Bijeenkomst (H)Erkenning 8 oktober 2005 in Zwolle

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kruijver
is nieuw hier
Contacteer:

Bijeenkomst (H)Erkenning 8 oktober 2005 in Zwolle

Bericht door Kruijver »

Beste iedereen van Travestie.org,

Op zoek naar mezelf(ik had op mijn eigen naam gezocht via Google), ontdekte ik jullie mooie site, en ontdekte ik dat er integraal een uitnodigingsbrief van (H)Erkenning op staat. Geweldig! Bij deze zend ik jullie de nieuwste, voor de bijeenkomst op 8 oktober 2005. We gaan praten over wat de genderdysforie van je partner kan betekenen voor je seksuele relatie. De bijeenkomsten zijn vrij toegankelijk voor naasten. We ontvangen jullie graag!

Met vriendelijke groet,

Egbert Kruijver
(H)Erkenning - Humanitas

Beste allemaal,

Graag nodigen wij iedereen uit voor onze eerstvolgende bijeenkomst op zaterdag 8 oktober 2005 te Zwolle. Het thema zal zijn:

Welke impact kan genderdysforie hebben op de seksuele relatie tussen partners?

Het is vaak een onderbelicht thema, de seksualiteit, terwijl het toch heel erg belangrijk en bepalend is in de partnerrelatie. Welke reacties geeft de genderdysforie op de seksualiteitsbeleving? Werkt het afstotend of juist stimulerend? En welke factoren spelen hierin een rol? En als de seksualiteit verandert, verandert dan ook de intimiteit tussen de partners? Voor partners van transseksuelen is de seksualiteit vaak het gebied waarop grenzen helder worden: dit wil ik wel en dat wil ik niet. Soms zegt je lichaam wat anders dan je geest. Dat kan een hele puzzel geven, waarin wederzijds vertrouwen een essentiële rol speelt. Kortom, stof genoeg om bij stil te staan. Wie niet makkelijk over seksualiteit praat (en wie doet dat wel?), kan ook gewoon luisteren. De leiding van de middag zal in handen zijn van de vaste vrijwilligers Dorien, Greetje en Egbert.

Egbert Kruijver zal de inleiding verzorgen op het thema. Egbert is van origine maatschappelijk werker (VO) en heeft zelfstandig onderzoek gedaan naar de belevingswereld van partners en ex-partners van MV-transseksuelen. In dit onderzoek kwamen ook seksuele aspecten ter sprake. Egbert heeft zich de laatste jaren verdiept in de diverse uitingsvormen van genderdysforie, en is momenteel in opleiding tot seksuoloog (NVVS). Het is daarom niet vreemd dat onze spreker deze keer weer uit de eigen gelederen komt.

Hoewel het thema zich specifiek richt op partners en ex-partners, zijn ook met name ouders en schoonouders van harte welkom. Wanneer er na de pauze wordt verder gesproken, kunnen ook andere onderwerpen aan de orde komen. Zoals van ons bekend, zullen we naar behoefte onze begeleiding aanpassen. Het programma ziet er als volgt uit:

13.00 inloop met koffie en thee
13.30 inleiding door Egbert Kruijver
15.00 pauze
15.30 doorpraten eventueel in groepjes
16.30 doorpraten/borrelen elders voor wie daar zin in heeft!?

Waar?
Hotel Wientjes, aan de Stationsweg 7, 8011 CZ te Zwolle. Het hotel bevindt zich op loopafstand van het station. Er is betaald parkeren mogelijk tegenover het hotel; voor gehandicapten achter het hotel.

Hoe geef je je op?!
Wij stellen het zeer op prijs als je laat weten met hoeveel mensen je komt. Je kunt je opgeven door in te spreken op onze voicemail: 06-51934055. Indien gewenst word je teruggebeld. Je kunt je ook opgeven door een e-mail te sturen naar: herkenning@wgtrans.nl.

Wat kost het?
De toegang is gratis. Gelet op de locatiekosten, stellen wij een vrijwillige donatie aan Humanitas zeer op prijs. Je kan de donatie overmaken op Raborekening: 12.68.25.165 o.v.v. donatie (H)Erkenning.

Bijeenkomsten in 2006
De ruwe planning is reeds gemaakt: in januari 2006 doen wij Eindhoven aan (thema: rouwgevoelens). In juni 2006 komen we in Utrecht bijeen, en in het najaar zullen we Amsterdam weer aandoen. Via de website van Humanitas houden we je op de hoogte van onze plannen en eventuele wijzigingen daarin. Je vindt ons op de website www.wgtrans.nl. Kies op het scherm uit de linkerkolom "Zelfhulpgroepen" en/of "Bijeenkomsten". In beide gevallen kun je doorklikken naar (H)Erkenning. Nb. De service via de website is lange tijd problematisch geweest. Hiervoor is nu een oplossing gevonden, waardoor de website binnenkort weer helemaal up-to-date zal zijn.

Tot ziens op zaterdag 8 oktober in Zwolle!

Greetje Feunekes, Dorien de Bruyne en Egbert Kruijver
Egbert Kruijver is vrijwilliger voor Humanitas, werkgroep (H)Erkenning ten behoeve van naasten van transseksuelen en genderdysforen.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

deze brief moet op de voorpagina
Cyn.
Plaats reactie