winkelervaringen als man of als vrouw

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Hoe koop je jouw kleding?

kleding gekocht als man.
8
16%
kleding gekocht als vrouw.
10
20%
kleding gepast als man.
11
22%
kleding gepast als vrouw.
13
26%
kleding uitgezocht als man en thuis aangepast.
8
16%

Totaal aantal stemmen: 50

dhiamara
ForumFan

winkelervaringen als man of als vrouw

Bericht door dhiamara »

Zat het stukje van Sticky te lezen en vroeg mij zo af hoe er gekocht is. Ik bedoel hierbij of men als man of als vrouw zijnde iets uitgezocht hadden.

persoonlijk ben ik nog nooit als vrouw gaan winkelen Wel zoek ik bijv bij Bentex (geen probleem krijg zelfs advies), Henk ten Hoorn (nog nooit commentaar gehad bij de kassa) Scapino e.d winkels wel kleding of zoals laatst laarzen. Het eerste paar had ik op zicht gekocht en kwam er thuis achter dat ze te groot waren. Na lang aarzelen deze toch geruild en op het moment van ruilen vroeg de verkoopster of ik iets anders wou uitzoeken en ik kon gerust passen. Ik was op dat moment als man aanwezig. Dus zij had het in de gaten en had er geen enkele probleem mee zo te zien/horen.

Kleding heb ik nog maar in één winkel aangepast (helaas nu failliet)
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

zag dat er iets veranderd is in de poll vragen maar weet niet hoe ik dat kan veranderen.

Kleding gekocht als man had ik ook als poll vraag staan, maar is als kop van de poll verschenen.

zag nu ook dat er blijkbaar maar één keuze mogelijkheid is :( anders was er ook een stem bij "gepast als man" gekomen.
With Love and Lightness.

Forumwatch
de baas van de dag

Bericht door Forumwatch »

Er was niks veranderd, je hebt alleen iets fout gedaan bij het invullen van de opties. Ik heb het voor je aangepast en tevens verplaatst naar het juist forum.
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

ik mis de optie: 'allemaal' ...

want ik heb ze allemaal wel gedaan: en-femme gekocht en gepast en ook als man gekocht en gepast. Het kan allemaal. Dan sta je - in je korte broek en slobbershirt - bij de 'Forecast' in de uitverkoop in de rij tussen dames en stapels shirts, broeken enz te wachten tot er een paskamertje vrij is ... geen probleem. Dit was in Zwolle maar of dat uitmaakt ... volgens mij niet. Of bij de cool-cat in Emmen. Sja, sommige verkoopsters vinden 't wat gek dat je 't (als man) past en dan vrolijk zegt dat 't voor jezelf is maar na de eerste schok komen ze er meestal wel overheen :)

groetjes en veel plezier tijdens het winkelen (I know I have!)
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Hertog Jan
dagelijks aanwezig

Bericht door Hertog Jan »

gewoon als man gepast en er als man heen gegaan...
en dan maar hopen dat je niet door de mand valt omdat je borsten opvallen...
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ik kocht zelf geregeld enfemme kleding en schoenen. Geen enkel probleem, de verkoopsters helpen mij graag.
liefs, Josette
petrag
dagelijks aanwezig

Bericht door petrag »

Ook ik heb het probleem van Marjolein omdat ik alle varriatie's heb uitgeprobeerd.
Alleen bij de hunkemöller en homme een badpak passen gaf wel vreemde blikken en bij een zaak waar ik veel herenkleding heb gekocht wijgerde de eigenaar mij een damestrui te verkopen voor mijzelf, verder nooit problemen gehad.

liefs Petra
wees niet man of vrouw, maar wees een mens
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

JA ik Bea kan me aansluiten bij Marjolein en Petrag, want ik heb ook alle varieteiten van de Poll al gedaan. Deze week nog schoenen gekocht en gepast als man.
Maar in Groningen ga ik meestal als vrouw winkelen en dan ook passen.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb uiteindelijk na veel dubben gekozen voor passen als vrouw, omdat dat gewoon het makkelijkst is, maar inderdaad net als Marjolein en vele anderen heb ik alle mogelijkheden al wel uitgeprobeerd.

Irene
Kleine stapjes
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

leef als vrouw dus ik winkel ook als vrouw
Claudia K
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Als vrouw durf ik jammer genoeg nog steeds niet, maar als man word ik er steeds vrijer in, en in gevallen waarin ik dat nodig acht ga ik het dus ook gewoon passen. In nu een jaar van dergelijke "expedities" nog maar 1 keer wat vreemde blikken gekregen van het winkelpersoneel. Maar ja, elke stap vooruit is toch een overwinning op jezelf en het duurde dan ook best lang voor ik durfde te vertellen dat het voor mezelf was, terwijl je dan in de meeste gevallen juist op meer hulp en advies van de verkoopsters kunt rekenen. En juist dat maakt het shoppen, ook al is het nog als man, al tot een feestje op zich.
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Als ik en homme winkel laat ik altijd eerst even een foto van mezelf zien aan de verkoopster. Tot nu toe reageerden ze altijd erg leuk.

Ik koop nu wel alleen nog maar kleding in de kleinere boetiekjes. Ik heb nu een aantal vaste adressen waar ik graag naar terug ga. Daar is het 's ochtends vaak erg rustig en meestal zijn de verkoopsters erg enthousiast en behulpzaam. Ik zorg wel altijd dat ik alle attributen (pruik, schoenen, protheses) bij me heb anders voel ik me zelf niet op mijn gemak als ik in de winkel voor de spiegel sta.

Joyce
Renate_CD
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Renate_CD »

Ik heb de meeste spullen op internet/postorder gekocht. Omdat ik niet goed durf te winkelen. Met lingerie heb ik niet zoveel problemen, koop meestal "cadeautjes" voor m'n partner heb ik dan als excuses.
Misschien ben ik een uitzondering,:oops:
ik ben in ieder geval uitzonderlijk :oops:
Natassia
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Natassia »

Ik ben 'n paar weken geleden naar de Manfield in Rijswijk geweest, gewoon als man.. en ik vroeg gewoon of ik 'n paar pumps kon passen. De lieve meid keek twee seconde verrast.. en daarna zei ze dat het helemaal prima was... helaas hadden ze geen maat 39... wel 38 en 40 maar niet mijn maat. Nog effe andere pumps gepast.. maar die waren toch niet echt leuk.

Heeft ze me daarna 'n kaartje gegeven met haar naam en het artikel.no. en kon ik ze bellen om te kijken of de pumps later wel op voorraad waren. Erg relaxed!
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

eergisteren bij trekpleister wat byouterie gekocht :D Blijkbaar onvermijdelijk krijg je de vraag of het een cadeautje was. Ik lette niet goed op en gaf mijn meestal standaard antwoord op die vraag : Nee hoor het is voor mijzelf. Pas toen ze het me het weer overhandigde met een glimlach en de woorden "veel plezier ermee" realiseerde ik het me. Antwoord van mij kwam ook heel spontaan :D "Ja hoor, dat zal wel lukken" :D :D
With Love and Lightness.

Plaats reactie