Hoogervorst weer zijn zin??

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Hoogervorst weer zijn zin??

Bericht door esther-marye »

Hoorde op het nieuws dat de nieuwe zorgwet er per 1 jan 2006 toch gaat komen. Voor de mensen hier met een ziekenvonds verzekering (ga er van uit de meesten hier...) betekend dit weer koopkracht verlies, namelijk heeeel veel meer betalen voor minder, het komt er op neer dat je voor het basis pakket wat nu ongeveer 25 euro per maand kost nu 1100 euro per jaar = 91,66 per maand, daar komen de aanvullende verzekeringen dan natuurlijk nog bij. Je kan wel zorg toeslag krijgen, maar dat is een druppel op de gloeiende plaat. Nou bedankt hoogervorst, eerst al de ontharings behandeling, toen dit , straks srs ook weg????

Kijk ook op http://www.tcfzorg.nl/php/page.php?id=1 ... 6cf0cb05d1
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Tja en je no-claim kan je ook wel vergeten als je bij een genderteam loopt. Alsof je een autoverzekering afsluit en je weet al zeker dat je een ongeluk gaat krijgen.

Nja de eerste kamer moet nog stemmen over de wet. Hopelijk gebeurt er iets komende dagen waardoor de senatoren alsnog in meerderheid tegenstemmen.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
enjoy-
daar ben ik weer
Berichten: 19
Lid geworden op: wo apr 13, 2005 17:30

Bericht door enjoy- »

Klopt dames, is niet normaal meer.
Toch denk ik wel een oplossing te hebben in algemene zin.

Wat als ieder persoon die het nu al niet meer kan opbrengen, het straks helemaal niet kan, gewoon geen premie meer gaat betalen. Maar dan ook allemaal, dan weet ik zeker dat ze er weer op terugkomen. Minder inkomsten voor de verzekeraars en die draaien op geld, dat weten we allemaal.
Het enige nadeel is dat we dan niet ziek kunnen worden.

Enjoy
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

enjoy- schreef:Klopt dames, is niet normaal meer.
Toch denk ik wel een oplossing te hebben in algemene zin.

Wat als ieder persoon die het nu al niet meer kan opbrengen, het straks helemaal niet kan, gewoon geen premie meer gaat betalen. Maar dan ook allemaal, dan weet ik zeker dat ze er weer op terugkomen. Minder inkomsten voor de verzekeraars en die draaien op geld, dat weten we allemaal.
Het enige nadeel is dat we dan niet ziek kunnen worden.

Enjoy
En dat je volgens mij verplicht verzekerd moet zijn. Maar je kan het altijd proberen natuurlijk.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

enjoy- schreef:Wat als ieder persoon die het nu al niet meer kan opbrengen, het straks helemaal niet kan, gewoon geen premie meer gaat betalen. Enjoy
Als je het niet kan betalen dan bezuinig je maar op wat anders volgens de heren den Haag, ga ja maar niet eten ofzo. Want er is een boete claussule voor mensen die niet "willen" betalen. (schrijf willen, maar is eerder kunnen)

Ach van een kale kip kun je niet plukken. Hoorde ook al dat er steeds meer mensen bij schuld beheer en bij de kerk aan kloppen voor hulp. Vreemd he??? Hoe zou dat nu komen? Maar we kunnen wel 5 miljard aan brussel betalen, want dat is belangrijk. (nl betaald 180 euro per inwoner per jaar, duitsl 79 en frankrijk ook rond de 80 euro)
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Ik heb er weinig goede hoop op eerlijk gezegd. Verzekeraars hebben nu een acceptatieplicht maar men is alleen 'vergeten' daar ook controle op uit te oefenen, met als gevolg dat daar dus helemaal niets van terecht komt.

Hetzelfde geldt voor die verzekeringsplicht. Het zal er wel op uitlopen dat steeds meer mensen onverzekerd zijn, net als in de VS.

Ik hoorde laatst wat iemand in de VS betaalde voor een ziektekostenverzekering: 10.000 dollar per jaar.

Om een dergelijke verzekering te kunnen betalen moet je wel een hele goede baan hebben, en om een goede baan te hebben moet je in de eerste plaats gezond zijn.

Marktwerking in de zorg betekend dus dat mensen die het kunnen betalen het eigenlijk niet nodig hebben en mensen die het nodig hebben het niet kunnen betalen.
Het ziekenfonds is nu juist om die reden ooit bedacht.

In die nieuwe wet is ook een clausule opgenomen waarin de zorgplicht vervalt als mensen 'bewust' ongezond leven. Hoogervorst heeft al eerder laten zien geen enkel begrip te hebben voor wat volgens hem 'tussen de oren zit' (ging toen om ME) dus volgens hem zullen T*s ook wel bewust de keuze maken.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Dat wordt dus een hypotheek afsluiten als je een srs wil. :-?
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Wendy B schreef:Dat wordt dus een hypotheek afsluiten als je een srs wil. :-?
Die heb ik al. Maar ik denk dat de SRS er niet zo gauw uitgaat hoor.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

En ik vind het helemaal niet zo'n slecht idee om de premies te nivelleren. Want ik betaal per maand blijkbaar meer dan jullie, maar mag nog steeds mijn rekeningen zelf betalen. Vind je dat eerlijk dan? Eerlijk is het als je ook gebruik maakt van de zorg. In mijn geval is dat nihil te noemen. Kortom: nieuwe zorgwet liever nog vandaag dan morgen.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Coco schreef:En ik vind het helemaal niet zo'n slecht idee om de premies te nivelleren. Want ik betaal per maand blijkbaar meer dan jullie, maar mag nog steeds mijn rekeningen zelf betalen. Vind je dat eerlijk dan? Eerlijk is het als je ook gebruik maakt van de zorg. In mijn geval is dat nihil te noemen. Kortom: nieuwe zorgwet liever nog vandaag dan morgen.
Volgens het liberale principe van de gebruiker betaald ? Het is een feit dat de gebruikers van de zorg meestal geen geld hebben en dat de mensen met geld meestal geen gebruik maken van de zorg. Dat is ook precies de reden dat het ziekenfonds is uitgevonden.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Coco schreef:En ik vind het helemaal niet zo'n slecht idee om de premies te nivelleren. Want ik betaal per maand blijkbaar meer dan jullie, maar mag nog steeds mijn rekeningen zelf betalen. Vind je dat eerlijk dan? Eerlijk is het als je ook gebruik maakt van de zorg. In mijn geval is dat nihil te noemen. Kortom: nieuwe zorgwet liever nog vandaag dan morgen.
Als je het zelf moet betalen, heb je blijkbaar poen zat en kun je het dus dik missen, Jij hoort waarschijnlijk niet bij de club die van 800 euro per maand moet rondkomen.
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Nee, ik werk...
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
isabel
dagelijks aanwezig
Berichten: 99
Lid geworden op: za aug 07, 2004 17:10
Locatie: provincie Zeeland

Bericht door isabel »

Coco schreef:Nee, ik werk...
Sommigen werken met lichamelijke of psychische handicap meer dan medisch verantwoord, maar moeten van minder dan netto 800 euro per maand rondkomen. Eventjes over nadenken als je zo'n opmerking maakt? :roll:

Zucht...


groetjes,

isa
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

esther-marye schreef:Als je het zelf moet betalen, heb je blijkbaar poen zat en kun je het dus dik missen, Jij hoort waarschijnlijk niet bij de club die van 800 euro per maand moet rondkomen.
Ambtenaren en onderwijspersoneel komen ook niet in aanmerking voor ziekenfonds en moeten zich ook vrijwillig verzekeren. Dus ook de hovenier bij de gemeente en de 22-jarige juf op de lagere school die net van de Pabo komt zitten hierbij. Dus ook niet zo gauw je conclusies trekken over particuliere verzekerden.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Lisa met een S schreef:Ambtenaren en onderwijspersoneel komen ook niet in aanmerking voor ziekenfonds en moeten zich ook vrijwillig verzekeren.
Klopt niet. Niks vrijwillig voor ambtenaren (ondergetekende is semi-ambtenaar). Ambtenaren zijn verplicht verzekerd via IZA. Particuliere ambtenaren verzekering. Andere keuze is er niet voor ambtenaren.

Overigens komt deze speciale verzekering te vervallen als de plannen goedgekeurd worden (zoals verwacht). Dan hebben ambtenaren wel weer keuze. Alleen zal het voor mij negatief zijn. IZA heeft op dit moment een riante regeling voor epilatie bij transseksuelen. Deze regeling zal wel afgeschaft worden. Helaas...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Plaats reactie