Dus je valt op......

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Dus je valt op......

Bericht door pinkslipper »

Sorry ik moet dit even kwijt. Ik maak me nogal boos om iets.

Ik heb vorige week de film Ed Wood gezien. Goeie film ovegens. Enfin deze regisseur had er totaal geen moeite om vrouwenkleren te dragen. Hij voelde zich dan prettig. Prima toch. Maar wat mij opviel. Iedere keer als Ed Wood uitlegt dat hij graag vrouwenkleren draagt krijgt hij opmerkingen als....

dus je bent homo,
hou je niet van sex met vrouwen,
enz.

Zo jaren 50 denk ik. Nou nee. Zelfs mijn lieve moeder maakt ook een reactie in de trend van "oh je bent homo" nadat bekend was geworden dat ik ook een voorkeur heb van jurken en roze schoenen. Tja de ene draagt sneakers zeg ik dan maar.

Ik merk het ergens anders. Collegas en vrienden. Als die het over het onderwerp travestieten hebben, dan zijn automatisch homo's.

Waarom denken veel mensen dat je homo bent als je vrouwenkleren draagt. Wat boeit het als ik homo/bi/hetero/metro/vul maar in ben.
Wat heeft een sexuale voorkeur nou met kleren te maken....of heeft dat wel mee te maken (mijn mening is van niet). Hoe komen ze toch aan die (onzin) info. Sterker nog hoe durven ze.

P.s. Misschien een klein beetje al het antwoord....geloof :-?

Ik las laatst een stukje uit de bijbel dit naar aanleiding met een gesprek over hoofddoekjes. Helaas weet ik niet meer welke stuk/passage. Een vriend is gelovig en wees me een stukje dat in de bijbel staat dat ging over hoofddoekjes dragen. Naar aanleiding van dat gesprek, kwam er ook een stukje in de bijbel naar voren waarin stond dat de man geen vrouwenkleren mag gaan dragen want zou je de heer veroorlochen. Ook hier weer zet ik vraagtekens bij. Wat maakt het dragen van kleren uit als je goede daden doet, om maar een voorbeeld op te noemen. Maar goed ik dwaal af.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Ja, die reactie ken ik ook. Als je iets van travestie begrijpt, dan is het een volstrekt idiote reactie. Ook als je iets van homo's weet, is het een reactie die nergens op slaat. Toch kom je hem voortdurend weer tegen.

En het is ook niet zo, dat 'homo' als algemeen scheldwoord voor alles dat vreemd en slecht is, in dit geval wordt gebruikt. Men maakt voorzover ik weet en kan nagaan, echt de associatie met homo-sexualiteit.

Wat je er in ieder geval uit kunt afleiden, is dat mensen niet goed weten, hoe ze zo'n vrouwelijk geklede man moeten duiden, wat hij met die kleding wil zeggen, waarom hij zich zo kleedt. Dat klopt ook met de vragen en opmerkingen die ik vaak van kinderen krijg, die in hun reacties soms iets opener zijn. 'Waarom draag je meisjeskleren?,' is dan de vraag.

Iemand die de koppeling legde, vroeg ik er naar. Volgens haar liepen homo's er soms ook wat verwijfd bij en was de associatie dus niet zo gek. Mijn eigen ervaringen met homo's zijn dat ze er in overgrote meerderheid absoluut niet verwijfd bij lopen of uitzien. Maar het vooroordeel bestaat dus wel en dat zou de reactie voor een deel kunnen verklaren.

Volgens mij is er echter nog een andere verklaring. Mensen redeneren dat je je kennelijk voor mannen aantrekkelijk probeert te maken. Mannen vinden immers vrouwen aantrekkelijk en jij kleedt je vrouwelijk. Kennelijk val je dus op mannen. Logisch toch?

Verder is het zo, denk ik, dat mensen zich vooral kleden met het oog op de ander. Denk aan opmerkingen als: 'Zo'n broek doe ik niet aan naar school! Je denkt toch niet dat ik gek ben!' De burgemeester draagt zijn ambtsketting niet omdat hij dat zo fijn vindt, maar om als burgemeester over te komen. Etc. Als iemand zich vrouwelijk kleedt, is iedereen dus geneigd te denken dat hij/zij een bepaald effect bij andere mensen nastreeft.

En als je vanuit dat uitgangspunt door redeneert, zijn er maar 2 mogelijkheden. Of je probeert extra leuk te zijn voor vrouwen. Of je probeert extra leuk over te komen bij mannen. Kies zelf maar wie je probeert te versieren.

Groet, Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hoi, Pinkslipper,

Dit onderwerp is al meerdere keren ter sprake gekomen, zij het in andere varianten. Kijk, ik ik kan mij best voorstellen dat je je erom boos maakt. Travestie kent nu eenmaal een hoop vooroordelen - iets waar mensen die er geen kaas van hebben gegeten gretig gebruik van maken. Dat kan jij, noch ik, noch iemand anders veranderen.
Je leeft nu eenmaal in een maatschappij die zo in elkaar steekt. Wel een maatschappij waar je, als je even je best doet, zeker als travestiet naar buiten kan. Maar het is ook een maatschappij die een onderwerp als travestie inmiddels een negatieve naam heeft gegeven. Dat hebben we ten dele te danken aan de homosexualiteit (niets mis daarmee - ik ken meerdere homo's waar goed mee omgegeaan kan worden). In hun kringen zijn draq-queens degenen die de show stelen en aandacht vragen. En dat heet ook travestie. Wie het hardst schreeuwt krijgt de aandacht. Gevolg is dat je dus als je een "normale" trav bent, je dus ook als homo bestempeld wordt.

Ik heb het al vaker aangegeven: die negatieve gedachten over travestie raak je alleen maar kwijt door het woord travestie niet meer te gebruiken. Toen ik nog in mijn androgyne tijdperk zat, vertelde ik her en der ook wel eens hoe ik in elkaar stak. Immers, zij kenden het woord "androgyn" niet, en konden er dus ook geen vooroordeel over geven. Mijn toehoorders had ik direct de mond gesnoerd, en had alle aandacht. Hetzelfde geldt voor "transgender".

Dan nog over hoe je je kleed. Kleding vertelt een heleboel over jezelf. En veel travestieten hebben een voorkeur voor korte rokjes, panties en pumps met hoge naaldhakken. Kan mooi zijn als je uitgaat, maar heb jij wel eens een hedendaagse vrouw zo in de supermarkt gezien?

Niet doen dus.

Ik let er zelf ook op: immers, ik leef vrijwel dagelijks als vrouw, en heb dus dagelijks te maken met de maatschappij. Wil je niet opvallen, dan doe je gewoon met de massa mee (of gebruikt daaruit wat je mooi vind). Je dacht toch niet dat ik dagelijks op pumps loop in een kort rokje? Nee, hoor, gewoon een spijkerbroek met laarzen eroverheen en een getailleerd shirtje. En zelfs daarin wordt ik nog nagefloten op straat. Okay, sinds mijn hormoonkuur is ook mijn sexuele voorkeur omgedraaid, maar ik ben er niet op uit om mannen te gaan verleiden of zo...

De maatschappij kan je niet veranderen - alleen jezelf kan je aanpassen om in deze maatschappij te kunnen overleven...

Kitty.
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Pink Slipper,

De film Ed Wood is gesitueerd in de jaren '50 of '60, toen de associatie travestiet=homo nog veel wijder verspreid was dan nu. Wood werd nu eenmaal met dat vooroordeel geconfronteerd, dus daarom zit dat in de film. Hij heeft overigens twee erg aardige boekjes op z'n naam staan: Killer in drag & Death of a transvestite.

Tsja, en de enige manier om er wat aan te doen is het uitleggen aan iedereen die het van je weten wil. Zoals Kitty al zei is het heersende beeld over travestie de drag queen. Dat beeld verander je alleen maar door het zelf bij te stellen.

Verder zijn er wel degelijk travestieten die zich als vrouw kleden om een man aan de haak te slaan, al zijn dat meestal prostituees, dus ook dat beïnvloed de beeldvorming.

Ik geloof niet dat het vooroordeel veel met geloof te maken heeft, meer met simpele onwetendheid. Maar nu we het er toch ovr hebben: de bijbelpassage over de man in vrouwenkleren is te vinden in Deuteronomium 22:5. Er staat overigens ook dat een vrouw geen mannenkleding mag dragen, het werkt dus beide kanten op. Als iemand me daarmee lastig valt is mijn eerste reactie altijd "mag ik even in je kledinglabels kijken". Er staat namelijk ook, in Deut 22:11, dat je geen kleren mag dragen die van twee verschillende stoffen zijn gemaakt. En zo staan er nog een heleboel andere flauwekulregels waar niemand zich meer aan houdt, dus wens ik ook niet lastig gevallen te worden met die ene. Dat boek is 2500 jaar oud, de tijden zijn veranderd.

Er is ook nog een 'echte' uitleg, namelijk dat er in die tijd bij de Kanaänieten een vruchtbaarheidsdans bestond waarbij de priesters zich in vrouwenkleding hesen. Dat was een heidens ritueel, mocht natuurlijk niet van 'de Here uw God' (je moest bidden) en was daarom een gruwel.

afijn, ben weer heel erg afgedwaald.

groetjes,

Monica
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Monica Dreamgirl schreef:Verder zijn er wel degelijk travestieten die zich als vrouw kleden om een man aan de haak te slaan, al zijn dat meestal prostituees, dus ook dat beïnvloed de beeldvorming.
Een jaar of 10 geleden was ik elke zaterdag avond in de iT te vinden, samen met mijn toenmalige vriendin en enkele van haar studiegenootjes. Op een dag ging het (homofiele) neefje van een van die meisjes ook mee, zal nooit het moment vergeten waarop hij in een strak jurkje, volledig opgemaakt, de trap afkwam. Ik was toen zelf nog niet 'uit de kast' en nogal aangedaan dat iemand die ik persoonlijk kende dus kennelijk ook travestiet was. Voorzichtig navragen bij zijn nichtje leerde me dat het net iets anders was: hij had namelijk behoefte aan een man, viel op hetero's en dus was travestie voor hem een hulpmiddel bij het versieren. In de iT zelf had hij er niet zo heel veel aan (op zich waren er wel hetero's daar maar die waren er op verdacht dat een hoop vrouwen in die tent in werkelijkheid mannen waren) maar op de daaropvolgende afterparty sloeg hij inderdaad iemand aan de haak waarvan het vrij zeker was dat deze 'het' niet wist ..

Later leerde ik een homo kennen die elke week als vrouw uitging hoewel hij niet echt travestiet was, maar puur om mannen te versieren: hij zag er als vrouw namelijk een stuk beter uit dan als man, en kwam op deze manier dan ook aan zijn lovers. We hebben daar wel eens een uitgebreide discussie over gehad: ik wilde zelf wel als vrouw uitgaan maar kon toen nog niet (was vlak voordat mijn vriendin & ik uit elkaar gingen), hij kon het wel maar wilde het eigenlijk niet. Voor hem was het kleden & opmaken puur een middel en niet het doel.

Een andere gay wiens insteek hetzelfde was ging trouwens nog een stuk verder, kwam via het illegale circuit aan hormonen en heeft zich zelfs laten ombouwen omdat zijn vriend (een rijke oudere Brit, een of andere hoge pief) dat wilde (..). Ik kom haar nog wel eens op een party tegen, prachtvrouw die niet te klagen heeft over mannelijke aandacht.

Toch zijn dit echt uitzonderingsgevallen, ook in de gay wereld zijn de meeste travestieten echt travestiet vanwege een bepaalde drang, of hooguit omdat ze kicken op de aandacht waarbij het versieren niet eens zo belangrijk is. Sterker nog, volgens een vriend van me die regelmatig 'op de hak' uitging werkte het alleen maar tegen, want als hij dan al een leuke vent tegenkwam die hem zag zitten, was dat meestal niet het geval wanneer deze hem later als man zag ..

Waarom mensen dan toch de conclusie trekken dan een man zich als vrouw kleedt met het doel andere mannen te versieren? Ik denk inderdaad vanwege de redenatie die Kim ook al aankaartte: mannen vallen op personen die zich vrouwelijk kleden (meestal zijn dat dan ook vrouwen ;)), dus als een man zich vrouwelijk kleedt doe hij dit omdat hij wil dat andere mannen op hem vallen. Zo krom als ik weet niet wat maar helaas: ik heb zelf meerdere malen ondervonden dat het zo werkt (met als negatieve uitschieter een afterparty waarbij ik door 2 jongens hardhandig in de hoek werd geduwd onder de vraag waarom ik ze probeerde te versieren).

Het werkt trouwens nog verder: als je als vrouw een travestiete vriend heb ben je volgens een hoop mensen ook lesbisch. Tja ..

Maar goed, vooroordelen zullen altijd blijven bestaan en in de meeste gevallen kan ik er niet eens boos om worden. Probeer zelf maar eens te bedenken hoeveel onjuiste conclusies wij trekken over dingen waar we niet 1-2-3 affiniteit mee hebben. Het enige wat je kan doen is jouw' manier van' belichten, in de hoop dat mensen daardoor anders tegen dingen aan gaan kijken, of in ieder geval begrijpen dat het niet altijd zo duidelijk is als ze denken. Ik heb in mijn 'tv-uitgaansperiode' vele, vele gesprekken gehad met mensen van diverse pluimage, tot aan de grootste coke-dealer van Amsterdam toe, en wat me opviel: een heleboel waren bereid om anders over dingen te gaan nadenken. Werkte trouwens 2 kanten op: je zult mij dan ook nooit horen zeggen dat alle criminelen tuig zijn ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Nog even dit: ik ben wel van mening dat 'travestie omdat het moet' zogezegd niet persee beter is dan 'travestie om op te vallen', want wie bepaalt wat de juiste manier is? Het frappante is overigens dat de meeste gay travestieten er in ieder geval een stuk aantrekkelijker uitzien dan hetero travestieten. Misschien omdat ze van zichzelf al vrouwelijker zijn, misschien omdat ze meer gevoel voor stijl hebben, ik weet het niet.

Ik kan me herinneren dat ik ooit een keer zwaar van slag ben geweest omdat een (nogal androgyne) gay die ik kende in de iT op een dag helemaal als meisje kwam, en er 10x beter uitzag dan ik. En een hoop drags zien er, wanneer ze zichzelf inhouden, er ook stukken beter uit dan de gemiddelde hetero travestiet (zoals hier op deze site in de profielen te vinden zijn). Dus daarvanuit redenerend moeten 'serieuze' tv's oppassen niet al te hoog van de toren te blazen. Want een mooie verleidelijke gay travestiet die zich zo kleedt voor de aandacht kan namelijk meer betekenen voor de acceptatie van travestieten dan een hetero travestiet die er serieuzer mee bezig is maar er simpel gezegd niet uitziet ..
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Als ik terug kijk naar de Travestie-show van Robert ten Brink (1996/1997) dan had je daar ook kleine portretjes van de deelneemsters.
Ik kan me niet herinneren dat er ook maar 1 hetero tussen zat. Hoe kan je dan als neutrale kijker die verder niet veel leest of ziet van travestie, weten dat dit een heel vertekend beeld is.

Andere vraag is natuurlijk waardoor er geen (of weinig) hetero's aan dit programma meededen. Niet uit de kast durven komen, meer te verliezen, ....?

Groetjes,

Joyce
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

De vraag is gewoon: Waarom draag je meisjeskleren?

Zo lang je op die vraag niet een kort, duidelijk en overtuigend antwoord hebt, moet je niet vreemd op kijken als mensen redeneren dat je er kennelijk een beetje als meisje probeert uit te zien en dat je dat wel zult doen om een man te versieren.

Groet, Kim D.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Joyce_ schreef:Ik kan me niet herinneren dat er ook maar 1 hetero tussen zat. Hoe kan je dan als neutrale kijker die verder niet veel leest of ziet van travestie, weten dat dit een heel vertekend beeld is.
Dat is ook een nadeel van een medium als televisie. Het juist weergeven van een item als travestie is voor hen helemaal niet van belang. Het gaat om kijkcijfers, meer niet.


Kitty.
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

Alleerst bedankt voor jullie antwoorden. Het maakt een hoop duidelijker.
Maar begrijp ik het goed, dat het woord travestie(t) voor bijna iedereen een "vies" woord is.

Even terug naar Ed Wood. Op de DVD staat een extra getiteld: When Carol met Larry. Legt in het kort uit wat travestie een beetje inhoudt.
Opvallend kwam het woord cross dresser ter sprake. Misschien wel een beter woord dan travestie.
kim dietrich schreef:De vraag is gewoon: Waarom draag je meisjeskleren?

Zo lang je op die vraag niet een kort, duidelijk en overtuigend antwoord hebt, moet je niet vreemd op kijken als mensen redeneren dat je er kennelijk een beetje als meisje probeert uit te zien en dat je dat wel zult doen om een man te versieren.

Groet, Kim D.
Maar weet je wat nou het gekke is Kim. Die vraag "waarom draag je meisjeskleren?" wordt zelden gesteld. Men heeft al een antwoord (vooroordeel?) klaar, voordat ik überhaupt een uitleg kan geven.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi allemaal,
Dat is ook een nadeel van een medium als televisie. Het juist weergeven van een item als travestie is voor hen helemaal niet van belang. Het gaat om kijkcijfers, meer niet.
Kitty, er zijn ook omroepen en programma's waar het wel om de inhoud gaat en niet noodzakelijk om de kijkcijfers. je moet ze alleen goed zoeken. De travestieshow was natuurlijk wel voor kijkcijfers, maar als ik het me goed herinner was één van de redenen dat er alleen drag-queens in voorkwamen dat er domweg geen hetero-travo's zich hadden aangemeld. Die durfden niet. Sowieso zijn de meeste deelneemsters aan elke miss-verkiezing drag-queens of gay, of die verkiezing nou in 1996 op televisie was of vandaag de dag in een café in Leiden.
Maar begrijp ik het goed, dat het woord travestie(t) voor bijna iedereen een "vies" woord is.
Pink Slipper, ik vind travestiet geen vies woord, maar ik geloof dat ik in de minderheid ben. Feit is dat ik een man ben die zich regelmatig als vrouw kleedt en dat het nederlandse woord daarvoor 'travestiet' is. Of we dat nou leuk vinden of niet. Ik vind transgender ook beter klinken, maar dat moet nog effe ingeburgerd raken. Ik heb niks met het woord crossdresser. Om te beginnen is het engels, en het klinkt nog lullig ook.
De vraag is gewoon: Waarom draag je meisjeskleren?
Niet alleen wordt die je vraag je zelden gesteld, het antwoord is ook niet eenvoudig. Want als ik zeg "omdat ik moet, anders word ik vanzelf een keer gek" is de volgende vraag "maar waarom dan?" En dan mompel ik maar wat over dat het wel iets in m'n genen of hersens zal zijn en dat ik het verder ook niet weet. Want ik weet het verder ook niet. Ik moet. Punt uit. Maar daar is niemand natuurlijk tevreden mee. Dus als iemand nog een simpel en voor iedereen begrijpelijk antwoord weet hou ik me aanbevolen.

groetjes,

Monica
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Monica Dreamgirl schreef: Kitty, er zijn ook omroepen en programma's waar het wel om de inhoud gaat en niet noodzakelijk om de kijkcijfers. je moet ze alleen goed zoeken. De travestieshow was natuurlijk wel voor kijkcijfers, maar als ik het me goed herinner was één van de redenen dat er alleen drag-queens in voorkwamen dat er domweg geen hetero-travo's zich hadden aangemeld. Die durfden niet. Sowieso zijn de meeste deelneemsters aan elke miss-verkiezing drag-queens of gay, of die verkiezing nou in 1996 op televisie was of vandaag de dag in een café in Leiden.
Hoi, Monica,

In principe komt het er dus hier op neer, dat - net zoals ik al eerder schreef - wie het hardst schreewt krijgt de aandacht. Met andere woorden, drag queens en gays vinden aandacht prachtig en durven veel meer. Maar ik denk dat de meeste travestieten zoals hier gewoon willen zijn zoals ze zijn - zonder al die media aandacht om zich heen.

Oh, ja... waarom je in vrouwelijke kleding wilt rondlopen lijkt me als travestiet idd veel moeilijker uit te leggen dan wanneer je TG / TS bent. Maar mij is het nooit gevraagd.

Liefs, Kitty.
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Monica Dreamgirl schreef:Hoi allemaal,
De vraag is gewoon: Waarom draag je meisjeskleren?
Niet alleen wordt die je vraag je zelden gesteld, het antwoord is ook niet eenvoudig. Want als ik zeg "omdat ik moet, anders word ik vanzelf een keer gek" is de volgende vraag "maar waarom dan?" En dan mompel ik maar wat over dat het wel iets in m'n genen of hersens zal zijn en dat ik het verder ook niet weet. Want ik weet het verder ook niet. Ik moet. Punt uit. Maar daar is niemand natuurlijk tevreden mee. Dus als iemand nog een simpel en voor iedereen begrijpelijk antwoord weet hou ik me aanbevolen.

groetjes,

Monica
Die vraag kreeg ik dus laatst van een groepje kinderen en eigenlijk het enige wat ik kon verzinnen was: 'Dat vindt ik gewoon leuk'
Veel meer kon ik er op dat moment ook niet van maken.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Monica Dreamgirl schreef:Dus als iemand nog een simpel en voor iedereen begrijpelijk antwoord weet hou ik me aanbevolen.
Uit de brochure "Travestie, een serieuze (nood)zaak" van Paul Vennix

-----------------------------------
Opgegeven redenen voor travestie door deelnemers aan het zogenaamde NISSO-onderzoek

- Vrouwenkleding voelt fijner aan (81%)
- Een onweerstaanbare drang (80%)
- Zich anders voelen en gedragen (72%)
- Zich dan meer op zijn gemak voelen (69%)
- Ruimte geven aan een 'andere ik' (62%)
- Vermindering van innerlijke spanning (59%)
- Seksuele opwinding (54%)
- Versterking vrouwelijke persoonlijkheid (52%)
- Het als vrouw beleven van sociale kontakten (32%)
- Het gevoel in een verkeerd lichaam te zitten (21%)
- Zich niet prettig voelen in mannenkleding (19%)
- Om de verveling te doorbreken (12%)

Vaak spelen meerdere redenen een rol (zoals blijkt uit de percentages).
-----------------------------------

Groetjes,

Joyce

P.S. De brochure kan je hier downloaden: http://www.lkgtent.nl/lkgtent/brochures/brochures1.html
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

Dank je Joyce voor de brochure. Wel grappig dat de schrijver Paul Vennix heet. Toevallig ik een Paul Vennix (een ex collega van me), maar ik denk niet dat hij de schrijver is geweest van deze brochure. Anyways....

Ik heb geen enkele problemen met Engels. Persoonlijk vind het ik een mooiere taal. Dus vandaar dat het woord cross dresser bij mij iets beter ligt. Ik ben een man die vrouwenkleren draagt. Zo vertaal ik dat. Maar liever wil ik schrijven. Ik ben een man in kleren. Echter dat lijkt me te logisch. Dus ik ben een mens, en wat voor kleren ik draag moet ik voor me eigen weten. Makkelijk gezegd dan gedaan. Want als ik Lonsdale kleren (m/v) draag dan hoor ik (weer?) bij een (andere) groep. Ik had door mijn (kleine) boosheid niet bij stil gestaan dat het algemeen is dat men naar je kleren kijkt en dan een oordeel over je hebt. Zoals het genoemde merk Lonsdale wat slechts een voorbeeld is (dus zoek hier niks achter ;) ).

Ik weet niet of het woord transgender echt toepasselijk is op mijn persoontje. Ik twijfel ook bij het woord androgyn. En daarmee bedoel ik daarmee. Op zich voel ik me mannenlijk. Toch blijft die twijfel hangen. Soms vraag ik me wel eens af wat is mannelijk eigenlijk? Ben ik wel mannelijk omdat ik vrouwenkleren draag? Kan ik maar beter zeggen. Ik voel me menselijk (zou het woord androgyn alsnog van toepassing zijn).
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Plaats reactie