Magazine voor vrouwelijke mannen

Algemeen

Moderator: Moderators

Is er behoefte aan een dergelijk magazine en/of zou u abonnee willen worden?

Peiling eindigde op ma dec 29, 2003 17:05

Ja, ik zou het in de kiosk willen kopen
32
41%
Ja, ik zou een abonnement nemen
38
49%
Nee, geen behoefte aan
8
10%
 
Totaal aantal stemmen: 78

Gebruikersavatar
Vida Jane
ff weer wat posten
Berichten: 56
Lid geworden op: do okt 30, 2003 16:19
Locatie: Amsterdam

Magazine voor vrouwelijke mannen

Bericht door Vida Jane »

Het bestaat nog niet, een Nederlandstalig kwaliteitsblad speciaal voor en over de T&T-gemeenschap. Echter, vanaf begin 2004 verschijnt het nieuwe magazine Travagance. Volgens Vida, zelf travestiet en initiatief-neemster, is de belangstelling vrijwel zeker groter dan je op het eerste gezicht zou denken. “We richten ons niet alleen op de doelgroep zelf, maar ook op buitenstaanders zoals liefhebbers van T&T's.”

“Al een paar jaar droom ik ervan om een eigen magazine te produceren,” legt Vida uit. “Het probleem was echter dat ik mijn coming-out maar niet kon maken. De drang om soms vrouw te zijn, is uiteindelijk niet te weerstaan en is nu dan ook werkelijkheid geworden. Dit betekent dat er voor mij geen belemmeringen meer bestaan. Ik kan er openlijk over praten en wil ook héél graag anderen daarin stimuleren en helpen. En wat is een mooier middel dan een magazine om dat te doen?”

Reacties van buitenstaanders
“Als je als blad een rol kunt spelen om de sociale acceptatie te stimuleren, wordt het makkelijker voor T&T's om zich openlijk te vertonen. Ik heb zelf aan den lijve ondervonden dat veel buitenstaanders erg positief en geïnteresseerd zijn. Er is zoveel om over te schrijven, dat weet ik zeker,” zegt Vida. “Daar kan ik ontelbare nummers mee vullen.”

Uitstraling
Travagance heeft een glossy uitstraling en zal op de schappen tussen de bekende damesbladen passen. Het magazine krijgt een hoog informatief gehalte met onder meer interviews, verhalen en veel vaste rubrieken. Verder willen we de lezers inspraak geven over onderwerpen die ze behandeld willen zien. Ruimte voor erotiek zal er ook zijn, maar het is niet de bedoeling om er een seksblad van te maken. De bekende contactadvertenties laten we graag aan anderen over, want we willen voor buitenstaanders ook interessant zijn en bovenal serieus worden genomen.

Voordelig voor abonnees
Vida: “Ik vind dat de T&T-gemeenschap behoorlijk wordt uitgebuit. Als je geen schoenen in een normale winkel durft te kopen bijvoorbeeld, betaal je het drie-dubbele. Dat vind ik onbehoorlijk! Ik ben zeker geen filantroop, voor het blad moet ook betaald gaan worden, maar niet méér dan een Vogue of Elle. Voor abonnees is Travagance natuurlijk voordeliger.”

Info: vida@travagance.com of bel 06 2123 2906
Laatst gewijzigd door Vida Jane op vr nov 07, 2003 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Hoi Vida,

Ik vind het een leuk iniatief van jullie om zo,n blad te gaan maken en ik ben ook zekers van plan om het te gaan kopen tenminste als ik zou weten waar het precies straks te koop zal zijn..
Mocht ik in de toekomst een bijdrage kunnen leveren zou ik het zekers doen..ik kijk uit naar begin volgend jaar wanneer jullie blad uitkomt ..

groetjes jessie.
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Erg goed nieuws al zeg ik het zelf, eindelijk eens een blad echt voor ons en de geintereseerden. Ben zeer beneiuwd hoe dik je blaadje word en wat er allemaal voor leusk in komt te staan.

Succes ermee en waneer het in de schappen ligt, zal ik Travagance zeker kopen en gaan nadenken (niet lang) over het opzeggen van het 1 en het aanmelden van het ander ;)
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Gebruikersavatar
Kathleen
ForumFan
Berichten: 428
Lid geworden op: do feb 13, 2003 19:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi Vida,

Hier zaten we met z'n allen natuurlijk op te wachten. Ik sta al te popelen om het eerste nummer te kunnen doorbladeren. Een leuk initiatief. :D

Toch nog een vraagje. Komt het blad ook in Belgie in de kiosken terecht en wat wordt het, een week- of maandblad.

Liefste groetjes,
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Re: Magazine voor vrouwelijke mannen

Bericht door esther1 »

Hoi,

Ik heb deze posting een keer of 10 doorgelezen om erachter te komen of dit humor is, of serieus bedoeld. Ik ben er nog steeds niet uit, maar ik hoop dat het humor is.
Uitstraling
Travagance heeft een glossy uitstraling en zal op de schappen tussen de bekende damesbladen passen.
a. Tussen de damesbladen lijkt me nu niet de aangewezen plaats.
b. Qua formaat past het misschien, qua inhoud zeker niet.
c. Enig idee hoe hard de strijd is om een plekje in "het schap" te
veroveren?
Voordelig voor abonnees
Ik ben zeker geen filantroop, voor het blad moet ook betaald gaan worden, maar niet méér dan een Vogue of Elle. Voor abonnees is Travagance natuurlijk voordeliger.”
Beetje pretentieus hoor de vergelijking met Vogue en Elle.
Ik denk zelf meer aan een Story, Weekend, Actueel niveau.

Laat je iig niet (mis)leiden door de positieve reacties hier.
Succes voor de toekomst, hopelijk buiten de tijdschriftenbranche.

Esther.
Die dus ook geen enkele behoefte heeft aan zo'n tijdschrift.
Gebruikersavatar
Vida Jane
ff weer wat posten
Berichten: 56
Lid geworden op: do okt 30, 2003 16:19
Locatie: Amsterdam

Re: Magazine voor vrouwelijke mannen

Bericht door Vida Jane »

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Ik heb ook een aantal e-mails ontvangen waarvoor dank.
Een aantal mensen heeft kritiek geuit. Deze kritiek neem ik zeer serieus.
Een voorbeeld: iemand wees mij erop dat m/v transseksuelen géén vrouwelijke mannen zijn. Dit is een beledigende stelling. Ik ben het hier mee eens. Mijn excuses voor deze blunder.
Reden genoeg dus om een andere strategie te kiezen. Het blad richt zich vanaf nu niet meer op T&T's maar op vrouwelijke mannen in het algemeen. Wie zijn dat dan?

Mannelijke travestieten, mannelijke transgenders, mannen met vrouwelijke gevoelens.
Iedereen die om wat voor reden dan ook, ongeacht sekse, ook geinteresseerd is in het blad hebben we natuurlijk ook graag als lezer.


Dit is geen humor!
Dit als reactie op de quote van Esther.
Ik sta open voor kritiek en advies maar jouw reactie vind ik erg flauw. Je kunt nu nog geen oordeel over de kwaliteit geven want je hebt nog niets gezien. En ja we zijn pretentieus! je hebt gelijk.
Het spijt me voor je dat je tamelijk negatief bent over ons initiatief maar ik zou je in de toekomst toch willen uitnodigen om het blad in te zien. Als je daarna je oordeel wilt geven is dat m.i.z. relevanter.

Met vriendelijke groeten,

Vida[/list]
Laatst gewijzigd door Vida Jane op vr okt 31, 2003 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Hey Vida,
Maak je niet al te druk over onze Esther. Ze heeft kennelijk gaven die ons nog niet bekend zijn, als ze nu al kan voorspellen wat de inhoud en impact van je blad zal gaan worden. Dat heeft meerdere waarzeggers, paragnosten en doemdenkers al reeds de kop gekost. Het einde der tijden is er ook nog steeds niet, ook al is het al honderden keren voorspeld. :-?

Ik wens je in ieder geval heel veel succes met het initiatief en ben blij dat je de durf hebt ambitieus te zijn. Een droom waarmaken... Heerlijk, toch ? En pretenties hebben is dan ook zeker niet verkeerd. Daarmee kom je nog ver. Laat de apocalysten maar lullen ;)

Maar even een paar vraagjes van realistische aard: ik ga ervan uit dat je je niet zomaar in het diepe hebt gestort met dit initiatief. Wat verwacht je van de oplage onder T's en in hoeverre verwacht je dat ook het reguliere publiek interesse zal hebben in dit blad ? Heb je onderzoek verricht naar de behoeften in de TenT gemeenschap ? Of ga je uit van je eigen ervaringen op dat gebied ? (je noemde inderdaad al de prijzen van het schoeisel)

Kortom .. vertel eens iets meer over je plannen en hoe je dat gaat vormgeven. Ik ben zeer geïnteresseerd.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Delight
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 16:03

Re: Magazine voor vrouwelijke mannen

Bericht door Delight »

Vida Escura schreef:Het blad richt zich vanaf nu niet meer op T&T's maar op vrouwelijke mannen in het algemeen. Wie zijn dat dan?
Mannelijke travestieten, mannelijke transgenders, mannen met vrouwelijke gevoelens.
Ik vind de term 'vrouwelijke mannen' of 'mannen met vrouwelijke gevoelens' erg ongelukkig gekozen. Het is in mijn optiek een veel te breed begrip, want er zijn namelijk genoeg van dit soort mannen, zowel hetero als homo, die helemaal niets van travestie moeten hebben en die jouw blad dan ook zeker niet zullen lezen. Verder vraag ik me af of iemand die aan travestie doet per definitie een man met vrouwelijke gevoelens is. Ik zou me in jouw geval daarom vooral op de eerste twee categorieen richten en eventueel andere geinteresseerden.

Delight
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Sorry, maar heel even off topic hoor.

Nathalie schreef:
Maak je niet al te druk over onze Esther.
Nathalie, je mag tegen me mopperen, zeuren, chagrijnen, slijmen zoveel als je wilt. Ik ken je niveau en je ware ik inmiddels, ik vind het allemaal prima.
Maar refereer nooit meer aan me als "onze Esther".
Dat roept bij mij de meest enge, gruwelijke associaties op als jij het schrijft.

Esther
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

Het lijkt mij een goed initiatief maar zeker risicovol. Volgens mij is (uiteindelijk) de Nederlandse (en eventueel Vlaamse) markt te klein om tot een succes te komen. Evengoed wens ik je veel succes toe.
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Vida, ik had al wat van je blad vernomen en wat de verwachtingen zijn.
En ik hoop ook dat het gaat lukken.
Je mag me mailen op dromeland@hotmail.com;)

Het blad lijkt mij interesant en ik denk maar zo, wie kritiek op je blaadje heeft, waarom leest eeh zij het dan ? :-?

[offtopic]Esther en Nath, kom op meisjes, laat die haren even los van elkander en spreek het uit op msn ;) [/offtopic]
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Meikemeid, even over je offtopic oproepje. Je hebt daar natuurlijk helemaal gelijk in. Ik zal me door deze esther dan ook niet meer door laten (af)leiden. De kop is de moor dan ook inderdaad niet waard. Dit geneuzel gaat meer en meer ten koste van onze en jullie dialogen in het forum. En da's het mijns inziens niet waard.

Helaas is een zinvol privégesprek met esther hierover niet mogelijk gebleken en werd de (virtuele) deur resoluut dichtgekwakt. Jammer, maar helaas. We laten het maar zo. Ik behoud mezelf wel het recht voor om te reageren als ze mij (maar zeker ook anderen hier) op haar 'eigen kenmerkende wijze' van repliek denkt te moeten dienen. Ik zal wel proberen dat wat tactvoller en onopvallender proberen te doen dan tot op heden het geval is geweest. Voor de rest: leven en laten leven. Hoe oneens we het ook zijn met elkaar.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

Het lijkt mij geweldig als er zo'n blad komt. Ik kan (ook) niet wachten totdat ik het 1e nummer in mijn handen hebt.

Vida, als je wilt laat ons even weten hoe de vorderingen mbt het blad staat.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Gebruikersavatar
Vida Jane
ff weer wat posten
Berichten: 56
Lid geworden op: do okt 30, 2003 16:19
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vida Jane »

Hallo iedereen,

Het verheugt me zéér zoveel aanmoedigingen te ontvangen. Niet alleen hier op dit forum maar ook via andere media hoor ik positieve geluiden. Dit steunt me om toch vooral door te gaan. Ik zou jullie graag al wat willen laten zien maar zoals jullie misschien zullen begrijpen is het beter dat nog niet te doen.

Hoeveel mensen met T-gevoelens gevoelens zouden er in Nederland zijn?
(a) 10.000
(b) 75.000
(c) 150.000
(d) 300.000

Als het antwoord (a) is, ga ik nog eens goed nadenken. Hoewel, als onze zuiderburen net zo'n aantal herbergen ga ik door.
Als het antwoord (b) is ga ik (gaan we) héél hard werken (doen we al) en ligt er in januari/februari 2004 een prachtig blad op de deurmat.
Als het antwoord (c) is ga ik juichen.
Bij antwoord (d)... :D


groetjes Vida
Gebruikersavatar
Nicole-vt
dagelijks aanwezig
Berichten: 190
Lid geworden op: wo sep 03, 2003 23:12
Locatie: C'borg

Bericht door Nicole-vt »

Nederland Telt 16.000.000 inwoners.

De helft is vrouw dus de andere helft heeft T*-gevoelens!

Da is jawel 8.000.000 klantjes :wink:

Groetjens,

Nicole
Plaats reactie