Weer transen bij MBH

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
qt
dagelijks aanwezig

Weer transen bij MBH

Bericht door qt »

Meer transigheid bij Man bijt hond. Miss Romy en haar partner.
Hoewel het er aan alle kanten van af druipt wordt niet over transseksualiteit gesproken, dat vond ik wel aardig voor de verandering.

Media player of Web vanaf 00:05:47

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Bedankt!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Trans zijn is dus echt een trend aan het worden op tv :D

Maar of we daar nou zo blij mee moeten zijn....
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Juliette schreef:Trans zijn is dus echt een trend aan het worden op tv :D

Maar of we daar nou zo blij mee moeten zijn....
Meid, zoiets houd je toch niet tegen, transen zijn gewoon erg gewild. Ik heb de bewuste uitzending niet gezien, en als ik eerlijk ben taal ik er ook niet naar (ondanks dat ik er zelf onlangs in heb gezeten). Dat kan je dus ook gewoon doen: er niet naar kijken.

Kitty.
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Maar Kitty, het is dus echt wel een slechte (!!!) zaak, hoe media geil je ook bent. Ik schreef al eens dat "we" het voordeel van de twijfel verliezen, maar het is nog veel erger, grote/grofgebouwde vrouwen worden tegenwoordig al als transseksueel gezien. Zelfs mijn vader heeft jaren terug al eens aan zijn vrouw gevraagd of het geen trans was, alleen maar omdat ze zo haar mannetje stond bij het herontwerpen van de tuin.

Ik zou echt met klem willen verzoeken om in godsnaam uit de media te blijven.
HET HELPT ONS NIET, INTEGENDEEL , dus zet in godsnaam je media geilheid uit je hoofd en probeer eens niet op te vallen.
"We" worden NIET positief in beeld gebracht, de enige interesse in "ons" als groep is kijkcijfers en ons belachelijk maken, en zoals die link hierboven duidelijk mag maken, je hoeft transseksualiteit niet eens in de mond te nemen om transen belachelijk te maken, sterker nog dat doen ze zelf wel. Ja ook jij Kitty, sorry niet lullig bedoeld, maar als vrouw wordt je niet gfeportraiteerd. Alleen als freak, en dat is waarom transen zo gewild zijn op TV. Net als een sideshow bij een kermis vroeger.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

Tsja, je zóu kunnen zeggen dat er eindelijk eens transen worden getoond zonder dat er moeilijk wordt gedaan over transseksualiteit. Gewoon een portret van mensen die ergens mee bezig zijn. Maar dan ben je wel errug positief ingesteld. De makers geven geen waardeoordeel in hun reportage, de kijker zal dat ongetwijfeld wel doen.

Tegelijkertijd is het zo dat Romy en Annet er wel gaan zitten, en wij niet (Kitty uitgezonderd). We kunnen ons ook afvragen hoe lang we de Miss Romy's van de wereld nog het beeld laten bepalen, en of het niet tijd wordt om er zelf wat aan dat beeld te doen. Ik begrijp dat Quinty dat niet van plan is, maar dan is het wel erg makkelijk om af te geven op mensen die wel op tv gaan.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Monica Dreamgirl schreef: Ik begrijp dat Quinty dat niet van plan is, maar dan is het wel erg makkelijk om af te geven op mensen die wel op tv gaan.
Ach Monica, het is toch een freakshow tot en met????
Behalve transseksueel zijn het net geestelijk gehandicapten, en op zijn allerminst even lachwekkend als de meest verschrikkelijke idioten bij programma's als X-Factor of Idols. En ga me nou niet vertellen dat de idioten van idols er geen sociale schade van ondervinden.
Net als veel amerikanen is "(1)5 minutes of fame" voldoende reden voor veel mensen om zich volledig te laten vernederen ten overstaan van 16 miljoen mensen.

HET SCHAAD ANDEREN EN MIJ. Ook al zien ze dat zelf dan niet in.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Quinty,

Ik vind je conclusies wel heel ver gaan. Ik vond het wel een leuke reportage, al zou ik zelf nooit doen wat zij doen. Ik had niet het gevoel dat wij als groep belachelijk gemaakt werden en ik had zeker niet het gevoel dat hun optreden op TV het overleven voor mij moeilijker gemaakt heeft.

Groetjes,

Frederique
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Maar Fredrique, je bent net een paar maandjes bezig en gaat er altijd prat op dat niks jou wat uit maakt...

/edit: niks wat normale transen wel erg veel uit maakt

Quinty
chick on a mission
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Dat klopt.

Groetjes,

Frederique
/Edit: misschien maken normale transen zich wel eens te druk om wat een ander wel, niet, of anders doet?
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Grappig, ik ken die 'miss Romy' van de Virgin van een jaar of 15 geleden als Jessica, die samen met haar toenmalige TS vriendin Renate eens -mediageil en wel- meegewerkt heeft aan een IKON docu over transsexualiteit, zonder de consequenties van een verschijning op tv als trans te overzien. Scheldpartijen op straat, stenen door de ruiten, enz, en.......tot overmaat van ramp werd die uitzending werd die uitzending nog herhaald ook, een paar maanden later. Jessica en Renate hebben geprobeerd het tegen te houden, zonder resultaat, dus het hele circus van ruiten ingooien en scheldpartijen op straat werd weer herhaald.
Jessica zong toen ook al, en gaf eens een imitatie van Louis Armstrong(!! ongelogen waar) ten beste bij de Virgin.
Ik denk dat ze iets heel succesvols aan haar stembanden heeft laten doen, want ze heeft bij lange na niet meer zo'n zware stem als toendertijd.
Affijn, die docu indertijd ging over transsexualiteit, waar man en paard genoemd werden.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken, en naar deze MBH uitzending gekeken, en idd, geen woord over transsexualiteit, de kijkers kunnen zelf hun conclusies trekken :-(

Helaas Quinty, mediageile ts aandachtsorgels zullen altijd blijven bestaan, of het nou een ex macho racewagenbouwer die zich als een meisje van 58 in ultra mini in de Telegraaf, de Rits, de Actueel, presenteert, of de 'serieuze'docu TS.

Het doel is idd zo veel mogelijk kijkers te trekken, en een TS werkt altijd als kijkcijfer kanon, daarbij 'geholpen' door camera en regievoering, belichting etc, waarbij de TS zo mannelijk en onvoordelig mogelijk uitkomt.

De enige *respectvolle* ts televisie uitzending die ik heb gezien, was nota bene een talkshow van de EO. Er was een team visagisten en stylisten aan te pas gekomen om de ts dames *TOONBAAR* te maken als vrouw, en de belichting, camera en regievoering waren ook verzacht en 'aangepast'.
Waarbij wel gezegd moet worden dat de dames alleen in de studio *TOONBAAR* waren; ze waren ook in hun thuissituatie en op straat enzo geinterviewd en gefilmd, en helaas, helaas.....het zag er niet uit.

Het zijn overigens vrijwel altijd TS in het beginstadium van hun transitie die zich zo gretig in de media vertonen, blijkbaar zijn ze niet alleen exhibitionistisch; ze voelen zich ook geroepen de hele wereld te vertellen hoe ze precies in elkaar zitten enzenz.

Het mediageile TS aandachtsorgel is net zo onuitroeibaar en blijvend als bv de beroepsallochtoon/slachtoffer.Denk aan Guilly Koster bv......ook nou niet bepaald een lichtend voorbeeld voor de suri gemeenschap met zijn eeuwige slachtoffergedrag en zijn eeuwige beschuldigingen dat blanken altijd rascisten zijn.

Het zij zo....maar ik distantieer me wel heeeeeeeeeel erg nadrukkelijk van de mediageile tv trans, idd.

Take it easy,

groetjes Mila.
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

quintytamara schreef:Maar Kitty, het is dus echt wel een slechte (!!!) zaak, hoe media geil je ook bent.

Ik zou echt met klem willen verzoeken om in godsnaam uit de media te blijven.
HET HELPT ONS NIET, INTEGENDEEL , dus zet in godsnaam je media geilheid uit je hoofd en probeer eens niet op te vallen.
"We" worden NIET positief in beeld gebracht, de enige interesse in "ons" als groep is kijkcijfers en ons belachelijk maken, en zoals die link hierboven duidelijk mag maken, je hoeft transseksualiteit niet eens in de mond te nemen om transen belachelijk te maken, sterker nog dat doen ze zelf wel. Ja ook jij Kitty, sorry niet lullig bedoeld, maar als vrouw wordt je niet gfeportraiteerd. Alleen als freak, en dat is waarom transen zo gewild zijn op TV. Net als een sideshow bij een kermis vroeger.
Dat is jouw mening, meid. Je kan inderdaad ook de anonimiteit opzoeken en je terugtrekken, en je via fora als deze uiten over hoe transen belachelijk worden gemaakt. Als we dat allemaal zouden doen zou de buitenwereld zelf wel een vooroordeel hebben over ons. Maar zo ben ik nu eenmaal niet. Ik ben geen grijs muisje wat zich terugtrekt. Ik zou graag willen dat ik de kans kreeg om dat beeld wat jij schetst te corrigeren. Ik probeer er tenminste wel wat aan te doen. Ik geef interviews, geef lezingen en probeer op die manier het algemene beeld van transen aan te pakken. Echter, ik kan lang niet naar de pijpen dansen van alle transen, want geen enkele is gelijk en iedereen heeft weer een andere belevingswereld.
Het positief in beeld brengen hangt van het grootste deel van jezelf af, hoe jij jezelf brengt. Van te voren heb je meer dan voldoende mogelijkheden om aan te geven wat je er wel en wat je er niet in wilt hebben. Ik kan het weten, heb het aan den lijve ondervonden. Ik heb er ook van geleerd, want ik het ook wel steken laten vallen. dat geef ik ook toe.
Ben ik media-geil? Dat is overdreven. Ik vind het wel leuk om tv te doen en om eraan mee te werken ja. Maar ik selecteer ook. Ik ben gevraagd voor een film, maar toen ik het schript las hoefde ik al niet meer (Wallen, Amsterdam, zegt genoeg lijkt me). Zelfde als Talpa's voetbalvrouwen, zoals laatst op de intro pagina van trav.org. Ook niet gedaan.

Wat mij opvalt dat je mening over m'n reportage bij MBH nu heel anders is dan een maand geleden...

Kitty.
Shaquani
daar ben ik weer

Bericht door Shaquani »

Tjonge Quinty, dus omdat het jou zou schaden moeten ze er mee ophouden? Da's een lekkere redenering zeg, dan weet ik er ook nog eentje. Jouw onverdraagzame houding ten opzichte van freaks, geestelijk gehandicapten en amerikanen schaadt mij in het beeld dat ik heb van "een normale trans", dus zou je hier alsjeblieft mee willen ophouden?

"Chick on a mission" luidt je onderschrift, heeft die missie soms iets met windmolens te maken? Beetje zinloos dus, wat je nu aan het doen bent.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Als ik Quinty en Mila moet geloven is mediageile trans bijna een compliment.

Irene
Kleine stapjes
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik begrijp de redenering van Mila en Quinty wel; het is ook niks nieuws -- in de 30'er jaren waren er in Duitsland joodse mensen die zich beklaagde over anderen die zich te 'joods' gedroeg en de aandacht aan het joodse volk daardoor vestigde; wellicht hadden ze gelijk want kijk waar het naar toe heeft geleid. Want het probleem licht bij de maatschappij en niet bij de mensen -- dat is duidelijk. En ook in de 40, 50 en 60'er jaren waren er zwarten in Amerika die vonden dat andere zwarten moesten niet meewerken aan film, theatre, radio of TV uitzendingen omdat ze daar ook altijd op een verkeerde manier waren geportretterd. En in een aantal gevallen was dat zeker zo; maar een heel klein groepje mensen waren bewust van dit proces en probeerde er wat aan te doen door zo veel mogelijk op hun manier een draai aan te geven. Het is maar een kleine draai want het moet subtiel genoeg zijn dat het de makers zelf niet opvalt maar voor een klein gedeelte van het publiek heeft het een positieve uitwerking gehad; ze begrepen de boodschap.

Ik heb de bewuste uitzending niet gezien en ben eigenlijk dat ook niet van plan -- doorgaans moet ik eerlijk zijn interesseren zulke onderwerpen mij niet. Wel heb ik gekeken naar Kitty omdat ik het gevoel heb dat ik haar ken naar al haar postings hier op het forum. Ik heb niet gereageerd op haar uitzending bij MBH omdat ik net zoals Mila nu schrijft vind dat het niet helemaal geslaagd is om te voorkomen dat men haar probeert belachelijk neer te zetten. Wel vind ik dat Kitty zich daar goed heeft staande gehouden en zichzelf heeft kunnen neerzetten als een zelfbewuste dame; ik weet er zeker dat voor een bepaalde groep kijkers dit een positieve uitwerking heeft gehad. Maar ja Mila en Quinty hebben in zover gelijk dat voor een andere groep kijkers het rolbevestigend was. Maar ja voortgang wordt alleen dmv kleine stapjes bereikt. Maar desondanks schaar ik Kitty onder de mensen die zich bewust zijn van hoe de media zich T's portrettert en probeert met alle macht om dat te beperken; ze maakt zoals ze zelf aangeeft telkens weer afwegingen gebaseerd op de mogelijkheden die er liggen om een positief beeld van een T uitgezonden te krijgen. Misschien lukt het niet altijd maar binnen de mogelijkheden die er waren vind ik haar uitzending in MBH daarin geslaagd; het is misschien niet zoals wij het allemaal hadden willen zien maar ondanks alle tekortkomingen denk ik dat het een positieve bijdrage heeft geleverd; over andere uitzendingen kan ik niet beoordelen.

Ik begrijp wel waarom Mila en Quinty denken dat ze meer gebaat zijn door zo min mogelijk aandacht aan transseksualiteit in de media te vestigen en misschien is dat waar voor hun persoonlijke situatie. De belangen van een groep hoeft niet altijd synchroon met de belangen van een andere groep te lopen ook al zijn ze allemaal genderdysforisch.

Groetjes
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie