Wie hebben het moeilijker, travestieten of transsexuelen.

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Waar twee honden vechten om een been, gaat de derde er mee heen:

Transgenders hebben het het gemakkelijkst :wink:
En tegelijkertijd ook het moeilijkst :P

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Aha...

Nou, om dan toch een eerlijk antwoord te geven: ik denk dat ze beide hun eigen problemen hebben. Travestieten rond de beeldvorming (er zijn nogal wat soorten travestie, sommige soorten lijkt sterk op "deeltijdvrouw" - waarbij de problematiek nauwelijks van die van een niet-helemaal-uit-de-kast-TS te onderscheiden is). Transseksuelen hebben dan weer meer problemen met allerlei operaties en behandelingen. En TG's hebben het probleem dat ze te klein zijn voor het tafellaken en te groot voor het servet.

Tja, iedereen heeft wel eens wat, nietwaar... Maar om nu zo maar te zeggen dat de ene groep het per definitie moeilijker heeft dan de ander... Ik denk dat het meer per mens verschilt: je hebt mensen die heel gemakkelijk met hun "eigenheid" omgaan, terwijl een ander het echt als niet/nauwelijks oplosbaar "probleem" ziet. En dat geldt voor alle drie de groepen...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Op het eerste gezicht een gemakkelijke vraag. Ik verander de vraag even in 100% als vrouw leven of heen en weer switchen, om gespreksverwarring te voorkomen wie nu TV is of Ts is en wie niet.
In zijn algemeenheid zullen de switchers het gemakkelijker hebben, want die kunnen op de door hun gewenste momenten onderduiken in het meest passende geslacht. Uitsluitend op het gebied van passabiliteit (we ontkomen er blijkbaar niet aan) zal de switcher meer moeite hebben, omdat die in beide geslachten passabel moet proberen te zijn. Vergeleken met alle in vele andere draden opgesomde problemen van transen is dat volgens mij een futiliteit.

Irene
Kleine stapjes
Leanne
ff weer wat posten

Bericht door Leanne »

Het steeds weer omkleden -als transgender (?) of als travestie- lijkt me niet praktisch.
Ook het geheim moeten houden lijkt me een emotionele opgave. Wat als iemand erachter komt? (Als dit van toepassing is.)

Ik denk dat transen het het makkelijkst hebben, één route en na de outing geen weg meer terug.
Leanne
ff weer wat posten

Bericht door Leanne »

Patricia1979 schreef:
Leanne schreef: Travestieten kunnen dus makkelijk verstoppertje blijven spelen. Transen niet.

Dus dan vraag ik me af wie 't het makkelijkst hebben.
Ja, maar dat verstoppertje spelen lijkt mij nou niet echt makkelijk. Transen hebben het dus makkelijker.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

volgens mij is het appels met peren vergelijken
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Leanne schreef: Ja, maar dat verstoppertje spelen lijkt mij nou niet echt makkelijk. Transen hebben het dus makkelijker.
onzin daar kies je toch zelf voor, je kan toch ook openlijk travestiet zijn, bestaan er genoeg van...
het is idd heel moeilijk vast want stel dat collega's op werk erachter komen, of dat je vrouw het niet leuk vind, en dat je erom gepest gaat worden...

ja heel moeilijk ! welcome to the real world zou ik zeggen (waar niets dus is wat het lijkt ) :)
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

dat kan echt niet hoor Patricia, straks denken ze nog dat je homo bent ofzo...
kan me voortstellen dat daar idd nauwelijks mee te leven valt... misschien lijm op je benen smeren en even in de hondenmand gaan zitten met je blote kont voor je gaat sporten.. zou mogenlijk kunnen werken
want stel je voor ! :)
naar hoe leg je dat dan weer aan je vrouw uit...
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mina schreef:volgens mij is het appels met peren vergelijken
+1!
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Travestie heeft heel veel vormen.
Ja precies.....daar zijn nog die die tig keer per dag afrukken als ze vrouwenkleren dragen of er ook maar een vrouw in de straal van 100 meter langsloopt en dat als probleem zien en daarom zo snel mogelijk hormonen willen om van die dwang af te komen :roll:

Ik denk dat die het het moeilijkst hebben, aangezien ze eigenlijk un seksuele probleem hebben en geen genderdysforie.....

Verder denk ik eigenlijk dat de partners van T*s het zwaar hebben als ze pas na hun huwlijk erachterkomen wat in hun man sluimert......

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Pfffft, wat een volkomen nutteloze discussie. Je hebt het volgens mij zo moeilijk als je het zelf maakt.

Ik kan me eerlijk gezegd niet aan de indruk onttrekken dat deze draad, en een aantal anderen ook, vooral wordt misbruikt door een paar mensen om uitdrukking te geven aan hun superioriteitsgevoel ten op zichte van travestieten. In de trant van "Kijk mij het eens moeilijker hebben dan jij, dat maakt mij een beter mens." En eigenlijk vind ik dat een beetje sneu, dat je kennelijk anderen moet neersabelen om jezelf beter te voelen.

En zou Mila misschien voor de lezeressen eens kunnen uitleggen waar haar diepgewortelde frustratie met hetero's in het algemeen en ex-hetero transen in het bijzonder vandaan komt? Dan begrijpen we in het vervolg misschien beter waarom je dat er in elke discussie te pas en te onpas met de haren bijsleept.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Lianne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Hoi Hoi,

Bij de stelling van Monica Dreamgirl sluit ik me helemaal aan, deze discussie vind ik ook echt nutteloos.

Zelf heb ik o.a. contacten met andere Transsexuelen en ook met Travestieten (waar ik het ook erg leuk mee heb), en ik mag dus wel zeggen dat ieder zijn eigen problemen heeft, waar hij/zij mee om moet leren gaan.
Het gaat me veel te ver om daar een waarde-oordeel aan te hechten, laat ieder mens mooi in zijn eigen waarde.

groetjes Bibi
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

Monica Dreamgirl schreef:

En zou Mila misschien voor de lezeressen eens kunnen uitleggen waar haar diepgewortelde frustratie met hetero's in het algemeen en ex-hetero transen in het bijzonder vandaan komt? Dan begrijpen we in het vervolg misschien beter waarom je dat er in elke discussie te pas en te onpas met de haren bijsleept.

Dat kan niet meer, want ze is gebanned...

Inderdaad, ik heb het ook gemerkt .... zowel Mila, Mina als Patricia werden gebanned van het forum als ik het goed heb.

In veel gevallen zit er in Mila haar verhaal een kern van waarheid .... alleen en dat is haar grote probleem naar mijn gevoel.
Je mag die enkele voorbeelden uit je eigen Real Life niet als absolute waarheid gaan verkondigen en je mag zeker niet alles veralgemenen en alle mensen op hetzelfde hoopje gooien.
Er is enorm veel verschil in mensen en vooral in mensen hun reacties in bepaalde situaties.
Dus af en toe wat voorzichtiger met het verkondingen van 'de waarheid' kan geen kwaad.
Verder wens ik haar het beste als ze hier nog kan meelezen.

Wat het onderwerp zelf hier betreft.
Verschil tussen travestieten en transen ....
ook daar is het beter om niet te vergelijken lijkt mij.
Iedereen zijn situatie is anders ... en het is de omgeving, opvoeding, achtergrond, algemene ontwikkeling, tijdsgeest ......die eerder bepalend zal zijn dat iets wel of niet moeilijk is.

Ik kan me ook wel vinden in deze bemerking van Monica:

Ik kan me eerlijk gezegd niet aan de indruk onttrekken dat deze draad, en een aantal anderen ook, vooral wordt misbruikt door een paar mensen om uitdrukking te geven aan hun superioriteitsgevoel ten op zichte van travestieten. In de trant van "Kijk mij het eens moeilijker hebben dan jij, dat maakt mij een beter mens." En eigenlijk vind ik dat een beetje sneu, dat je kennelijk anderen moet neersabelen om jezelf beter te voelen.

Deze topic werd gestart door Patricia en het is me een "klein" beetje opgevallen dat ze ergens behoefte heeft om conflicten uit te lokken.
Om die reden heb ik er zelf niet al teveel op gereageerd.
Dat is de beste manier volgens mij om met iemand met zo een eerder aanvallende stijl om te gaan.
Gewoon negeren en verdergaan op de inhoud.
Haar onzekerheden met betrekking tot passabiliteit en mogelijk de komende SRS kan ze verder best bespreken met haar genderpsycholoog.
De weg is lang en ik kan daar zelfs nog begrip voor opbrengen ook.......ik heb zelf ook periodes gehad dat ik het ontzettend moeilijk heb gehad.
Onder andere Frederique weet dat hier .....ik ben zelf bijna eens gebanned op een forum.

Het gaat haar verder goed en hopelijk lukt haar SRS een beetje ....daarna kan de zoektocht beginnen naar de 'liefde' die ze duidelijk wat mist in deze fase van de transitie.
Hoe groot is je eenzaamheid , als je constant bezig bent op een forum.....zelfs met dingen waar al 3 jaar niemand meer op gereageerd heeft ?

Groeten,

Melina
Danielle Deborah
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Danielle Deborah »

Tja wie zullen het moeilijkste hebben.

Ik denk zelf dat de moelijkheid bij je zelf het grootste ligt. En niet zo zeer of het nu gaat om transseksualiteit, Travestie, homo, Lesbi enz. zijn.

Ik zelf heb mij eigen wel heel erg moeilijk gemaakt. Door mij zelf aldoor maar weer naar beneden te halen. En mensen invloed op mij heb toe gelaten. Iets wat een ander niet heeft gedaan maar ik zelf.

Mens zijn is over je gepraat te worden. Of je nu een man, vrouw, transseksueel, travestie, homo, lesbi, hippie enz. bent er word altijd wel over mensen gepraat.

Ik ben zelf erg veel met mijzelf aan het vechten. En moet zeggen ik ben op een goede weg. Ik ben er nog lang niet maar ik kom er wel.

Groetjes Danielle.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
melina_r schreef:Het gaat haar verder goed en hopelijk lukt haar SRS een beetje ....daarna kan de zoektocht beginnen naar de 'liefde' die ze duidelijk wat mist in deze fase van de transitie.
Hoe groot is je eenzaamheid , als je constant bezig bent op een forum.....zelfs met dingen waar al 3 jaar niemand meer op gereageerd heeft ?
eenzaamheid en wellicht een gebrek aan liefde voor zichzelf/jezelf kan voor veel pijn en venijn zorgen. Ik had dit filmpje al eerder willen posten, maar bij deze alsnog... Beter laat dan nooit...

http://www.youtube.com/watch?v=yn22miUZqrA

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Plaats reactie