Positief

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Amber_DS
daar ben ik weer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 0:26
Locatie: Limburg
Contacteer:

Positief

Bericht door Amber_DS »

Met mijn bekentmaking naar mijn familie en vrienden toe heb ik alleen maar positieve reaktie's gehad met 1 uitzondering daar gelaten.

Vanaf het moment dat ik het mijn vader en moeder vertelt had op 12-03-07 kreeg ik te horen dat ze het er wel eens over gehad hadden maar het niet durfde te vragen.
Ze waren niet echt geschrokken maar mijn moeder vond het jammer dat ik er nooit eerder over begonnen was.
Alhoewel ze er zo'n 12 jaar geleden toch echt wel bij betrokken was dat daarom ons huwlijk bijna op de klippen liep!
Maargoed , de week erop mijn zus gebeld ; en die vond het ontzettend leuk om er een zus bij te krijgen waarop ik op de achtergrond haar man hoorde roepen, ik zal je toch niet gaan kussen.
Ook mijn jongste broer gebeld en ook die was niet echt verbaasd.Ook zij hadden het er weleens over gehad.
Toen nog maar even mijn andere broer gebeld, die was minder blij.
Ook mijn 2 oudste kinderen vertelt, die moesten toch even slikken maar stonden voor de volle 100% achter mij.
De jongste is pas 6 dus dat laat ik nog even zitten, het rare is dat hij af en toe tegen mij zegt: papa wanneer trek jij een jurk aan of papa jij bent een meisje he' dan moet ik toch maar even denken dat hij het toch wel aanvoelt.
Van mijn beste vriend en vrouw kreeg ik het volgende te horen, O' ik dacht dat ik iets schokkends te horen kreeg, zijn vrouw had het ook al eerder opgemerkt
Ook de buren en de school maar ook mijn baas reageerde positief.
Mijn baas had maar een verzoek, niet met naaldhakken op de werkvloer maar met werkschoenen.


Ik zie mijn toekomst als Vrouw dan ook erg positief in, maar besef toch wel dat ik nog een lange weg te gaan heb.
Maar put veel kracht uit het bovenstaande.

Groetjes Bibi42
Van januari t/m juni terug naar het vu en dan wachten op het groene licht, dan gaat het balletje pas echt rollen.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Klinkt goed, gefeliciteerd!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Dat is een goede steun in de rug als het voor je directe omgeving eigenlijk zo vanzelfsprekend is. Tel je zegeningen...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ohhhh, daar ben je verder dan ik Bibi......mun hele familie weet niks van de bodymodifications die ik heb laten uitvoeren......ze weten alleen dat ik al meer dan 20 jaar nie goed spoor.....vanuit hun zicht dan hahahahaha......

.....leuk om te lezen trouwens :wink:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Altijd goed om positief verhaal te horen,

fijn hoor Bibi


Irene
Kleine stapjes
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Bibi,

zo zie je maar weer dat 'verdacht zijn' als man/pre ts in je voordeel werkt bij het uit de kast komen....het komt dan namelijk niet als een donderslag bij heldere hemel, en het scheelt je heleboel negatieve emotionele misere.

Kortom: een buitengewoon goed begin voor je :-)

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Re: Positief

Bericht door Irene_y »

Bibi42 schreef:
Ik zie mijn toekomst als Vrouw dan ook erg positief in, maar besef toch wel dat ik nog een lange weg te gaan heb.
Maar put veel kracht uit het bovenstaande.

Groetjes Bibi42
weet niet precies wat je bedoelt met 'nog een lange weg te gaan'; het zou goed kunnen zijn dat bij een positieve acceptatie van je familie/gezinsleden de mogelijke behoefte aan een SRS verdwijnt.
Groetjes Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Ik ben uiteraard geen kenner - ik zeg het direct -, maar wat heeft de acceptatie door familie in hemelsnaam met een SRS te maken?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

ik denk meer even met je mee en geloof dat door acceptatie in je naaste omgeving méér opties ontstaan om je vrouwelijke persoonlijkheid te tonen, er te laten zijn. De samenleving in het algemeen en familie in het bijzonder kan (ook) leiden tot onbalans en grote dilemma's, waarvoor een transitie een (schijn)oplossing kan zijn.
Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand een transitie ingaat op basis van indrukken, meningen, gedragingen en dergelijke van buitenaf. Je gaat een transitietraject in, omdat je mentaal en fysiek geen keus hebt. Omdat je genderdysfoor bent.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Amber_DS
daar ben ik weer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 0:26
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door Amber_DS »

Ja stond er ook al van te kijken, loop al z'n 25 jaar daarmee rond en verdwijnt het ineens ?????????
Weet ondertussen echt wel wat ik wil!!!!!!!!
Dat praat niemand mij meer uit mijn hoofd, ook mijn familie niet!

Groetjes Bibi42
Van januari t/m juni terug naar het vu en dan wachten op het groene licht, dan gaat het balletje pas echt rollen.
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Coco schreef: fysiek geen keus hebt.
wat bedoel je daar eigenlijk precies mee?
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Coco bedoeld: als je vrouw bent maar het fysieke klopt niet! Je hebt dan in dit geval geen keus! Genderdysfoor als maar wat zal je nooit anders rust vinden als je je lichaam niet laat aanpassen....

.....nu isset toch duidelijk geformuleerd he :wink:

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Er wordt wel eens gezegd dat er mensen bestaan (in zeer conservatieve milieu's) die een transitie willen als schijnoplossing voor een niet te aanvaarden homoseksualiteit. Zo van: dan klopt het tenminste weer.

Misschien bedoelt Yoelle dat?

En uit onderzoek van Paul Vennix blijkt dat er ook travestieten en transgenders zijn die, zolang ze zichzelf noodgedwongen heel erg in de kast moeten houden, een obsessief verlangen naar een transitie koesteren. Dat zou dan verdwijnen als er wél genoeg ruimte voor het uitleven van en voldoende erkenning door de omgeving voor de vrouwelijke kant komt.

Dat is theorie. Aan Bibi de praktijk :D . Veel geluk!
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Maar dat is dan een transitie gebaseerd op een leugen en niet vanuit gevoel. En dat is niet zoals Bibi het bedoelt ;-).
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Plaats reactie