Wie representeert ons?
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Wie representeert ons?
Zoals jullie merken, volg ik op wekelijkse basis een groot aantal websites. Een ervan is "Parlando" - de site van de Eerste en Tweede Kamer, met daarop alle kamerstukken. Ik scan wekelijks de kamerstukken op woorden als travestie, transgender, transseksualiteit etc. Deze week kwam ik het kamerstuk "Homo-emancipatiebeleid; Verslag schriftelijk overleg over actuele stand van zaken (zie kamerstuk 27017, nr. 30)" tegen toen ik scande op "transgender".
Toen ik het stuk opende bleek het een verslag van een "schriftelijk overleg" te zijn. Er werden vragen gesteld over het stuk "Gewoon doen. Acceptatie van homoseksualiteit in Nederland". Een van die vragen (van D66) was:
70
Welke concrete nieuwe maatregelen treft de regering ter verbetering van
de positie van transgender personen?
Het thema transgender is complex, zeker als dit gekoppeld wordt aan
homoseksualiteit. Ik zal mij daarom verstaan met de belangenorganisatie
van transgender personen en deze uitnodigen voor eerdergenoemd
rondetafelgesprek.
Met name de zin "Ik zal mij daarom verstaan met de belangenorganisatie van transgender personen en deze uitnodigen voor eerdergenoemd rondetafelgesprek" is natuurlijk interessant: met wie zou hij contact hebben? Wie representeert "ons"? Door wie voel jij je gerepresenteerd?
Groetjes,
Frederique
Toen ik het stuk opende bleek het een verslag van een "schriftelijk overleg" te zijn. Er werden vragen gesteld over het stuk "Gewoon doen. Acceptatie van homoseksualiteit in Nederland". Een van die vragen (van D66) was:
70
Welke concrete nieuwe maatregelen treft de regering ter verbetering van
de positie van transgender personen?
Het thema transgender is complex, zeker als dit gekoppeld wordt aan
rondetafelgesprek.
Met name de zin "Ik zal mij daarom verstaan met de belangenorganisatie van transgender personen en deze uitnodigen voor eerdergenoemd rondetafelgesprek" is natuurlijk interessant: met wie zou hij contact hebben? Wie representeert "ons"? Door wie voel jij je gerepresenteerd?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Re: Wie representeert ons?
Hoi hoi,
Groetjes en liefs,
Babette.
leuke vraag! Ik voel me eigenlijk door niemand gerepresenteerd. Ik stem op de partij die het dichts bij mijn gevoel staat, en dat is dan "mijn" representant in de Tweede kamer. Maar het is, denk ik, een heel goed idee om een "eigen" stevige belangenbehartigster te hebben.Frederique_ schreef:Wie representeert "ons"? Door wie voel jij je gerepresenteerd? Groetjes, Frederique
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik representeer me zelf, heb daar verder niemand voor nodig dit te doen
groetjes vanuit Napoli
Mara
groetjes vanuit Napoli
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
-
- ff weer wat posten
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Welke dan van al die landen waar ik gewoonlijk thuis ben LisaLisa met een S schreef:En wanneer is jouw afspraak met de minister?Mara schreef:Ik representeer me zelf, heb daar verder niemand voor nodig dit te doen
Lisa
Ik vind het niet verkeert, dat iemand voor de rechten van minderheden vecht op politieke vloer, maar het blijft toch ook aan jezelf voor jezelf optekomen buiten in de barre wereld, toch....
groetjes vanuit een land met veel zon
Mara
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Nou, Mara, welke land heeft het het hardste nodig, volgens jou?Mara schreef:Welke dan van al die landen waar ik gewoonlijk thuis ben LisaLisa met een S schreef:En wanneer is jouw afspraak met de minister?Mara schreef:Ik representeer me zelf, heb daar verder niemand voor nodig dit te doen
Lisa
Ik vind het niet verkeert, dat iemand voor de rechten van minderheden vecht op politieke vloer, maar het blijft toch ook aan jezelf voor jezelf optekomen buiten in de barre wereld, toch....
Inderdaad, en soms is het nodig om krachten te bundelen, om voor jezelf op te komen.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Nou ik kom nie zo in de oostelijke landen, maar daar zal het ongetwijfelt het hardst nodig zijn lijkt me....dicht gevolgt van, nou ja ik wil het zelf niet geloven---> NederlandLisa met een S schreef:Nou, Mara, welke land heeft het het hardste nodig, volgens jou?
Ja-ja Lisa, is ja goed, ik heb daar ook helemaal niks tegen dat we allemaal samen een vuist vormen en zo, zal zelf us behoorlijk veel woorden kunnen gebruiken als ik de kans had met ene van die ministers aan tafel te zitten, maar ik leef buiten en daar doe ik dus mijn deel en ik denk, ik doe het goed
Mara
Mooi gezegd! Zo denk ik er ook over. Wel blij dat de politiek er is en dat er mensen zijn die zich in die sfeer voor minderheden verdienstelijk willen maken, maar dat is slechts een deel van waar het om gaat.Mara schreef: maar ik leef buiten en daar doe ik dus mijn deel en ik denk, ik doe het goed
Mara
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Natuurlijk ben ik het er ook roerend mee eens dat je in de eerste plaats zelf aan het roer van je eigen leven staat en dat je eerst op straat moet zien te overleven.
Maar nu concreet antwoord op de vraag: met wie zou de minister moeten gaan praten als hij wil weten wat er onder ons leeft? LKGT&T? Noodles? COC? T-image? Nog 'n ander? Door wie voel jij je het meest gerepresenteerd - en waarom?
Groetjes,
Frederique
Maar nu concreet antwoord op de vraag: met wie zou de minister moeten gaan praten als hij wil weten wat er onder ons leeft? LKGT&T? Noodles? COC? T-image? Nog 'n ander? Door wie voel jij je het meest gerepresenteerd - en waarom?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Re: Wie representeert ons?
Het lijkt mij, dat gelet op bovengenoemde, de COC (nog) niet in aanmerking komt om spreekbuis te zijn voor de "T" in "LGBT". Misschien in een latere stadium, wanneer de COC zich voldoende heeft georienteerd met de verschillende organisaties die "T*" rijk is (bij mijn weten, wordt er momenteel wel overleg gevoerd tussen COC en LKGT&T).Frederique_ schreef:Het thema transgender is complex, zeker als dit gekoppeld wordt aan
rondetafelgesprek.
Noodles valt voor mij af, omdat het in mijn optiek te vergelijken is met ons, het is 'een collectief', en niet een organisatie met statuten en leden. T-image valt voor mij af, omdat het, volgens eigen zeggen, "Stichting T-Image, opgericht in 2000, is een non-profit organisatie die zich ten doel stelt positieve beeldvorming van transgender mensen en onderwerpen te bevorderen door middel van het organiseren van educatieve, artistieke en maatschappelijke activiteiten. " -- dit is te beperkt om als maatschappelijke spreekbuis te fungeren voor ons.
Daarom vind ik de LKGT&T de enige organisatie dat op basis van hun organisatievorm en doelstelling, geschikt is om als een spreekbuis te fungeren voor ons. Of het geschikt is op basis van ledenaantal, soort leden, bekwaamheid, enz. laat ik even in het midden.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Ik wordt vertegenwoordigd door de LKG-TenT, daar ben ik lid van. Het is ook de enige groep die landelijk contact heeft met de T leden.
Het is zo jammer dat de Transen na hun geslachtsverandering denken dat ze het alleen wel kunnen redden, en de LKG-TenT de rug toekeren, terwijl de meesten daar zijn begonnen met uit de kast te komen. Ik schrijf uitdrukkelijk de meesten er zijn er die op eigen kracht dit gedaan hebben.
Groetjes Bea.
Het is zo jammer dat de Transen na hun geslachtsverandering denken dat ze het alleen wel kunnen redden, en de LKG-TenT de rug toekeren, terwijl de meesten daar zijn begonnen met uit de kast te komen. Ik schrijf uitdrukkelijk de meesten er zijn er die op eigen kracht dit gedaan hebben.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven