Als travestie heel gewoon was

Algemeen

Moderator: Moderators

Janiek_
ForumDiva 2000

Als travestie heel gewoon was

Bericht door Janiek_ »

Monica Dreamgirl schreef:Wat betreft beleving willen we uiteindelijk allemaal vrouw zijn, alleen de vraag voor hoe lang verschilt van persoon tot persoon
Naar aanleiding van de discussie waarin Monica dit op tafel bracht, zou ik graag mijn begrip van wat travestieten eigenlijk willen een beetje uitbreiden. Zijn er onder jullie die zeggen: "Voor mij is het prima zoals het is," of leeft er bij velen wel de behoefte om net zo vrij met travestie te leven als met willekeurig welk ander persoonlijkheidskenmerk? Wat betekent emancipatie voor jou? Hoe zou je gezien willen worden door "de buitenwacht"?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het is nogal een hypothetische vraag met twee kanten eraan. Op het eerste gezicht lijkt het aantrekkelijk, als travestie als normaal wordt aanvaard. Na ampel beraad kom ik dan toch wel een negatief aspect tegen, zoals een mogelijke versnelling van het proces.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Irene schreef: Na ampel beraad kom ik dan toch wel een negatief aspect tegen, zoals een mogelijke versnelling van het proces.
Bedoel je dat als je travestie wordt gereguleerd naar gelegenheid i.p.v. naar behoefte, dat een soort veiligheid biedt? Dat anders dingen uit de hand zouden kunnen lopen?

Zou de ruimte, die er in zo'n geidealiseerde wereld bestaat, eerder gevoelens van onveiligheid met zich mee brengen dan gevoelens van opluchting?
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Ik ken persoonlijk toch wel een hoop mensen die zich verkleden.
En daar zit van alles tussen. Er zijn er die het puur voor de kick doen. En dus ook niet uit de kast willen. Maar een groot gedeelte zou het toch wel graag meer uitbreiden.
Ikzelf ga het meest als vrouw gekleed en ben tussen mijn oortjes ook vrouw. Met gesprekken in het UMCG komt dat ook naar voren. Maar zelf heb ik geen probleem met het lichaam waarin ik geboren ben. Ik blijf tenslotte lesbisch.
Maar de mogelijkheden om te winkelen en dat soort dingen ja daar zit soms wel eens wat problemen. Vooral mannen kunnen niet omgaan met een vrouwelijk man of met ander woorden Een vrouw die er soms wel als man uitziet. en een mannelijk stem heeft. Zelf trek ik me daar weinig van aan maar daar zit nu het probleem voor anderen. Die gaan dus daardoor niet uit de kast.
Als het volledig geacsepteerd zou zijn dan waren er veel meer dan nu bekend. degenen die getrouwd zijn mogen nu niets. maar dan is dat minder een probleem.

wel mijn mening, groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

Janiek2 schreef:
Irene schreef:
Zou de ruimte, die er in zo'n geidealiseerde wereld bestaat, eerder gevoelens van onveiligheid met zich mee brengen dan gevoelens van opluchting?
Lijkt me wel ja........wat ik er van zie is dat juist tv's de scheiding tussen m en v hardnekkig in stand houden, al was het maar om beide helften volstrekt gescheiden te houden en aldus het mannelijke (dagelijkse deel) geen gevaar te laten lopen om 'overrun' te worden door het vrouwelijke deel.

Als man mannelijk, niet geinteresseerd in mannelijke kleding etc, wel in allerlei mannenzaken, als tv hypervrouwelijk qua kleding etc, en 'geëmancipeerd' omdat dan plotseling belangstelling voor vrouwelijke bezigheden te voorschijn komt, zoals het doen van huishoudelijke werkjes, en evt winkelen als vrouw, uiteraard in hypervrouwelijke kleding etc.

In een geidealiseerde wereld loopt de gemiddelde tv het risico dat het mannelijke deel onder de voet gelopen word door het vrouwelijke deel, en dat is denk ik iets wat angst op kan roepen.

Vandaar dat strikt gescheiden houden van het mannelijke deel, dat heel anders is dan het vrouwelijke deel, ook qua opvattingen over 'emancipatie'.

Ik denk zelfs dat de gemiddelde tv een dergelijke geidealiseerde wereld niet eens kan handelen.

Klein voorbeeld van een micro geidealiseerde wereld; ik ken een post op ts die niet zo'n bezwaar had tegen de travestie van haar mannelijke partner.
Die mannelijke partner hield zich qua travestie behoorlijk in bij zijn ex vrouw, wat dus als 'rem' op zijn vrouwelijke persoonlijkheid werkte. Daarbij werd van hem verwacht dat ie man was en man bleef.

Bij de tv man gingen de travestie remmen los omdat die ts aanvankelijk niet zo'n bezwaar had.
Later wel, want de relatie veranderde van m/v naar 'vriendin/vriendin', wat beslist niet gewaardeerd werd door de TS partner die toch wel alleen op mannen viel en valt.
Toen de tv/man zelfs de competitie aanging over wie er nou het vrouwelijkst was (binnenshuis dan), betekende dat het begin van het einde van die relatie.

Oftewel: ik denk dat je een tv man in zijn 'vacuum' moet laten, want anders.......;-)

Lala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

"De gemiddelde TV"... Bestaat die wel?

Ik bedoel maar: de gemiddelde mens wordt zo'n 76 jaar oud. Maar er zijn net zo goed mensen die maar 30 of wel 100 jaar oud worden... En weinig mensen worden precies even oud als deze "gemiddelde leeftijd"...

De gemiddelde TV bestaat niet. Net als de gemiddelde TG en de gemiddelde TS ook niet bestaan. Gemiddelde TV's, TG's en TS'en zijn "hokjes". Durf die hokjes nu eens los te laten en laat iedereen vooral eens beschrijven wat hij/zij zelf wil of voelt a.u.b! De vraag is er interessant genoeg voor!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Ik ben nadrukkelijk niet op zoek naar generalisaties of de gemiddelde TV. Wil alleen maar horen wat er zoal leeft, bij voorkeur uit de mond van degenen waar de vraag op gericht is.
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

Frederique_ schreef:"De gemiddelde TV"... Bestaat die wel?

De gemiddelde TV bestaat niet. Net als de gemiddelde TG en de gemiddelde TS ook niet bestaan. Gemiddelde TV's, TG's en TS'en zijn "hokjes". Durf die hokjes nu eens los te laten en laat iedereen vooral eens beschrijven wat hij/zij zelf wil of voelt a.u.b! De vraag is er interessant genoeg voor!

Groetjes

Frederique
Oh jawel hoor, de gemiddelde tv en ts bestaan wel degelijk. De gemiddelde tv houdt het bij alleen verkleedpartijtjes en wil geen hormonen en een srs. De gemiddelde TS daarentegen wel, en die doet weer niet aan verkleedpartijtjes.
En er niets op hokjes tegen hoor, en ook niet om van het ene hokje naar het andere te verhuizen.

Persoonlijk krijg ik altijd de zenuwen van dergelijke politiek correcte anti hokjes praatjes......als die hokjes niet zouden bestaan dan zou de wereld eenvormig zijn, of er zou aan alle kanten eea aan ID crises losbarsten.
Ooit van antropologie gehoord?

Ik ben heel blij met mijn ZELFGEKOZEN!!!!!!!! hokje, en anderen mogen dat voor wat mij betreft ook zijn hoor.

Vandaar, nogmaals: de gemiddelde tv en en de gemiddelde ts. Omdat het nou eenmaal zo werkt, het hokjessysteem, gebaseerd op oa gedragingen, voorkeuren enz.

Lala.
Uw sterverslaggeefster :-)
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Als travestie heel gewoon was, dan bestond dit forum niet en hadden we ook deze discussie niet ;)

Misschien was ook het hele concept van "gender gebonden" kleding niet eens aan de orde in de maatschappij. Hoe zou je dan uiting moeten geven aan het gevoel je zo nu en dan eens uit te geven voor het andere geslacht ? misschien was het wel aan de orde van de dag dan waar sommige mannen het voor een bepaalde gelegenheid doen en andere meer richting een david bowie androgyn bestaan kiezen.

Iemand die een bepaalde kick zoekt zal dan waarschijnlijk voor iets anders kiezen en zo heb je altijd wel wat.

Een onrealistisch utopie dit voorbeeld ook, je zou kunnen zeggen dat de "tv emancipatie" op een gegeven moment hetzelfde niveau bereikt als de homo emancipatie nu. Je kan er voor uit komen, er zullen altijd mensen tegen je zijn, er zullen degenen zijn die het sober houden, en degenen die flamboyant willen zijn. Netzoals de rest van mensjes op planeet aarde...

Verder koffiedik kan ik niet kijken...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Janiek vroeg:
Bedoel je dat als je travestie wordt gereguleerd naar gelegenheid i.p.v. naar behoefte, dat een soort veiligheid biedt? Dat anders dingen uit de hand zouden kunnen lopen?
Ja dat bedoelde ik inderdaad zo ongeveer.

Lala schreef:

Irene schreef:

Ik schreef dat NIET, maar ik onderschrijf het wel.

Lala schreef verder:
In een geidealiseerde wereld loopt de gemiddelde tv het risico dat het mannelijke deel onder de voet gelopen word door het vrouwelijke deel, en dat is denk ik iets wat angst op kan roepen.
Daar ben ik het wel mee eens.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Irene schreef:Lala schreef verder:
Daar ben ik het wel mee eens.

Irene
Zonder nou meteen van angst te spreken: ik ben wel benieuwd of er meer cross-dressers zijn die een begrenzing van buitenaf (door maatschappij of partner) wel prettig vinden?
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

De angst is eerder omgekeerd Janiek, is ook een kwestie van verlies en winst rekening hoor.

Irene (geen crossdresser)
Kleine stapjes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Absoluut niet, wanneer travestie gewoner was zou het voor mij veel en veel beter zijn, ook al ga ik verder dan travestie.
liefs, Josette
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

...als travestie heel gewoon was....
dan zou deze site vast niet bestaan :wink:
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Claudia K
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Nou, vooruit zal ik als onderdeel van de doelgroep (alhoewel ook alweer niet een gemiddelde tv, want die zal wel niet in de overtuiging leven bij zijn of haar geboorte per ongeluk voorzien te zijn van een dubbele gender-identiteit) eens proberen hier iets over te schrijven.
Ik denk dat wij allemaal, tv, tg, ts en wat voor soorten er nog meer over de aardbol zwerven, van een punt afkomen en op weg zijn naar een ander punt, al heb ik zelf nog geen idee wat mijn bestemming zal zijn. In ieder geval ben ik, net als velen, begonnen met de sexuele opwinding die het dragen van, meestal volstrekt foute, dameskleding voor een jonge tiener met zich meebrengt. Daarnaast was er natuurlijk de spanning dat je iets deed wat eigenlijk niet mocht of kon, een niet te onderschatten punt voor iemand die de puberteit nog niet is ontgroeid.
Zou travestie dus heel gewoon zijn, zullen waarschijnlijk deze beide punten wegvallen, en heb ik het idee dat de beginnende teenager iets anders gaat zoeken, wat wel spanning en opwinding geeft. Met andere woorden als mijn moeder zou hebben geroepen dat ze het zo leuk vond dat ik in haar onderjurk rondliep, zou destijds voor mij de lol er gauw af zijn gegaan. En had ik mogelijk dus nooit ontdekt dat ik me ook op andere manieren heel prettig kan voelen in mijn Claudia-vel.
En ja, ik houd zelf ook die muur tussen mijn m en v kant in stand, en voorkom daarmee uit de hand lopende mindere trekjes van beide kanten.
Claudia zijn als het kan en mag, en man zijn als het moet, voorlopig heb ik er nog geen moeite mee.
Het grappige van als-dan discussies is natuurlijk ook dat ze volstrekt hypotethisch zijn, omdat het niet is te controleren of bewijzen zal de waarheid nooit achterhaald worden.
Groetjes,
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Plaats reactie