geloof
Moderator: Moderators
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
geloof
Ik ben trans en geloof in me zelf en ben ook niet gedoopt, daar ben ik mijn ouders dankbaar voor en trots op , heb met de religies nou helemaal en ook daadwerkelijk niks te doen!!! Ook met die stront met de duivel moet je mij niet komen, allemaal flauwekul, toch
Mijn broer liet zich wel dopen voor zijn huwlijk, maar ook alleen maar daarvoor, omdat zijn vrouw wel gedoopt was en zo graag in een kerk wou trouwen..........
Jullie hoeven nu ook niet proberen mij te bekeren, verboeken jullie geen succes mee en dat meen ik
Mijn broer liet zich wel dopen voor zijn huwlijk, maar ook alleen maar daarvoor, omdat zijn vrouw wel gedoopt was en zo graag in een kerk wou trouwen..........
Jullie hoeven nu ook niet proberen mij te bekeren, verboeken jullie geen succes mee en dat meen ik
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Mara,
Voorzover men hier christelijk is (ik niet dus) zal men het hier niet aan anderen opdringen. Gelukkig laten we anderen meestal in hun waarde.
Maar mocht iemand het toch een keer proberen, dan zullen de moderatoren wel ingrijpen.
Ik denk niet dat je bang behoeft te zijn dat er pogingen in die richting worden ondernomen.Jullie hoeven nu ook niet proberen mij te bekeren, ......
Voorzover men hier christelijk is (ik niet dus) zal men het hier niet aan anderen opdringen. Gelukkig laten we anderen meestal in hun waarde.
Maar mocht iemand het toch een keer proberen, dan zullen de moderatoren wel ingrijpen.
Cyn.
Re: geloof
Zal niet durven....Mara W. schreef: Jullie hoeven nu ook niet proberen mij te bekeren, verboeken jullie geen succes mee en dat meen ik
Anouk
x
ola
ik hoop dat als men een niet gelovige wil bekeren of andersom, de moderatoren er zich niet mee gaan bemoeien (ieder acht ik sterk genoeg om voor zichzelf op te komen, magoed, dit terzijde)
nouki, ben je overtuigd christen en praktiseer je dat ook? zo ja, kun je me voorbeeld geven?
ik ben gewoon newsgierig hoe men als gelovige het trans zijn plaats in het eigen leven
Joy
ik hoop dat als men een niet gelovige wil bekeren of andersom, de moderatoren er zich niet mee gaan bemoeien (ieder acht ik sterk genoeg om voor zichzelf op te komen, magoed, dit terzijde)
nouki, ben je overtuigd christen en praktiseer je dat ook? zo ja, kun je me voorbeeld geven?
ik ben gewoon newsgierig hoe men als gelovige het trans zijn plaats in het eigen leven
Joy
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik heb er 1000de argumenten om daar tegenaan te gaan als er iemand het toch zal doen, zal een discussie van hier naar Tokio worden!
Trouwens vind ik kerken wel maffe gebouwen, die hebben iets, maar daar hoort het voor mij ook op! Ik waardeer wel ieder vorm van religie als er tenminste niet misbruik van word gepleegt en in naam van weet ik welke god een ander werd gediscrimineerd of schade werd toegevoegt!
Immers gebeurt het wel heel vaak dat de heilige schriften fout worden geinterpreteert
Trouwens vind ik kerken wel maffe gebouwen, die hebben iets, maar daar hoort het voor mij ook op! Ik waardeer wel ieder vorm van religie als er tenminste niet misbruik van word gepleegt en in naam van weet ik welke god een ander werd gediscrimineerd of schade werd toegevoegt!
Immers gebeurt het wel heel vaak dat de heilige schriften fout worden geinterpreteert
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Zolang het een discussie blijft, en niet uitloopt op een ordinaire ruzie of scheldpartij, zullen de moderators zich niet meebemoieien (wel behouden wij het recht om als leden deel te nemen aan de discussie). Mits het netjes blijft, met inachtneming van respect voor elkaars mening.Joy schreef:ola
Lisa
If all else fails, buy new shoes
ik zei niet voor niets: dit terzijde lisa
hoe is het in godsnaam mogelijk dat je het - en dat is niet de 1e keer - in enkele berichten voor elkaar krijgt om het hoofddtopic te negeren en door te reutelen over hetgeen ik terzijde schreef, en daarin ben je niet de enige, wel zou je als zogenaamd' moderator ' beter moeten weten
(iig ga ik niet in op een reactie van jouw op dit stuk)
-zo, dat lucht op:)
back to topic
ik ben van geen enkele religie een anhangster, maar kan me goed voorstellen dat je als trans in de knoop komt met jezelf doordat je wel een religieuze opvoeding hebt ' genoten '
daar ben ik newsgierig naar
het gaat eigenlijk wat verder, ik zit me een beetje te verdiepen in een aantal geloven en het valt me op dat de problemen waar men als gelovige tegenaan loopt er voor een heel groot deel niet zouden zijn als men niet zou geloven, dat vind ik boeiend
transseksualiteit wilde ik er in deze context uitlichten
Joy
hoe is het in godsnaam mogelijk dat je het - en dat is niet de 1e keer - in enkele berichten voor elkaar krijgt om het hoofddtopic te negeren en door te reutelen over hetgeen ik terzijde schreef, en daarin ben je niet de enige, wel zou je als zogenaamd' moderator ' beter moeten weten
(iig ga ik niet in op een reactie van jouw op dit stuk)
-zo, dat lucht op:)
back to topic
ik ben van geen enkele religie een anhangster, maar kan me goed voorstellen dat je als trans in de knoop komt met jezelf doordat je wel een religieuze opvoeding hebt ' genoten '
daar ben ik newsgierig naar
het gaat eigenlijk wat verder, ik zit me een beetje te verdiepen in een aantal geloven en het valt me op dat de problemen waar men als gelovige tegenaan loopt er voor een heel groot deel niet zouden zijn als men niet zou geloven, dat vind ik boeiend
transseksualiteit wilde ik er in deze context uitlichten
Joy
Laatst gewijzigd door Joy op do sep 02, 2004 0:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben geen praktiserend christen maar geloof wel degelijk. Alleen vind ik dat een onderwerp waar moeilijk over te discussieren valt. Ieder heeft zijn haar eigen beeld hierover en omdat het een abstract begrip is kan er alleen maar mening naast mening gelegd worden en dan heb je inderdaad dus een gebed zonder end. Wat al eerder gebleken is op dit forum. Mijn geloof zit in mijn hart en ik pas het toe in de dagelijkse gang van zaken. De manier waarop ik met mensen omga, de manier waarop ik met het leven omga en mijn ideeen over hoe het leven na de dood er uit ziet hoewel ik dat natuurlijk pas weet als ik dood ben. Verder kan ik zeggen dat het mij in mijn leven gesteund heeft. Als ik dat geloof niet had gehad was ik er nu waarschijnlijk niet meer.
Maar ik denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde
-typische uitspraak weer ik weinig mee kan, jij zelf waarschijnlijk ook
wat is er dan meer tussen hemel en aarde?
een zoveelste dimensie? poppetjes aan snaartjes?boerenkolen die zichzelf kunnen beregenen?
Joy
Wist ik het maar, dan kon ik een zinnig antwoord geven.
Ik weet het dus niet. Ik kan wel zeggen: LUCHT, maar dat is dom gebabbel en me ervan afmaken met een grap.
Ik kan je hier dus geen zinnig antwoord op geven.
Nataschja
-typische uitspraak weer ik weinig mee kan, jij zelf waarschijnlijk ook
wat is er dan meer tussen hemel en aarde?
een zoveelste dimensie? poppetjes aan snaartjes?boerenkolen die zichzelf kunnen beregenen?
Joy
Ik weet het dus niet. Ik kan wel zeggen: LUCHT, maar dat is dom gebabbel en me ervan afmaken met een grap.
Ik kan je hier dus geen zinnig antwoord op geven.
Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
-je zal toch minstens een id hebben, hoe kun je anders geloven dat er meer is tussen hemel en aarde ?
die mening zal toch ergens op gestoeld moeten zijn
of je heb er niet over nagedacht
Joy
-je zal toch minstens een id hebben, hoe kun je anders geloven dat er meer is tussen hemel en aarde ?
die mening zal toch ergens op gestoeld moeten zijn
of je heb er niet over nagedacht
Joy