Ik ken een travestiet, wat moet ík ermee??

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Zou je een ander adviseren om naar een bijeenkomst als deze te gaan?

Ja, da's handig, want...
11
69%
Nee, dat zou ik nooit doen, want...
3
19%
Anders, nl....
2
13%

Totaal aantal stemmen: 16

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ik ken een travestiet, wat moet ík ermee??

Bericht door Frederique_ »

Site LKGT&T schreef:Bijeenkomst voor partners/familie/vrienden/kennissen/buren van mensen met "T"-gevoelens. Op de door ons georganiseerde partnermiddagen (die uitsluitend toegankelijk zijn voor partners) komt regelmatig naar voren dat ook bij familie, vrienden, kennissen en buren vaak veel vragen opkomen wanneer ze horen dat iemand zo is. Daarom heeft de partnergroep besloten om op zaterdag 7 oktober a.s. speciaal voor deze groep een themamiddag te organiseren.

Deze middag is bestemd voor iedereen die in zijn of haar omgeving een "T" heeft en met vragen daarover zit. (dus niet voor de "T"s zelf!!!). Het programma bestaat uit een lezing waarin o.a. de belangrijkste aspecten aan de orde komen. De verschillende vormen. Hoe verschillende mensen er op verschillende manieren mee omgaan. Dit wordt gevolgd door gelegenheid voor vragen/discussie. Eventueel kunnen er daarna, als daar behoefte aan bestaat, nog vragen onder vier ogen gesteld worden aan de inleiders en/of de leden van de organiserende partnergroep.

Als er vooraf al vragen zijn kunt je die stellen op de mail van de partnergroep LKG op partners@lkgtent.nl. Je hoeft je voor deze middag niet vooraf op te geven!

De partnergroep,
Ria, Willeke, Sandra en Martine
[Bron: LKGT&T]

Mijn vraag: zou je een ander adviseren om hier heen te gaan? Waarom wel/niet?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Een moeilijke vraag Frederique_ via de partnersite praat je annoniem, is vaak makkelijker dan in een groep mensen. Toch zou ik iemand die met veel vragen zit hier wel op wijzen. Het kan zeker helpen en als het klikt dan kun je er verder mee. Wel kan het zo zijn dat je kunt schrikken van verhalen die andere meemaken en waar jij geen weet van hebt. Er is zoveel variatie in hoe je partner zijn-haar T*gevoelens kan uiten. Onze partnergroep is een gesloten groep en daar is de drempel lager om met jou verhaal te komen, wat het met jezelf doet. Als ik terug denk aan mijn begin jaren mistte ik heel erg het kunnen praten over wat toen op mij af kwam. Conclusie, ik zou iemand aanraden er heen te gaan en te kijken of deze vorm past bij haar.
groetjes Elsa :)
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Elsa,

Zoals ik je heb leren kennen, heb je een scherpe inzicht en ben je snel van begrip, dus ik vermoed dat je er bewust heb gekozen om de vraagstelling van Frederique anders te interpreteren dan dat het is bedoeld om reclame voor jouw partnersite te maken ;-) -- geef niets, hoor -- als anderen ook hier reclame wil maken voor hun lievelingssites dan mag jij dat ook doen hoor ;-)

De dag van 7 oktober is niet echt voor partners; op 9 september 's middags heeft de partnergroep een gesloten bijeenkomst voor partners (dus geen niet-partners en geen T*'s zelf) in Rotterdam (zie onze voorpagina). Ik kan mij voorstellen dat er partners zijn de voorkeur kiezen om met gelijkgestemden toch liever anoniem via internet te communiceren en dan pas als er vertrouwen is opgebouwd, in het echte elkaar ontmoeten.

De doelgroep voor 7 oktober is een andere: stel dat er mensen zijn in jouw omgeving, zwagers, buren, vrienden, die er hiervan weten, of omdat je het zelf heb verteld, of omdat ze op de een of andere manier zijn achtergekomen, en met vragen zitten of willen weten hoe andere mensen in gelijke situaties ermee omgaan. Voor deze mensen is de middag bedoeld. Zou jij dan deze mensen uitnodigen om daarnaartoe te gaan?

Hoewel ik via mijn vrouw iets begrijp van de schroom om in directe contact met anderen hierover te komen, denk ik dat de doelgroep dat schroom niet zou hebben, omdat mijn travestie hun niet zo direct raakt. Wij zijn voorzichtig geweest met de mensen die wij tot nu toe hebben ingelicht hierover, en dus denk ik niet dat de mensen er behoefte aan zo een gesprek zouden hebben, maar ik kan mij voorstellen dat wanneer je dat in grotere kring bekend zouden maken, het wel handig zou kunnen zijn.

In ieder geval juich ik het initiatief toe van de LKG; het had al lang op onze voorpagina gestaan waren het niet dat de voorpagina nu volstaat van andere events die al voor de tijd zijn gepland, waaronder de partnermiddag zelf op 9 september, het oprichting van een vaste avond voor T*'s in Nijmegen door het COC daar in samenwerking met de LKG, twee tentoonstellingen in de maand september met thema's van belang voor ons, een speciale middag op 10 september in Amsterdam voor holebi's en T*'s, met workshops en tentoonstellingen, dat door Job Cohen zal worden geopend, en drie bijzondere uitgaansmogelijkheden voor T*'s in de komende weken. Onze software voorkomt dat wij meerdere verhalen daarop zetten. Zodra er plek is (dus na 8 september) komt deze bijeenkomst op de voorpagina te staan.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Hallo Lisa, elk initiatief om duidelijkheid te geven omtrent het T*gebeuren is natuurlijk positief. Ook wij zijn zèèr voorzichtig geweest met wel of niet iemand iets te vertellen. De mensen die op de hoogte zijn in onze omgeving accepteren het gewoon. Maar ik kan mij voorstellen dat het voor anderen wel een uitkomst zou kunnen zijn. Om meer informatie te krijgen is dit inderdaad een goede optie :)
groetjes elsa :wink:
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Ik persoonlijk denk niet dat hier veel mensen op af komen.
Ten eerste omdat het ze al minder raakt dan partners, en ga je dan de moeite doen om daar een hele middag voor uit te trekken?
Ten tweede; als ze vragen hebben kan de T in kwestie die uitleg het beste zelf geven. Die weet er veel vanaf en kent de situatie.
Cyn.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Site LKGT&T schreef:Op de door ons georganiseerde partnermiddagen (die uitsluitend toegankelijk zijn voor partners) komt regelmatig naar voren dat ook bij familie, vrienden, kennissen en buren vaak veel vragen opkomen wanneer ze horen dat iemand zo is. Daarom heeft de partnergroep besloten om op zaterdag 7 oktober a.s. speciaal voor deze groep een themamiddag te organiseren.
Bij de organisatie zitten er tegenwoordig een aantal mensen die er verstand van marketing hebben; hopelijk hebben ze hun huiswerk al gedaan en de serieuse belangstelling hiervoor getoetst voordat ze hun energie hierin heb gestoken

Ik hoop van wel; in ieder geval zal de tijd het ons leren of het de moeitie waard is geweest

Lisa
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

[offtopic]
Hoi, Frederique,

Op hetzelfde pagina van de LKG waar je de aankondiging hiervoor heb gevonden, stond er een oproep voor een nieuwe bestuurslid/penningmeester(es) voor de vereniging. Gezien het belang dat jij hecht aan een actieve houding om maatschappelijke acceptatie voor het T-zijn, zoals het manier waarop je ons hebt aangespoord om zitting te nemen in het TNN, vroeg ik mij af of jij jezelf hebt opgegeven voor de functie. Ik denk dat jij een goede kandidaat zou zijn; je bent zeer grondig in je aanpak van dingen, en je hebt een duidelijke eigen visie dat je goed onder woorden kan brengen, dus kan je ook het bestuur helpen een goede visie ten uitvoer te brengen. Ook, omdat je dus nu helemaal open ben over jouw T-zijn, kan je naar buiten treden om het problematiek van het T-zijn en de standpunt van de LKG wereldkundig te maken.

Is dat niet iets voor jou?
[/offtopic]

Groetjes,
Lisa
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Lisa,

Net zo off-topic :wink: : Als ik kijk naar de belangrijkste activiteiten van de LKGT&T dan zijn dat toch de bijeenkomsten voor mensen die uit de kast aan het komen zijn. Dat zijn bijeenkomsten waar ik nog nooit geweest ben (en waar mijn behoefte ook niet ligt). Ik denk dat ik binnen andere organisaties van TNN beter mijn ideëen kwijt kan (dat zou eerder in de buurt van T-Image dan in de buurt van LKGT&T liggen).

Het is daarnaast zo dat het levenspad dat ik aan het lopen ben mij heel veel energie kost. Het is nog absoluut niet zo dat ik het "trek" om daar nog een bestuursfunctie bij te nemen.

Ik heb nog wel het sluimerende idee om meer met mijn verhaal te doen. Ik weet nog niet hoe of wat - op het moment dat zoiets langskomt zal ik per keer kijken of het bij mij past. En ook hiervoor geldt: mijn eigen proces gaat in principe voor bestuursfuncties of actievoeren of heel actieve voorlichting.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Die ene stem bij anders komt van mij. Ik weet niet of ik mijn partner dat zou adviseren. Ergens misschien wel omdat ze er dan over kan praten met andere mensen met ervaring. Anderszijds vind ik het ook zo klinken alsof T-zijn een ziekte is. Ik denk dat ik haar er op zou wijzen maar niet zou adviseren.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Juliette

Deze dag wordt wel door de partnergroep georganiseerd maar is niet voor partners -- het is voor vrienden en aanverwanten

Voor partners zijn er aparte bijeenkomsten waarover juist hun eigen problematiek onder elkaar wordt besproken

Als jouw partner geen problemen ermee heeft met jouw T-zijn dan is er geen noodzaak om voor haar daarnaartoe te gaan; hoogstens voor de gezelligheid om met mensen in soortgelijke situaties ervaringen uit te wisselen

Maar als ze ergens ermee zit, dan roepen dat het geen ziekte is lijkt mij niet de juiste manier om haar te helpen om daar overheen te komen

Lisa
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb gestemd voor anders,

Ik zou nooit uit eigen beweging iets dergelijks aan iemand aan bevelen, tenzij men aangeeft op zoek te zijn naar informatie. Dus als ze er naar vragen zal ik zoveel informatie geven als wenselijk is, maar zo niet dan zal ik zwijgen. Wil niet betuttelend overkomen ;-) .

Irene
Kleine stapjes
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Lisa met een S schreef:Juliette

Deze dag wordt wel door de partnergroep georganiseerd maar is niet voor partners -- het is voor vrienden en aanverwanten

Voor partners zijn er aparte bijeenkomsten waarover juist hun eigen problematiek onder elkaar wordt besproken

Als jouw partner geen problemen ermee heeft met jouw T-zijn dan is er geen noodzaak om voor haar daarnaartoe te gaan; hoogstens voor de gezelligheid om met mensen in soortgelijke situaties ervaringen uit te wisselen

Maar als ze ergens ermee zit, dan roepen dat het geen ziekte is lijkt mij niet de juiste manier om haar te helpen om daar overheen te komen

Lisa
Dankje Lisa, ik dacht namelijk dat de poll gericht was op het feit van een partnermiddag. Voor de duidelijkheid, tot nog toe heb ik nooit echte problemen gehad met mijn T zijn als ik dit tegen mijn (ex-)partners vertelde. Ik denk dat het ook een beetje aan het verhaal ligt.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Plaats reactie