesteerde tijd en van de inkomensstijging die wordt behaald met het vinden en het behouden van je nieuwe baan. Uiteraard is ook het mogelijk om onze diensten in te huren als (onderdeel van een) re-integratietraject.
Als je er niet in slaagt om werk te vinden of je baan na je proeftijd te behouden en je wilt niet met Diepdruk verder, ben je ons niets verschuldigd. No cure-no pay.
>> nix vriendenprijsje >> puur liefdadigheid, ik geef dit bedrijf maximaal 2 jaar en dan zijn ze opgeheven of krijgen geld uit de staatsruif.
ben oersaai, dus nix te vertellen
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Ik heb afgelopen vrijdag een gesprek gehad met mn werkgever. Hij reageerde heel warm en hartelijk. Sterker nog, toen ik m vroeg om n gesprek omtrent mij en mijn toekomst, was transseksualiteit eigenlijk een van de eerste dingen waar hij aan dacht. Wat wel weer aangeeft dat het blijkbaar toch meer opvalt dan je soms denkt. Hij staat er zeer open voor, heeft zijn steun en acceptatie uitgesproken en wil zelfs nog mee denken en helpen met een coming out naar de collega's die het nog niet weten. Soms maak je je drukker om dingen dan nodig is...
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Fijn om te lezen dat je genderdysforie door hem zo goed geaccepteerd wordt: weer een stap vooruit!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Da's goed nieuws Amber :-)

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

AM_ber_79 schreef:Ik heb afgelopen vrijdag een gesprek gehad met mn werkgever. Hij reageerde heel warm en hartelijk. Sterker nog, toen ik m vroeg om n gesprek omtrent mij en mijn toekomst, was transseksualiteit eigenlijk een van de eerste dingen waar hij aan dacht. Wat wel weer aangeeft dat het blijkbaar toch meer opvalt dan je soms denkt. Hij staat er zeer open voor, heeft zijn steun en acceptatie uitgesproken en wil zelfs nog mee denken en helpen met een coming out naar de collega's die het nog niet weten. Soms maak je je drukker om dingen dan nodig is...
Vet!!!!

Leuk om te horen Amber....

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie