Mannen dromen van seks, vrouwen van shoppen

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Evelieneke
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mei 01, 2004 12:40
Locatie: Enschede

Mannen dromen van seks, vrouwen van shoppen

Bericht door Evelieneke »

Mannen dromen van seks met andere vrouwen dan hun partner, vrouwen zijn in hun dromen aan het shoppen met vriendinnen. Nieuwe onderzoek over dromen bevestigt nog maar eens hoe de leefwereld van mannen en vrouwen verschilt. Vrouwen hebben meer gevoel in hun dromen dan mannen.

Dat zorgt voor de grote verschillen. Zo dromen vrouwen 's nachts over gezellig tafelen met vrienden, over hun kinderjaren en over een huis waar ze veilig zijn voor de boze buitenwereld.

Mannen lijken wel de hoofdrol te vertolken in een die-hard actiefilm. Scoren, behalve seks, ook goed: vechten met andere mannen, er met geweren op los schieten en vlammen met snelle auto's. Toch gaat het er in dromenland niet altijd even stoer aan toe. De schrik om de bons te krijgen op het werk, keert regelmatig terug.

We hebben gemiddeld vijf dromen per nacht, de meeste daarvan vergeten we onmiddellijk.

Bron: Het Volk

Mijn kinderjaren komen er niet in voor, maar verder zijn mijn dromen vrouwelijk.

Evelien.
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Mijn dromen kan ik ook wel als vrouwelijk zien,

Droom zo nu en dan wle eesn dat ik een leuke jongen tegenkom en dat we van alles opbouwen samen...huisje boompje beeste met alles erin wat ik me maar kan wensen. Te zaligmakend eigenlijk :D....

Ook droom ik sosm van shoppen inderdaad...in de p.c.hoofdstraat en leidsestraat...de duurste winkels zijn favoriet en overal kennen ze me als vaste klant... in realiteit kennen ze me alleen bij C&A een ander favoriet winkeltje. :P
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Dromen kun je opsplitsen in minimaal 2 soorten:

* De verwerkingsdromen: hierin verwerk je wat je overdag overkomen is of waar je in het dagelijks leven tegenop ziet of waar je in het dagelijks leven naar verlangt

* Dromen waarin je jezelf als metafoor ziet: hierin zie je metaforisch gezien waar je geest mee bezig is.

Voorbeeld van dat laatste: ik droomde laatst dat ik over het dorp zweefde waar ik vroeger geboren ben. Ik zag in de buurt van het (plattelands-)stationnetje een huis in brand staan. Aan de andere kant van het spoor (waar in real life geen huis staat) stond ook een huis in brand. Ik voelde dat het vuur van het dichtst bijzijnde huis het andere huis in brand gezet had.

In real life had ik ruzie met iemand en binnen de korst mogelijke tijd had ik ook ruzie met iemand anders. Het bleek dat ik zo bezig was met de eerste ruzie dat ik zo prikkelbaar was dat dit die andere ruzie uitlokte.

Ik droom meestal op de laatste, metaforische, manier, het heeft me al heel veel van mijzelf laten zien. Ik vind het prachtig!

Groetjes,

Frederique
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Evelieneke, op z'n tijd heb ik ook mijn natte dromen, ik zie dat niet als iets mannelijks, het zal stom zijn, maar verder droom ik veel van mijn laatste relatie omdat ik die nog niet heb verwerkt en daar hebben de dromen nou echt niks met seks te maken, verder zijn er nog meer niet verwerkte dingen die me 's nachts bezig houden, en dan droom ik nog de gekkste dingen, maar een man-vrouw-indeling, nou die kan ik niet maken....

Mara ♀ :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
marjan
dagelijks aanwezig
Berichten: 231
Lid geworden op: wo okt 13, 2004 12:24

Bericht door marjan »

Frederique_ schreef:Dromen kun je opsplitsen in minimaal 2 soorten:

* De verwerkingsdromen: hierin verwerk je wat je overdag overkomen is of waar je in het dagelijks leven tegenop ziet of waar je in het dagelijks leven naar verlangt

* Dromen waarin je jezelf als metafoor ziet: hierin zie je metaforisch gezien waar je geest mee bezig is.
Ik heb ooit gelezen dat je dromen altijd betrekking hebben op iets dat je de dag zelf hebt meegemaakt, al dan niet onbewust, maar de beelden die daarvoor worden gebruikt kunnen uit een ver verleden stammen. Aangezien je dromen voornamelijk beelden gebruiken om duidelijk te maken wat er in je onbewuste speelt, kan dat soms nogal heftig overkomen. In de meeste gevallen kun je je dromen dan ook niet letterlijk nemen, maar is het beeldspraak. Wanneer iemand in je droom overlijdt betekent dat bijvoorbeeld dat zo iemand uit je leven verdwijnt. Naaktheid is vaak een symbool voor je bekeken of kwetsbaar voelen. In je droom een telefoonnummer niet kunnen herinneren staat voor geen contact met iemand kunnen krijgen. Uiteindelijk kan degene zelf zijn droom het beste interpreteren.
Ik droom meestal op de laatste, metaforische, manier, het heeft me al heel veel van mijzelf laten zien. Ik vind het prachtig!
Ben ik helemaal met je eens. Je kunt jezelf trainen om je dromen te onthouden door ze op te schrijven en het schijnt zelfs mogelijk te zijn om he dromen te raadplegen als je met bepaalde vragen zit.

Dat artikel uit het Volk lijkt me daarom erg suggestief. Er staat overigens ook geen bronvermelding bij.

Groetjes,
Marjan
Gebruikersavatar
Adeline_
dagelijks aanwezig
Berichten: 136
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 15:12
Locatie: Antwerpen

Bericht door Adeline_ »

Mannen dromen het meest van zichzelf als superman en playboy.En dan willen ze op hun wenken bediend worden :evil:


Groetjes Adeline
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Lisa Hart
dagelijks aanwezig
Berichten: 84
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:25
Contacteer:

Bericht door Lisa Hart »

Hallo meiden,

Ja mijn dromen die ik kan herinneren zijn toch meestal van vrouwelijk karakter.
Heel soms voorspellen ze iets en op andere momenten ja droom ik over dingen die ik graag zou willen.
Weggegeven worden door me moeder aan mijn toekomstige man, dat ik voor 2 pleegkinderen een moeder ben.
Eigenlijk zaken waar ik diep in me hart naar verlang.

Over auto's en dergelijke heb ik nooit gedroomd, alhoewel??toen ik een brommerongeval had gehad droomde ik wel over een auto maar dan het beeld wat mij bijstond van ik die over de motorkap schoof.

Liefs:Lisa Hart
Stukje bij beetje vind ik mezelf.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
Gebruikersavatar
Carla van Eibergen
dagelijks aanwezig
Berichten: 91
Lid geworden op: di dec 23, 2003 15:01
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Bericht door Carla van Eibergen »

Ik heb ooit gelezen dat je dromen altijd betrekking hebben op iets dat je de dag zelf hebt meegemaakt, al dan niet onbewust, maar de beelden die daarvoor worden gebruikt kunnen uit een ver verleden stammen.
Mijn dromen hebben -voor zover ik me kan herinneren- ook een vrouwelijk karakter
Maar wel meestal gerelateerd aan iets wat ik de voorafgaande dag of dagen heb meegemaakt
Groetjes,
Carla
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 840
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Afgezien van dat zelfs ik soms sta te kijken van wat ik soms droom (waaaar haal ik het toch vandaan ?!?!) wilde ik jullie deze link over lucide dromen niet onthouden.

Ik denk dat ik toch over het algemeen metaforisch droom, maar ook dromen waar in ik gebeurtenissen van de afgelopen dag verwerk komen voor (of van dingen die nog moeten komen)
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Ik onthou nooit wat ik droom, dus ik ben gauw klaar :-(.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
marcia
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 14:49

Bericht door marcia »

**** Tekst verwijderd door Travestie.Org****

Er wordt intern beraden wat te doen met de poster van dit bericht
jenni_b
dagelijks aanwezig
Berichten: 171
Lid geworden op: do mei 20, 2004 1:09
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

En daar deed Marcia het weer... wordt het niet tijd voor een rotschop?
marcia
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: vr apr 08, 2005 14:49

Bericht door marcia »

Schoppen doet pijn.
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 840
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

graag een IP ban op "marcia"... :evil:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

mireille schreef:graag een IP ban op "marcia"... :evil:
Hier stem ik van harte mee in.
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Plaats reactie