bezuinigingen op TS-ontharing

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

bezuinigingen op TS-ontharing

Bericht door Josette »

Dames, ik heb een onrustbarend bericht dat van het weekend op www.nu.nl stond en waar in de topic http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 1&start=15 ook over werd gesproken. Hoe het ook zij, dit is het bericht integraal:

Transseksueel krijgt ontharing niet langer vergoed

Uitgegeven: 14 november 2003 17:51
Laatst gewijzigd: 14 november 2003 17:51

DEN HAAG - De ontharingsbehandeling van transseksuelen is geen noodzakelijke zorg, vindt minister Hoogervorst (Volksgezondheid). Daarom wil hij de vergoeding voor deze behandeling schrappen uit zijn subsidie-uitgaven.

Dat staat in de brief met een uitleg over de bezuinigingen op subsidies die de minister vrijdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Hoogervorst moet volgend voor jaar 59 miljoen, oplopend tot 127 miljoen in 2007, snijden in de rijksbijdragen aan maatschappelijke, volksgezondheids-, welzijns- en sportorganisaties en kennisinstellingen. Hierdoor verliezen honderden organisaties hun subsidie.

De Kamer toonde eerder al weinig begrip voor de keuzes die de minister heeft gemaakt. Zij betichtte hem onder meer van willekeur. Hoogervorst is het daar niet mee eens. Hij wil dat meer organisaties zelf hun broek ophouden en vindt dat bijvoorbeeld sportbonden, landelijke jeugdorganisaties en beroepsorganisaties hun ledencontributie maar moeten verhogen.

Onderzoeks- en kennisinstellingen moeten de boer op om meer private klanten te werven. Wie het niet met de bezuiniging eens is, kan een bezwaarschrift indienen en naar de rechter stappen.

Voorstel

Het voorstel van het CDA om het besluit een jaar uit te stellen en alle instellingen gedurende volgend jaar 10 procent korting op te leggen, wijst hij wederom van de hand. Wel blijkt uit de brief dat de Kamer volgend jaar 8 miljoen euro kan uitgeven aan nieuwe of oude, kortlopende projecten.

De Kamer wil het subsidiebeleid nog voor de begrotingsbehandeling met de minister bespreken.


Dan heeft hij zelf blijkbaar nog nooit met een T*, laat staan met een TS, te maken gehad. Of wilt hij M->V TS'en met baarden? :roll: :-? :x
liefs, Josette
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Ach Hoogervorst denkt maar zo.....ik loop ook wel eens een dag ongeschoren er bij...zit dan ook niet te mekkeren...dus la die trans ook niet zitten te zeuren....ennn..verdikke ik koop ook mijn eigen scheerschuim en mesjes ....dusss als ze iets wille ...zelf betalen!!

Toch fijn he...die man....so bij de les...spijbelde vroeger nooit...allleen bij biologie en maatschappijleer..

anouk
x
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Nog drie jaar dan krijgen we wel weer een neiuw kabinet hopelijk wat linkser georienteerd. Meer weet ik er ook niet op te zeggen. Maar misschien eens tijd wat actie te ondernemen. Al die pre-ops die op de wachtlijst staan op naaldhakjes het binnenhof op. Misschien helpt het :-?
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Nog drie jaar dan krijgen we wel weer een neiuw kabinet hopelijk wat linkser georienteerd. Meer weet ik er ook niet op te zeggen. Maar misschien eens tijd wat actie te ondernemen. Al die pre-ops die op de wachtlijst staan op naaldhakjes het binnenhof op. Misschien helpt het.
Waarom nu weer speciaal pre-ops op naaldhakjes?

Groetjes,
Esther
simone_v
ff weer wat posten
Berichten: 58
Lid geworden op: zo sep 08, 2002 0:12
Locatie: zeg maar de IJmond

Bericht door simone_v »

Esther schreef:Waarom nu weer speciaal pre-ops op naaldhakjes?
Omdat plateauzolen uit de mode zijn.
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Haha Simone_v,

Die is helemaal af.

Maar even serieus. Er is hier wel eens gepost over onze politieke belangenbehartiging. En deze site bereikt ondertussen een grote groep.

Actie?

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Ha Isabelle,

Je schreef:
Maar even serieus. Er is hier wel eens gepost over onze politieke belangenbehartiging. En deze site bereikt ondertussen een grote groep.

Actie?
Wat bedoel je met onze politieke belangenbehartiging?

Deze draad gaat over:"bezuinigingen op TS-ontharing".
Deze site mag dan best een grote groep bereiken, maar slechts een heel, heel klein deel van die groep heeft belang bij deze negatieve maatregel.

Het ontgaat me dan ook een beetje waarom je hier spreekt over "onze
belangen"

Groetjes,
Esther
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Esther schreef:Deze draad gaat over:"bezuinigingen op TS-ontharing".
Deze site mag dan best een grote groep bereiken, maar slechts een heel, heel klein deel van die groep heeft belang bij deze negatieve maatregel.
Moet dan die groep boeten voor bezuinigingen? Trouwens, die groep heeft helemaal geen belang bij zo'n bezuiniging, waarbij ik me afvraag wat het effect is. Straks uitzonderingsregels, de bezuiniging bezuinigt niet en na een jaar undo en een ander idee. Strange days. Overigens: lopen daar op dat binnenhof geen potentiële T*'s rond? Ik vraag me dat altijd af.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Ha Joost,

Ik ben bang dat je me nu niet helemaal begrijpt, of misschien praten we weer gewoon langs elkaar heen.

Ik vraag me gewoon af wat Isabelle, als niet-TS, bedoelt met "onze belangen" in het kader van "bezuinigingen op TS-ontharing".
Moet dan die groep boeten voor bezuinigingen?
Welke groep?
Trouwens, die groep heeft helemaal geen belang bij zo'n bezuiniging, waarbij ik me afvraag wat het effect is. Straks uitzonderingsregels, de bezuiniging bezuinigt niet en na een jaar undo en een ander idee. Strange days.
Heel eerlijk, ik begrijp niet wat je hier wilt zeggen.
Overigens: lopen daar op dat binnenhof geen potentiële T*'s rond? Ik vraag me dat altijd af
Geen idee, intereseert me ook niet.
Wat hebben potentiele T's overigens te maken met dit onderwerp?
Ik vind de huidige groep TS'en die getroffen wordt door deze maatregel veel belangrijker dan potentiele T's (al dan niet op het Binnenhof).

Groetjes,
Esther
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Esther schreef:
Nog drie jaar dan krijgen we wel weer een neiuw kabinet hopelijk wat linkser georienteerd. Meer weet ik er ook niet op te zeggen. Maar misschien eens tijd wat actie te ondernemen. Al die pre-ops die op de wachtlijst staan op naaldhakjes het binnenhof op. Misschien helpt het.
Waarom nu weer speciaal pre-ops op naaldhakjes?

Groetjes,
Esther
Had ook post-ops kunnen zijn maar die hebben in de regel het geld voor de ontharing al opgemaakt of zijn er nog druk mee bezig. En die naaldhakjes tsja, daar was Simone me al voor :D
Alles goed verder Esther?
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Ha Joanne, :D
Had ook post-ops kunnen zijn maar die hebben in de regel het geld voor de ontharing al opgemaakt of zijn er nog druk mee bezig.
Het ging me niet zo zeer om pre-op/post-op, maar om die naaldhakjes.
Ik blijf het een vervelende associatie vinden: TS ----> naaldhakjes.
Alsof het verplicht is. Voor mij kunnen klompen ook hoor :wink:
En wat die ontharing betreft, tja ik weet het dat er veel post-ops jaloers op me zijn, zogoed als glad en alles vergoed. :oops:
En die naaldhakjes tsja, daar was Simone me al voor :D
Wees blij, zo intelligent vond ik de opmerking niet.
Alles goed verder Esther
Ja, ja eigenlijk heel goed. Er zijn de laatste tijd, met name de laatste week
dingen gebeurd die ik tot voor kort niet voor mogelijk hield.
Het gaat dus niet alleen goed, sterker nog, ik ben gelukkig.

Groetjes,
Esther.
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Esther,

will quoten maar op deze comp. lukt het niet, je maakt ons wel lekker jaloers met je baard die er niet meer is en dan verder nog gelukkig ook, hoor je helaas niet vaak in transen land.
Ik weet dat het zo is, en het geluk wat je afgelopen week heb gevonden/gekregen is omdat je bent wie je bent ......... een fijn mens,

groetjes, Adriana
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

:oops: bloos :oops:

Dank je Adriana.

Hoop je weer snel in ons kleine landje te zien.

Groetjes,
Es
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Met "geen" belang bedoel ik het inderdaad verkeerd. Juister geformuleerd: een negatief, zwaar negatief belang. :evil: Waar het om gaat is alsvolgt: je wilt, je soms overdadige, lichaamshaar eraf hebben. Het werd als je ts was altijd vergoed. Vrouwen hebben nu eenmaal minder haar dan mannen. En nu niet meer, je moet het zelf dokken. Geen of te weinig geld en het gehate haar blijft, plat geformuleerd.
Esther schreef:Wat hebben potentiele T's overigens te maken met dit onderwerp?
Ik vind de huidige groep TS'en die getroffen wordt door deze maatregel veel belangrijker dan potentiele T's (al dan niet op het Binnenhof).
Er zijn ook mensen, T* en niet-T* die potentieël TS kunnen zijn zonder dat ze het weten en mogelijkerwijs eveneens de dupe van zo'n maatregel kunnen worden. En ze zijn er meer dan je denkt. En wat te denken van mensen die een gedeeltelijke transitie wensen?
Esther schreef:Ja, ja eigenlijk heel goed. Er zijn de laatste tijd, met name de laatste week
dingen gebeurd die ik tot voor kort niet voor mogelijk hield.
Het gaat dus niet alleen goed, sterker nog, ik ben gelukkig.
Houden zo, 't beste ermee.
Laatst gewijzigd door Josette op za dec 06, 2003 1:07, 1 keer totaal gewijzigd.
liefs, Josette
simone_v
ff weer wat posten
Berichten: 58
Lid geworden op: zo sep 08, 2002 0:12
Locatie: zeg maar de IJmond

Bericht door simone_v »

Esther schreef:
En die naaldhakjes tsja, daar was Simone me al voor :D
Wees blij, zo intelligent vond ik de opmerking niet.

Groetjes,
Esther.
Uiteraard, jij hebt het alleenrecht op intelligente opmerkingen. En op ultieme bitcherigheid.

De groeten, Simone_v
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Plaats reactie