film poll "Ma Vie en Rose"

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Hoe realistisch is de film "Ma Vie en Rose"

Niet gezien
9
69%
Realistisch
2
15%
Kern van waarheid
2
15%
Ongeloofwaardig
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

Dorothy
ForumFan

film poll "Ma Vie en Rose"

Bericht door Dorothy »

Zoals aangekondigd op travestie.org was vrijdagavond de film "Ma Vie en Rose" op televisie (Ned1) over een 7-jarig jongetje dat er van overtuigd is, een meisje te zijn.
Ik vond het een aangrijpende, maar op sommige momenten ook wel een grappige film. En gelukkig was er ook een "happy end".

Als deze film model staat voor de gemiddelde reactie van ouders, dan schort er nog veel aan voorlichting over het onderwerp transsexualiteit. Om over de reactie van de buurt maar te zwijgen.

Verder vroeg ik mij af of je als jongetje van 7 al zo overtuigd kan zijn dat je eigenlijk een meisje bent.

Ook vond ik de aanpak van de psychologe een beetje ongeloofwaardig.

De kern van mijn vraag is dus: hoe realistisch is deze film.
A candle loses nothing by lighting another candle.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Ik was 4 toen ik voor het eerst gilde NEEEEEEEE PEEETRAAAAAAAAAAA!!!
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Hoi,

ik heb de film ook gekeken! film was wel aangrijpend (niet goed gespeelt overigens). er waren best wel momenten in de film dat je de tranen in je ogen hebt. allerlei eigen gevoelens worden opgeroepen tijdens dit soort films, eigen wensen en verlangens. wat ik het mooie aan deze film vind is dat ludo zo overtuigend zeker is van zijn/haar eigen gevoel en dat al op zo'n jonge leeftijd! ze begrijpt eigenlijk niet zo goed waarom mensen het raar vinden en dat is misschien wel heel tekend voor dat soort jonge transseksuelen!
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ik heb de film niet gezien maar wilde ook even beamen wat Violet al schreef. Bij mij was het ook rond mijn vierde al heel duidelijk wat ik wilde. Kon er nog geen naam aan geven maar het was er duidelijk.
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi

Ik heb de film niet gezien, maar net zo als bij Joanne en Violet wist ik ook al op jonge leeftijd dat ik "anders" was. Of ben. Misschien dat ik de film een keer in de videotheek ga huren.

Groetjes Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Het is een wat wrede film met gemiste gevoelens . Elsa
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Hmmm, ik heb wat reviews gelezen en begin het bijna jammer te vinden dat ik de film niet gezien heb. Welke gevoelens had jij er in willen zien, Elsa?
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Ik moet hem nog zien. Mijn vader heeft hem opgenomen... Word weer eens tijd voor een bezoekje aan die goeie oude man dus... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Ludo (die jongen) staat zo argeloos in het leven, de onschuld waarmee hij naar buiten komt met zijn gevoelens en beleving van zijn eigen identiteit staat in wreed contrast met het onbegrip van zijn omgeving en in het bijzonder de onwil van zijn ouders om met zijn gevoelsleven bezig te zijn. Hij krijgt de schuld van alles wat er mis gaat in het leven van zijn ouders (een kind denkt al heel snel dat het de bron is van alle moeilijkheden) terwijl hij alleen op zoek is naar acceptatie van zijn eigen wezen, de constante vraag "houden mijn ouders wel van mij?". Dat gegeven vind ik dus triest en wreed . Elsa
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Triest? Ja. Wreed? Misschien, maar dat komt eerder voort uit onbegrip denk ik. Realistisch? Absoluut.
pinkslipper
ForumFan

Bericht door pinkslipper »

Helaas niet gezien :(

Kan wel de Amerikaanse website vermelden.

http://www.sonypictures.com/classics/mavieenrose/
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Vriend(inn)en,

Ik vond het een goede film, die wel wat langzaam op gang kwam en waarvan het slot wat uit de lucht kwam vallen. Ik vind het fantastisch dat travestie.org dit soort films aankondigt: ik had hem zeker gemist als hij niet aangekondigd had gestaan.

Bedankt!
Plaats reactie