Hoeveel t % gebruikt zijn eigen naam
Moderator: Moderators
Hoeveel t % gebruikt zijn eigen naam
Want dat is wat mijn wil en niet voor mij alleen, en daar kijkt men toch wel van op. Sommige mensen probeerden het een beetje op te dringen.
Een paar maanden geleden ontmoette ik een koppel waarvan de vrouw dusdanig geinteresseerd was in mijn 'verhaal' dat ze haar vriend over heeft gehaald ook eens in travestie uit te gaan. Dit is nu een paar keer gebeurd, waarbij hij gewoon zijn eigen naam gebruikt. Hij vindt het namelijk niet nodig, ondanks dat ze voor de rest behoorlijk wat aandacht besteden aan zijn presentatie als vrouw en hij er ook zeer zeker niet slecht uit ziet.elly schreef:Wat ik ermee bedoel is dat de meeste een meisjesnaam gebruiken, en er maar weinig zijn die zich Piet,Jan Klaas noemen tijdens het t zijn daarom zou ik wel eens willen weten hoeveel % de jongensnaam wel gebruikt.
Nog wat voorbeeldjes: zo'n jaar of 10 geleden heb ik in de iT een iets oudere travestiet leren kennen die zichzelf gewoon Gijs bleef noemen. Was uberhaupt een apart type: ex motorcross kampioen, en lak aan alle conventies. Gewoon lekker wijdbeens in een zwart jurkje een shaggie draaien En dan was er nog Ernesto, uit dezelfde scene, destijds begin 20 en absoluut een schoonheid: later werd hij trouwens echt een zij, compleet met vrouwen-naam.
In de wereld van de F.I.'s (female impersonators, en nee, da's niet hetzelfde als dragqueens) is het trouwens ook niet ongebruikelijk om gewoon je mannen-naam te gebruiken, wat best wel een grappig effect geeft af & toe:
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Elsa, maar dat is nu juist wat ik bedoel het compleet zijn is toch voor iedereen anders. De een voeld zich een complete zij , de ander voeld zich gewoon lekker in vrouwen kleren, en dat vind ik nog al wat onbegrip opbrengen zo heb ik het tenminste ervaren.Elsa schreef:Elly, juist als hij een 'zij' wordt dan past daar geen mannen naam bij. Wat Cynthia al zegt, het beeld is dan compleet.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi,
Op dit moment gebruik ik als transgender "in real life" alleen mijn mannennaam, ook als ik vrouwelijk(er) gekleed ben (concreet: vrouwenkleren + borsten, langer haar, geen make-up, duidelijk waarneembare baardschaduw). Een paar redenen:
- Ik merk dat mensen die mijn naam niet kennen mij met "meneer" aanspreken en niet met "mevrouw"
- Ik vind het aan mijn omgeving om te bepalen of ze mij als man of als vrouw zien (ik zie mij als mijzelf)
- Ik kan met beide namen wel leven, waarom het mijzelf dan moeilijk maken om van mijn omgeving te verwachten dat ze mijn vrouwennaam gebruiken?
Tja, en wat is onbegrip: mensen kijken regelmatig wel raar als ze me zien, maar dat vind ik normaal (zo normaal is het nog niet dat mannen-in-vrouwenoutfit rondlopen). In de afgelopen paar honderd uur op straat lopen is het volgende gebeurd:
- Er hebben twee vrouwen hysterisch gelachen toen ze mij zagen.
- Er is vanaf een terrasje 1x geroepen dat ik er wel mooi uitzag in een rok toen ik op een meter of 50 afstand langsliep.
Dus: ja, er is wel wat onbegrip.
Aan de andere kant word ik in winkels, musea, restaurants en openbaar vervoer normaal behandeld. En in mijn geval zijn die paar gevallen van onbegrip veel meer de uitzondering dan de regel...
Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst mijn vrouwennaam vaker ga gebruiken.
Groetjes,
Frederique
Op dit moment gebruik ik als transgender "in real life" alleen mijn mannennaam, ook als ik vrouwelijk(er) gekleed ben (concreet: vrouwenkleren + borsten, langer haar, geen make-up, duidelijk waarneembare baardschaduw). Een paar redenen:
- Ik merk dat mensen die mijn naam niet kennen mij met "meneer" aanspreken en niet met "mevrouw"
- Ik vind het aan mijn omgeving om te bepalen of ze mij als man of als vrouw zien (ik zie mij als mijzelf)
- Ik kan met beide namen wel leven, waarom het mijzelf dan moeilijk maken om van mijn omgeving te verwachten dat ze mijn vrouwennaam gebruiken?
Tja, en wat is onbegrip: mensen kijken regelmatig wel raar als ze me zien, maar dat vind ik normaal (zo normaal is het nog niet dat mannen-in-vrouwenoutfit rondlopen). In de afgelopen paar honderd uur op straat lopen is het volgende gebeurd:
- Er hebben twee vrouwen hysterisch gelachen toen ze mij zagen.
- Er is vanaf een terrasje 1x geroepen dat ik er wel mooi uitzag in een rok toen ik op een meter of 50 afstand langsliep.
Dus: ja, er is wel wat onbegrip.
Aan de andere kant word ik in winkels, musea, restaurants en openbaar vervoer normaal behandeld. En in mijn geval zijn die paar gevallen van onbegrip veel meer de uitzondering dan de regel...
Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst mijn vrouwennaam vaker ga gebruiken.
Groetjes,
Frederique
Is ook wel zo Elly. Toen ik het pas wist van mijn partner (zijn T* gevoelens) wist ik niet dat daar ook een vrouwennaam bij hoorde. Was wel ff wennen voor mij. Als ik met anderen over 'haar' praat gebruik ik wel de vrouwennaam. Intussen is deze naam ook vertrouwd geraakt bij mij. Bij de profielen valt het mij wel op dat bijna iedereen een vrouwen naam gebruikt.elly schreef:Elsa, maar dat is nu juist wat ik bedoel het compleet zijn is toch voor iedereen anders. De een voeld zich een complete zij , de ander voeld zich gewoon lekker in vrouwen kleren, en dat vind ik nog al wat onbegrip opbrengen zo heb ik het tenminste ervaren.Elsa schreef:Elly, juist als hij een 'zij' wordt dan past daar geen mannen naam bij. Wat Cynthia al zegt, het beeld is dan compleet.
Hoi.
Ja vind het toch goed om te horen zoals Frederique er mee om gaat, ik denk zelfs dat veel vrouwen hier veel meer mee geholpen zouden zijn.Ik voel me zelf er zo meer bij betrokken , en wel om die reden hij is wel een T maar hij laat me voelen ik ben en blijf je man hoe dan ook.en dat voelt erg goed bij mij.
Ja vind het toch goed om te horen zoals Frederique er mee om gaat, ik denk zelfs dat veel vrouwen hier veel meer mee geholpen zouden zijn.Ik voel me zelf er zo meer bij betrokken , en wel om die reden hij is wel een T maar hij laat me voelen ik ben en blijf je man hoe dan ook.en dat voelt erg goed bij mij.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Misschien is het wel goed om nog toe te lichten dat ik die keuze kan maken, omdat het mij nog niet (echt) raakt als mensen mij als "man in vrouwenkleren" zien (misschien wel omdat ik mij nog genoeg man voel).elly schreef:Hoi.
Ja vind het toch goed om te horen zoals Frederique er mee om gaat, ik denk zelfs dat veel vrouwen hier veel meer mee geholpen zouden zijn.
Ik kan me ook voorstellen dat er geen keuze meer is als iemand zich 100% vrouw voelt en zoiemand voelt iedere keer een dolksteek in de maag als ze als "meneer" (of: haar mannennaam) wordt aangesproken.
Gevoel is heel persoonlijk, 't laat zich naar mijn ervaring moeilijk een bepaalde kant op (ver-)dringen... Praat er veel en eerlijk over met je partner, zowel over je partner als over je eigen gevoelens.
Groetjes,
Frederique
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Elly,Frederique_ schreef:Ik kan me ook voorstellen dat er geen keuze meer is als iemand zich 100% vrouw voelt en zoiemand voelt iedere keer een dolksteek in de maag als ze als "meneer" (of: haar mannennaam) wordt aangesproken.
Ik denk dat je er op moet passen met conclusies trekken over jouw partner op basis van wat wij hier schrijven. Er zijn heel veel verschillende belevingen. Wat Frederique over haar eigen gevoelens schrijft, bijvoorbeeld, is alleen maar waardevol voor jou in dat het een kader schept om in ieder geval de punten van discussie te noemen. Of het uberhaupt typerend is voor transgenders in het algemeen durf ik geen uitspraak over te doen. Zonder enige negatieve bijbedoelingen kan ik alleen maar zeggen dat ik mijzelf daarin helemaal niet herken. Ook de citaat wat zij hierboven schrijft, is voor mij niet herkenbaar. Nou, ben ik zelf een travestiet, dus Frederique probeert ook weer niet mijn gevoelens te beschrijven. Maar zelfs of de citaat hierboven recht doet aan de gevoelens van een gemiddelde transseksueel weet ik ook niet. Het zou misschien in grote lijnen kunnen kloppen, maar zeker ligt de werkelijkheid vele malen complexer dan in die paar regels. Meer dan een beginpunt is het niet. Zoals Frederique zegt, de echte antwoorden die jij nodig hebt, zul je het beste krijgen van je eigen partner.
Sterkte,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik durf die uitspraak wel te doen: wat ik schrijf is niet representatief voor transgenders in het algemeen. Ik schrijf ook niet namens transgenders in het algemeen: ik heb alleen aangegeven hoe dit voor mij ligt, vooral omdat ik vind dat mensen zich in hun denken niet moeten beperken tot één alles-of-niets oplossing.Lisa met een S schreef:Wat Frederique over haar eigen gevoelens schrijft, bijvoorbeeld, is alleen maar waardevol voor jou in dat het een kader schept om in ieder geval de punten van discussie te noemen. Of het uberhaupt typerend is voor transgenders in het algemeen durf ik geen uitspraak over te doen.
Ik ben het met de rest van je bericht helemaal eens.
Groetjes,
Frederique
Even een aanvulling over dat koppel waar ik het over had, om een (nog niet eerder genoemd) gezichtspunt te beschrijven: gisteren was ik met de vrouw (Anita) aan het chatten, en heb haar op de man (hehe ..) af gevraagd waarom haar vriend (Peter) geen vrouwennaam gebruikt.
De reden ligt bij haar sexuele voorkeur: ze is bi-sexueel, heeft een tijdje een vaste vriendin er bij gehad, en heeft nog regelmatig sex met vrouwen in paren-clubs. Daarnaast voelde ze zich ook zeer aangetrokken tot t's, omdat die het mannelijke & vrouwelijk in elkaar verenigen voor haar. Sinds ze haar vriend bereid heeft gevonden om zich voor haar te 'transformeren' is hun relatie kennelijk een stuk sterker geworden. Hij zelf hecht absoluut geen waarde aan het hele travestie verhaal, doet dit puur voor haar, net zoals hij destijds toestond dat ze begon te experimenteren met andere vrouwen. Zij heeft dan ook helemaal de touwtjes in handen, bepaalt wat hij draagt, maakt hem op, alles.
Daarin gaat ze behoorlijk ver (op zijn werk kijken ze er al niet meer van op dat zijn wenkbrauwen geepileerd zijn bijvoorbeeld), want hoe vrouwelijker hij overkomt, hoe groter voor haar de kick als zijn mannelijke kant doorsijpelt. Bijvoorbeeld als ze hem bij zijn naam noemt .. letterlijk schreef ze ik vint echt ontzettend geil om hem, alsie er super sexy uit ziet in zijn minirokje, Peter te noemen. Het besef dat dat lekkere wijf een gozer is, dattie onder dat rokje puur man is, doet me bijna klaarkomen..
Maar goed, ik vond het eigenlijk wel grappig om dit zo te horen en deze kant te belichten ..
De reden ligt bij haar sexuele voorkeur: ze is bi-sexueel, heeft een tijdje een vaste vriendin er bij gehad, en heeft nog regelmatig sex met vrouwen in paren-clubs. Daarnaast voelde ze zich ook zeer aangetrokken tot t's, omdat die het mannelijke & vrouwelijk in elkaar verenigen voor haar. Sinds ze haar vriend bereid heeft gevonden om zich voor haar te 'transformeren' is hun relatie kennelijk een stuk sterker geworden. Hij zelf hecht absoluut geen waarde aan het hele travestie verhaal, doet dit puur voor haar, net zoals hij destijds toestond dat ze begon te experimenteren met andere vrouwen. Zij heeft dan ook helemaal de touwtjes in handen, bepaalt wat hij draagt, maakt hem op, alles.
Daarin gaat ze behoorlijk ver (op zijn werk kijken ze er al niet meer van op dat zijn wenkbrauwen geepileerd zijn bijvoorbeeld), want hoe vrouwelijker hij overkomt, hoe groter voor haar de kick als zijn mannelijke kant doorsijpelt. Bijvoorbeeld als ze hem bij zijn naam noemt .. letterlijk schreef ze ik vint echt ontzettend geil om hem, alsie er super sexy uit ziet in zijn minirokje, Peter te noemen. Het besef dat dat lekkere wijf een gozer is, dattie onder dat rokje puur man is, doet me bijna klaarkomen..
Maar goed, ik vond het eigenlijk wel grappig om dit zo te horen en deze kant te belichten ..
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
-
- is nieuw hier
- Contacteer:
Re: Hoeveel t % gebruikt zijn eigen naam
ik heb een hele tijd gewacht met mij zelf op deze site bekend te maken wand als ik naar de meeste reacties kijk zijn ze er opgericht om man te verzieren.hoe wel ik een sinoniem gebruik draag ik geen pruik of hoef mijn naam niet teveranderen ,omdat ik ben wie ik ben een groote man die als hij zich verkleed nog steeds zich zelf is en niet zijn gedrag aanpast omdat dat bij de vrouwlijke rol hoort.ik draag alles wat de meeste vrouwen ook in hun kast hebben,maar blijf boven al mijzelf. dus de vraag waarom de meeste tv een vrouwen naam kiezen heeft naar mijn mening temaken met hun geaardheid.en ik denk dat er veel meer mannen zijn als ik die gewoon leuk opmaken en vrouwlijk kleden en daar door niet teveel opvallen.maar dan toch aan hun behoeft komen .elly schreef:Want dat is wat mijn wil en niet voor mij alleen, en daar kijkt men toch wel van op. Sommige mensen probeerden het een beetje op te dringen.
ik kom voor het eerst naar buiten via deze weg heb voor mij zelf niet echt een meisjes naam bedacht. mijn eigen naam wel goed vind ali is wel een pseudoniem.gr een vriend