Gevoelens.
Moderator: Moderators
Gevoelens.
Misschien een complexe vraag die ik nu stel, wat ik mij afvraag is het volgende, komen je gevoelens niet in de war als je eerst zelf vrouw bent en later b.v je vrouw wilt knuffelen ? Ik ga ervan uit dat de meesten getrouwd zijn of een relatie hebben. Dat je een vrouw aanraakt terwijl je zelf zo graag die vrouw wilt zijn. Of zie ik het te moeilijk? groeten Elsa
Je valt als T voor vrouwen omdat je het ideaal beeld wil benaderen en koesteren. Trouwens de meeste mannen zijn gewoon saai. Het is veel leuker te praten met een vrouw over dingen die T's ook interessant voelen en het delen vanemoties is ook helemaal anders.Amanda schreef:Af en toe is het moeilijk te volgen ja....... er zijn vele t's die op vrouwen vallen, al zou je misschien denken dat als je vrouw zou willen zijn je eerder op mannen zou vallen, toch
Groetjes, Amanda (die er nog niet uit is...)
liefs en kusjes
joke
joke
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Je vraagt inderdaad een heel complex vraag, Elsa. En ik kan de achtergrond van jouw vraag goed voorstellen; mijn vrouw heeft ook aan mij dezelfde vraag gesteld.
Als ik in het algemeen naar aantrekkelijke vrouwen kijk, dan kijk ik door twee verschillende paar ogen. Een kijkt er als man, en beoordeelt de vrouw, of ze mooi en sexy is (voor alle duidelijkheid, wij hebben het hier over uiterlijk en staat los van hoe je een naar een mens kijkt, die toevallig vrouw is). De andere kijkt als vrouw, en dus, hoe ze is gekleed, en zou dat wat voor mij zijn. Heel grof gezegd, zou je kunne zeggen, dat een kant van mij kijkt naar een mooi vrouw en denkt "met die zou ik een keer mijn bed willen delen" en de andere kant denkt "ik zou graag net zo mooi gekleed gaan als zij". In geen geval, komt bij mij de gedachte op "ik zou haar graag zijn".
Toevallig ben ik gelukkig getrouwd en hou erg veel van mijn vrouw; ik vind haar ook uitermate aantrekkelijk (hoe dat verhoudt tot wat ik hierboven schreef over aantrekkelijke vrouwen mag je zo interpreteren: ik mag graag op de menukaart van restauranten kijken, zolang ik thuis kom om te eten). Ik kijk naar haar, dus, als een man kijkt naar zijn vrouw. Wanneer ze heel mooi uitgedost is, voor een feest of avondje uit, dan ben ik net zo trots als iedere andere man. Daarnaast is er wel een stukje jaloezie, dat ze wel zo mooi mag uitzien, die avond, en ik niet. Maar ik heb niet het gevoel, dat ik liever haar zou willen zijn, dan wie ik ben, of liever in haar lichaam zou willen zijn, dan mijn eigen.
Lisa
Als ik in het algemeen naar aantrekkelijke vrouwen kijk, dan kijk ik door twee verschillende paar ogen. Een kijkt er als man, en beoordeelt de vrouw, of ze mooi en sexy is (voor alle duidelijkheid, wij hebben het hier over uiterlijk en staat los van hoe je een naar een mens kijkt, die toevallig vrouw is). De andere kijkt als vrouw, en dus, hoe ze is gekleed, en zou dat wat voor mij zijn. Heel grof gezegd, zou je kunne zeggen, dat een kant van mij kijkt naar een mooi vrouw en denkt "met die zou ik een keer mijn bed willen delen" en de andere kant denkt "ik zou graag net zo mooi gekleed gaan als zij". In geen geval, komt bij mij de gedachte op "ik zou haar graag zijn".
Toevallig ben ik gelukkig getrouwd en hou erg veel van mijn vrouw; ik vind haar ook uitermate aantrekkelijk (hoe dat verhoudt tot wat ik hierboven schreef over aantrekkelijke vrouwen mag je zo interpreteren: ik mag graag op de menukaart van restauranten kijken, zolang ik thuis kom om te eten). Ik kijk naar haar, dus, als een man kijkt naar zijn vrouw. Wanneer ze heel mooi uitgedost is, voor een feest of avondje uit, dan ben ik net zo trots als iedere andere man. Daarnaast is er wel een stukje jaloezie, dat ze wel zo mooi mag uitzien, die avond, en ik niet. Maar ik heb niet het gevoel, dat ik liever haar zou willen zijn, dan wie ik ben, of liever in haar lichaam zou willen zijn, dan mijn eigen.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Re: Gevoelens.
Je verwart travestie met transseksualiteit.Elsa schreef:Misschien een complexe vraag die ik nu stel, wat ik mij afvraag is het volgende, komen je gevoelens niet in de war als je eerst zelf vrouw bent en later b.v je vrouw wilt knuffelen ? Ik ga ervan uit dat de meesten getrouwd zijn of een relatie hebben. Dat je een vrouw aanraakt terwijl je zelf zo graag die vrouw wilt zijn. Of zie ik het te moeilijk? groeten
Al gebruikt een transseksueel travestie als een hulpmiddel om niet crazy te worden.
Ik vond travestie een noodzakelijk kwaad, ik haate het, maar moest wel om mijn ik een plaatsje te geven.
Maar dit lukte dus niet en zo werd travestie iets wat me nog meer confronteerde dat ik mezelf niet was.
Dit is 1 van de verschillen tussen transseksueel en travestiet zijn.
anouk
x
Ik vond travestie een noodzakelijk kwaad, ik haate het, maar moest wel om mijn ik een plaatsje te geven.
Maar dit lukte dus niet en zo werd travestie iets wat me nog meer confronteerde dat ik mezelf niet was.
Dit is 1 van de verschillen tussen transseksueel en travestiet zijn.
anouk
x
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Er zijn natuurlijk meerdere verschillen tussen travestieten en transseksualiteit, maar de vraag is hier, denk ik, net zo legitiem voor een getrouwde transseksueel als voor een travestiet. Een travestiet of een transseksueel die uitsluitend op mannen valt, zou hier geen probleem hebben, want hij of zij zou nooit getrouwd zijn met een vrouw. Het speelt alleen voor iemand die op vrouwen valt, of dat alleen en uitsluitend is, of niet.Violet Skye schreef:Je verwart travestie met transseksualiteit.Elsa schreef:Misschien een complexe vraag die ik nu stel, wat ik mij afvraag is het volgende, komen je gevoelens niet in de war als je eerst zelf vrouw bent en later b.v je vrouw wilt knuffelen ? Ik ga ervan uit dat de meesten getrouwd zijn of een relatie hebben. Dat je een vrouw aanraakt terwijl je zelf zo graag die vrouw wilt zijn. Of zie ik het te moeilijk? groeten
Bij mijn weten, zijn er meerdere leden van het TS forum die nu nog getrouwd zijn. Een paar zijn getrouwd, en met partners die van plan zijn om bij hun trans partner te blijven, hoewel ze geen lesbische gevoelens hebben. Als de trans eenmaal f/t als vrouw gaat leven, speelt het probleem niet zo zeer bij hun, want ze zijn nu zichzelf, en voelen zich lesbisch, als bij de vrouw die niet lesbisch voelt, maar wel nog steeds houdt, van de persoon die haar man was. Echter als de trans nog niet f/t is, kan ik mij voorstellen, dat het verwarrend voor haar is om daarmee om te gaan. Het kan best zijn, dat ze het lichaam van haar vrouw niet alleen begeert, maar ook benijd.
Zo ook voor degenen, die voor zichzelf hebben besloten, dat ze liever afzien van een SRS of andere veranderingen, dan hun huwelijk beeindigen (omdat dat voor de vrouw te ver is), of voor andere redenen niet het hele proces volgen, hoewel ze ervan overtuigd zijn, dat ze van binnen 100% vrouw voelen. Ook kan ik mij voorstellen, dat ze gemengde gevoelens hebben, bij het aanraken van hun vrouw.
Lisa
Helemaal duidelijk is het voor mij ( nog) niet, misschien is het ook niet te begrijpen. Dat je jezelf vrouw kunt voelen en momenten hiervan ook kunt uiten, maar later weer als man met je eigen partner intiem kunt zijn. Zij die fysiek totaal vrouw is, wat je zelf met allerlei hulpmiddelen nooit zult bereiken. Misschien zoek ik het wel dieper dan het is, en is het mogelijk dit los van elkaar te beleven. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden....... Elsa
Er zijn anders heel veel mannen die eerst getrouwd waren en later voor hun homoseksualiteit uitkwamen. Dan heb je ook nog transen die van voorkeur veranderen. Voor travestieten ligt het toch anders omdat zij geen vrouw willen zijn.Lisa met een S schreef: Er zijn natuurlijk meerdere verschillen tussen travestieten en transseksualiteit, maar de vraag is hier, denk ik, net zo legitiem voor een getrouwde transseksueel als voor een travestiet. Een travestiet of een transseksueel die uitsluitend op mannen valt, zou hier geen probleem hebben, want hij of zij zou nooit getrouwd zijn met een vrouw. Het speelt alleen voor iemand die op vrouwen valt, of dat alleen en uitsluitend is, of niet.
Ja, gelukkig weet/wist ik zelf het onderscheid tussen iemand willen of op willen lijken wel redelijk te maken. Een trans die net uit de kast is doet er ook het beste aan zsm om te gaan. Een partner in transitie is moeilijk, maar als je dan weer als man en dan weer als vrouw leeft, maak je het nog moeilijker. De relatie die een trans voor de coming out heeft, is bijna per definiitie gedoemd om te mislukken want je vraagt nogal wat van je partner.Lisa met een S schreef: Bij mijn weten, zijn er meerdere leden van het TS forum die nu nog getrouwd zijn. Een paar zijn getrouwd, en met partners die van plan zijn om bij hun trans partner te blijven, hoewel ze geen lesbische gevoelens hebben. Als de trans eenmaal f/t als vrouw gaat leven, speelt het probleem niet zo zeer bij hun, want ze zijn nu zichzelf, en voelen zich lesbisch, als bij de vrouw die niet lesbisch voelt, maar wel nog steeds houdt, van de persoon die haar man was. Echter als de trans nog niet f/t is, kan ik mij voorstellen, dat het verwarrend voor haar is om daarmee om te gaan. Het kan best zijn, dat ze het lichaam van haar vrouw niet alleen begeert, maar ook benijd.
Tsja, zo iemand vind ik geen trans.Lisa met een S schreef: Zo ook voor degenen, die voor zichzelf hebben besloten, dat ze liever afzien van een SRS of andere veranderingen, dan hun huwelijk beeindigen (omdat dat voor de vrouw te ver is), of voor andere redenen niet het hele proces volgen, hoewel ze ervan overtuigd zijn, dat ze van binnen 100% vrouw voelen. Ook kan ik mij voorstellen, dat ze gemengde gevoelens hebben, bij het aanraken van hun vrouw.
Sommigen schijnen zichzelf vrouw te kunnen voelen terwijl ze op de mannelijke manier seks hebben, daar snap ik nou niks van.Elsa schreef:Helemaal duidelijk is het voor mij ( nog) niet, misschien is het ook niet te begrijpen. Dat je jezelf vrouw kunt voelen en momenten hiervan ook kunt uiten, maar later weer als man met je eigen partner intiem kunt zijn. Zij die fysiek totaal vrouw is, wat je zelf met allerlei hulpmiddelen nooit zult bereiken. Misschien zoek ik het wel dieper dan het is, en is het mogelijk dit los van elkaar te beleven. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Ik snap de relevantie van jouw opmerking niet, binnen het kader van deze discussie.Violet Skye schreef:Tsja, zo iemand vind ik geen trans.Lisa met een S schreef:Zo ook voor degenen, die voor zichzelf hebben besloten, dat ze liever afzien van een SRS of andere veranderingen, dan hun huwelijk beeindigen (omdat dat voor de vrouw te ver is), of voor andere redenen niet het hele proces volgen, hoewel ze ervan overtuigd zijn, dat ze van binnen 100% vrouw voelen. Ook kan ik mij voorstellen, dat ze gemengde gevoelens hebben, bij het aanraken van hun vrouw.
Lisa
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Ik denk dat de achterliggende vraag van Elsa niet zo zeer te maken heeft, met of je de ene keer man bent en de andere keer vrouw, maar met de meer fundamentele vraag, wat het is dat je voelt, wanneer je intiem bent met je vrouw/partner. En hier is het onderscheid tussen trans en travo minder relevant. Een trans voelt zich vrouw, en wil een vrouwenlichaam hebben; een travo wil ook een vrouwenlichaam (waarschijnlijk op enkele plaatsen na), maar dan maar tijdelijk. In beide gevallen, zou de partner zich afvragen “als die mijn omhelst, en mijn borsten streelt, wat gaat er om in z’n/haar hersens? Is het liefde voor mij, of jaloezie voor mijn borsten”. Ik denk ook, dat het antwoord dat je geeft, doorgaans meer te maken heeft, met hoe jezelf in elkaar steekt en wat je voelt jegens je partner, dan of je transseksueel of travestiet bent.
Lisa
Lisa
Ik denk dat een doorsnee trans zich maaktl druk maakt om de afkeer van haar lichaam, dan dat ze bezig is jaloers te zijn op de borsten van haar partner. Voor zover ik weet willen de meeste tv's geen vrouwenlichaam, alleen vrouwenkleding. Of is een tv die haar benen en borsthaar etc niet scheert meer tv dan iemand die dat wel doet?Lisa met een S schreef:Ik denk dat de achterliggende vraag van Elsa niet zo zeer te maken heeft, met of je de ene keer man bent en de andere keer vrouw, maar met de meer fundamentele vraag, wat het is dat je voelt, wanneer je intiem bent met je vrouw/partner. En hier is het onderscheid tussen trans en travo minder relevant. Een trans voelt zich vrouw, en wil een vrouwenlichaam hebben; een travo wil ook een vrouwenlichaam (waarschijnlijk op enkele plaatsen na), maar dan maar tijdelijk. In beide gevallen, zou de partner zich afvragen “als die mijn omhelst, en mijn borsten streelt, wat gaat er om in z’n/haar hersens? Is het liefde voor mij, of jaloezie voor mijn borsten”. Ik denk ook, dat het antwoord dat je geeft, doorgaans meer te maken heeft, met hoe jezelf in elkaar steekt en wat je voelt jegens je partner, dan of je transseksueel of travestiet bent.