Gister zag ik een dragrace op TV: 2 mannen in een soort raket op wielen die met snelheden tot 450km/u willen kijken wie het snelste is. Na een paar seconden explodeerde 1 van die dingen en knalde tegen de ander. Wonder boven wonder was die ene gozer ongedeerd en de ander had slechts een gebroken pols, een verbrijzelde enkel en nog wat ander ongemak. Maar nog voordat hij de ambulance werd ingeschoven liet hij weten toch maar zo snel mogelijk weer te willen racen.
Vroeger zou ik zo'n kerel hebben bewonderd om z'n mannelijke heldhaftigheid en z'n doorzettingsmentaliteit. Tegenwoordig kan ik alleen maar medelijden hebben met zo iemand. Wat lijkt het mij verschrikkelijk als je je leven incompleet acht wanneer je dit soort activiteiten zou moeten ontberen. Als je je brein zodanig hebt geconditioneerd dat endorphines slechts dan worden geproduceerd als je met zo'n race meedoet. En dat je streven naar geluk je dwingt om op deze manier je leven in de waagschaal te stellen.
Tja, wat dat betreft heb ik het veel makkelijker. Ik voel me al een held als ik in de winkel voor aankoop die rok eerst durf te passen. En als de verkoopster dan met een brede glimlach zegt dat het me prima staat, dan ben ik echt even helemaal gelukkig.
Soms vraag ik me wel eens af, als een buitenaardse beschaving ons vanuit een UFO observeert, wie zouden ze dan "normaler" vinden?
Groetjes, Shaquani
Wat heb je nodig om gelukkig te zijn?
Moderator: Moderators
Je hebt blijkbaar dezelfde kick nodig als die mannen waar je het over hebt, je geeft er alleen een andere invulling aan.
Ik zou zeggen, het een is niet raarder dan het ander. Ik zou het doodvermoeiend vinden om mijn kick uit racen te halen, maar kan me ook niet voorstellen dat je je kick uit het durfen kopen van een rok haalt.
Groetjes,
Quinty
Ik zou zeggen, het een is niet raarder dan het ander. Ik zou het doodvermoeiend vinden om mijn kick uit racen te halen, maar kan me ook niet voorstellen dat je je kick uit het durfen kopen van een rok haalt.
Groetjes,
Quinty
chick on a mission
-
- dagelijks aanwezig
Re: Wat heb je nodig om gelukkig te zijn?
Shaquani, vind het nergens op slaan wat jij hier uitbraakt, de persoon kiest er niet voor dat hij crashed.... heb zelf zeer veel voldoening gehaald tot 15 jaar terug dat ik zelf in de autosport actief was, deed zelf met een toenmalige vriend aan rallysprinten, en ja heb zelf ook een paar flinke craches op mijn naam... wel zonder verwondingen! en buiten dat kijk ik daar met zeeer veel plezier aan die tijd terug!Shaquani schreef:Gister zag ik een dragrace op TV: 2 mannen in een soort raket op wielen die met snelheden tot 450km/u willen kijken wie het snelste is. Na een paar seconden explodeerde 1 van die dingen en knalde tegen de ander. Wonder boven wonder was die ene gozer ongedeerd en de ander had slechts een gebroken pols, een verbrijzelde enkel en nog wat ander ongemak. Maar nog voordat hij de ambulance werd ingeschoven liet hij weten toch maar zo snel mogelijk weer te willen racen.
Vroeger zou ik zo'n kerel hebben bewonderd om z'n mannelijke heldhaftigheid en z'n doorzettingsmentaliteit. Tegenwoordig kan ik alleen maar medelijden hebben met zo iemand. Wat lijkt het mij verschrikkelijk als je je leven incompleet acht wanneer je dit soort activiteiten zou moeten ontberen. Als je je brein zodanig hebt geconditioneerd dat endorphines slechts dan worden geproduceerd als je met zo'n race meedoet. En dat je streven naar geluk je dwingt om op deze manier je leven in de waagschaal te stellen.
Tja, wat dat betreft heb ik het veel makkelijker. Ik voel me al een held als ik in de winkel voor aankoop die rok eerst durf te passen. En als de verkoopster dan met een brede glimlach zegt dat het me prima staat, dan ben ik echt even helemaal gelukkig.
Soms vraag ik me wel eens af, als een buitenaardse beschaving ons vanuit een UFO observeert, wie zouden ze dan "normaler" vinden?
Groetjes,
Het is gewoon waar je interresses naar uit gaan en waar je de kick vandaan kan halen en heeft niets te maken met of je je incompleet acht ten opzichte van andere o.i.d. kan ook wel zeggen dat je je incompleet moet voelen als je veel boeken leest? of dat je vooraan in de kerk zit..... mis je dan ook iets???
Vind jij het dan ook gek dat een voetballer zijn knieen kapot laat schoppen? ik niet... als iemand daar een voldoening in heeft.....
Vind jij het dan ook gek dat iemand aan motor crossen doet? zelf cross ik regelmatig op mijn quad... en weet dat er ook iets mis kan gaan, echter ik kies daar niet voor dat er iets mis zou gaan.... ik geniet er niet van dat er iets mis kan gaan, maar geniet wel van het uitleven ervan, net zo goed dat als ik "enfeme" de stad inga... kan ik ook erg van genieten... enne ik hoef mij niet heldhaftig op te stellen om een rok o.i.d te willen kopen.... want dat doe ik gewoon, misschien ben jij dan ook wel incompleet??
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ieder zijn ding. Ik probeer altijd iedereen in haar of zijn waarde te laten. Iedereen heeft wel dingen die een kick geven. Het geeft mij altijd een heel goed gevoel als ik iets bereikt heb, maar dat kan heel verschillend zijn, zowel in mijn werk als hobby, maar ook als ik een nieuwe stap in mijn vrouwelijke ontwikkeling heb gemaakt bijvoorbeeld.
Irene
Irene
Kleine stapjes