geloof

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Joy
Forumdiva

geloof

Bericht door Joy »

wie van jullie is christen en trans?

-laat ik het anders stellen, breder

waar wat of wie geloof je in?

Joy
Laatst gewijzigd door Joy op wo sep 01, 2004 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Ik.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

geloof

Bericht door Mara »

Ik ben trans en geloof in me zelf en ben ook niet gedoopt, daar ben ik mijn ouders dankbaar voor en trots op :wink: , heb met de religies nou helemaal en ook daadwerkelijk niks te doen!!! Ook met die stront met de :evil: duivel :evil: moet je mij niet komen, allemaal flauwekul, toch

Mijn broer liet zich wel dopen voor zijn huwlijk, maar ook alleen maar daarvoor, omdat zijn vrouw wel gedoopt was en zo graag in een kerk wou trouwen..........

Jullie hoeven nu ook niet proberen mij te bekeren, verboeken jullie geen succes mee en dat meen ik 8)
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Mara,
Jullie hoeven nu ook niet proberen mij te bekeren, ......
Ik denk niet dat je bang behoeft te zijn dat er pogingen in die richting worden ondernomen.
Voorzover men hier christelijk is (ik niet dus) zal men het hier niet aan anderen opdringen. Gelukkig laten we anderen meestal in hun waarde.
Maar mocht iemand het toch een keer proberen, dan zullen de moderatoren wel ingrijpen.
Cyn.
capt haok
Eredivisie

Re: geloof

Bericht door capt haok »

Mara W. schreef: Jullie hoeven nu ook niet proberen mij te bekeren, verboeken jullie geen succes mee en dat meen ik 8)
Zal niet durven.... :wink: :)

Anouk
x
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ola

ik hoop dat als men een niet gelovige wil bekeren of andersom, de moderatoren er zich niet mee gaan bemoeien (ieder acht ik sterk genoeg om voor zichzelf op te komen, magoed, dit terzijde)

nouki, ben je overtuigd christen en praktiseer je dat ook? zo ja, kun je me voorbeeld geven?

ik ben gewoon newsgierig hoe men als gelovige het trans zijn plaats in het eigen leven

Joy
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik heb er 1000de argumenten om daar tegenaan te gaan als er iemand het toch zal doen, zal een discussie van hier naar Tokio worden!

Trouwens vind ik kerken wel maffe gebouwen, die hebben iets, maar daar hoort het voor mij ook op! Ik waardeer wel ieder vorm van religie als er tenminste niet misbruik van word gepleegt en in naam van weet ik welke god een ander werd gediscrimineerd of schade werd toegevoegt!

Immers gebeurt het wel heel vaak dat de heilige schriften fout worden geinterpreteert :-?
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
isabel
dagelijks aanwezig

Bericht door isabel »

hoi-hoi

Ik beschouw mezelf als christen. Ik ben overigens niet gedoopt. Transseksualiteit gaat in mijn ogen prima samen met mijn geloof.

-x-
Isabel
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joy schreef:ola

ik hoop dat als men een niet gelovige wil bekeren of andersom, de moderatoren er zich niet mee gaan bemoeien (ieder acht ik sterk genoeg om voor zichzelf op te komen, magoed, dit terzijde)
Zolang het een discussie blijft, en niet uitloopt op een ordinaire ruzie of scheldpartij, zullen de moderators zich niet meebemoieien (wel behouden wij het recht om als leden deel te nemen aan de discussie). Mits het netjes blijft, met inachtneming van respect voor elkaars mening.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ik zei niet voor niets: dit terzijde lisa

hoe is het in godsnaam mogelijk dat je het - en dat is niet de 1e keer - in enkele berichten voor elkaar krijgt om het hoofddtopic te negeren en door te reutelen over hetgeen ik terzijde schreef, en daarin ben je niet de enige, wel zou je als zogenaamd' moderator ' beter moeten weten
(iig ga ik niet in op een reactie van jouw op dit stuk)

-zo, dat lucht op:)

back to topic

ik ben van geen enkele religie een anhangster, maar kan me goed voorstellen dat je als trans in de knoop komt met jezelf doordat je wel een religieuze opvoeding hebt ' genoten '

daar ben ik newsgierig naar

het gaat eigenlijk wat verder, ik zit me een beetje te verdiepen in een aantal geloven en het valt me op dat de problemen waar men als gelovige tegenaan loopt er voor een heel groot deel niet zouden zijn als men niet zou geloven, dat vind ik boeiend

transseksualiteit wilde ik er in deze context uitlichten

Joy
Laatst gewijzigd door Joy op do sep 02, 2004 0:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Me myself and i... daar geloof ik in 8)

Maar ik denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde.
Maar of ik nou echt in een God geloof... Nee

Greetzzz, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ik ben geen praktiserend christen maar geloof wel degelijk. Alleen vind ik dat een onderwerp waar moeilijk over te discussieren valt. Ieder heeft zijn haar eigen beeld hierover en omdat het een abstract begrip is kan er alleen maar mening naast mening gelegd worden en dan heb je inderdaad dus een gebed zonder end. Wat al eerder gebleken is op dit forum. Mijn geloof zit in mijn hart en ik pas het toe in de dagelijkse gang van zaken. De manier waarop ik met mensen omga, de manier waarop ik met het leven omga en mijn ideeen over hoe het leven na de dood er uit ziet hoewel ik dat natuurlijk pas weet als ik dood ben. Verder kan ik zeggen dat het mij in mijn leven gesteund heeft. Als ik dat geloof niet had gehad was ik er nu waarschijnlijk niet meer.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Maar ik denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde

-typische uitspraak weer ik weinig mee kan, jij zelf waarschijnlijk ook

wat is er dan meer tussen hemel en aarde?
een zoveelste dimensie? poppetjes aan snaartjes?boerenkolen die zichzelf kunnen beregenen?

Joy
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Maar ik denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde

-typische uitspraak weer ik weinig mee kan, jij zelf waarschijnlijk ook

wat is er dan meer tussen hemel en aarde?
een zoveelste dimensie? poppetjes aan snaartjes?boerenkolen die zichzelf kunnen beregenen?

Joy

Wist ik het maar, dan kon ik een zinnig antwoord geven.
Ik weet het dus niet. Ik kan wel zeggen: LUCHT, maar dat is dom gebabbel en me ervan afmaken met een grap.

Ik kan je hier dus geen zinnig antwoord op geven.

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Wist ik het maar, dan kon ik een zinnig antwoord geven.
Ik weet het dus niet. Ik kan wel zeggen: LUCHT, maar dat is dom gebabbel en me ervan afmaken met een grap.

-je zal toch minstens een id hebben, hoe kun je anders geloven dat er meer is tussen hemel en aarde ?

die mening zal toch ergens op gestoeld moeten zijn

of je heb er niet over nagedacht

Joy
Plaats reactie