asociaal

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mina schreef:huisvrouw...:D wij eten ook spinazi ik laat lekker voor me koken vanavond...veel moderner en niet rolbevestigend ;)
Voor transgenders bestaan nog geen vaste rolpatronen, dus alles wat ik doe is even rolbevestigend als roldoorbrekend :P .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gast

Bericht door Gast »

Janiek2 schreef: Misschien een beetje off topic, maar waar en vanaf welke leeftijd kan ik me inschrijven?
Voor Geraniums kun je je nu al inschrijven Janiek!
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

francis schreef:
Janiek2 schreef: Misschien een beetje off topic, maar waar en vanaf welke leeftijd kan ik me inschrijven?
Voor Geraniums kun je je nu al inschrijven Janiek!
Dank je! Daar heb ik al een account :wink: .
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

LEUK! echt! welkom!!!!!!
xxx
Mientje

ja precies voor transgenders zijn er nog geen leefregels, we mogen alles :D
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

leuk even kijken weer

is het achterdegeraniums.nl ?
Gast

Bericht door Gast »

Dorine,
Je hebt mijn favoriete site gevonden!
Slow chatjes
Fran
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

Janiek2 schreef:Dat jouw vooroordelen niet uit de lucht komen vallen, oké, maar het woord meeste erin vind ik twijfelachtig.
oke hier zijn we elkaar dus al dicht genaderd, beiden zullen we het exacte aantal niet weten, maar ik denk dat je het met me eens bent dat het veel te veel zijn
Naar mijn idee is het voor de acceptatie van transen of homo's vooral goed als die zo veel en zo divers mogelijk in de openbare ruimte (of media) zichtbaar zijn. Ik vind het niet goed om te proberen het beeld in de wereld van transen zo netjes/acceptabel mogelijk te houden. Dat zorgt voor een soort van pseudo-acceptatie en die is vernederend.
hier verschillen we van inzicht, ik ben meer voor een incrimentele aanpak, maar goed ieder zijn/haar eigen inzicht. toch?
Dat jij snapt dat de buitenwereld transen "rare wezens" zal blijven vinden als er ééntje wat weinig doorsnee op tevee verschijnt, betekent voor mij ook dat je niet klaar bent met je eigen gevoelens over transen. Maar wie is dat wel? Ik ook niet, hoor.
ik heb het niet over eentje, maar mijn beleving is dat 8 a 9 van de 10 keer de trans in kwestie nog iets speciaals heeft. blijkbaar is gewoon een trans alweer te saai voor programmamakers. (of dit goed nieuws of slecht nieuws is weet ik eigenlijk niet ;)) af en toe een trans met iets speciaals zou ik wel een welkome afwisseling vinden hoor.
Stel jezelf nog maar eens de vraag: als het nou Katja Schuurman was geweest, die als zeemeermin bij Jack Spijkerman had gezeten? Zou je dan ook hebben kunnen snappen dat de buitenwereld vrouwen maar "rare wezens" vindt? En zou je dan ook ter bescherming van je vriendin aan Katja hebben gevraagd om haar vrouwzijn van haar hobby te scheiden? Ik denk van niet en daar zit 'm voor mij de kneep.
dit heb ik reeds beantwoord
dus zou ik hetzelfde aan een biovrouw gevraagd hebben? nee inderdaad niet. zou ik het aan een biovrouw (of man) met schizofrenie gevraagd hebben? hangt ervan af. als de laatste tijd veel schizofrenen in de media verschenen zijn waarbij het onderdeel schizofrenie serieus behandeld is. niet. zijn er echter veel uitzendingen geweest waarbij de nadruk lag op andere bijzondere eigenschappen, die mensen op zich al niet begrijpen, van de schizofreen in kwestie (hetgeen voor mijn gevoel bij transseksuelen aan de hand was/is) dan wel. waarom? omdat veel mensen uit deze samenleving nu eenmaal niets snappen van schizofrenie.

nu niet meteen beginnen te zeuren dat in transseksualiteit vergelijk met een 'enge ziekte' het gaat mij de kenmerken van een kleine groep mensen met een eigenschap waar weinig mensen iets van snappen.
speciaal voor mina, je mag voor schizofrenie ook d66 invullen een nog kleinere groep waar de rest van nederland niets (meer) van snapt
Vrouwen, homo's, kinderen, allochtonen, zwarten, transen, invaliden etc. worden vaak geacht net iets beter hun best te moeten doen om hetzelfde respect te genieten als "gewone mensen". Zodra zij zonder een extra rem erop hun ruimte als mens proberen in te nemen, komt er wel iemand om te zeggen dat dat beter niet kan. Daarom zijn het vaak ook zulke aardige, wat subassertieve mensen. Die houding helpt overleven
nu voel ik me als blanke heteroseksuele (mag ik het nog wel zo omschrijven of moet er flexibele voor ;)) man bijna gediscrimineert. hoewel, mannen blijven altijd kinderen toch ;)

maar ik denk dat er wel van een kern van waarheid in zit van wat je zegt alleen zal ik diegenen die die ruimte willen beperken er ook op aanspreken. (misschien doe ik het zelf onbewust ook wel eens, maar ik ben nog steeds van mening dat ik dat in dit geval niet deed. ik vroeg iets en gaf daarbij ook mijn argumentatie. kitty mocht het daar mee eens zijn of niet en doen met mijn vraag wat ze wilde, dus waarin beperkte ik haar?)

groeten robert
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

Janiek2 schreef: Over 30 jaar ben ik er niet meer :cry: .

Dus voorzover ik daar al iets over te zeggen heb, ben ik niet voor een 30-jarenplan voor trans-emancipatie :wink: .
ik zie het ook liever iets sneller gebeuren hoor, dat was volgens mij de achterliggende reden van mijn vraag.
Mensen die mij kennen, zullen je vertellen dat ik een heel geduldig en allerminst provocatief iemand ben en goed in staat om waar nodig water bij de wijn te doen,
goh dan lijken we dat betreft toch aardig op elkaar, mensen zullen dit ook over mij vertellen
maar toch: jouw stellingname in deze discussie is voor mij een gepasseerd station. Mensen die als ze Kitty of Kelly zien, meteen denken dat transen rare wezens zijn, hebben iets gemist in hun opvoeding. En ik ben er niet voor om die achterstand te helpen rekken.
helemaal mee eens dat ze iets gemist hebben in hun opvoeding en ik wil het ook niet rekken mijn intentie is om die achterstand zo snel mogelijk in te lopen. we verschillen alleen van mening over de manier waarop we dat denken te kunnen bereiken.
Er zijn zat mensen met negatieve gevoelens over transen en homo's, zeker in religieuze kringen. Die mensen hebben het volste recht op die weerzin, maar niet het recht om mij of wie dan ook vanuit die gevoelens beperkingen op te leggen, die ze zichzelf niet opleggen
helemaal mee eens, want nogmaals volgens mij leg ik kitty helemaal geen beperkingen op. ik vraag haar iets met een onderbouwing, als zij na het lezen van die onderbouwing het er mee eens is zal ze zich aanpassen, maar niet omdat ik dat vraag, maar omdat ze zelf tot een nieuw inzicht is gekomen. is ze het niet met de onderbouwing eens dan doet ze er niets mee. in beide gevallen heeft ze goed gehandeld en haar eigen gevoel gevolgt.
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

Morbide schreef: O Really? En waar moet dat aanpassen dan ophouden? Is het dan een operatietje meer, of ééntje minder? Of nog vaker in de media? Moeten hetero's zich aanpassen? Of zijn zij de norm?
[flauw aan]
stel je nu dat transen en hetero's twee tegengestelde groepen zijn?
[flauw uit]

niemand moet iets, maar ik kan vele groepen (ook hetero's) wel eens iets vragen. voor verdere onderbouwing en uitleg lees dit draadje en het draadje over kitty maar eens goed door

groeten robert
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ik doe niet flauw. En je draadje heb ik gelezen.

Vraag je hetero's ook om minder een bepaald geslacht te zijn?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Morbide schreef:Ik doe niet flauw. En je draadje heb ik gelezen.

that says it all....
dat is het precies...

het reikt niet verder dan dat...
"Wil je dat even niet doen, want je bent..."
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mina schreef:

that says it all....
dat is het precies...

Dat heb ik Robert ook al drie keer duidelijk proberen te maken, maar het wil er niet in.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Nog maar drie keer??? Ik dacht dat het al veel meer was! :lol:

En heb je de spinazie in leven weten te houden?? :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

Janiek2 schreef:
mina schreef:

that says it all....
dat is het precies...

Dat heb ik Robert ook al drie keer duidelijk proberen te maken, maar het wil er niet in.
oke eerst wat ik bedoel met flauw. volgens mij zijn transen en hetero's niet tegen gestelt aan elkaar, alsof een trans geen hetero zou kunnen zijn.

ten tweede ik vraag niet of zij iets minder trans of zeemeermin wil zijn, ik vraag of ze het bij verschijning in massa media duidelijk wil scheiden.

en ja het nafluiten/roepen (positief dan wel negatief) en botte opmerkingen maken over transen/biovrouwen/homo's kan mijns inziens worden gezien als een eigenschap van de heteroseksuele man en hen vraag ik dan ook zich aan te passen en dergelijke zaken niet in het openbaar te te doen. (hetgeen ze denken moeten ze zelf weten)

groeten robert
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Er zijn zat mensen met negatieve gevoelens over transen en homo's, zeker in religieuze kringen. Die mensen hebben het volste recht op die weerzin, maar niet het recht om mij of wie dan ook vanuit die gevoelens beperkingen op te leggen, die ze zichzelf niet opleggen
Dat valt reuze mee, zeker als ze zien dat het geen bevlieging is en men je kent als iemand die oprecht is. Vergeet ook niet dat religie voor veel mensen ook inhoudt ALLE mensen lief te hebben en dat ze dat ook in praktijk brengen. Maar ja, als GROEP zal men je wel buiten sluiten uiteindelijk denk ik in het belang van de kerk en de moskee of de tempel of de wigwam :-)

De meeste weerzin zit bij voetballend nederland, wat ik ervan begrijp komt dat door het gehalte homohaat in kleedkamers. Ik ben er gelukkig nooit bijgeweest maar het schijnt er beestachtig toe te gaan..........als ik ervan hoor lijkt het me alle ingredienten voor een goed horrorfilm te hebben...is hij? of hij? of... tot er achter een verbottend brein kortsluiting ontstaat en ze maar de scheidsrechter pakken

mjah mannenhaat?

beetje, dat type ja

xx

Dorine
Plaats reactie