Hoe bi ben jij?

Algemeen

Moderator: Moderators

Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Hoe bi ben jij?

Bericht door Janiek_ »

Je kunt je laten testen en zo meedoen aan een onderzoek. Een kleine 30.000 mensen zijn je al voorgegaan, dus belangstelling is er zeker. Behalve man of vrouw, kun je er ook transgender aankruisen of een eigen identiteit formuleren in een open vraag. Verder gaat men niet in de "deconstruction of the binary", wat voor mij de vragen soms lastig te beantwoorden maakte.

Niettemin was de uitslag voor mij:
Gefeliciteerd! Jij bent een echte bi-seksueel! Wees er trots op!
Voorlopig laat ik het lekker op mijn spaarbankboekje staan :wink: ...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Weet je Janiek, het verbaast me helemaal niets. Als je sociaal-maatschappelijke "regeltjes" eventjes laat voor wat ze zijn, en je kijkt naar mensen, ipv mannetje-vrouwtje, dan kom je best wel snel uit bij "houden van". En als je veel van iemand houdt, dan is sexuele omgang niet ondenkbaar. Voor m'n partner en mij houdt het "houden van" niet op bij onze relatie. Wij houden erg veel van een aantal mensen die dicht bij ons staan. Het houdt uiteraard niet in dat je dan maar met iedereen sexuele omgang zou moeten hebben, maar we sluiten het ook niet uit. We hebben geen zin om onszelf en onze omgeving te terroriseren met die eerder benoemde "regeltjes", die wat ons betreft geen hout snijden, en ook nog eens voortkomen uit religieuze hersenspinsels van rare mannetjes.... :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Ik houd van heel veel mensen, maar als het op seksualiteit aankomt, ben ik dusdanig monogaam, dat een bi-seksuele "geaardheid" nauwelijks ergens op slaat. Dat heeft verder niet met regeltjes van doen, maar met waar ik me prettig bij voel.


:oops: Hier moet ik me wel voor schamen: ik was vergeten de link naar de test erbij te zetten...

http://www.hoebibenjij.nl/
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Voor Patricia, Mina, Melina en ik gaat deze test niet op, wij vallen eenduidig op mannen, en hoeven ons verder niet af te vragen over hoe en wat :-)

How convenient ;-)

Het grappige is trouwens dat de uitspraak 'ik hou niet van hokjes, ik hou van mensen' in de regel komt van iemand m/v die zich (on)bewust de weg van de minste weerstand heeft gekozen in de vorm van een heterorelatie, of de wens daartoe, maar juist dat niet als een 'hokje' ziet. Want algemeen voorkomend.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Voor Patricia, Mina, Melina en ik gaat deze test niet op, wij vallen eenduidig op mannen, en hoeven ons verder niet af te vragen over hoe en wat :-)

How convenient ;-)

Het grappige is trouwens dat de uitspraak 'ik hou niet van hokjes, ik hou van mensen' in de regel komt van iemand m/v die zich (on)bewust de weg van de minste weerstand heeft gekozen in de vorm van een heterorelatie, of de wens daartoe, maar juist dat niet als een 'hokje' ziet. Want algemeen voorkomend.

Mila.
Gelukkig, er is genoeg wit in de zaal. En eenduidigheid heeft zo z'n voordelen. Daar ben ik wel eens jaloers op geweest.

Die laatste constatering van je snijdt overigens geen hout: ik ken verschillende mannen met een homorelatie die er geen geheim van maken dat ze eigenlijk bi zijn. Die weten soms ook redenen te geven waarom de balans bij hen richting man is gegaan. De meest voorkomende is dat ze liever losse contacten hebben dan een vaste relatie en dat ze hebben gemerkt dat vrouwen eerder andersom gericht zijn wat dat betreft.
Bij vrouwen ligt het nog minder vast. Die hebben vaak een kinderwens en dan moet je wel echt overtuigd lesbisch zijn om die met een vrouw samen te willen realiseren. Maar ook van vrouwen heb ik gehoord dat ze bijvoorbeeld seks met mannen wel kunnen waarderen, maar voor de romantiek liever met een vrouw samen zijn. Of dat ze toevallig verliefd op een vrouw zijn geworden, van haar zijn gaan houden en dat de vraag of ze al dan niet he/ho/bi zijn pas weer relevant wordt als hun bestaande relatie uit zou gaan.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<met een homorelatie die er geen geheim van maken dat ze eigenlijk bi zijn. Die weten soms ook redenen te geven waarom de balans bij hen richting man is gegaan. De meest voorkomende is dat ze liever losse contacten hebben dan een vaste relatie>

Huh? Bi mannen in een homorelatie maar die liever losse contacten hebben dan een vaste relatie?

Vreemde lingo hier?

Mila.
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

misschien ben je daarom wel een vrouw Patricia :) omdat het voor jou kennelijk een vreemd idee is om voor losse contacten te gaan :)
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Huh? Bi mannen in een homorelatie maar die liever losse contacten hebben dan een vaste relatie?
Misschien heb ik de verschillende verhalen een beetje te slordig samengevoegd en jij haalt dat nog eens extra naar voren.

Maar goed, laat ik het anders formuleren. Door sommige mannen heb ik me laten vertellen dat zij zich beslist als homo identificeren, maar zich er tegelijk van bewust zijn dat hun seksuele voorkeur een kwestie van "gradatie" is en kan veranderen. Zij blijven bij de keuzes die ze gemaakt hebben, omdat die lifestyle hen beter past dan een heterorelatie.

Ik heb een andere man gekend die mij toevertrouwde dat hij zichzelf als bi zag, maar van vrouwen vond dat ze teveel op een vaste relatie aanstuurden. Daarom ging hij als homo leven en heeft hij uiteindelijk wel een vaste relatie met een man gekregen.

Van alle mannen over wie ik het nu heb, weet ik dat zij zichzelf en elkaar op het gebied van promiscuïteit aanzienlijk minder beperkingen opleggen dan de gemiddelde vrouw voor lief zou nemen. Iemand die ik niet persoonlijk ken heeft daarover gezegd: "Ik snap die preoccupatie van hetero's met huwelijkstrouw niet. Zo belangrijk is seks niet. Geen haar op mijn hoofd die erover zou denken om een relatie die over veel meer dan seks gaat op te geven omdat mijn vriend toevallig een kwartiertje met iemand heeft zitten rommelen in de sauna."

Zo wel duidelijk?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef:ik denk dat het eerder andersom is:

Bi mannen in een heterorelatie maar die met mannen liever losse contacten hebben dan een vaste relatie?
Daar begon het mee. Dat is wat Mila hier voor de zoveelste keer naar voren bracht. Dat zal ik zeker niet ontkennen. Alleen ga ik op een heel ouderwetse manier het zwartwit-plaatje inkleuren, en wel met feiten die ik uit door mijzelf gevoerde gesprekken met echte personen heb leren kennen. Dit zijn geen aannames of generalisaties. Ik probeer Mila's beeld te nuanceren.

Au fond deel ik haar argwaan tegen de hypocrisie van getrouwde mannen met "een bredere seksuele belangstelling" wel. Ik heb er misschien minder persoonlijke hinder van ondervonden en heb niet a priori een negatief oordeel over het soort wensen van de mannen waar het om gaat. Als ze het bedrog tegenover hun echtgenote en het gebrek aan openlijke solidariteit met de homo's of transen die ze erin betrekken achterwege zouden kunnen laten al helemaal niet. En volgens mij bestaan er ook mensen die er wel ontspannen mee om kunnen gaan. Dat lijkt me een verrijking van onze cultuur, als daar meer openheid over zou zijn.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

mensen schrikken een beetje van zichzelf denk ik als ze verliefd worden, zeker als dat op iemand is die ze buiten de mogelijkheden hadden geplaatst (een heteroman word opeens bi want wordt verliefd op een man)
dan komen taboes in beeld (verliefd op de man van je beste vriendin)

ik heb eigenlijk geen ervaring maar ik denk maar dat verliefdheid je zomaar kan overkomen en dat het je best kan verrassen wie die persoon dan is, tenminste als je je gevoel niet hebt dichtgetimmerd

gaat het om pure sex dan zal iedereen wel duidelijk zijn over zijn/haar voorkeur en ideale fantasie, bij mij gaat het dan altijd om mannen maar ik vind ze echt totaal niet leuk..... :roll:

uiteindelijk gaat het om zielsverwantschap of iets denk ik, verliefdheid... moeilijk onderwerp, dan is sex een stuk makkelijker !

ik ben 1 keer verliefd geweest op een vrouw maar wilde geen sex, zij ook niet, is dat dan niet gewoon diepe vriendschap??? of kuist de ideale platonische relatie (voer voor Janiek)

ik denk dat ho bi etc gewoon tekort schiet en dat je in je eigen voet schiet als je je in een selekt clubje van ex homo en nu op mannen vallende transen plaatst.

liefde is universeel en jullie doen het tekort door nadruk te leggen op sexuele voorkeur

maarja misschien ben ik niet ervaringsdeskundig genoeg
terra incognita
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Dorine schreef: (voer voor Janiek)
Dit snap ik even niet, maar ik ben wel blij dat je er weer bent, want ik liep me al enige tijd af te vragen of het een goed dan wel een slecht teken was dat je niet meer meekletste.

Voor nu, welterusten :D .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

iefde is universeel en jullie doen het tekort door nadruk te leggen op sexuele voorkeur
Prachtig Dorine!!!!

En door deze nadruk krijg je al die discriminerende opmerkingen die hier geuit worden op dit forum in de diverse onderwerpen die hier verschijnen.

ex-hetero trans die lesbisch wordt, homo-transen die beter zijn dan hetero-transen, transen die op mannen vallen zijn prima want zo hoort het blijkbaar in de visie van sommigen die hier nogal vaak en sterk verkondigd wordt. ex homo trans die nu op alleen maar op vrouwen valt is ook prima omdat dit blijkbaar zo hoort.

ben je niet passabel dan hoor je niet bij het selecte groepje van transen. Transgender die zo wil leven zoals zij zich op dit moment voelt moet volledig naar de inzichten van diegene leven die in hun eigen ogen super vrouwelijk zijn en zonder mannelijke kenmerken door het leven kunnen gaan. Maar owee heb je knokkelknieen, baardschaduw, harde mannenlijn etc. dan kun je je maar beter binnenhuis ophouden want stel eens voor dat je gelezen/gespot wordt door die superbé transen :cry:


En dan te bedenken dat wij als tv/trans/tg/ts beide mannelijke én vrouwelijke krachten in ons hebben Soms heb ik wel eens het idee dat het mannelijke gedeelte hier volledig uitgeroeid moet worden om hier niet door sommigen gediscrimineerd te worden
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

platonische relatie
dat was voer voor jou Janiek, relatie met de oude wijsgeren....PLATO, 5letterwoord maarja het was al laat

leuk die foto van je op het 2CV kerkhof, roestende liefde ...

xx
terra incognita
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Janiek2 schreef:Zo belangrijk is seks niet. Geen haar op mijn hoofd die erover zou denken om een relatie die over veel meer dan seks gaat op te geven omdat mijn vriend toevallig een kwartiertje met iemand heeft zitten rommelen in de sauna."

Zo wel duidelijk?
weerzinwekkend,
Moderators grijp in! ;)

x
Saskia-pinocchio
ff weer wat posten
Berichten: 27
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 20:40

Bericht door Saskia-pinocchio »

Hai mensjes van deze wereld,

Heerlijk om deze test hier terug te vinden. Misschien westen jullie dit al.
Maar een ding is wel bereikt dat bi-seksualiteit ook bestaat en niet het zelfde is als homo en of lesbisch.

De resultaten van het onderzoek worden op 22 september 2007 gepresenteerd in het kader van Wereld Bi-dag. Het LNBi organiseert op die dag samen met COC Nederland het symposium ‘Van Kinsey naar Klein – biseksualiteit, gedrag en identiteit’. Hier zullen onder andere schrijfster Karin Spaink, onderzoeker Ron Fox en psychotherapeut Leo Goetstouwers spreken. Aansluitend is er een feest waar de jaarlijkse Bi-Award zal worden uitgereikt aan een persoon of organisatie die van uitzonderlijke betekenis is geweest voor de nationale of internationale bi-beweging.

De Nationale bi-test kan tot en met 15 september worden ingevuld op de website www.hoebibenjij.nl

Saskia :D
Plaats reactie