De man van een TS is TV of CD

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Coco schreef:
marjan schreef:En verder denk ik dat iets dergelijks ook opgaat voor een rechtgeaarde lesbienne, die vaak ook niets van een trans moet hebben. Zo is mij verteld door iemand die lang in die scene heeft rondgelopen en zo ervaar ik het zelf ook telkens wanneer ik naar vrouwengelegenheden ga.

Groetjes,
Marjan
Ehhh...hier moet ik toch even op inhaken. Volgens mij ben je hier aan het generaliseren. En ik geloof dat ik daar niet blij mee ben. Want ik heb geen enkel probleem met transsexuelen. Waarom zou ik? Maakt hen dat minder mens dan 'normale' mensen? En wie ben ik dan om te oordelen dat ik daar niets van moet hebben? Voor mij is iedereen gelijk. Het gaat mij om de inhoud en het gehele plaatje van de mens waar ik voor val. En in dit geval is dat een ex-trans. Mijns inziens is daar helemaal niets mis mee. Sterker nog: ik wil haar nooit meer kwijt. Dus Marjan, voortaan niet meer alle lesbiënnes op een hoop gooien. Uitzonderingen bevestigen namelijk altijd nog de regel :wink:.
Vandaar dat ik schreef "vaak" en voor de rest ben ik het met je eens. Het gaat mij er overigens niet zozeer om hoe een rechtgeaarde lesbienne over transen denkt, maar of ze er een relatie mee zou beginnen. En van wat ik heb begrepen is de kans daarop van dezelfde orde als in het geval van een rechtgeaarde hetero man.

Groetjes,
Marjan
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

In plaats van te bekvechten over waar wij met elkaar niet eens zijn, kunnen wij proberen overeenstemming te bereiken over waar wij wel met elkaar eens zijn?

Een poging:
  1. Er zijn mensen die zich aangetrokken voelen tot T*-s omdat ze T* zijn.
  2. Er zijn mensen die zich aangetrokken voelen tot T*-s ondanks hun T*-zijn.
  3. Er zijn mensen die juist niets moeten hebben van T*-s omdat ze T*-zijn.
  4. Wij kunnen niets met zekerheid zeggen over de relatief grote van de drie verschillende groepen, echter veronderstellen wij dat de laatste groep aanzienlijk groter is dan de andere twee.
  5. Gezien de relatief verhouding tussen het aantal T*-s en niet-T*-s, hoeft alles niet te betekenen dat een T* geen kans maakt om een partner te treffen in categorie 2.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Lisa met een S schreef:In plaats van te bekvechten over waar wij met elkaar niet eens zijn, kunnen wij proberen overeenstemming te bereiken over waar wij wel met elkaar eens zijn?
Met alle respect Lisa, vind ik het woord bekvechten hier nogal misplaatst en ik kan het helaas niet anders zien dan je zoveelste poging om de discussies hier naar jouw hand te zetten dan wel vroegtijdig in de kiem te smoren. Ik heb daardoor steeds minder zin om hier nog te schrijven, of is dat soms je bedoeling?

Groetjes,
Marjan
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Ik ben het geheel met Marjan eens dat de term 'bekvechten' enigszins misplaatst is. Marjan plaatst een opmerking waar ik het niet mee eens ben en ik dien haar van repliek. Zo hoort het bij mijn weten ook op een forum te gaan waar discussies worden aangezwengeld die niet over koetjes en kalfjes gaan. Laat ons dus maar lekker bakkeleien, Lisa. Is alleen maar goed voor de vorming van ons gezichtsveld. No hard feelings!
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Coco schreef:Ik ben het geheel met Marjan eens dat de term 'bekvechten' enigszins misplaatst is.
'Bekvechten' had niet zozeer betrekking op jullie laatste twee postings, maar met andere voorgaande delen van de discussie. Het was dus inderdaad ongelukkig gekozen om het te gebruiken naar jullie twee postings.
Coco schreef:Marjan plaatst een opmerking waar ik het niet mee eens ben en ik dien haar van repliek. Zo hoort het bij mijn weten ook op een forum te gaan waar discussies worden aangezwengeld die niet over koetjes en kalfjes gaan.
Zo hoort het inderdaad te gaan in een forum. Alleen vond ik dat jouw reactie niet echt op haar opmerking sloeg. Zoals ze in haar repliek heeft benadrukt, was haar woordkeus zorgvuldig en duidelijk en sloot jouw reactie geheel niet uit. Ik vind dat het meer bevorderlijk voor de discussie was geweest, als jouw antwoord had voortgeborduurd op de aanwezige overeenkomsten (zoals later bleek in haar reactie), in plaats van je af te zetten tegen iets wat ze niet heeft gezegd.
Coco schreef: Laat ons dus maar lekker bakkeleien, Lisa. Is alleen maar goed voor de vorming van ons gezichtsveld. No hard feelings!
Omdat ik toevallig moderator van het forum ben, mag ik dan niet meer als prive-persoon deelnemen aan een discussie, en reageren met mijn eigen mening, zowel over inhoud van een discussie, als over form? Heb ik niet dezelfde recht om anderen te overtuigen met mijn mening, als iedere andere forumlid? In zowel jouw citaat hierboven als in de reactie van Marjan vind ik het een "cheap shot" om te suggeren dat ik probeer mijn mening op anderen op te dringen via mijn rol als moderator (alsof ik zo stom zou zijn om te denken dat zoiets mogelijk is).

Lisa
patricia^^
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door patricia^^ »

Is het eigenlijk niet van belang, wat mensen zijn, of waren, of denken te zijn?
gaat het er niet om dat mensen gewoon gelukkig bij en met mekaar zijn?
velen zullen nare ervaringen hebben die niet strookt met hun levens verwachting; maar ja dat is het leven. en dan is elke dag een nieuwe dag waar je misschien dan wel tegen de ware loopt, en als je die al hebt, als je daar gelukkig mee bent, wil je die houden.
mijn moeder zei altijd; op ieder potje past een dekseltje

groetjes
Patricia
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

Lisa met een S schreef:In plaats van te bekvechten over waar wij met elkaar niet eens zijn, kunnen wij proberen overeenstemming te bereiken over waar wij wel met elkaar eens zijn?

Een poging:
  1. Er zijn mensen die zich aangetrokken voelen tot T*-s omdat ze T* zijn.
  2. Er zijn mensen die zich aangetrokken voelen tot T*-s ondanks hun T*-zijn.
  3. Er zijn mensen die juist niets moeten hebben van T*-s omdat ze T*-zijn.
  4. Wij kunnen niets met zekerheid zeggen over de relatief grote van de drie verschillende groepen, echter veronderstellen wij dat de laatste groep aanzienlijk groter is dan de andere twee.
  5. Gezien de relatief verhouding tussen het aantal T*-s en niet-T*-s, hoeft alles niet te betekenen dat een T* geen kans maakt om een partner te treffen in categorie 2.
Lisa
Ergens denk ik dat je het hier veel te ingewikkeld maakt. Volgens mij is het geen vijfdeling maar slechts een tweedeling, zeker gezien de oorspronkelijk stelling in dit draadje. Het ging erom of een T* het zou accepteren indien zijn/haar partner eveneens een T* blijkt te zijn. Het antwoord op die vraag is ja of nee (dus die tweedeling) en wat er dan uitkomt is afhankelijk van zoveel factoren dat je daar onmogelijk algemene uitspraken over kan doen.

Wat mij vooral opvalt is hoeveel bitterheid en neiging tot generaliseren in dit draadje ten toon gespreid wordt. De laatste post van Patricia slaat overigens precies de spijker op z'n kop.
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Lisa met een S schreef: Omdat ik toevallig moderator van het forum ben, mag ik dan niet meer als prive-persoon deelnemen aan een discussie, en reageren met mijn eigen mening, zowel over inhoud van een discussie, als over form? Heb ik niet dezelfde recht om anderen te overtuigen met mijn mening, als iedere andere forumlid? In zowel jouw citaat hierboven als in de reactie van Marjan vind ik het een "cheap shot" om te suggeren dat ik probeer mijn mening op anderen op te dringen via mijn rol als moderator (alsof ik zo stom zou zijn om te denken dat zoiets mogelijk is).
Natuurlijk heb je dat recht, maar de regelmaat waarmee jij ingrijpt in discussies is te vergelijken met een scheidsrechter die zelf ook meedoet aan de wedstrijd. Ik denk dan ook dat je je als moderator inderdaad wat meer bescheiden zou moeten opstellen.

Groetjes,
Marjan
patricia^^
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door patricia^^ »

Hoi Lisa,

Misschien dat je dat dan meldt, dat je het onder persoonlijke titel schrijft.
:wink:

Groetjes Patricia
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

[behoorlijk off-topic]

Omdat hierop antwoorden de thread behoorlijk off-topic zou halen, heb ik mijn antwoord via PB aan de betrokkenen gestuurd.

[/behoorlijk off-topic]

Voor de rest ben ik met Jenni_B eens, dat de posting van Patricia in wezen zegt waar het over gaat.

Ter illustratie -- in een forum tbv (bio-)vrouwen heb ik mijzelf voorgesteld, en uit de reacties bleek dat de overgrote meerderheid mij wel accepteerde, en ook weinig moeitie zouden hebben als het hun buurman, broer, zwager, zelfs zoon was die travestiet was, maar het idee dat hun eigen vent travestiet zou zijn werd unaniem afgekeurd. Toch blijkt het dat volgens een survey van een amerikaanse organisatie, van 900 travestieten in een relatie met een partner die er op de hoogte was, maar liefst 583 rapporteerden dat hun partner het (in meer of mindere mate) accepteerde. Maar 170 aangaf dat hun partner afwijzend was.

Het is een ding om in het abstracte te prakizeren wat je in bepaalde situaties wel of niet zou doen. Het is een ander wanneer je met een echte mens te maken hebt.

Lisa
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Lisa, het is niet mijn bedoeling geweest je op enige wijze te kwetsen. Maar ik heb mijn post nog eens doorgelezen en daar vind ik geen enkel woord dat inhoudelijk verwijst naar jou en het opdringen van meningen. Ik heb zoiets derhalve niet beweerd en zal dat ook niet doen. Waarom zou ik ook? Jij hebt net zo goed een mening en die mag je ventileren. Het feit dat je moderator bent, staat hier uiteraard los van. Maar je moet me geen woorden in de mond leggen die ik niet gebezigd heb. En voor het overige vind ik je een prima mod. Nix op aan te merken. Even goede vrienden dus maar weer?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Coco,

[off-topic]Ik probeerde twee vliegen in één klap te vangen, door jouw en Marjan's reactie tegelijkertijd te beantwoorden. Dus alles op een hoop gegooid. No hard feelings.[/off-topic]

Lisa
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Carola-Voorvelt »

Je ziet het… ratio (evenredige verhouding) ….. weet wat je werkelijke wens is. Is dat een mooie/aardige/zachtaardige vrouw/man, kies dan die vrouw/man. Is het ook nog eens diepgang, maatje zijn, naar de sterren kijken en samen met een warme gloed over alle dingen op deze planeet praten, kies dan die vrouw/man.. Ik weet trouwens hoe mijn meissie eruitziet natuurlijk. JUIST in haar, dus omdat ik weet hoe ze is, zou ik juist alle vertrouwen moeten hebben. Daarnaast valt het wellicht niet mee (wat ik hier elders heb gelezen) over wellicht niet gangbare sekse. Mij heeft het het weleens onzeker gemaakt om een relatie te beginnen.

"Mila schreef eens: Ik zou mezelf nooit een man noemen en nooit een vrouw noemen. Van geen beiden weet ik wat dat is." Bron:Man of Vrouw - Min of Meer, gesprekken over een niet gangbare sekse. Over deze uitspraak heb ik nagedacht en invrijheidstelling heb ik duidelijk kunnen concluderen dat Mila nog gelijk heeft ook.

En laten we nu eens eerlijk wezen wat verstaan jullie nu eigenlijk onder sekse? Sorry ik ben wie ik ben en als ze mij erop zouden aanvallen is hun acceleratiedenkvermogen toch verdomde laag.
Mijn huidige partner heeft het zwaar te verduren met me gehad, dan praat ik niet alleen over bindingsangst, de afstand, onzekerheid (waarom ik, ze ziet er zelf goed uit en neemt ze geen ander) en dan nog in mijn aller eerlijkheid verteld dat ik heb geworsteld of ik nu wel of niet bisexueel zou zijn. Het leek wel of ik een ware terreur actie op haar aan het uitoefenen was.

Ze is een pracht vrouw en heeft met haar geduld gedrag moeten lijden door mij.
Nu hoorde ik van haar dat er a.s. zaterdag een 35 jarig bestaan is van T&T in Amsterdam de Gijs, zij zou kijken of er nog kaarten vrij waren, zo ja dan zullen wij er zeker aanwezig zijn. Want één ding weet ik zeker als er forumers van hier ook aanwezig zullen zijn a.s. zaterdag zal je haar ontmoeten. :D

Meissie ik hou van je.
Een TrOtSe Carola

Ben ik een schaduwmens? Ik weet het niet.
Ben jij iemand die van mij kan houden?
Een mus rustte op de rand van de vensterbank. Een zwoele zomerbries stak op.
Mijn tweede ooglid werd geopend door het felle licht.
De zon! Ik glimlachte en vertelde haar, onhoorbaar:
Vanaf nu ben ik je lief, volgen zal ik je altijd. Ik, ik ben een schaduwmens!
Ik ben een schaduw. Ik zal je volgen je zolang jij mij volgt.
Ik ben bij je op je meest intieme momenten. Ik ben overal en toch nergens.”
Denk je dat vroeg ze me? Een glimlach van mij volgde.

Weet je, en even liet ik een stil moment, ontastbaar, ik heb altijd van je gehouden
en zal het blijven doen.
Laatst gewijzigd door Carola-Voorvelt op di jan 25, 2005 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Carola-Voorvelt
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Carola-Voorvelt »

Oh ja, nog één ding... Ik heb het geloof dat er hier mensen zijn die denken keuzes moet maken. Realiseer je je wel dat je dat jezelf aandoet. Geen van beide een man/vrouw dwingt jou tot een KEUZE toch? Dat doe je zelf !!!!
Perceptie..... er is geen waarheid, er is geen goed of fout. Het gaat erom HOE je over dingen denkt. En dus wat je daaruit volgend als akties gaat ondernemen. Een menselijke aktie begint immers altijd eerst met een gedachte.
Dus blijf rustig en denk goed na. En vooral, volg je hart en laat je niet teveel door misplaatste rationele overwegingen op een verkeerd spoor zetten. Het is geen scriptie waar je het over hebt, het zijn zaken van het hart.

En denk ook eens aan minder voor de hand liggende oplossingsrichtingen. Tja, het is maar een idee. Niet zo bang zijn. Met een beetje organisatie en niet panikeren kun je heel veel bereiken. En vooral, heb vertrouwen in jezelf.
Kwam zomaar effe in me op.
•´¯¥¯`•WHÅt §HÂLl w€ DØ•´¯¥¯`•
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Carola-Voorvelt schreef:Oh ja, nog één ding... Ik heb het geloof dat er hier mensen zijn die denken keuzes moet maken. Realiseer je je wel dat je dat jezelf aandoet. Geen van beide een man/vrouw dwingt jou tot een KEUZE toch? Dat doe je zelf !!!!
Perceptie..... er is geen waarheid, er is geen goed of fout. Het gaat erom HOE je over dingen denkt. En dus wat je daaruit volgend als akties gaat ondernemen. Een menselijke aktie begint immers altijd eerst met een gedachte.
Dus blijf rustig en denk goed na. En vooral, volg je hart en laat je niet teveel door misplaatste rationele overwegingen op een verkeerd spoor zetten. Het is geen scriptie waar je het over hebt, het zijn zaken van het hart.

En denk ook eens aan minder voor de hand liggende oplossingsrichtingen. Tja, het is maar een idee. Niet zo bang zijn. Met een beetje organisatie en niet panikeren kun je heel veel bereiken. En vooral, heb vertrouwen in jezelf.
Kwam zomaar effe in me op.
Klopt zo zie ik het ook. Ik geloof heilig in het bestaan van een Inner Teacher die je levenslesjes voorschuift. Aan jou de keus wat je ermee doet. Actie/reactie. Leer je je lesje niet, dan krijg je hem net zolang voor je snuffert totdat je je lesje wel pakt. Dan is het tijd voor de volgende les...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Plaats reactie