Als vrouw naar het werk.

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cynthia
Chat Ops

Als vrouw naar het werk.

Bericht door Cynthia »

Vandaag was het dan zover. Na een (veel te) lange aanloop, en een aankondigingsmailtje 2 weken terug, ben ik het afgelopen weekeinde full-time als vrouw gaan leven, en was dan vandaag mijn eerste werkdag als vrouw.
Ik had het 2 weken terug met een uitgebreid mailtje al aangekondigd, en heb daar al een heleboel positieve reacties op gekregen (geen enkele negatieve, maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen). Wel heel belangrijk is de onvoorwaardelijke support van de directeur ICT en de steun van de hoofddirectie.
Ik had gekozen voor een dunne, groen met witte broek, een groen topje en een groen linnen jasje daaroverheen. Het topje was strak genoeg om mijn oogst tot zover (AA-cup) goed uit te laten komen. Er bleken al genoeg mensen te zijn die dachten dat ik dit resultaat nooit van mezelf kon hebben en dat mijn bh opgevuld was. Dus mooi wel eigen kweek haha.
En om een uur of 10 was er voor wie dat wilde gebak, en de mogelijkheid om mij te feliciteren met zowel mijn verjaardag als met deze grote stap. Het is knap druk en gezellig geweest, en het hoogtepunt was het welkom, dat ik van de meidenclub van ICT kreeg. Een leuk verpakte cadeaubon van douglas, maar belangrijker nog een kaart met allemaal warme wensen van de meiden. Beter geaccepteerd kun je je op zo'n moment niet voelen. Hoewel ik goed met ze overweg kon, was ik er toch even helemaal stil van. Als officieel tintje werden de oude naambordjes vervangen door nieuwe, waar mijn naam eindelijk op staat zoals het hoort.

Ook nog een klein beetje gewerkt vandaag, en dat ging eigenlijk net als anders. Voelde me verder niet speciaal of zo, behalve wanneer ik naar het damestoilet moest. Op zo'n moment besef je weer dat er een mijlpaal bereikt is.
En nog een positief puntje: vandaag heeft nog niemand zich vergist door mij met mijn oude naam aan te spreken. Ik heb ze dan wel geholpen door een naamketting om te doen, maar evengoed verheugend. De wil om het goed te doen is bij iedereen volop aanwezig.

Ook de mailtjes uit het bedrijf van overige relaties die ik op de hoogte heb gebracht waren bemoedigend. Ik heb er alle vertrouwen in dat het hartstikke goed komt met deze dame. Je hoort het nl. ook wel eens anders.
Nou even bedenken wat ik morgen aan zal doen :-)
Cyn.
claudia66
ff weer wat posten

Bericht door claudia66 »

Hardstikke goed Cynthia en gefeliciteerd.
Ik heb tot nog toe ook alleen maar positieve reacties ontvangen
van de paar mensen (vriendin,ouders en nog wat mensen die dicht
bij me staan) die ik heb verteld over mijn TS.
Zo zie je maar:wat je geeft krijg je dubbel terug (ook in positieve
zin)......
please try to understand
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
Rianne P
daar ben ik weer

Bericht door Rianne P »

Hoi Cynthia.Gefeliciteerd met jou eerste werkdag als vrouw. Ik heb jou mailtje gelezen en daarin schreef je dat de reacties heel positief en leuk waren.Het is jou ook heel erg gegund vooral na jou lange aanloop periode.Ik wens jou voor de toekomst alle succes toe.
Groetjes Rianne
Plaats reactie