wens: vrouwelijker uiterlijk

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sandra 01
ff weer wat posten

wens: vrouwelijker uiterlijk

Bericht door Sandra 01 »

Hoi,

Waarschijnlijk op zoveel mannieren besproken dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb een wens, mijn wens zal vóór en tegenstanders hebben. Wat ik vraag is een beetje begrip & hulp van mensen die vóór zijn (negatieve commentaar is te makkelijk om te geven en daar heb ik echt geen behoefte aan) .. hier ga ik:

Ik wil een meer vrouwelijker uiterlijk, hieronder valt o.a. borstvorming, wat meer heupen ... enz... Ik heb geen zin en/of behoefte bij de dokter langs te gaan en/of transgenderteam. Ik heb ondertussen wel begrepen dat je best niet gaat experimenteren. Daarom ook mijn vraag om informatie om toch zelf de goede weg in te slaan zonder echt domme dingen te gaan doen :

Hoe en met wat start ik best met nemen, waar en welke hormonen kan ik best gebruiken? Wie heeft ervaring, waarop moet ik letten en welk resultaat mag ik verwachten? (Ik wil geen erectieproblemen ofzo)

Er moet een mannier zijn om een beetje resultaat te krijgen, alleen weten hoe het moet. Wie helpt mij? Zodra wat resultaat zichtbaar is zal ik mezelf ook vlugger over de grens plaatsen om bij de dokter langs te gaan)

groetjes

Sandra
mannenlichaam vol met vrouwelijke hormonen ....
AmberTV
dagelijks aanwezig

Re: wens: vrouwelijker uiterlijk

Bericht door AmberTV »

Sandra 01 schreef:Hoi,

........... Ik heb een wens, mijn wens zal vóór en tegenstanders hebben. Wat ik vraag is een beetje begrip & hulp van mensen die vóór zijn (negatieve commentaar is te makkelijk om te geven en daar heb ik echt geen behoefte aan) .. hier ga ik:

Ik wil een meer vrouwelijker uiterlijk, hieronder valt o.a. borstvorming, wat meer heupen ... enz.............

Sandra

Hoi Sandra,

Jammer dat er na bijna 2 jaar nog niemand heeft gereageerd. Het geeft maar aan hoe moeilijk het is. Met hormonen moet je zelf (zo lees ik vaak) maar beter niet zelf experimenteren dus.
Ik kan je dus niet helpen alleen maar met je mee voelen.

AmberTV
Be yourself- who else is better qualified?
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Amber,

hoe kom jij nou aan 2 jaar? Sandra heeft de vraag vandaag pas gesteld hoor.
Cyn.
AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

Cynthia schreef:Amber,

hoe kom jij nou aan 2 jaar? Sandra heeft de vraag vandaag pas gesteld hoor.
:oops: :oops: :oops:
Ik had gekeken naar de verkeerde datum (geregistreerd op ........)

Sorry hoor echt niet gezien.

AmberTV
Be yourself- who else is better qualified?
Loesje
dagelijks aanwezig

Bericht door Loesje »

Hoi Sandra,

Ik probeer zelf ook al een hele lange tijd concrete informatie over hormonen voor transgenders te achterhalen. Helaas staat het hele internet vol met informatiebronnen voor transseksuelen, maar ben ik tot op heden nog niet echt iets goeds tegen gekomen wat gericht is op transgenders. En op forums krijg je meestal alleen maar waarschuwingen te horen in plaats van informatie.

Het grote probleem met hormonen voor transgenders lijkt me dat je geen testosteron-remmers kunt nemen. Want als je testosteron remmers neemt, dan verdwijnt langzamerhand je libido en kan je een erectie na een tijdje wel vergeten. Vrouwelijke hormonen zou je in principe kunnen slikken maar bij transseksuelen wordt dat in combinatie met testosteron remmers gebruikt. Mede omdat de vrouwelijke hormonen dan beter hun gang kunnen gaan, maar ook omdat je anders met 2 grote hoeveelheden hormonen in je lichaam zit. Ik weet er niet zo gek veel vanaf, maar het lijkt me dat je dan interne hormoon-oorlog krijgt.

Persoonlijk heb ik de volgende vraagstukken die ik over een tijdje bij een endocrinoloog (schrijf ik dat goed??) voor ga leggen:
-Wat gebeurt er als je alleen vrouwelijke hormonen neemt? Wat zijn de risico's, gevolgen, etc.
-Wat gebeurt er als je slechts een beperkte dosis testosteron remmers neemt? Bijvoorbeeld om je testosteron te halveren, maar niet te doen verdwijnen. Zou dat de risico's verminderen? Vermindert je libido/mogelijkheid tot erectie ook, of blijft dat gewoon mogelijk?
-Wat gebeurt er als je na jaren alléén vrouwelijke hormonen slikken, plotseling stopt? Bij transseksuelen loop je kans op osteoperose, maar aangezien transgenders ook nog testosteron hebben geld dat misschien niet voor hen? Vermannelijk je na verloop van tijd dan weer?

Als alternatief worden vaak de Hop-pillen genoemd. Door elke dag een behoorlijke dosis hop extract te nemen zou je een beperkte vervrouwelijking kunnen bereiken. Ik hou zelf die optie in mijn achterhoofd in de gaten voor het geval de andere opties niet goed uitpakken. De meningen over hop-extract zijn enorm verdeeld. Sommigen claimen er wonderbaarlijke resultaten mee te hebben behaald. Anderen merken er totaal niets van. Als het werkt, werkt het in ieder geval een heel stuk minder goed dan 'echte' hormonen.
Overigens is er heel weinig serieus onderzoek gedaan naar hop-extract en weet men dus niet precies wat de gevolgen en risico's zijn van het gebruik er van. Er is dus een kans dat er bepaalde vervelende risico's aan vast zitten, net zoals bij gewone hormonen.

Voor de rest kan ik je geen echte concrete info geven, want die heb ik zelf ook niet. Ik hoop dat je een goede oplossing vindt, en als je die vindt laat het mij dan ook maar meteen weten! :)
Mocht je op eigen houtje aan de gang gaan (echt waar, die huisartsen bijten niet.. de mijne was heel begripvol), vertrouw dan niet zomaar een vreemd persoon op een forum. Zorg er in ieder geval dat je meerdere bronnen hebt die hetzelfde zeggen.
Sowieso moet je er rekening mee houden dat het gebruik van hormonen al gevaarlijk is, maar dat het in combinatie met andere zaken (zoals roken, drinken, etc.) nog véél gevaarlijker is. Doe daar dus goed research naar, want veel mensen denken dat alleen de hormonen zelf risico's bevatten terwijl er ook nog een boel gevaren in combinatie met andere stoffen aan kleven. (Argh, ben ik toch vervallen in het waarschuwingen verstrekken!)
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Sandra 01 schreef:Ik wil een meer vrouwelijker uiterlijk, hieronder valt o.a. borstvorming, wat meer heupen ... enz...
Hallo Sandra,

als je er echt vrouwelijker uit wilt zien, moet je in de eerste plaats aandacht besteden aan je gezicht en in de tweede plaats aan je kleding. In de praktijk let niemand in eerste instantie op borsten en heupen. Let maar eens op jezelf als je een mooie meid ziet. Borsten en heupen kun je dan vaak niet goed zien of je ziet ze pas als je heel lang de tijd hebt. Nu maak je je druk over iets dat weinig effect sorteert.

En als je dan inderdaad borsten wilt, kun je veel sneller en gemakkelijker een goede prothese gebruiken dan hormonen. Bovendien heb je op die manier geen risico op borstkanker. Alleen als je erg bloot wilt lopen, b.v. in badpak, beperkt die prothese je wat, maar daar staan heel veel voordelen tegenover.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Marloes,

Ken je de site van stichting Renee al? Misschien is dat wel (deels) wat je zoekt?
Ik heb zelf overigens geen ervaring met deze stichting of dit produkt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Sandra 01
ff weer wat posten

Bericht door Sandra 01 »

Hoi Marloes (en anderen)

Fijn iemand te hebben die op zoek is naar hetzelfde als ik.
Ik hoop echt een stapje dichter te komen door advies en hulp van anderen. Er moet toch onderzoek naar geweest zijn en daar moeten toch voor en nadelen van geweten zijn (dewelke dan weer juist de tips zijn om ons verder te helpen).

In elk geval weet ik wat ik echt wil en ben er ook wat onrustig en prikkelbaar door. Maar Rome is ook niet in één dag gebouwd, dus met wat geduld, informatie kom ik er vroeg of laat wel.

groetjes,

Sandra
mannenlichaam vol met vrouwelijke hormonen ....
kim dietrich
ForumFan

Sandra 01 schreef:Ik wil een meer vrouwelijker uiterlijk, hieronder valt o.a. borstvorming, wat meer heupen ... enz...
Als ik je goed begrijp, wil je niet zozeer vrouwelijker overkomen, maar vooral een vrouwelijker lichaam en dat is dus in de praktijk echt iets heel anders. Verder denk je dat de ideale manier om dat te krijgen, bestaat uit het slikken van vrouwelijke hormonen.

Tjaaa...., was het maar zo simpel. Door vrouwelijke hormonen te slikken en door de testosteron weg te vangen (maar dat wil je liever niet) bereik je na verloop van tijd enige borstvorming. Gebruikelijk schijnt te zijn hooguit een A cup tenslotte. Dat is fijn, want dat is wat je graag wilt. Alleen die testosteron gooit dus wel roet in het eten.

Maar je wilt ook meer heupen. Als je volwassen bent, zijn de heupen gevormd en gaat daar echt niets meer aan veranderen (afgezien dan van de eventuele botontkalking die er in plaats kan vinden). Maar het is nog erger. Door het slikken van die vrouwelijke hormonen en het wegvangen van de testosteron, krijg je een dikkere onderhuidse vetlaag. In je gezicht staat dat wel vrouwelijk, maar die vetlaag krijg je ook in de taille en meestal in mindere mate op de heupen. Je denkt dat is fijn, want je wou meer heup.

Leuk bedacht, maar alweer mis. Heb je wel eens een Barbie-pop goed bekeken? Barbie zit er heel vrouwelijk uit, zullen de meeste mensen vinden. O.K. Maar ze heeft de heupen van een jongen als je het gaat nameten. Hoe kan dat?

Mannen (en ook wel vrouwen) kijken niet naar de omvang van de heupen maar naar het verhouding tussen taille en heupen. Als je heupomvang 90 is, maar je taille ook, heb je een belabberd figuur. Je taille-heup ratio is dan 1 en dat is voor een vrouw veel te hoog. De echte covergirls (de modellen op het omslag) hebben daarom vaak iets van 60-90, dat levert een hip-waist ratio van 0.67 en dat staat heel mooi en heel vrouwelijk. Je ziet dan een duidelijk verschil tussen heup en taille. Bij Barbie zijn de heupen op zich heel smal, maar omdat de taille belachelijk dun is, is de taille-heup ratio prima in orde.

Wat is nu het effect van die extra dikke onderhuidse vetlaag? In theorie zou die vooral in de taille of vooral op de heupen gaan zitten. In het laatste geval zou je dan geluk hebben. Maar in werkelijkheid zijn er vrijwel geen vrouwelijke modellen te vinden die en een gunstige hip-waist ratio hebben en tegelijkertijd een dikke vetlaag hebben. Het effect van die dikkere onderhuidse vetlaag voor je figuur is dus rampzalig. Sorry.

Zelfs wanneer de taille en de heupen in gelijke mate dikker zouden worden, zeg ze krijgen er b.v. 4 cm bij, dan wordt toch al je taille-heup ratio weer iets ongunstiger. Dat zie je zodra je de nieuwe breuk uitrekent.

Als je dus meer heupen wilt, moet je zorgen dat de taille dunner wordt. De simpelste manier is afvallen, maar dat staat niet mooi in je gezicht. De tweede manier is insnoeren. Onder kleren wil dat prima. Wil je een blijvende insnoering bereiken, dan kun je het beste regelmatig een rijgcorset o.i.d. gaan dragen. Na een jaar of zo kun je daar al mooie resultaten mee bereiken. Overdrijf dit niet, want a. je kunt gemakkelijk huidbeschadigingen krijgen en b. ook interne organen kunnen hier niet altijd even goed tegen.

Je fixeert jezelf vooral op hormonen, maar vrouwen accentueren hun borsten vaak door hun borstspieren systematisch te trainen. Daardoor kun je een ongeveer 20% zwaardere spier ontwikkelen en daardoor krijgt de borst als het ware meer volume. Je kunt dat met gerichte oefeningen doen (moeilijk vol te houden) of door b.v. regelmatig stevig te gaan zwemmen (borstcrawl werkt goed) maar ook wekelijks hollen werkt goed.

Wat vrouwen verder nog wel doen is vrouwelijk plantenhormoon slikken. Soyamelk is in ieder geval gezond, hoewel het resultaat heel beperkt zal zijn. Hop-extract werkt ook, maar is vermoedelijk gevaarlijk.

Groetjes,

Kim D.
Loesje
dagelijks aanwezig

Bericht door Loesje »

Hoi Kim,

Kan je misschien wat meer vertellen over dat insnoeren? Ik neem aan dat je het dan hebt over een corset. Je schrijft dat je na een jaar al goede resultaten kan bereiken. Maar is het niet zo dat je dan min of meer 'vast' zit aan dat corset en dat je weer terug gaat naar je oude vorm als je stopt met het dragen ervan? Of kan je er permanente veranderingen mee bereiken, die ook blijven in de periode na het dragen van zo'n corset?

Groetjes,
Marloes
kim dietrich
ForumFan

Een corset is daar speciaal voor gemaakt, maar je kunt een soortgelijk effect bereiken met een brede riem of iets dergelijks. Het probleem is dan dat die vorm vaak minder optimaal is en dat het ruwe binnenoppervlak gemakkelijk je huid beschadigt. Die veranderde vorm blijft wel een tijdje, maar wil je het houden dan moet je het wel regelmatig blijven herhalen b.v. door het 's nachts te dragen.

Groetjes,

Kim D.
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Goed, een antwoord heeft Sandra hiermee nog niet echt.

Wil je hormonen gaan gebruiken dan is dat ten zeerste aan te raden om dat onder begeleiding te doen. De eerste stap is het zelf vergaren van informatie. Kijk daarvoor op:

www.europeants.org

klik op "here" en dan op HRT brochure. Is bedoeld voor huisartsen die geconfronteerd worden met transseksuelen, maar ook met mensen zoals jij. Lees het zelf ook door en je zult ontdekken dat wat jij wilt (borsten, heupen, maar geen problemen met een erectie) een probleem kan zijn. Kan zijn, hoeft niet.
Het kan zijn dat je huisarts je niet wilt behandelen. Vraag dan in ieder geval of hij je wilt doorverwijzen naar een endocrinoloog.

Besef heel goed waar je aan begint.

Succes,

Liefs, Kitty.
chantal-tg
ff weer wat posten
Contacteer:

vrouwelijker zijn

Bericht door chantal-tg »

hoi hoi,

ik vind je vraagstelling helemaal niet zo vreemd op dit forum. Ik denk dat de meeste hier een vrouwelijker innerlijk / uiterlijk willen.

Ik ben dus begonnen met het nemen van hop. 8 gram hop pellets per dag, die je bij een aantal drogisten in Nederland kan kopen. (hop wordt gebruikt door hobby bierbrouwers).

Het nadeel (zegt men) van hop is dat het 'proces' traag gaat. Ik heb het nu voor zo'n acht maanden dagelijks (niet één dag overgeslagen) gebruikt en de resultaten zijn duidelijk zichtbaar; zowel innerlijk als uiterlijk zie ik (maar ook mijn partner) de veranderingen.

Wat je wel moet beseffen is dat 't niet 'het kweken van borsten is', het gaat uiteraard veel dieper, immers ook je huid veranderd, je krijgt heupen maar wat mischien nog wel het belangrijkste is dat je gevoel ook duidelijk vrouwelijker wordt.

het is dus heel goed om te realiseren wat de gevolgen kunnen zijn.

Heel veel succes en ik hoop dat ik je iets geholpen heb.

liefs,

Chantal
vipassana; zie zoals het werkelijk is......
www.vipassanaweb.nl
eline bergman
is nieuw hier

Bericht door eline bergman »

Minstens even belangrijk als de waist-to-hip ratio is de waist-to-shoulder ratio. De heup moet ongeveer even breed zijn als de schouders. Misschien moet je eens een heup&billenbroek overwegen. Sommigen zijn best goed, en er zijn er zelfs op basis van siliconen. Vooral als je ze combineert met de nieuwste mode (wijde, lange rokken en kleedjes), lijken ze zeer realistisch. Onder spannende spulletjes vallen ze wel harder op. Zelf heb ik zo een waist-to-hip ratio van 0,78. En ik heb een maatje 40 !
chantal-tg
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door chantal-tg »

tja, daar heb je weer eens zoiets; ik heb geen flauw idee wat m'n hip ratio is.....

Maar je hebt wel gelijk hoor! maar lijkt me zo'n gedoe om het te gaan meten (beetje lui uitgevallen moet je maar denken).

Vroeger voelde ik me net zo'n etalagepop; siliconen borsten opplakken, zwaar in de camouflage make up etc en gelukkig is dat allemaal niet meer nodig en of m'n hip ratio nu voldoet aan de criteria??

liefs,

Chantal
vipassana; zie zoals het werkelijk is......
www.vipassanaweb.nl
Plaats reactie