Vandaar dat ik schreef "vaak" en voor de rest ben ik het met je eens. Het gaat mij er overigens niet zozeer om hoe een rechtgeaarde lesbienne over transen denkt, maar of ze er een relatie mee zou beginnen. En van wat ik heb begrepen is de kans daarop van dezelfde orde als in het geval van een rechtgeaarde hetero man.Coco schreef:Ehhh...hier moet ik toch even op inhaken. Volgens mij ben je hier aan het generaliseren. En ik geloof dat ik daar niet blij mee ben. Want ik heb geen enkel probleem met transsexuelen. Waarom zou ik? Maakt hen dat minder mens dan 'normale' mensen? En wie ben ik dan om te oordelen dat ik daar niets van moet hebben? Voor mij is iedereen gelijk. Het gaat mij om de inhoud en het gehele plaatje van de mens waar ik voor val. En in dit geval is dat een ex-trans. Mijns inziens is daar helemaal niets mis mee. Sterker nog: ik wil haar nooit meer kwijt. Dus Marjan, voortaan niet meer alle lesbiënnes op een hoop gooien. Uitzonderingen bevestigen namelijk altijd nog de regel .marjan schreef:En verder denk ik dat iets dergelijks ook opgaat voor een rechtgeaarde lesbienne, die vaak ook niets van een trans moet hebben. Zo is mij verteld door iemand die lang in die scene heeft rondgelopen en zo ervaar ik het zelf ook telkens wanneer ik naar vrouwengelegenheden ga.
Groetjes,
Marjan
Groetjes,
Marjan