Problemen met de verzekering

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Problemen met de verzekering

Bericht door Guest0 »

Oke, het is allemaal nogal ingewikkeld, maar ik weet nu echt niet meer hoe ik dit op moet lossen.

Ik slik Androcur en ik neem Estradot, deze zijn voorgeschreven door een arts uit Groningen. Verder Heb ik nu 2 Laserbehandelingen gehad (van 275,- per behandeling). En volgend jaar staat er waarschijndelijk een grote operatie gepland..

Echter wordt dit alles niet vergoed, omdat ik in Duitsland woon (ben verhuisd in Okt. vorig jaar, van Nederland naar Duitsland) en dus geen aanvullende berus heb.

Ik heb heel lang iemand aan de telefoon gehad van onze verzekering (Agis) en deze persoon vertelde me dus dat ik gewoon helemaal niks vergoed krijg.

Als ik gewoon in Nederland was blijven wonen was het volgens haar geen probleem geweest (ivm. aanvullende beurs)

Ook heb ik vanuit Nederland geen inkomsten, dan had ik namelijk wel een aanvullende beurs kunnen kiezen.

Wat kan ik hier nu het beste mee doen? Aangezien we het geld niet hebben om dit alles zelf te gaan betalen.

Alvast heel erg bedankt.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hier kan ik helemaal niks over zeggen. Dit is mijn terrein niet.
Ik ga er vanuit dat ze weten waar ze over praten.
Je zou je licht eens kunnen opsteken bij een overkoepelende instantie, of de ombudsman of zo.
Cyn.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Volgens mij staat dit los van je beurs. Je woont in het buitenland, dus zal je daar ook verzekerd moeten zijn. Alhoewel ik me afvraag of hier europese regels voor zijn.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
michelle1983
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 20:58

Bericht door michelle1983 »

Er zijn inderdaad wel regelingen, maar de situatie is vrij complex met wonen in Duitsland en zorg ontvangen in Nederland ...
Plaats reactie