Kleding

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Marina
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jan 18, 2004 20:54
Locatie: Belgie(Limburg)

Kleding

Bericht door Marina »

Wie kan mij zeggen waar men in Belgie/Limburg of omstreken op zijn dooie gemak als man kleding kan kiezen,passen en kopen.Ik ben tot de vaststelling gekomen dat een vrouw vlotjes op de mannenafdeling kleding kan kiezen,en een man(zonder een vrouw in zijn beurt) in de vrouwenafdeling als verdacht wordt beschouwd.ikzelf heb al eens een verkoopster gehad die mij continue volgde en dan zogezegd kleding kwam herschikken.Korte rokjes en kleedjes en andere spulletjes kiezen op zich moet plezierig blijven.Waar in mijn beurt kan dit ? of pak ik het verkeerd aan?.
Bedankt op voorhand:Marina
Gebruikersavatar
Kathleen
ForumFan
Berichten: 428
Lid geworden op: do feb 13, 2003 19:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi Marina,

Ik zie dat je je al hebt aangemeld bij het forum, prima meid! :D

Wat kleding kopen betreft. Ik word er steeds meer en meer 'dapperder' in. Goed, het trekt soms wat aandacht als je tussen meidenspulletjes ligt te speuren, maar zolang niemand je kent is dat toch geen probleem, niet?

Goed, stilaan groei ik het stadium voorbij waarin jij je nu bevindt, maar ik wil je wel een handige tip geven. Voorwaarde is dan wel dat je partner op de hoogte is van je bezigheden. Wij hebben steeds een lintmeter bij en als ik geen zin heb of niet durf passen meten we gewoon de maat met een meter op. Een andere truc is bijvoorbeeld zeggen dat je iets zoekt voor je vriendin en of de verkoopster je niet even kan bijstaan om wat te zoeken in maat '?'. Ik ben zeker dat daar niemand moeilijk over doet. Een derde mogelijkheid is dan nog via postorder te kopen. Past het niet stuur je gewoon de hele handel terug en vraag je een ander maatje.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, meid! Veel succes!

Groetjes, :D :D :D
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Gebruikersavatar
Nanine TV
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: di jan 20, 2004 16:02
Locatie: Omgeving Hoorn

Bericht door Nanine TV »

'Op je dooie gemak' is natuurlijk een geestelijke staat, die je overal kan bereiken als je jezelf over je schaamte heen helpt.
Het winkelmeisje volgt je niet omdat ze het erg vind dat jij vrouwenkleding wilt kopen, maar omdat je door je zenuwachtige gedrag doet denken aan een winkeldief.

Passen durf ik zelf nog niet in main-stream winkels, dat is voor een winkelhouder bij drukte natuurlijk ook best lastig. Om dan niet al te veel aandacht te trekken moet je eigenlijk al als "passable" vrouw binnenkomen lijkt me.

Er zijn speciaalzaken als mariposa en travisage maar niet in je buurt.
Op de site Trudy's TRANVESTiging staat ook een lijstje met T vriendelijke winkels in Nederland: http://www.geocities.com/WestHollywood/ ... rwink.html
Freedom is a path, seldom travelled by the multitude.
Evelientje22
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 19:29
Locatie: België

Bericht door Evelientje22 »

Hey allemaal,

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het kopen van vrouwenkleding als man wat moed vereist. Het is voor mij eigenlijk een hobby om een kledingwinkel binnen te lopen en wat rond te lopen op de vrouwenafdeling. Wat is er leuker?? :wink:

Ik ben nu denk ik een tweetal jaar bezig met intensief te shoppen als man. In het begin durfde ik het maar amper, maar als je veel gaat shoppen dan gaat het allemaal veel makkelijker. En zeker als je dat op een korte tijd doet. Dus meiden, ga eens een volledige dag shoppen. Ik neem altijd van die grote kledingwinkels die net buiten de stad liggen zoals JBC, Pecotex en Marca. In de stad durf ik het nog niet echt. Maar als je dus een dagje intensief gaat shoppen dan ga je je op het einde van de dag veel meer op je gemak voelen. In het begin van de dag durf je misschien amper op de damesafdeling, maar na een paar uurtjes durf je dat al wel. En daarna begin je in de rekken te rommelen (denkend dat het voor je vriendin is :) ). En voor je het weet trek je je niets meer aan van de mensen rond je en dan ben je rustig aan het shoppen. Allé, het kopen en passen van kleding is dan nog een stapje verder maar je voelt je tenminste toch al wat beter als je wat kan rommelen tussen de rekken.

En als je iets mooi ziet, pas het gewoon en koop het. OK, de mensen zullen wel raar kijken. Ik spreek uit ervaring. Als je voor de ogen van een vrouw met een rok een pashokje binnengaat dan zal ze wel raar kijken natuurlijk. Maar om de één of andere reden geeft me dat wel een kick.

Ik heb al wel wat meegemaakt tijdens mijn shoppingavonturen. Zo had ik ooit eens een rokje gepast en ik wilde dolgraag buiten het pashokje gaan met dat rokje aan. Ik dat dan maar gedaan omdat er niemand was. En ik ging altijd een beetje verder en verder. Toen ik de hoek wou omgaan kwam er juist een verkoopster om de hoek. Dat was wel eventjes schrikken. Ik met dat rokje aan terug naar het pashokje terwijl die verkoopster me volgde omdat ze in het magazijn moest zijn dat naast het pashokje lag. Dat was wel eventjes wat.

Ach ja, ik denk altijd maar dat ik niets verkeerd doe. Het gaat trouwens toch maar om een lapje stof hé. Waar maken mensen zich toch druk om?

In ieder geval nog veel plezier met shoppen. Blijf gewoon proberen en blijf jezelf motiveren en op een dag zal je het zeker durven. Maar ik durf het het ook niet altijd hoor!

Groetjes en knuffeltjes

Evelientje

xxx
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

Evelientje22 schreef:Ach ja, ik denk altijd maar dat ik niets verkeerd doe. Het gaat trouwens toch maar om een lapje stof hé. Waar maken mensen zich toch druk om?
Goed gesproken. Je doet niks verkeerds.

BTW: leuk verhaal :D
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
simone_v
ff weer wat posten
Berichten: 58
Lid geworden op: zo sep 08, 2002 0:12
Locatie: zeg maar de IJmond

Bericht door simone_v »

Evelientje22 schreef:... Het gaat trouwens toch maar om een lapje stof hé. Waar maken mensen zich toch druk om? ...
Als dat alles is, waar maken wij ons dan zo druk om? Als het ene lapje stof net zo goed of slecht is als het andere lapje, dan kunnen we net zo goed met z'n allen in een ouwe overall blijven lopen.

Persoonlijk heb ik andere voorkeuren. Maar even zonder gekheid: dit is nou typisch een opmerking die je tegen je partner nooit moet maken. Zowel voor jouw als voor je partner is er een heel groot verschil tussen de diverse lapjes stof...
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Gebruikersavatar
Miss Laura
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:37
Locatie: Borne

Bericht door Miss Laura »

Hoi meiden,

Ik weet uit ervaring dat de eerste keer echt moeilijk is. Kort na mijn coming out als trans is een goede vriendin van mij meegeweest om te shoppen. Ik stond te trillen als een rietje in de winkel. De verkoopster bleef heel rustig en hielp mij geweldig. Na veel transpiratie en veel gestotter had ik wat ik wou hebben. Een volgend keer ging een andere vriendin van mij mee. Zij was een stukje harder tegen mij. Eerst maar eens winkel in winkel uit en eens lekker rondsnuffelen. Ook de lingeriezaken werden niet overgeslagen. Aan he einde van de rit weer naar de eerste zaak terug. Na even gesnuffeld te hebben kwam een leuke vrindelijke verkoopster vragen of zij mij kon helpen. JA, ik heb toen een leuke dag gahad. Een volgende keer ging ik alleen, wel even spannend, maar het ging stukken beter. Lingerie kopen was iets moeilijker, maar mijn vriendin nam mij gewoon mee naar binnen en zei dat ik me maar moest redden, zij ging voor haar iets uitzoeken. Wel hard, maar een goede leerschool.
Momenteel maakt het mij niets meer uit, ik voel mij meer thuis bij de dameskleding dan op de herenafdeling. Ik moet wel zeggen dat ik gewoon als vrouw mijn kleding en lingerie koop.
Ik zou zeggen schaam je niet, de verkoopsters van vooral de grote zaken zijn wel wat gewend. Als je het te moeilijk vindt ga dan naar een grote stad met grote zaken bij jouw in de buurt. lekker shoppen zonder dat ze je kennen. Wees niet bang, dan zul je echt niet opvallen.
O, ja: ik was vorige week aan het kijken naar de nieuwe voorjaarscollectie toen een buurtbewoonster mij bij mijn oude naam aansprak. Even later sprak de verkoopster mij bij mijn huidige naam aan.
Ik ben lekker mijzelf gebleven. Een ander weet niet wat je als t moet doormaken.

Groetjes,
Afbeelding

Op 1-2-2008 is de rups een prachtige (meisjes)vlinder geworden
Gebruikersavatar
Anne D
dagelijks aanwezig
Berichten: 159
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 15:34

Bericht door Anne D »

Leuke verhalen!
Ik heb de kerswtdagen al gebruikt om weer eens wat nieuw ondergoed 'voor mijn vriendin' te kopen, maar morgen ga ik een dagje shoppen in Den Haag. Olalala het wordt voor mij de 1e keer dat ik speciaal de stad in ga om nieuwe kleding te kopen. Gelukkig gaat een goede vriend met me mee.
Trouwens Nanine, bedankt voor de link! Even gekeken wat er in Den Haag bij zat! :D
Ik sta nu al stram van de voorpret.
Afgelopen week had ik zo'n leuk uitslaand binnenpretje; voor een film waarin ik dans moest ik 'gegrimeerd' worden. Precies hetzelfde als make-up dus. De crew weet niet van mijn T-schap, dus ik zat me stilletjes te verkneukelen en genoot van elk moment. De laatste dag moesten we op het strand filmen. Ook daar dus make-up op. Het was voor mij een hele geruststelling om te merken hoe mensen daar op reageerden in de buitenwereld. Een stuk minder eng dan gedacht! woopie. Ik werd gefilmd in t-shirt KOUD. Pas onder de douche kwam ik er weer achter dat ik helaas toch fysiek een jongetje was......

groetjes, Anne D.
Gebruikersavatar
Angelique.R
ff weer wat posten
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 26, 2004 13:40
Locatie: Limburg/Belgie

Bericht door Angelique.R »

Hele leuke verhalen.
Mijn eerste maal was ook moeillijk. Normaal ging ik altijd met mijn vriendin shoppen, maar die dag wou ik het alleen doen. Was wel als man onderweg, in de winkel (superconfex) zag ik dan een mooi rokje op het rek hangen, maar durfde toch niet goed, dus maar gewoon doorgelopen, ben er nog 2 maal langsdoor voordat ik de moed vond om eens naar dat rokje te kijken. Eenmaal de angst overwonnen ging het bijna als vanzelf, voorhouden tot ik de juiste maat had en de weg naar de kassa, was wel eventjes raar gevoel om die verkoopster in de ogen te kijken, maar verder geen probleem gehad. Enkel de gang naar het pashokje is nu pas begonnen. Was ook weer eventjes spannend moment, maar eens gepast gaat het wel weer makkelijker de volgende keer...
Groetjes

Angelique
Wheresoever you go
Go with all your Heart
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Ik heb het volgens mij al eerder verteld. Kleding, lingerie, make up en schoenen is geen probleem meer maar passen das me nog iets te gek.

Heb een hele poos geleden een keer een stad middag gehad met twee vriendinnen van me Nancy en Jessie, echt een geweldige dag was het en ik verbaasde me over hoe Jessie om ging met kleding bij bv C & A gewoon passen en showen in de winkel. Echt fantastisch.

Ooit kom ik ook nog wel is zover, oooooooit !


Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Tijdens de kerstdagen was ik in het buitenland, (waar niemand mij kent), en, op een rustige dinsdag middag liep ik een dameswinkel binnen waar er heel veel leuke kleren was, in de aanbieding. Toen heb ik gevraagd of ze bezwaar hadden, of ik kleren ging passen, en kreeg te horen dat het geen probleem was. Ben gewoon (meerdere malen) in de rij gaan staan met de andere vrouwen, en verschillende artikelen gepast.

Misschien dat er enkele klanten raar naar keken, maar het viel mij niet op. Ik genoot te veel :-) .

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Lisa_met_een_S schreef:Ik genoot te veel :-) .
Rekken met dameskleding, rekken met laarzen (voor mij). Om maar Miss Laura te citeren :) :) , het is net een snoepdoos.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Missy
ff weer wat posten
Berichten: 46
Lid geworden op: do jun 26, 2003 10:14
Locatie: Belgie

Bericht door Missy »

De koopjes waren ook hier weer een helse periode,als ik vrij ben doe ik niets liever dan gaan shoppen...
Zo heb ik deze maand de inhoud van mijn kleerkast weer gevoelig uitgebreid.Doorgaans in het jaar koop ik niet zoveel,waarom 25€ geven voor 1 stuk als je tijdens de koopjes 2 stuks kan hebben voor dezelfde prijs?
Ik ben ook helemaal niet meer verlegen als ik in de damesafdeling rondzwerf alleen het passen laat ik voorlopig nog zo.Als je je maten kent is het geen probleem om juist te kopen he.
2 weken geleden kocht ik zelfs mijn 1e schoenen(eigenlijk 2 paar ineens)en die heb ik wel gepast en ik heb zelfs raad gevraagd aan de verkoopster die me helemaal niet raar bekeek,ze zei zelfs dat er tamelijk veel mannen zijn die damesschoenen komen passen.Voor mezelf was het makkelijker trouwens om mijn schoenen te gaan kopen dan vroeger met mijn eerste kleding.Ik vind dat de drempelvrees lager ligt of zou het aan de hoge hakken liggen? :D
Weer een grens overgestoken.... :D
Dus aan al de dames die enige schroom vertonen om iets te kopen,laat je gaan en doe het gewoon,je bent zeker niet de enige!! :wink:

Groetjes,
Missy XXXX
Was ik maar dat ietsje anders...dan zou iedereen me normaal vinden.
Gebruikersavatar
Bregtje-Bee
daar ben ik weer
Berichten: 12
Lid geworden op: zo dec 28, 2003 1:59
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

kleding kopen, geen probleem

Bericht door Bregtje-Bee »

Marina,

Bij het shoppen van dameskleding hoef je helemaal niet bang te zijn of zenuwachtig te zijn, dat komt voor uit onzekerheid over de situatie. Dus als je nog wat onzeker bent gewoon verkopend personeel er bij halen en zeggen dat je travo bent, dan weten ze wie ze voor zich hebben. Ja, echt zeg het maar gewoon, ze zullen het begrijpen. En zeg ook maar direct wat voor kleding je graag zou willen hebben. Daarna kan je rustig op jouw gemak wat rondneuzen en het verkopend personeel zal jou waar nodig bijstaan, ook met het passen van kleding. Om te passen mag je rustig in het pashokje blijven hoor, neem dan bij benadering drie identieke kledingstuks mee, er zal altijd wel de juiste maat tussen zitten. Je zal merken dat deze aanpak werkt, je wordt rustiger en zekerder. Op deze manier is het mij altijd gelukt en ik ben altijd met respect behandeld. Openheid, eerlijkheid en waarheid worden altijd in iedere situatie op prijs gesteld. Je kan bijvoorbeeld ook vragen aan verkopend personeel of ze problemen hebben met het verkopen van dameskleding aan heren en of je eventueel ook mag passen. Dit is gewoon een prima binnenkomer en dat toont ook aan dat er wederzijds respect moet zijn.

Happy shopping !

met lieve groeten van
Bregtje Bee
'no-nonsense shopper'
Evelientje22
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 19:29
Locatie: België

Bericht door Evelientje22 »

Missy schreef:ze zei zelfs dat er tamelijk veel mannen zijn die damesschoenen komen
En waar is die winkel? :oops:

x
Plaats reactie