Valentina is echt een meid

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Valentina is echt een meid

Bericht door Irene_y »

hoi,
Weet niet of je't gezien hebt, gisteren was programma op de Televisie van Valentijn (Valentina). Ze hebben haar gefilmd over een periode van meen ik bijna 10 jaar. Ze was echt wel een meisje in een verkeerde verpakking. Ik had erg met haar te doen, maar ze bleef er zo heerlijk spontaan en positief over (niet ziek). Ondanks dat ze wist wat ze wilde, had ze ook haar sterke twijfels, wel of niet srs, hormonen, kan ik nog terug?, de puberremmers hielpen daarbij om de beslissing uit te stellen. Maar in haar hele doen en laten en uiterlijk was ze duidelijk een meid of tussen j/m in met erg duidelijke hang naar de meisjeskant. Ze gaf ook de voorkeur aan meisjeskleding "omdat dat gewoon beter bij mij past , het klopt, ik voel me er helemaal goed mezelf in". Tussen de meisjes was ze ook volledig een met de andere girls.
Haar ouders hebben haar goed begeleid en de ruimte gegeven.
Haar ontwikkeling liep op één punt wel iets anders dan van de bio meisjes. Ze had bijv geen interesse in de disco naar de andere jongens (verliefdheden en zo).

De uitzending bracht me opnieuw op de vraag "wanneer kun je zeggen dat je echt een meid bent"? Of dat je je slechts zo voelt.. Wat is het verschil? Dat je daarvoor interesse moet hebben (gehad) in de barbiepop lijkt me zeker niet maatgevend. Ook de naaimachine of het tekenen van modekleding is hier niet voldoende. Ik kom vooralsnog niet anders dan tot de conclusie "ben je in alle twijfels bereid als vrouw door 't leven te gaan, hormonen te gaan gebruiken en/of heb je er uiteindelijk een srs voor over of niet" ?

groetjes yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Valentina is echt een meid

Bericht door Lisa met een S »

yoelle schreef:hoi,
Weet niet of je't gezien hebt, gisteren was programma op de Televisie van Valentijn (Valentina).
Nou, in ieder geval een aantal mensen nog wel... :wink: :

http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 0636#80636

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie