Ojee mijn partner.....

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rudy van der Meer
is nieuw hier

Ojee mijn partner.....

Bericht door Rudy van der Meer »

Hier meteen de trefworden:
Puur voor travestieten en niet voor transgenders of transexuelen
De wens te stoppen met het stiekeme gedoe
Uw travestie en relatie
Samen gaan jullie een goede tijd te gemoed

Voor sommige zal dit bericht aleens eerder gelezen zijn.
Maar doordat het team van travestie.org mijn schrijven als een advertentie aanzag, hebben ze deze verwijderd. Dit was niet mijn bedoeling en daarom heb ik deze topic anders aangepakt. Want mijn intentie is om de zwoegende travestiet te helpen met het probleem hoe vertel ik het mijn partner en hoe gaan we ermee om zonder er al te veel nadelen ervan te krijgen.

Even in het kort: Ik ben Rudy van der Meer.
Adviseur van beroep en wil graag mijn ervaringen delen die ik door de jaren heen heb opgedaan op het gebied van travestie en relatie. Puur voor travestieten bedoeld die het prettig vinden om zo nu en dan in een ander geslachtsrol te stappen maar, niet geneigd zijn om hun identiteit permanent te willen veranderen. Voor de transseksuele en trans genders zijn er tal van andere oplossingen elders op deze site te vinden. Daar is ook de nodige hulp voor. Maar de “zo-nu- en-dan”doeners worstelen vaak met een stiekeme houding/gedrag en hebben angst dat hun relatie op het spel staat.
Voor die mensen wil ik een korte maar zeker een goede aantal tips geven zodat het leven als travestiet enorm kan opfleuren…..

Willen stoppen met het stiekeme gedoe…
Tja, makkelijker gezegd dan gedaan! Ben ik helemaal mee eens, maar het kan wel hoor…. Hoe? Niet simpel maar wel haalbaar. Op de eerste plaats alles moet eerst flink overwogen worden. Met overwegen bedoel ik, om voor uw zelf serieus na te gaan hoe belangrijk travestie eigenlijk voor U is. Mensen die in het verkeerde lichaam zitten weten dit meestal al heel lang en weten hun weg vaak wel te vinden, maar u? Een pure ontspanning? Een goede methode om de dagelijkse/wekelijkse stress te ontladen? Een rol verandering puur voor genot om even iemand anders te zijn.Een seksuele fantasie verrijking? Hoe vaak wil u zich tranformeren? Heeft u het gevoel dat het dwangmatig is?Allemaal vragen die u op uw gemak eens goed moet nagaan.
Als u daar uit bent door eerlijk ten opzichte van uw zelf te zijn, kunt u ook eens voorstellen als het dilemma stiekem gedoe zou verwijderd zijn uit uw relatie met uw huidige levenspartner. Neem van me aan dat wanneer u daarover fantaseert en u wordt met die gedachte warm van geluk van binnen, dat u zeker een poging moet wagen om daar voorzichtig kennis van te geven t.o.v. uw partner.
Maar hoe? Tja…… Bij het eerste gaf ik al aan om na te gaan hoe belangrijk uw travestie gevoelens zijn…Nu is het voor u zelf om na te gaan hoe uw relatie op dit moment is. Niet het dagelijkse ding maar de intentie van uw relatie….. Kunnen jullie samen praten?Doen jullie samen dingen ondernemen? Is het de partner waar je (buiten je travestie gevoelens) alles aan kwijt kunt? Is er sprake van een wederzijdse respect (helaas maar niet alle gezinnen hebben deze vorm van een goeie relatie) Buiten de verborgen travestie gevoelens, wat schort er aan uw relatie?
De basis rust eigenlijk alleen maar op respect! Acceptatie en respect zijn 2 verschillende dingen alleen heeft het wel een doorlaat overeenkomst. Bij respect komt ook acceptatie aanbod onthou dat andersom wil dat niet altijd lukken dus…..Respect is dat in het normale man-vrouw/ vrouw-vrouw/man-man relatie wel aanwezig?!

Dit kan een ja of een nee betekenen. Als het een ja is, gaat het vrijwel makkelijk! Is het antwoord nee? Is er geen reden om af te haken, in tegendeel! Er is alsnog een optie om na te gaan, of het uw relatie zal verbeteren wanneer u uw travestiedrang kenbaar maakt.Want vergeet niet dat wanneer men een drang onderdrukt, vaak een onopvallende stress stoornissen ontstaan. Dat gaat gepaard met in zich zelf keren, concentratie problemen, onverklaarbare meningen en gedragproblemen zoals sneller geïrriteerd raken, niet kunnen presteren in bed,weinig plezier beleven, enz.enz. .
Dus… ga eerst zelf uw drang na en dan wie is mijn partner ?

Het gezegde “eerlijkheid duurt het langst” is hier ook een vaste vuistregel in.
Zeg eens eerlijk,betrapt worden, of zelf aangeven? Precies……Zelf aangeven natuurlijk! Ten eerste bent u er zelf goed op voor bereid en u kan het beste doen in uw huidige personage dat natuurlijk veel vertrouwelijker overkomt dan dat u onvoorbereid, in uw travestie rol wordt betrapt! Voor u niet leuk en al helemaal niet voor uw partner.
Wees niet bang van de reactie van uw naaste… Wees wel op de schok voorbereid.
Respecteren is ook voor u als een belangrijke vuist regel! Respecteer dat de negatieve reactie van uw partner gegrond is…… Tja ik geef toe dat het raar klinkt maar uw partner heeft vaak een extreme negatieve verbeelding van uw bekentenis…… Dit in de trant van (bij hetero relaties) O jee mijn partner is homoseksueel, mijn partner is ziek, mijn partner is psychisch gestoord…… Blijf kalm en respecteer haar eerste gevoelens. Het is niet makkelijk maar neem geleidelijk een poging om uw visie van uw verlangen/drang aan te geven….
Onthoud dat u in feite niets aan uw drang kan doen…. Die zijn er immers, en het wordt juist extra moeilijk te onderdrukken omdat er talrijke mogelijkheden zijn om deze drang legaal te kunnen ontladen… We spreken niet over een ernstige ziekte, zoals pedofilie of kleptomanie,drank of drugs misbruik……uw behoefte/drang is een vorm van ontspanning die vanaf uw geboorte door de genen al heeft laten bepalen dat die drang er is. De ene voelt zich gelukkig met het beoefenen van wielrennen en U (als man) met het stiefelen in Nylons op naald hakken…

Als U een goeie relatie heeft, ga ik ervan uit dat U uw gezonde,alles kunnende partner niet in de steek laat wanneer hij of zij invalide raakt of ernstig ziek wordt. Uw partner mag in ieder geval niet vergeten, dat U eerlijk wilt zijn en juist een oplossing zoek dat Uw beide aangaat.

Uw travestie en relatie:
Respect, is niet eisen dat uw partner het maar moet pikken! Nee nee, zo zijn we niet getrouwd! Neem een alternatieve oplossing voor dit “probleem”.Neem als directe voorbeeld uw eigen partner.Nobody is perfect en uw partner heeft ongtwijfeld wel ergens een min puntje inzich. Toch is daar onopgemerkt een oplossing voor gekomen of op een een of ander manier een acceptatie voor ontstaan, anders bestond deze relatie niet, toch? Deze vorm geld ook voor U. Dan mag het in de ogen van uw partner uw travestie gevoelens een minpunt van u zelf zijn, ook hier is een oplossing voor! Maak afspraken! U kunt een voorstel doen om eens om de zoveel tijd, de gelegenheid nemen om Uw travestie verlangens te ontladen.
Het grote voordeel bij deze vorm van drang is dat de drang uitgesteld kan worden. Het is maar net hoe de tijd uitkomt. Want op de dag van vandaag lukt dat ook in uw stiekeme situatie toch?
Wil uw partner er niets van weten? Stuur ze eens om die zoveel tijd een dagje op pad naar haar familie,vrienden een dagje gewoon uit! Goed voor uw partner, goed voor uw zelf! Of neem het initiatief om elders uw travestie uit te voeren, er zijn door het hele land tal van bijeenkomsten en soos instellingen die U met open armen zullen ontvangen!
Vaak is de erkenning van Uw partner in begin zeer onwennig maar betrek haar er wel bij, niet overspoelen met opdringerig gedrag natuurlijk maar probeer voorzichtig om advies te vragen….

Samen gaan jullie een goede tijd te gemoed:
Stel u bent een man en heeft een hetero relatie en u transformeert zich graag naar vrouw,
Uw vrouw heeft alle attributen wat U nodig zou moeten hebben. Hou de eer aan zelf en zorg voor eigen spullen. Moeite met het zelf kopen? Vraag haar mee om te gaan shoppen!
U zal zien dat het een positieve wending zal krijgen! Ga er vanuit dat u uw partner ook meer gaat respecteren zelfs verwennen. Wow, mijn man gaat langdurig meeshoppen! Gun haar ook het blouse die ze voor haar zelf ziet hangen. Het is geen omkoperij maar een blijk van waardering! Als die stappen immers gezet zijn, heeft dat allerlei andere positieve gevolgen.
Door het respect te hebben gekregen wordt de waardering naar uw partner ook veel intenser. U bent veel gauwer geneigd uw partner te verwennen in alle vormen dan ook, bijvoorbeeld klusjes doen, luisteren, cadeautje, bloemetje, geduld opbrengen, de seks, het gevoel hebben dat iedere dag wel een Valentijns dag is…… spontaniteit en liefde niveau stijgt alleen maar. Uw partner gunt u wat, en automatisch doet u dat maar graag terug! Het kan zijn dat het respect ook een acceptatie kan gaan vormen, dat zou iedere mens wel willen en hopelijk komt het er ooit van, denk maar aan uitwisselen van assessors, make-up,sieraden kledingstukken e.d.maar……… verwacht het niet! Neem genoegen met de respectabelheid van uw partner……Dat is al heel wat!
Wanneer seksuele verlangens hebt om als travestiet seks met uw partner te willen hebben, ga dan een situatie na bij een relatie die u heeft met een goeie collega vriend of vriendin…..Wel aardig maar geen seks! Dit geld hoogwaarschijnlijk ook voor uw partner! En dat mag u uw partner niet kwalijk nemen. De keuze van uw partner is bij het begin van uw relatie bepaald mede door uw geslacht. Zij is hetero? Verwacht zij een man. Hij homoseskueel? Verwacht hij een man….. enz.enz.
Nee voor die verlangens zal U weer terug moeten keren naar het gedrag van uw pubertijd. Fantaseren en aan zelfbevrediging moeten doen…….

Maar...... Na vele mailtjes ontvangen te hebben kan het schijnbaar wel veranderen i] :wink:

Ik hoop, dat iedereen die worstelt en de behoefte hebben om het kenbaar te moeten/willen maken voor zich zelf, hier iets mee geholpen zijn.
Geen commercieel verhaal maar zeer gemeend. [/i]

VERPLAATST DOOR MODERATORS NAAR PARTNERFORUM
Travestie is geen schande maar een levensbehoefte....
Plaats reactie