Weer transen bij MBH

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Ik heb een ex minnaar woorden van gelijke strekking onder zijn neus gewreven, toen ie verliefd op me werd, en daardoor in een (tamelijk zware) ID crisis belandde. Sex met een ts, dat is wat heel veel mannen graag willen, maar verliefd worden op een ts, dat brengt een ID crisis te weeg.
Toen het te erg werd allemaal, heb ik hem gezegd, 'You think you're a man' indachtig.......'Jij bent geen man, jij bent een bange kleine jongen, en je schaamte en schuldgevoel over je verliefdheid over mij doen je emotioneel te kort schieten. Ik wens geen object van schaamte en schuldgevoel te zijn, van wie dan ook', en heb het contact verbroken.

Heel erg bedankt voor deze bijdrage.
Proficiat ook dat je hem hebt 'kunnen' dumpen.

Wel erg hoor, als alles klopt en de liefde komt van 2 kanten .....
Ik zit namelijk in een gelijkaardige situatie nu ..... alles klopt, maar hij is toch zo met zichzelf aan het vechten.
Het is wel 'erg' hoor voor die mannen ..... hoe ze met zichzelf aan het vechten zijn hé.
Ik heb zelf een beetje te doen met hem ..... spijtig toch voor hem dat al zijn vooroordelen over transen echt niet van toepassing zijn op mij.
Hoe erg hij ook naar een reden aan het zoeken is om toch niet met de relatie door te gaan, hij kan er geen vinden.
Enfin ik geef hem zeker nog wat tijd hoor, ik denk dat we als trans toch ook wel wat geduld moeten hebben .... uiteindelijk hebben we zelf toch ook soms vele jaren nodig om onszelf te aanvaarden.

Groeten,

Melina
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Tja... wat zal ik hier eens op zeggen zo vlak voor kerst, vrede op aarde je weet wel (met het risico ook een veeg uit de pan te krijgen ???).

Het is al erg genoeg dat TV's/TG's/TS'sen voor rotte vis worden uitgemaakt door wat ik voor het gemak maar even de "buitenwereld" noem louter om het feit dat ze een bepaalde medische aandoening hebben (genderdysforiteit in een bepaalde mate), maar als we dat ook naar elkaar gaan doen vind ik echt uitermate triest. En handelen alsof men de wijsheid zelve in pacht heeft vind ik ook niet echt gepast.

Ik ben het niet eens met alle "presentatievormen" om het zo maar eens te zeggen maar er is ook nog zoiets als fatsoen en mensen in hun waarde laten. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik begrijp de motivatie van de meeste schrijfsters ook maar alsjeblieft gebruik wat meer nuance :(

Ik dacht dat men hier ook over uit wat dat je het schreef als "transseksualiteit", niet met een x dus. Maar daar heb ik geen ene mallemoer mee te maken, als tv zijnde.

Famous last words: Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

mireille schreef:Tja... wat zal ik hier eens op zeggen zo vlak voor kerst, vrede op aarde je weet wel (met het risico ook een veeg uit de pan te krijgen ???).

Het is al erg genoeg dat TV's/TG's/TS'sen voor rotte vis worden uitgemaakt door wat ik voor het gemak maar even de "buitenwereld" noem louter om het feit dat ze een bepaalde medische aandoening hebben (genderdysforiteit in een bepaalde mate), maar als we dat ook naar elkaar gaan doen vind ik echt uitermate triest. En handelen alsof men de wijsheid zelve in pacht heeft vind ik ook niet echt gepast.

Ik ben het niet eens met alle "presentatievormen" om het zo maar eens te zeggen maar er is ook nog zoiets als fatsoen en mensen in hun waarde laten. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik begrijp de motivatie van de meeste schrijfsters ook maar alsjeblieft gebruik wat meer nuance :(

Ik dacht dat men hier ook over uit wat dat je het schreef als "transseksualiteit", niet met een x dus. Maar daar heb ik geen ene mallemoer mee te maken, als tv zijnde.

Famous last words: Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg...
Ik kan niet meer zeggen dan dat ik het voor 100% met je eens ben Mireille.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Frederique,

>En jij denkt dat TV's, TG's en TS'en geen last hebben van de beeldvorming van die show, theater, tongue in cheek?
Persoonlijk denk ik dat T*'s meer last hebben van de beeldvorming door die shows etc. dan door mensen die iets uit hun eigen leven laten zien... >

Je loopt honderd jaar achter. In het post Dana International tijdperk liggen de zaken inmiddels ietsje anders. En wel zo anders dat we idd kunnen stellen dat het de tv docu transen die hun transsexualiteit uitventen en naar aandacht en bevestiging zoeken het beeld van de ts kunnen verknallen.

Ik ben het roerend met Quinty eens: ook ik beschouw een opmerking als 'maar jij bent niet zo he, jij bent heel anders dan......(tv docu ts)' nou niet bepaald als een compliment.

Ik wil niet met een aandachtzoeker met een fikse realiteitsstoornis (geen vrouw in wat voor opzicht dan ook te bekennen op tv, wel schreeuwt de hele verschijning *man*!)geassocieerd worden.

Mila.

<
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Melna,

ik voel met je mee hoor, ik ken de situatie namelijk. Ik ben mijn hele leven al anders/vrouwelijk geweest, en dat heb ik geweten, vooral in mijn kinder en pubertijd.

Inmiddels heb ik geheel tegen de verdrukking in een identiteit weten te verwerven, waarbij ik mezelf ten alle tijde in bescherming neem.

Als een man wel vreselijk op mij valt, maar zich
daarvoor schaamt of er 'erg discreet' over is, dan gaat ie exit, om de simpele reden dat ik mijn geestelijke ruimte niet met voeten laat treden.

Het is echt heel, heel erg als een man wel 'verliefd op je is' maar zich toch voor je schaamt, en dat heeft niets met vooroordelen over ts te maken, dat heeft te maken met wat de buitenwereld wel eens van HEM zou kunnen denken, als blijkt dat hij wat met een ts heeft.

Als ik aan liefde en een relatie denk, dan denk ik aan geven en nemen, maar met een dergelijke man loop ik het reeele risico dat de hele relatie door MIJ gedragen zal worden, en dat word alleen geven, geven, geven, omdat de man in kwestie een vloeipapieren ego heeft, en denkt dat de hele wereld hem zal veroordelen omdat HIJ iets heeft met een TS, en ik daar maar begrip voor op moet brengen.
Niet dus, ik ben nog liever de rest van mijn leven alleen, dan iets van mijn moeizaam verworven gevoel voor zelfrespect in te leveren.

Bedenk je wel: als (van meet af aan) (evident) andersvoelende als ik had ook gemakkelijk aan de drank en/of drugs kunnen raken, of in een gekkenhuis of in de prostitutie kunnen belanden.
En dat is niet gebeurt, omdat ik nog een andere optie had: hard worden, en dat klinkt hard, maar wel te verkiezen boven de eerder genoemde opties.

Trouwens: als we de situatie eens omdraaien? Toen ik nog naar die tv/ts docu's op tv keek, viel me op pijnlijke wijze iets op: de volkomen scheefgegroeide relatie tussen tv/ts en vrouw, als die er (nog) was dan. Ongelooflijk, alles draaide om de tv/ts, en van de vrouwen die bij die persoon gebleven waren, had ik het idee dat die flink, en ik bedoel dan eigenlijk alles, inleverden, en gaven zich alsnog suf in een dergelijke relatie, en, voor zover ik kon zijn, kregen ze er weinig tot niets voor terug.

Los van het feit dat ik op 'gewone' mannen val, en dus beslist geen tv/tg etc mannen: een dergelijke relatie lijkt mij een regelrechte nachtmerrie, al was het maar omdat *ik* in de emotionele kou blijf staan.

Eigenlijk is het synoniem voor zo'n man die zich voor je schaamt, 'maar toch van je houdt', vind je ook niet?

Ik heb er in ieder geval het geduld niet (meer) voor, voor een dergelijke belediging, want dat is het, goed en wel beschouwd.

Heel veel sterkte toegewenst,

Mila.
P.s: laat je geen Florence Nightingale syndroom aanpraten door deze of gene die beweert dat 'opoffering' en 'wegcijferen' een vrouwelijke karaktereigenschap is. We leven namelijk anno 2007 ;-)
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mila schreef:
Oftewel: het is wel degelijk mogelijk om anno 2007 volkomen jezelf te zijn (ook als tv/ts/tg) mits je het niet in de problematische sferen trekt, mits je niemand iets door de strot duwt mbt je identiteit/afkomst.
En dan vooral ook nix freaky's toevoegen, waar niemand een hout van begrijpt.
Dus het kan wel!

Irene
Kleine stapjes
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Ik vind het allemaal nogal bekrompen overkomen...
in elk geval niet iets wat je zou verwachten van iemand die heeft moeten vechten voor haar plaats in de wereld....
waarom niks freaky toevoegen, omdat je mogelijk op het tere zieltje van iemand anders zou kunnen trappen.
Ik zou zeggen: leef!!!!
Wees jezelf, als dat freaky is, so what!
Als je jezelf bent, is het goed.

Mina
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mina,

als ik het wel heb, ben jij inmiddels welgeteld 5 dagen oud als transgender. Ga eens full time *openlijk* als transgender leven, dan praten we over een paar jaar wel weer verder, kee?

Groetjes Mila.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Dat is misschien een verschil tussen jou en mij Mila, ik heb niet het gevoel dat ik me voor iemand hoef te bewijzen of aan een bepaald beeld of idee moet voldoen, ik doe gewoon waar ik zin in heb en waar ik me goed bij voel.
Maar als je mijn berichtjes goed gelezen had: ik ben al veel langer transgender (altijd geweest eigenlijk), 7 jaar trug droeg ik ook al jurkjes (ook op straat, als ik ging stappen enz). Het is niet echt nieuw voor mij. De keuze er bewuster mee om te gaan en mijn behoeften serieus te nemen, is wel nieuw.

Groeten,
Mina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Mila,

Ik leef vanaf 28 augustus 24/7 als vrouw, maar zie er wel sterk tussen-man-en-vrouw uit. Ik heb in de periode daarvoor zo'n anderhalf jaar in vrije tijd in vrouwenkleren met borsten rondgelopen zonder make-up. Dat ging ook prima.
Mij bevalt mijn leven prima, mijn omgeving reageerde en reageert prima. Niets aan de hand.
Ik steun Mina's voorstel: wees jezelf, dat werkt het beste.
Jij ook prettige feestdagen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

ik ben het helemaal met de vorige twee schrijfsters eens, en je kunt toch ook niets anders dan jezelf zijn? Bovendien lees ik hierboven alleen maar dingen over uiterlijkheden, en als er iets oninteressant en irrelevant is, is het dat wel!

Het begint en eindigt bij het balanceren van je innerlijke zelf, en dat is moeilijk genoeg!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mina,

<Dat is misschien een verschil tussen jou en mij Mila, ik heb niet het gevoel dat ik me voor iemand hoef te bewijzen of aan een bepaald beeld of idee moet voldoen, ik doe gewoon waar ik zin in heb en waar ik me goed bij voel.
Maar als je mijn berichtjes goed gelezen had: ik ben al veel langer transgender (altijd geweest eigenlijk), 7 jaar trug droeg ik ook al jurkjes >

Je begrijpt geloof ik niet helemaal wat ik bedoel met full time als TG gaan leven. Full Time houdt 24/7 in, dus ook op je werk. Leuk dat je kunt doen waar je zin in hebt, en ook leuk dat je jurkjes draagt bv tijdens het uitgaan, maar je vrienden kies je zelf, en je uitgaansgelegenheden ook.

Je familie en je werk daarentegen niet.

Ga eens full time, 24/7, ook op je werk als TG, en dan praten we verder.

Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mina,

ik was nog wat vergeten, namelijk het volgende:

<in elk geval niet iets wat je zou verwachten van iemand die heeft moeten vechten voor haar plaats in de wereld.... >

Weet je dat ik een ontzettende hekel heb aan een dergelijke dooddoener? Het impliceert namelijk 'jij bent zo ontzettend anders, jij mag blij zijn dat je geaccepteerd word door mij/ons, dus jij dient je als een halve heilige tov anderen op te stellen, en je mag vooral geen eigen mening meer hebben.

Kijk eens naar bv marokkanen? Guttegut, wat worden ze gediscrimineerd zeg, en al dat rascisme tov hun, volgens hun zelf dan! En wat doen ze zelf? Discriminatie en rascisme, dat kunnen marokkanen heel erg goed bedrijven. Een hekel aan joden, aan hollandse (ongehoofddoekte) vrouwen, aan homo's, oh ja, ook aan berbers, enzenz, en dat alles volkomen openlijk beleden. Uiteraard is een hollandse huwelijkspartner ook uit den boze, en idd: dergelijke ideeen heten in goed nederlands......rascistisch!

Discriminatie (en ook rascisme trouwens) zijn mensen eigen, ook mij. Overigens betekent 'discriminatie' letterlijk 'onderscheid maken'en dat onderscheid kun je maken op basis van ondervinding, want we leven nou eenmaal niet op een onbewoond eiland. Sla er maar wat antropologische werken op na.

Groetjes Mila.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ben het weer eens helemaal met je eens Babette.

Irene
Kleine stapjes
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Irene schreef:Ik ben het weer eens helemaal met je eens Babette.
Ik niet, ten eerste ging het helemaal niet alleen over uiterlijkheden, ja hier en daar over passabiliteit, maar je kan ook lelijk en passabel zijn. Ten tweede zijn uiterlijkheden in de vorm van passabiliteit bepaald niet irrelevant. Je kan niet als vrouw leven als iedereen een man in je ziet.

En tussen de geslachten in leven is gewoon heel erg ingewikkeld. Een paar maanden met heel veel aandacht en complimentjes van je omgeving dat je zo dapper bent en mensen het zo knap van je vinden zijn best te doen lijkt me. Maar ik ben heel benieuwd wat "transgenders" als Frederique en Mina er over een paar jaar van denken.

Je plaatst jezelf in een enorme uitzonderingspositie, en misschien is dat voor sommige mensen wel "kicken" maar het lijkt mij een hel om nooit ergens bij te horen, altijd als anders te worden gezien. Dan maar een beetje aanpassen en iets minder het veel bejubelde "jezelf zijn".

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Plaats reactie