gezichtshaar laseren

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

gezichtshaar laseren

Bericht door Irene_y »

Vandaag werd mij over baardlasering verteld door: http://www.aesthetic.nl/laser.asp?Id=2

9 van de 10 mannen zien er van af. Het is héél pijnlijk (minimaal verdovingscreme gebruiken en ijspacks) en kost 200 eur per behandeling van 30 min. Met tussenpozen van 6 weken heb je standaard 30 behandelingen nodig. Hoor soms andere verhalen. Maar ja wat is daar van waar? Biedt misschien http://beauty.wit.nl/tanden/beautysite. ... tharen.htm een oplossing?

Wie wil zijn/haar kennis & ervaring delen?

groetjes yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk dat 6 weken ook te weinig is. Daardoor behandelen ze vaker dan nodig/gewenst is. Zie ook hier: http://www.korpos.nl/FAQontharingintro.html

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Re: gezichtshaar laseren

Bericht door Yil »

yoelle schreef:Vandaag werd mij over baardlasering verteld door: http://www.aesthetic.nl/laser.asp?Id=2

9 van de 10 mannen zien er van af. Het is héél pijnlijk (minimaal verdovingscreme gebruiken en ijspacks) en kost 200 eur per behandeling van 30 min. Met tussenpozen van 6 weken heb je standaard 30 behandelingen nodig. Hoor soms andere verhalen. Maar ja wat is daar van waar? Biedt misschien http://beauty.wit.nl/tanden/beautysite. ... tharen.htm een oplossing?

Wie wil zijn/haar kennis & ervaring delen?

groetjes yoelle
Hoi Yoelle,

Begonnen begin dit jaar, net 5 laser behandelingen gehad a 200 euro nu is meer dan 90% van de baard beharing weg en 75% van de snor weg.
De haren die er nu nog zijn zijn heel dun en vallen bijna niet op, af en toe scheren is niet nodig.
Het is even op je tanden bijten als je gelasert word maar van het plezier wat je erna hebt valt de pijn in het niet...

Groetjes,
Yil
Gebruikersavatar
Leanne
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: di aug 08, 2006 4:17

Bericht door Leanne »

Ik verloor na mijn eerste behandeling zeker 40 % van mijn baardhaar maar snor bleef nog zichtbaar. Daarna ging het rap, ik ben nu op de helft maar snor blijft nog een probleem gebied. Ik heb nu al een tijdje geen behandelingen meer gehad maar nog steeds is zeker 60 % van mijn baardhaar niet meer terug gekomen.
Omgerekend betaal ik EUR 180.-/ behandeling maar daar heb ik wel voor rond moeten shoppen. Vergeet ook niet dat je ook kunt onderhandelen over de prijs... :D
Gebruikersavatar
Leanne
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: di aug 08, 2006 4:17

Bericht door Leanne »

... enne... over de pijn. De eerste keer vond ik het ergste, ik wist gewoon niet wat het was, daarna wist ik het en viel alles mee. Na de behandeling huid goed vet houden is me geleerd dan valt het wel mee. Vooraf neem ik altijd twee aspirines in. Wie mooi wil zijn... Succes!!

LEE
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Frederique_ schreef:Ik denk dat 6 weken ook te weinig is. Daardoor behandelen ze vaker dan nodig/gewenst is. Zie ook hier: http://www.korpos.nl/FAQontharingintro.html

Groetjes,

Frederique

Dit lijkt inderdaad een goed adres. Zijn er nog andere adressen waarmee hele goede ervaringen zijn opgedaan?

Txs voor jullie reacties :D

groetjes yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb zelf ervaring bij Korpos en mijn ervaringen zijn uitstekend: men is heel voorzichtig. Dat kost je wel 1 of 2 behandelingen omdat ze (bewust) beginnen met een vrij lage instelling. Maar dat had ik er graag voor over om te voorkomen dat ik brandwonden en/of andere problemen zou krijgen. Na verloop van tijd bleek dat de instelling telkens vrij goed gekozen is: al het haar op de behandelde plek (gezicht/armen) is dan na een week of 4 weg en komt daarna pas na 7 a 8 weken langzaam weer terug. Men heeft ook eerlijk aangegeven dat ik verhalen over 6 keer behandelen niet moest geloven en dat 10-12 keer eerder in de richting kwam - zelfs met die langere tussenpozen.

@Patricia: bij mij zitten er 10 weken tussen 2 afspraken voor het gezicht/armen. Voor de benen nog meer. Soms was dat zelfs nog (net) iets te kort: ik merkte dan dat het haar nog niet "optimaal terug" was voor een vervolgbehandeling.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Sanne H
is nieuw hier
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 28, 2007 9:03
Contacteer:

Bericht door Sanne H »

Ik vraag me af waarom jullie ook naar de prijs kijken en niet alleen naar het resultaat.
De meeste ziektekosten verzekeringen vergoeden toch ontharings behandelingen?
Of is dit alleen een gedeeltelijke vergoeding?
Groetjes Sanne
Gebruikersavatar
Leanne
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: di aug 08, 2006 4:17

Bericht door Leanne »

Sanne H schreef:Ik vraag me af waarom jullie ook naar de prijs kijken en niet alleen naar het resultaat.
De meeste ziektekosten verzekeringen vergoeden toch ontharings behandelingen?
Of is dit alleen een gedeeltelijke vergoeding?
Groetjes Sanne

Ik betaal alles uit eigen zak. Misschien vergoeden ziektekostenverzekeringen ontharingsbehandelingen als er diagnose 'genderdysforie' gesteld is maar daar kunnen anderen vast meer over vertellen.

Leanne
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Korpos is een super adres! Brigitte en Donna zijn echte schatten. Geen prutswerk en gewoon betaalbaar...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Klopt.

Bij de eerste behandelingen zie je heel veel haar (een tijdlang) wegtrekken. Bij het scheren zie je dan -bijvoorbeeld- nog 10% van je haar in kleinere gebiedjes zitten. In vaktermen heet je dan "zebra" :wink: , ik denk dat je dan wel een beeld hebt hoe het er uit ziet.

Na verloop van tijd zie je dat de lege ruimte zich weer opvult met haar, dat is de "nieuwe lichting". Ook dat gebeurt geleidelijk. Als je over je gezicht het gevoel hebt dat je nog steeds "zebra" bent en er dus niet genoeg "nieuwe lichting" is gegroeid dan is het jammer van je geld om op dat moment opnieuw te laseren, je kunt dan beter 1 a 2 weken langer wachten totdat de "nieuwe lichting" optimaal is opgekomen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Sanne H
is nieuw hier
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 28, 2007 9:03
Contacteer:

Bericht door Sanne H »

Leanne schreef:
Sanne H schreef:Ik vraag me af waarom jullie ook naar de prijs kijken en niet alleen naar het resultaat.
De meeste ziektekosten verzekeringen vergoeden toch ontharings behandelingen?
Of is dit alleen een gedeeltelijke vergoeding?
Groetjes Sanne

Ik betaal alles uit eigen zak. Misschien vergoeden ziektekostenverzekeringen ontharingsbehandelingen als er diagnose 'genderdysforie' gesteld is maar daar kunnen anderen vast meer over vertellen.

Leanne
Oh, dat wist ik niet, sorry! :oops:
Wel erg vervelend dat je alles zelf moet betalen, het is een hele investering. Fijn dat je in ieder geval een relatief goedkoop adres hebt gevonden.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ook ik betaal alles uit eigen zak. Vooral omdat ik ermee wou beginnen voordat een genderteam besloten had of men mij wel-of-niet wou behandelen...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Hallo Frederique,

krijg jij het niet alsnog vergoed als je groen licht hebt gekregen?
Ik hoorde van een goede vriendin die het achteraf toch vergoed heeft gekregen. Niet alles trouwens.
En zo niet kun je het dan van de belasting aftrekken? Bijzondere kosten?

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Carla van Eibergen
dagelijks aanwezig
Berichten: 91
Lid geworden op: di dec 23, 2003 15:01
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Bericht door Carla van Eibergen »

Hoi hoi
Ik heb nu 7 behandelingen gehad
De haartjes komen idd niet weer terug, en pijnlijk is het eigenlijk wel een beetje
Maar als je het resultaat ziet ben je de pijn alweer vergeten
Ik had een gestaffelde prijs afgesproken, en zit nu op 150 Euro per behandeling
Nu is ze nog maar 25 min bezig, terwijl dat bij de eerste behandeling zeker 1 uur was

Kus, Carla
Pluk de dag voordat je zelf in een vaasje komt
Plaats reactie