Je T naam......... Hoe kom je eraan?????

Algemeen

Moderator: Moderators

Sascha
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Je T naam......... Hoe kom je eraan?????

Bericht door Sascha »

Ik heb ooit lang gedacht welke naam er bij me zou passen. Na een paar dagen was ik er uit: Sascha werd het dus.

Nu vraagt haast nooit iemand waarom je zo heet maar Adriana schreef me:
Hi Sascha,

volgens mij moet je Russische voorouders hebben, de naam Sacha is in het Russisch een afkorting van Alexander of Alexandra, Sacha is een mannen en vrouwen naam.

Ik heb met Russen temaken en hoorde hun een ander aanspreken met Sascha en vroeg toen wat ofdat dit een Russische naam is, uitleg hierboven,

Lieve groeten, de buurvrouw.
Nou Russisch zit er niet in mij maar de reden is hierboven omschreven: Sascha en/of Sacha zijn daar zowel jongens als meisjes namen en daarom vond ik het de beste naam voor mijzelf.

Nu is dat niet alleen in Rusland zo. Ook in Nederland zien we zat Sascha's bij zowel de dames als de heren. Neem deze nu:

Voor Sascha is Oppassen!!! niet de eerste keer dat zijn gezicht op TV te zien is geweest. Zo figureerde hij in Westenwind en speelde hij de rol van Mark in een aflevering van Ben Zo Terug (ook van Blue Horse Productions). Het kan natuurlijk geen toeval zijn dat deze twee series zich, net als Oppassen!!!, in Rotterdam afspelen. Ondanks deze ervaring is Sascha naar eigen zeggen pas een paar maanden echt met acteren bezig.
Hij herkent redelijk wat van zichzelf in zijn personage Sander de Hert, al vindt hij zich in het echt wat minder een regelaartje. Hij vindt het dan ook erg leuk om de rol te spelen. De serie Oppassen!!! vindt hij leuk, al is hij wel zo eerlijk om te bekennen dat hij maar af en toe gekeken heeft, voordat hij zelf mee ging spelen. De samenwerking met de rest van de acteurs bevalt hem ook uitstekend. Kortom, hij vermaakt zich prima.. En als hij heel eerlijk is, vindt hij zichzelf dan ook niet zozeer een "Acteur", maar meer een kind dat acteert en daarin steeds verder groeit. Bron: http://www.oppassen-tv.nl/cast/saschavisser.html

Of voor de vrouwelijke kant, kijk eens naar:

Er is een reden waarom Sascha al zo lang bij Flat-Out zit. Niet haar podium-presentatie, niet haar zangkwaliteiten, maar eigenlijk omdat zij de leider van de band is!

Zij is degenen die ons altijd betaald, en dat maakt haar in mijn ogen de leider van de band. De koffie die ze zet kan beter, maar daar wordt aan gewerkt. Voordeel is wel dat ze niet zit te zeuren dat de bas te hard staat. Jammer dat ze niet goed luisterd en daarom niet goed pitched.

Maar toch voor mij deechte leider van de band!
Bron:http://www.flat-out.nu/sascha.html

Wie via http://www.google.nl/search?q=sascha+&h ... art=0&sa=N verder gaat zoeken vind wel meer voorbeelden.

En mocht je nu honger hebben gekregen dan ga je toch eens eten bij http://www.restaurantsascha.nl :lol:

Wat is jouw verhaal achter je naam?
no-one
dagelijks aanwezig

Bericht door no-one »

hoi

ik had het als eens een keer vermeld geloof ik weet het eigenlijk niet eens meer :-?
maar ik heb vroeger eigenlijk nauwelijks nagedacht over mijn naam.
In eerstie instantie had ik variatie`s van mijn gegeven namen genomen zoals johanna ,joan joanne cornelia en antonia om er even een paar te noemen .echter geen van die namen beviel mij echt en vondt ze ook niet echt passen bij mij waarom niet zul je denken wel ik weet het zelf ook niet,maar zelf vondt ik in ieder geval dat deze namen mij teveel aan mijn gegeven naam en mannelijk alter ego deden herinneren iets wat ik aanvankelijk zeker niet wilde en zeker niet vondt passen daar dit een heel ander persoon is .
Wel inmiddels sinds een klein jaar heb ik de naam joca aangenomen en wederom, waarom weet ik zelf ook niet echt maar vanaf het eerste moment dat ik op die naam kwam vondt ik deze perfect bij mij passen.

okee maar hoe kwam je nu op de naam joca zul je denken.
Wel het feit wil dat ik op een gegeven moment een officieel formulier moest onderteken waar mijn volledige ten naamstelling nodig was .

hierbij viel mij op dat als ik de eerste letters nam van mijn namen ik uitkwam op joca.
voor de duidelijkheid mijn namen zijn JOannes,Cornelis,Antonius.

en ondanks het feit dat deze naam ook is afgeleid van mijn gegeven namen vindt ik niet dat deze mij aan mijn alter ego doen denken.
sterker ik heb het idee dat als ik als vrouw zou zijn geboren dat dat dan ook mijn naam zou zijn geweest,waarom weet ik niet kan dit ook niet verklaren maar een stemmetje in mijn hoofd zegt mij dat dit mijn naam is en had moeten zijn vanaf het begin.
bijkomende toevalligheid misschien :roll: :roll: ik kwam op die naam ongeveer een week voordat ik voormijzelf echt had geaccepteerd dat ik deze gevoelens had en ik voor het eerst ook tegenover anderen het bekend durfte te maken en naar buiten kwam.

toeval ,lotsbestemming ik weet het niet maar sinds het moment dat deze naam tevoorschijn kwam is er inderdaad een nieuw persoon geboren als het ware :D .
En deze dame is here to stay. :wink:

wel voordat degeene die dit zullen lezen in slaap vallen :roll: :lol: dit is zo`n beetje het verhaal hoe mijn naam is ontstaan.

groetjes joca
anna_r
dagelijks aanwezig

Bericht door anna_r »

...
Laatst gewijzigd door anna_r op zo feb 27, 2005 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
pinkslipper
ForumFan

Vreemd, maar wel smakelijk

Bericht door pinkslipper »

Oorspronkelijk wou ik als T* naam een M naam hebben, want mijn voornaam begint ook met een M. Maar ik kon niet kiezen tussen de 2 mooiste namen Marcha (*) en Megan (*) (mocht ik ooit 2 dochters hebben, dan krijgen ze die namen :) ).

(*) namen stammen af van Margaretha.
Megan = Parel, dochter van de zee, kind van het licht.

Ik dacht van, ik ga een nieuwe maar aparte (bij)naam verzinnen dat T* related met mij is. Het is geworden pinkslipper. Het T* gebeuren is begonnen met schoenen. Op het moment dat ik een naam zocht droeg ik roze Esprit muiltjes (zie avatar). Roze muiltjes als naam klinkt in het Nederlands voor geen meter. Dus vertaald naar het Engels.
De kleur roze is trouwens 1 van mijn lievelingskleuren. Het is een vrolijkke kleur :)

De naam pinkslipper is niet echt uniek (bleek later te zijn via Google).
O.a. de naam pinkslipper komt ook voor in de naam van een bloem
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

Mijn naam heb ik op 2 manieren gekozen eigenlijk. Terwijl er ergens (ik weet niet meer waar) een advies stond dat het bete was om een voornaam te kiezen die met dezelfde letter begon als je achternaam, dacht ik dus van echt niet dus he...

Meike heb ik gekozen doordat een vriendinnetje van vroeger Maaike hete en ik heb met haar vaak balletschooltje gespeeld en ook vaak kleding van haar gepast. Om dan niet de naam volledig te copieren heb ik er Meike van gemaakt. Er waren nog 3 namen die ik wel leuk vond, maar minder bij m'n achternaam paste. Femke, Maria en Diane.

Meike werd het dus en zal het ook altijd blijven :D
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Ik heb mijn naam gekozen omdat:

1. Ik het een mooie naam vind.
2. Het een van mijn initialen is.

Mijn andere "initiaal" is een "P" maar daar ben ik nog niet uit wat dat moet worden. :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mijn vrouw en ik hebben samen mijn naam gekozen. Oorspronkelijk was het de naam die wij in gedachte had voor onze jongste dochter, maar kort voor de bevalling hadden wij besloten voor een andere naam. Toen mijn vrouw en ik, lang daarna, hadden besloten om mijn travestie een plekje te geven binnen onze leven samen, hebben wij, op het zelfde manier waarmee wij de namen voor onze kinderen hadden uitgezocht, het aangepakt -- en wij kwamen weer uit bij "Lisa".

Lisa
If all else fails, buy new shoes
sharon
ff weer wat posten

Bericht door sharon »

Klein vraagje Lisa, waar staat de "met een S" voor? Of heeft dat geen betekenis?
Doe maar rustig aan, het leven gaat al snel genoeg.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Tsja bij mij was het simpel. Ik vond zelf Joanne (op zijn amerikaans uitgesproken dus dzjoën fonetisch gezien :wink: ) een mooie naam, dat was de naam van een vriendin die ik ken. Mijn moeder wilde graag dat ik naar haar vernoemd werd (Johanna/Annie) en dat kwam mooi overeen met Joanne als roepnaam. Francisca is de vrouwelijke vorm van mijn doopnaam waar ik waarde aan hecht en die ik dus wilde behouden. Tevens heb ik zodoende mijn initialen behouden omdat dat makkelijker is met het veranderen van mijn papieren ten tijde van mijn SRS. Het is voor instanties blijkbaar lastig om te wennen aan nieuwe initialen. Anyway ben er erg content mee..
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

sharon schreef:Klein vraagje Lisa, waar staat de "met een S" voor? Of heeft dat geen betekenis?
Als je dat echt wilt weten, dan moet je hier kijken.

Afbeelding

Lisa :D :wink:
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi meiden,

Nadat ik mijn partner van mijn 'hoedanigheid' op de hoogte had gebracht vond ik dat het ook maar 's tijd werd voor een meidennaam. Ik heb haar aangeboden die zelf te kiezen maar daar wilde ze niet aan meewerken. Dan heb ik haar zelf maar wat naampjes voorgesteld. Maar niets kreeg haar goedkeuring. :-?

Tenslotte heb ik zelf maar de knoop doorgehakt en mezelf Kathleen genoemd, naar een meisje dat bij mijn partner werkzaam is. Waarom???? Geen idee, ik vond het gewoon een leuke naam! Het heeft dus echt niets met één van die drie bekende belgische meiden te maken, hoor! :wink:

Kathleen dus, tot het bittere eind! :wink:
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Geheel zelf verzonnen. Nadat ik een aantal namen had aangenomen was ik keer op keer niet overtuigd van de naam. Totdat ik Pamela nam die is altijd bij gebleven. Eigenlijk niets speciaals.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Pamela- schreef:Geheel zelf verzonnen. Nadat ik een aantal namen had aangenomen was ik keer op keer niet overtuigd van de naam. Totdat ik Pamela nam die is altijd bij gebleven. Eigenlijk niets speciaals.
Je naam misschien niet, maar JIJ wel :P

Lisa
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Lisa,

Dank je wel. Erg leuk om te horen heb ik best effe nodig nu.

Kus lief,

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Daar zijn wij vriendinnen voor, Pammie!

Lisa :D
Plaats reactie