Ze willen mij niet begrijpen, niet aanvaarden ....

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Ik heb er totaal geen probleem mee om morgen met mijn vrouw als man over 't straat te lopen ?

naar buiten komen geen enkel probleem
7
58%
alleen binnenshuis
1
8%
ik wil mijn vrouw als vrouw en niet als man
4
33%

Totaal aantal stemmen: 12

Viquel
daar ben ik weer

Ze willen mij niet begrijpen, niet aanvaarden ....

Bericht door Viquel »

Er wordt nogal wat geklaagd dat men niet aanvaard wordt ????

Als ik mij nu eens in de plaats stel van een partner die van nikske week en tot de ontdekking kom. Tenslotte heeft die ook het recht op een mening en een oordeel. Vroeger had ik ook de neiging dat een ander maar moest aanvaarden.
Soms denken we dat we "open minded" zijn omdat we vooral naar onszelf kijken en de discussie in ons voordeel laten hellen.
Naar een bescheiden mening denk ik hier vooral aan mannen die hun vrouwelijke spullen netjes verborgen houden voor hun partner.

Tenslotte .... hebben we er al eens over nagedacht hoe wij zouden reageren mocht onze partner morgen in een 100% mannelijke outfit met jou over de straat willen lopen, beseffende dat het voor omstaanders opvallend is dat "hij" dan toch geen man is.

Of.... hoevelen van "ons" zouden aanvaarden dat hun partner morgen met een piercing in de wenkbrauw gaat rondlopen ? Een kleinigheid op zich... maar gemakkelijk aanvaardbaar ????

We zijn een "select" groepje, dan weeral ook niet zo klein, die onze plaats op deze aardbol zelf zal moeten veroveren. Hoever we daarin gaan moeten we zelf weten. Maar anderen veroordelen omdat het voor hen niet aanvaardbaar kunnen we zeker niet doen.

Benieuwd naar reacties natuurlijk,
groetjes,
Viquel
Dat kleine stukje vrouw in mij geeft me net dat beetje meer inzicht in 't leven (denk ik in alle bescheidenheid), een keertje meer genieten. CARPE DIEM ! ... of pluk de dag :-)
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Ehhh...misschien ligt het aan mij, maar ik snap de strekking van je verhaal niet helemaal. Wil je nu weten of "wij" andere mensen veroordelen, omdat ze afwijken van de norm? Of bedoel je iets anders?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Het staat er wat warrig, maar ik denk wel dat ik het snap.

De vraag is volgens mij, of je ruimdenkend genoeg bent om met je partner buiten tegaan lopen, wanneer zij in travestie is, dus als man verkleed, misschien een baarschaduw getekend etc.

Ik heb niet gestemd en zal ook niet stemmen, want ik heb geen partner meer, en ik ben zelf zover dat ik straks permanent aan de andere kant van de grens loop. En ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een mannelijke partner te treffen die aan travestie doet. Ik heb daar straks wel genoeg van gezien.
Cyn.
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Begrijp een beetje de vraag, je bedoelt Viquel wanneer je de situatie omkeert. In dit geval wanneer jij geconfronteerd zou worden met iets wat totaal anders is dan wat men als 'normaal' ziet en hoe je daar mee om zou gaan. Dat is natuurlijk een hypotetische vraag, nu kun je zonder meespelende emotie's een standpunt innemen. Wanneer je echt in zo'n situatie komt is het echt anders. Het is wel zo door jezelf deze vraag te stellen je w.s met meer respect met je partner omgaat.
Adeline_
dagelijks aanwezig

Bericht door Adeline_ »

travestie wordt in het algemeen aanzien als een man die in vrouwenkleren rondloopt.Maar dat vrouwen zich liever als man kleden en gedragen is ook TV,TG of TS en dat wordt niet altijd vermeld en ook over gesproken in de media.Het aanvaarden van een tv,tg of ts van beiderlei sexen is een kwestie van eigen opvoeding en aanvaardingsgezindheid.....
Ik denk wanneer een man ontdekt dat zijn vrouw een tv,tg of ts is hij dezelfde mentaliteitsproblemen zal hebben of mss nog erger,als wanneer een vrouw gekonfronteerd word met haar man in vrouwenoutfit.
Dat soort discussies zijn een straatje zonder einde,vooral omdat velen nooit eerst voor eigen deur keren.

Groetjes Adeline
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Viquel
daar ben ik weer

Eerst mezelf, dan een ander ..... ?

Bericht door Viquel »

"Het is wel zo door jezelf deze vraag te stellen je w.s met meer respect met je partner omgaat".

"...omdat velen nooit eerst voor eigen deur keren".

Mijn bericht kan je samenvatten als een oproep om de 2 redenen die hierboven vermeld zijn. Een "pleidooi" om meer openheid naar onze partners toe ..... . Kies je dan toch niet voor openheid dan moet je maar op de blaren zitten.

Onze kinderen zijn er tegenwoordiger mondiger op geworden, 'k hoop dat we heb dat stukje meer openheid met een eigen visie en mening ook kunnnen meegeven.
.... en zo wordt de wereld er alleen maar complexer op.

Toch hoop ik vooral op meer stemmers .... , 'k heb zelf niet gestemd maar toch keuze 3 als je 't mij vraagt.

groetjes,
Viquel
Dat kleine stukje vrouw in mij geeft me net dat beetje meer inzicht in 't leven (denk ik in alle bescheidenheid), een keertje meer genieten. CARPE DIEM ! ... of pluk de dag :-)
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

als ze dat zou willen omdat ze zich beter voelt in mannenkleren dan zou ik dat accepteren ja! ik kan me nl. *heel* goed voorstellen hoe 't voelt om zoiets te willen en niet te mogen...
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Ik zou het wel stoer vinden...

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Janiek schreef:Ik zou het wel stoer vinden...
Volgens mij hebben vrouwen al voldoende mogelijkheden om hun stoere kant te laten zien zonder dat het argwaan wekt. :wink:

Groetjes,
Marjan
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

MarjoleinJ schreef:als ze dat zou willen omdat ze zich beter voelt in mannenkleren dan zou ik dat accepteren ja! ik kan me nl. *heel* goed voorstellen hoe 't voelt om zoiets te willen en niet te mogen...
Ja dat is nu het lastige van deze poll eigenlijk. Voor ons is het eigenlijk allemaal gesneden koek, we weten waar sarah de mosterd haalt en we hebben inlevingsvermogen. Dus zeggen we meestal "ja, is prima schat"
Ik heb wel eens geprobeerd mezelf in de schoenen van de andere partij te plaatsen, het is en blijft een lastig dilemma.

Laten we zeggen in plaats van dat je vriendin als man over straat loopt, dat ze bijvoorbeeld vuilnisvrouw wil worden hoewel ze betere dingen kan krijgen. Of met alle geweld bij het korps mariniers wil en dan uitgezonden worden naar echt gevaarlijke gebieden. nou ja, korps mariniers... Artsen zonder Grenzen kan ook bijvoorbeeld. Dat soort dingen. Dingen waarvan je weet dat ze niet geheel zonder risico zijn. Ik kan echt niet 123 zeggen of ik daar achter zou kunnen staan. Als dat haar wens was zou dat van mij ook een groeiproces moeten vergen, om het te kunnen begrijpen.

Ik heb ook niks ingevuld dan.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

marjan schreef:
Janiek schreef:Ik zou het wel stoer vinden...
Volgens mij hebben vrouwen al voldoende mogelijkheden om hun stoere kant te laten zien zonder dat het argwaan wekt. :wink:

Groetjes,
Marjan
Gelukkig wel :wink: .

<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

marjan schreef:Volgens mij hebben vrouwen al voldoende mogelijkheden om hun stoere kant te laten zien zonder dat het argwaan wekt. :wink:
Janiek schreef:Gelukkig wel :wink: .
Je zult mij dan ook niet horen klagen :P

Groetjes,
Marjan
Viquel
daar ben ik weer

ik hou teveel van vrouwen :-)

Bericht door Viquel »

mijn vriendin in mijn T-shirt of hemd, ja dat wel

maar mijn vriendin morgen met mannenbroek en schoenen, echt niet, ik hou teveel van vrouwen, hoe ze zijn, hoe ze zich kleden, gewoon ..... vrouw zijn !
Dus kan ik maar hopen op een totaal begrijpende vriendin ... of moet ik me maar neerleggen en mijn uiting onderdrukken of een gulden middenweg zoeken.
Heel regelmatig sex helpt wel hoor ! (in mijn geval dan)...LOL
Viquel
daar ben ik weer

ik hou teveel van vrouwen :-)

Bericht door Viquel »

mijn vriendin in mijn T-shirt of hemd, ja dat wel

maar mijn vriendin morgen met mannenbroek en schoenen, echt niet, ik hou teveel van vrouwen, hoe ze zijn, hoe ze zich kleden, gewoon ..... vrouw zijn !
Dus kan ik maar hopen op een totaal begrijpende vriendin ... of moet ik me maar neerleggen en mijn uiting onderdrukken of een gulden middenweg zoeken.
Heel regelmatig sex helpt wel hoor ! (in mijn geval dan)...LOL
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Het gaat, dacht ik, niet om stoere kleren maar of jij het zou accepteren wanneer jouw partner( vrouw) de wens had om mannenkleding te dragen. Of begrijp ik het verkeerd? Inderdaad, een vrouw in een broek roept bij niemand vraagtekens op, wel wanneer er een colbert stropdas bij komt. Er is een zangeres Frederiq Spigt ( ben niet zo goed in namen) die zich zo presenteert. Komt nog bij dat zij een zware stem heeft, in het begin dacht ik, is dit nu een man of vrouw. Zij is lesbisch en ik heb hier nog nooit iets negatiefs over gehoord dat zij zich zo kleed. In mijn geval, als ik winkel of zou wandelen met mijn man, dan alleen gekleed als man. Ik denk wel dat het goed is soms de situatie ficief om te keren, vind deze gedachten wel goed want het toont begrip empathie voor je partner. Of het verder iets uitwerkt ...laten we het hopen. groeten elsa
Plaats reactie