Rechts Extremisme
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Goh, wat raar, dat denk ik nu helemaal niet...
Net als ik wel denk dat Joy weer een succesvolle poging gedaan heeft om Lisa op de kast te krijgen met een provocerende uitspraak...
Goh, wat leuk, zo openlijk te denken over een ander zonder die ander daar rechtstreeks naar te vragen.
Groetjes,
Frederique
Net als ik wel denk dat Joy weer een succesvolle poging gedaan heeft om Lisa op de kast te krijgen met een provocerende uitspraak...
Goh, wat leuk, zo openlijk te denken over een ander zonder die ander daar rechtstreeks naar te vragen.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
<Ik zat meer te denken dat Josette zichzelf vezonnen heeft en nu deze (rot)smoes gebruikt om te kunnen verdwijnen van dit forum omdat deze fantasiën niet meer te combineren zijn met haar dagelijkse leven....
............ Dat is ook maar een gooi.......>
Jij zegt het. Maar het leuke van internet fantasten is juist dat dat fantaseren op het net als een soort veiligheidsventiel werkt voor hun dagelijks leven, want het neemt de druk weg.
En fantasieen combineren met het dagelijks leven? Tjah, dat doet bijna niemand, dunkt me, ook ik niet
Mila.
............ Dat is ook maar een gooi.......>
Jij zegt het. Maar het leuke van internet fantasten is juist dat dat fantaseren op het net als een soort veiligheidsventiel werkt voor hun dagelijks leven, want het neemt de druk weg.
En fantasieen combineren met het dagelijks leven? Tjah, dat doet bijna niemand, dunkt me, ook ik niet
Mila.
Tsja en ook Josette heb ik in levende lijve mogen ontmoeten. En de weg die Joost naar Josette heeft gemaakt is geen makkelijke geweest. Dus ja een gooi en helaas geen goal....Ciska Lacomte schreef:Ik zat meer te denken dat Josette zichzelf vezonnen heeft en nu deze (rot)smoes gebruikt om te kunnen verdwijnen van dit forum omdat deze fantasiën niet meer te combineren zijn met haar dagelijkse leven....
............ Dat is ook maar een gooi.......
Ciska.
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Nelson Mandela, Joop vd Ende, Martin Luther King, Michael Schumacher, Anouk Teeuwe, Claudia de Brey, Madonna, Bono Vox, Bill Gates, Arnold Schwartzenegger, Ayaan Hirsi Ali.......mila schreef: En fantasieen combineren met het dagelijks leven? Tjah, dat doet bijna niemand, dunkt me
Mila.
Je hebt gelijk, er schiet me bijna niemand te binnen.
Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
-
- Eredivisie
Frederique en Petra :
Zelfacceptatie is niet het moeilijkste. Dat is geaccepteerd worden door anderen.
Zoals Janiek terecht aangeeft ervaar ik dat precies andersom.
Wel Frederique dat komt, voor zover ik je kan volgen ..... omdat je nog niet eens bent gekomen tot de fase van de rest van de wereld .....
Je bent nog zodanig aan het ronddraaien in je eigen zelf en eigen verleden dat je nu nog geen oog hebt voor acceptatie door de buitenwereld.
Hopelijk komt daar voor jou ook snel verandering in, ....... het kan best leuk zijn om met en door de anderen te leven.
Het traject van een TV bestaat (voor zover ik dat kan inschatten) uit zelfacceptatie: bijvoorbeeld het recht om het uiterlijk aan te nemen dat je goed bij jezelf vindt staan, of bijvoorbeeld het recht om jezelf seksie te vinden - zonder dat het je uitmaakt wat een ander daar voor oordeel over heeft. Het recht dus om als (bv) 40-jarige de kleren aan te trekken die in de maatschappij waarin je leeft door 16-jarige kinderen gedragen worden. En die dan zelf te kopen/af te rekenen. Ik denk dat die zelfacceptatie dat dat iets is wat bij jou hoort en past loei-zwaar is.
Inderdaad is zelfacceptatie en dan vaak (na lange tijd van twijfels) ook de eerste stappen in het openbaar als trav het traject van een TV.
Zeg maar van TV in de kast naar TV uit de kast.
En ik kan absoluut uit eigen ervaring bevestigen dat die stap enorm groot is.
Maar de stappen tot SRS, seksueel contact na de SRS, relaties aanknopen na de transitie (of zelfs tijdens de transitie) zijn voor mij niet minder groot hoor.
Ik zou het zo durven samenvatten :
Mijn leven als TV in de kast (en later beperkt uit de kast) was praktisch gezien heel eenvoudig, maar tegelijk ook heel eenzaam.
Werken als man (en zwijgen als een graf over mijn TV zijn) en in de Weekend op stap in vrouwelijke verschijning.
Mijn leven als trans-vrouw is veel complexer geworden.
Je hebt maar 1 uiterlijke verschijning meer, maar je bent binnen de maatschappij een 'speciaal geval'.
Werken en uitgaan kan (en moet) nu altijd in vrouwelijke verschijning, maar dat wil ook zeggen dat je er automatisch de 'sociale positie' als trans-vrouw moet bijnemen.
Van wegstoppen is geen sprake meer.
Ergens ben je bijna een 'publiek' figuur geworden.
En voor een tijdje is dat ook wel leuk hoor, maar af en toe weegt dat ook wel op je als mens.
Groeten,
Melina
Zelfacceptatie is niet het moeilijkste. Dat is geaccepteerd worden door anderen.
Zoals Janiek terecht aangeeft ervaar ik dat precies andersom.
Wel Frederique dat komt, voor zover ik je kan volgen ..... omdat je nog niet eens bent gekomen tot de fase van de rest van de wereld .....
Je bent nog zodanig aan het ronddraaien in je eigen zelf en eigen verleden dat je nu nog geen oog hebt voor acceptatie door de buitenwereld.
Hopelijk komt daar voor jou ook snel verandering in, ....... het kan best leuk zijn om met en door de anderen te leven.
Het traject van een TV bestaat (voor zover ik dat kan inschatten) uit zelfacceptatie: bijvoorbeeld het recht om het uiterlijk aan te nemen dat je goed bij jezelf vindt staan, of bijvoorbeeld het recht om jezelf seksie te vinden - zonder dat het je uitmaakt wat een ander daar voor oordeel over heeft. Het recht dus om als (bv) 40-jarige de kleren aan te trekken die in de maatschappij waarin je leeft door 16-jarige kinderen gedragen worden. En die dan zelf te kopen/af te rekenen. Ik denk dat die zelfacceptatie dat dat iets is wat bij jou hoort en past loei-zwaar is.
Inderdaad is zelfacceptatie en dan vaak (na lange tijd van twijfels) ook de eerste stappen in het openbaar als trav het traject van een TV.
Zeg maar van TV in de kast naar TV uit de kast.
En ik kan absoluut uit eigen ervaring bevestigen dat die stap enorm groot is.
Maar de stappen tot SRS, seksueel contact na de SRS, relaties aanknopen na de transitie (of zelfs tijdens de transitie) zijn voor mij niet minder groot hoor.
Ik zou het zo durven samenvatten :
Mijn leven als TV in de kast (en later beperkt uit de kast) was praktisch gezien heel eenvoudig, maar tegelijk ook heel eenzaam.
Werken als man (en zwijgen als een graf over mijn TV zijn) en in de Weekend op stap in vrouwelijke verschijning.
Mijn leven als trans-vrouw is veel complexer geworden.
Je hebt maar 1 uiterlijke verschijning meer, maar je bent binnen de maatschappij een 'speciaal geval'.
Werken en uitgaan kan (en moet) nu altijd in vrouwelijke verschijning, maar dat wil ook zeggen dat je er automatisch de 'sociale positie' als trans-vrouw moet bijnemen.
Van wegstoppen is geen sprake meer.
Ergens ben je bijna een 'publiek' figuur geworden.
En voor een tijdje is dat ook wel leuk hoor, maar af en toe weegt dat ook wel op je als mens.
Groeten,
Melina
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Dank je Joanne; Ik hoopte met heel mijn hart op deze reactie, want al teruglezend in oude draden heb ik echt wel gezien dat Josette 'echt' is. Ik deed mijn 'gooi' ook met zwetende handjes, want niet netjes om Josette te 'gebruiken' in een demo 'kortzichtige opvattingen'.Joanne schreef: Tsja en ook Josette heb ik in levende lijve mogen ontmoeten. En de weg die Joost naar Josette heeft gemaakt is geen makkelijke geweest. Dus ja een gooi en helaas geen goal....
Daarvoor ettelijke malen mijn nederige excuses.
Ciska.
-
- Eredivisie
Joy schreef :
tuurlijk, er zijn genoeg tv's die het ook zwaar hebben en er zijn een hoop transen die wat makkelijker over problemen heen stappen dan een gemiddelde tv, maar als je beweerd dat de trajecten qua zwaarheid vergelijkbaar zijn sla je de plank volledig mis
wat ik in je schrijven wel vaker proef is dat jij je minderwaardig voelt aan een trans, dat is slechts jouw beleving, en niet meer dan dat
Yep, inderdaad .... ik ben het alweer eens met Joy .....
Alsof Frederique alles op een waardeschaal wil zetten.
Trouwens je bent nu toch zelf TS Frederique ?
Je komt dus ook in het topsegment terecht.
Zeg maar bij de catagorie 'sportwagens' van de speciale gevallen.
Groeten,
Melina
tuurlijk, er zijn genoeg tv's die het ook zwaar hebben en er zijn een hoop transen die wat makkelijker over problemen heen stappen dan een gemiddelde tv, maar als je beweerd dat de trajecten qua zwaarheid vergelijkbaar zijn sla je de plank volledig mis
wat ik in je schrijven wel vaker proef is dat jij je minderwaardig voelt aan een trans, dat is slechts jouw beleving, en niet meer dan dat
Yep, inderdaad .... ik ben het alweer eens met Joy .....
Alsof Frederique alles op een waardeschaal wil zetten.
Trouwens je bent nu toch zelf TS Frederique ?
Je komt dus ook in het topsegment terecht.
Zeg maar bij de catagorie 'sportwagens' van de speciale gevallen.
Groeten,
Melina
Lisa, het is wederom weer te debiel voor woorden, jij trekt uit een klein beetje tekst wel zo ontzettend veel conclusies waarvan je maar amper weet of ze uberhaupt kloppen, daar kan je geen fatsoenlijke discussie op voortbouwenLisa met een S schreef:Sorry Joanne, je legt nu woorden in mijn mond. Dat Joy recht heeft op een uitkering omdat ze in een of andere geestelijke toestand zit waar ze niet in staat is om voor haar eigen broodwinning te zorgen, kan ik haar moeilijk kwalijk nemen, heb eerder medelijden met haar daarvoor.Joanne schreef:Nu hoor je in het rijtje thuis waar ook: "En wordt dat allemaal betaald van mijn premie???" thuishoort. Afgebrand.
Maar als ze zelfs doet alsof ze trots is dat ze niet hoeft te werken, als ze neerbuigend doet tov mensen die wel werken, als ze mensen die knokken om hun relatie in stand te houden afschildert als zielepoten, terwijl zij tra-la-la haar dagen vult met 'dingen doen wat ze leuk vindt', kan je het mij ook niet kwalijk nemen, of ik mij afvraag of er niet een element van bewust parasiteren bij haar aanwezig is.
Groetjes,
Lisa
Je vult enorm veel onzin zelf in en dat leg je bij de ander neer als waarheid, nog los daarvan, je plaatst een ander daarmee in een daglicht die los staat van de werkelijkheid en die een totaal ander beeld vormt van die werkelijkheid
Vind jij het gek dat je steeds in de clinch ligt met anderen?
Ik niet
Met jou is geen gesprek te voeren, je verdraait woorden, je vult aan, je verzint er een hoop bij, en een ander moet dat dan maar gaan weerleggen?
Ik heb al vaker vanwege dat gedrag niet meer op je gereageerd, het wordt zon ontzettende brij van kul, daar is niet meer uit te komen
Joy
Joy
Ik zie er geen enkel probleem in zo nu en dan een ander te corrigeren, ik hoef daar heen moderatrice of wat dan ook voor te zijnFrederique_ schreef:Goh, wat raar, dat denk ik nu helemaal niet...
Groetjes,
Frederique
Mijn bewoordingen waren puur vanuit gevoel, soms denk ik na over die bewoordingen, kan het wat milder, en soms, zoals deze keer, werden het de directe letters die in mijn hoofd zaten
Het is niet mijn bedoeling lisa op de kast te krijgen, als dat wel gebeurd dan is dat de verantwoording van lisa
Joy
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Je ziet het verkeerd, Sem; het is een spelletje: een soort "geen ja en geen nee". gewoon zien hoe ver je kunt gaan zonder dat je gebanned wordt. Ik dacht lang geleden ook dat ik hier een hoop kon leren over genderdysforie, maar het blijkt wat ingewikkelder te zijn.Sem schreef:Wanneer kunnen dames ooit is posten zonder al dat bekvechten, jullie moeten jullie is horen zeg, sorry maar jullie hebben echt weg van kleine kleuters, stop is met dat geruzie er is al ellende genoeg op deze aardbol.
Eigenlijk is dit een site waar je eens rustig gaat lezen tot je iemand vindt die je wel aardig/slim/wijs lijkt, daar zoek je via een pb contact mee, daarna ga je mailen/MSN-en.
Als het dan nog steeds bevalt ga je eens samen naar een T&T, en uiteindelijk zit je gesellie samen in de wachtkamer bij Jos.....
Wat daarna komt weet ik nog niet, want dat ligt voor mij nog in de toekomst.
Ik snap het zelf ook nog niet helemaal, maar er zijn genoeg meisjes hier die het graag wat beter uit zullen leggen.
Ciska.
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Het is vooral een kwestie van niet (kunnen) lezen wat er werkelijk staat. Veel meiden hanteren hun eigen leven als een soort mal waar alles wat ze hier tegenkomen maar doorheen moet passen. Ze zijn bang om daarvan af te wijken, want een ander begrijpen betekent vaak: PIJN. Eigen zielepijn die je juist zoveel mogelijk probeert te ontlopen. Daar verzet je je dus tegen. Niet eens tegen die andere persoon.Sem schreef:Maar dat bekvechten hoeft toch niet, ik vind dat niet nodig, het is zoiets van boven een ander proberen uit te komen.
Ik laat mezelf ook wel verleiden tot een hoop gekibbel. Het helpt om op het moment dat de redelijkheid vervaagt te denken: "Gaan we nu wedstrijd doen wie de grootste p*k heeft?"
Het is weleens vreselijk vermoeiend om vast te moeten stellen dat meer dan de helft van wat je schrijft niet goed wordt gelezen. Er zijn mij meer dan eens zaken toegedicht die ik werkelijk nooit gezegd heb, maar dat zijn dingen die men blijkbaar oppikt. Moet ik me daar boos om maken? Nee dus, want het overkomt mij ook, zeker als de visie's en meningen erg doorelkaar lopen.
Natuurlijk zijn er 'paartjes' aan te wijzen waarvan je weet dat het nóóit goed komt., mensen tussen wie het domweg niet klikt. Misschien moeten die gewoon es bij elkaar op theevisite gaan, es bijkletsen en daarna opnieuw proberen. Uiteindelijk misschien een verbod om op elkaar te reageren invoeren, ik weet het niet, maar het is een gedachte die ik heb.
Enfin, als je de historie van het forum bekijkt leer je al snel dat het niet zal veranderen.
Helaas.
Ciska.