Hulpverlening

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjosjana
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: do sep 01, 2005 21:24

Hulpverlening

Bericht door Sjosjana »

Hallo daar

Loop nu een paar maanden rond op deze site en ben sinds kort toegelaten tot dit onderdeel van het forum.
En aangezien ik niet zoveel te melden heb, ben nogal een grijze mus.
mede veroorzaakt door mijn verleden.
Maar goed nu dwaal ik wat af . Vandaag ben ik op bezoek geweest bij een psychiatrisch hulpverlener (of zoiets).
Die een advies geeft aan mijn huisarts of ik wel of niet voor psychiatrisch hulverlening in aanmerking kom. Volgens hem heb ik geen psychiatrische hulp nodig, want ik ben niet gek of hoe je het dan ook noemt. Ben volgens hem normaal, nou ja normaal. En heb alleen psychiatrische hulp nodig om me zelf te ontdekken en te ontwikkelen. Dien mezelf, met hulp weer in balans brengen.
Waar het eindigt tja...
Dus hij geeft een positief advies zodoende een verwijsbriefje voor mij
te regelen. zodat ik bij eleos terecht kan.
Deze biedt hulpverlening voor mensen met een christelijke achtergrond.
Kent iemand deze organisatie. Staan ze goed bekend, etc.

Trouwens deze man, heel vriendelijk overigens, zei dat hij blij was dat hij niet in mijn schoenen stond en dat hij het dapper vond dat ik hiermee naar buiten durfde te komen.
Kijk dat doet de mens goed (of zullen ze het op school hebben geleerd)
Ik ben in ieder geval erg blij dat het gesprek zo goed is verlopen en dat hij mij zo serieus nam.
Hoop dat dit een opsteker is voor de mensen die zich ook t voelen maar het moeilijk vinden om zich te uiten naar de dokter etc.
Credendo Vides
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Ik heb wel mensen gehoord over het Gliagg, en andere aanverwante gereformeerde organisaties zoals eleos. Mijn indruk was wel positief, beter dan RIAGG ed.

Bij een christelijke organisatie is het denk ik wel belangrijk dat je goed in de gaten houdt of de opvattingen van de betreffende organisatie wel met je eigen opvattingen overeenkomen, anders kun je vervelende dingen mee maken.

En het ene christelijk is het andere niet. Ik ben ook wel eens op het evangelische www.different.nl geweest, en die hebben nogal radicale opvattingen over oa. transgenders. Nou niet bepaald mijn 'cup of tea'
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Carla van Eibergen
dagelijks aanwezig
Berichten: 91
Lid geworden op: di dec 23, 2003 15:01
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Bericht door Carla van Eibergen »

Hoi Sjosjana,

Ben zelf na verwijzing van de huisarts bij het GGnet terecht gekomen,
Heb het ook als erg positief ervaren, welliswaar confronterend, maar positief.

Kus, Carla
Pluk de dag voordat je zelf in een vaasje komt
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

...
Sjosjana schreef:...zodat ik bij eleos terecht kan.
Deze biedt hulpverlening voor mensen met een christelijke achtergrond.
Kent iemand deze organisatie......
Wendy B schreef:Ik heb wel mensen gehoord over het Gliagg, en andere aanverwante gereformeerde organisaties zoals eleos.
Het voormalige GLIAGG is medio 2000 als ik het mij goed herinner gefuseerd met een aantal andere instellingen en heet nu Eleos.
Eleos is een landelijke organisatie maar heeft niet door het hele land lokaties voor hulpverlening.

Over het algemeen mag je er van uitgaan dat naast de geloofsovertuiging ook de professionele standaarden door Eleos worden onderschreven. Maar dat zegt alleen iets over de instelling als zodanig. Uiteindelijk hangt het van de individuele hulpverlener af hoe die met jou vraag om zal gaan.
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Gebruikersavatar
Sjosjana
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: do sep 01, 2005 21:24

Bericht door Sjosjana »

Bedankt voor jullie reacties.
Blijkbaar leveren ze wel goed werk.
Het zal trouwens nog even duren voordat ik daar terecht kan want het schijnt daar erg druk te zijn
Credendo Vides
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Volgens mij is Eleos ook de organisatie die meegewerkt heeft aan de EO haar programma over genderdysforie "na de diagnose" (ook electronisch te bekijken: zie hier).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie