transen en blowen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

transen en blowen

Bericht door lightningbolt »

Ik heb zelf dus 6 jaar geblowed van m'n 16e tot m'n 22ste. En de reden was, vluchten voor mezelf en dus vluchten voor m'n TS zijn. Ik ben er gelukkig al weer 7 jaar vanaf. Ik ben het niet meer nodig. Ik hoef niet meer te vluchten. Maar wat bezielt pre-ops (en post-ops) eigenlijk die nog steeds blowen? Ik ken dat wereldje goed van eerder. Er is maar 1% procent blowers die dat echt recreatief en voor hun plezier doen. De rest zijn allemaal mensen met allerlei problemen en mensen die niet lekker in hun velletje zitten. Dus wat bezielt die pre-ops (en post-ops) dan die blowen of nog steeds blowen. Die zitten nog steeds niet goed in hun velletje als je het mij vraagt en die zoeken of zoeken nog steeds hun uitvlucht in de marihuana. Dat lost niets op. Want dan blijf je op de vlucht.
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

het hangt natuurlijk ook wel een beetje af van hoe vaak je blowt lijkt me...en het allergrootste verschil is hoe je cannabis rookt... puur of met tabak.

Ik heb het zo een jaar gedaan gemiddeld eens per week maar dan puur, (dus zonder tabak) dat beviel mij erg goed totdat ik eens een te heftige fysieke reactie kreeg. Ik heb het puur gebruik van cannabis nooit als vluchten ervaren echter, omdat mn gevoelens en identiteit er niet door verdoofden, maar er zelfs dikwijls door versterkt werden, omdat je soms meer in contact staat met je gevoelens, dan wanneer je in je normale dagelijkse bewustzijn *onheldere* en soms *negatieve* gedachten over jezelf kunt denken. Mediteren lijkt me wel te preferen boven het gebruik van cannabis, maar cannabis (puur dus niet met tabak of ernaast roken) vind ik wel beter dan een avondje doorzakken met alcohol (dat haalt nl alleen remmingen weg, verdoofd de gevoelens, en maakt juist instabiel en angstig de volgende dag).
Ik wantrouw alleen wel wiet nu, ik weet niet wat ze er allemaal doorheen gooien, maar doordat ik er eens fysiek onwel door ben geworden durf ik het niet meer aan te raken. Met blowen, wiet roken met tabak, heb ik weinig ervaring. Ik heb daar wel mensen bijna aan ten onder zien gaan ja... vluchten voor de werkelijkheid, geestelijke problemen ontwikkelen, en ook verslavingsproblemen. Wiet moet je ook niet combineren met andere middelen, zoals alcohol... werkt ook zo lekker tegengesteld aan elkaar.

groeten
els
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Dus 99% van alle blowers praat jij problemen aan Patricia.....??? Altublieft zeg..... :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

Veel te biologisch die wiet en paddo's!

Ik word er helemaal paranoia van!

Doe mij maar chemische drugs!
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Mara schreef:Dus 99% van alle blowers praat jij problemen aan Patricia.....??? Altublieft zeg..... :roll:
haha, jij snoof en slikte kilo's speed, xtc e.d. Zeker omdat je zo goed in je velletje zat :roll:

Dan vraag ik me af of jij wel spoort.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

In de GGZ roken er ook veel meer mensen dan gemiddeld in de samenleving, en zijn er meer die blowen, maar ze blowen echt niet allemaal. Mij is het weleens aangeraden vanwege de pijn, maar ik rook niet, en de medicatie die ik sinds 2 jaar extra gebruik helpt ook goed.
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Nannette schreef:In de GGZ roken er ook veel meer mensen dan gemiddeld in de samenleving, en zijn er meer die blowen, maar ze blowen echt niet allemaal. Mij is het weleens aangeraden vanwege de pijn, maar ik rook niet, en de medicatie die ik sinds 2 jaar extra gebruik helpt ook goed.
Nou das wel toevallig dan. Ik ken prive een psych die in het GGZ werkt. En die uitspraak over die 1% recreatieve blowers in de maatschappij en de rest probleemgevallen (mensen die om wat voor reden dan ook niet lekker in hun vel zitten) kwam destijds dus van hem. Die man is echt niet dom en weet wel waarover hij praat. En gezien dat ik zelf ook een tijdje in dat blowwereldje zat eerder, weet ik dat dat wel klopt.

En hij had het dus zeker niet ALLEEN over blowers in het GGZ, maar gewoon blowers in het algemeen.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

lightningbolt schreef:haha, jij snoof en slikte kilo's speed, xtc e.d. Zeker omdat je zo goed in je velletje zat :roll:

Dan vraag ik me af of jij wel spoort.
Nee.....ik deed het om wakker te blijven op eindeloze partys en ik moet je wel zeggen, het was un geweldige tijd 8) .....en maarja, kilos is zwaar overdreven, maar dit overdrijven doe je blijkbaar met alles......

Of jij vind, dat ik daarom nie spoor, zal me worst wezen :wink:

Maar het ging dus over blowen......ga eens je 99% probleemgevallen onderbouwen aub......!!!! Volgens mij klopt dit getal niet :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

o.a. jeugdtrauma's e.d. verwerk je niet met marihuana, speed, xtc, alcohol e.d. Dat lost niets op aan die problemen en dat verleden hoor MARA. Knoop dat maar goed in je oren.

En dat is precies wat ik bedoel met die 'probleemgevallen'. Mensen die hun vlucht zoeken in dat soort middelen om maar niet aan o.a. bovengenoemde zaken te hoeven denken. Vluchten dus.

Ik heb meer respect voor mensen dat via andere wegen proberen op te lossen. En niet hun heil en vlucht gaan zoeken in drugs en drank.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

lightningbolt schreef:o.a. jeugdtrauma's e.d. verwerk je niet met marihuana, speed, xtc, alcohol e.d. Dat lost niets op aan die problemen en dat verleden hoor MARA. Knoop dat maar goed in je oren.
Oooh, is het jouw bedoeling mij iets aantepraten waar jij dus geen bal van afweet.....drugs gebruiken en misbruiken zijn twee verschillende dingen hoor......en ja ook ik begin me langzaamaan aftevragen waarom jij dingen uit andermans leven aanhaalt.......

.......je doet dit bijna fanatiek.....is het mogelijk vanuit je eigen frustraties :roll:

Trouwens gebruik ik al heel lang geen drugs meer, maar ben geen tegenstaander voor drugsgebruik.....het kan un heerlijke toevoeging aan een gezond leven zijn.....drugsmisbruik daarentegen keur ik ook af.....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Je weet dus dondersgoed wat ik bedoel met die 'probleemgevallen'
Ik dacht dat dat wel duidelijk genoeg was zo :roll:
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Mara schreef:waar jij dus geen bal van afweet...
Je liep zelf hier (in het openbaar) met die dingen te koop. Daarom weet ik er juist wel een bal vanaf ja.

Duidelijk genoeg zo?
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Mara schreef:drugsmisbruik daarentegen keur ik ook af.....
Fijn, zijn we het daar in ieder geval over eens.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Patricia, ik kan me niet voorstellen dat maar 1% van alle mensen die drugs nemen geen probleemgevallen zijn.....er nemen immers heel wat mensen drugs, mensen waar je het niet van verwacht......de dokter die jou behandelt, die zich 's avonds un pilletje achter de kiezen gooit.....de apotheker die meer dan eens een absintje drinkt, al die millioenen mensen, die wel eens een blowtje doen, geen fatsoenlijke houseparty zonder xtc, geen loveparade zonder de nodige pepmiddelen, de harde werker, die na het werk un biertje of wijntje drinkt.....ga zo maar door.....er bestaan zeker 100den drugs en dat wat probleemgevallen zijn, zijn echt niet 99% van alle mensen die wel wat nemen.......dat er probleemgevallen zijn, is duidelijk....dat het veel zijn ook.....

......maar mij ook tot de probleemgevallen te rekenen, omdat ik in mun verleden sommige dagen het niet meer zag zitten en me dan verdoofde, mag jij niet erbijrekenen.....immers heb ik op sociaal vlakte altijd gepresteerd en het heeft dus mijn leven niet belemmert......ik vind het juist legetiem, dat je de mogelijkheid hebt, je geest afleiding te verschaffen.....net zo als ik het met andere dingen ook deed......ik heb bvb ook erg veel gesport of veelste veel gewerkt.....wil je daar nou ook over beginnen of wat wil je eigenlijk......

......het is wel meer dan duidelijk, dat jij bij sommige posters hier op dit forum iets zoekt om jezelf in een beter licht te zetten, dat valt niet alleen mij op hoor.......jij doorzoekt dit forum bijna fanatiek naar oude posting om te kijken hoe jij de personen in kwestie kunt aangrijpen.....

....wat maakt dat jij dit doet, vraag ik me en anderen ook af :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Mara schreef :

......het is wel meer dan duidelijk, dat jij bij sommige posters hier op dit forum iets zoekt om jezelf in een beter licht te zetten, dat valt niet alleen mij op hoor.......jij doorzoekt dit forum bijna fanatiek naar oude posting om te kijken hoe jij de personen in kwestie kunt aangrijpen.....

....wat maakt dat jij dit doet, vraag ik me en anderen ook af


Hoi Mara, het is wel duidelijk dat Patricia hier voornamelijk zit om andere mensen persoonlijk aan te vallen.
Hoe slecht kan je in je vel zitten ?
Wat een gedrag, soms vind ik het zelfs 'mensonwaardig'.

Gewoon niks van aantrekken en verder doen met je 'goede leven' als transvrouw.
Je staat blijkbaar ook heel sterk in je schoenen als post-op transvrouw.
En dat mag en dat is zelfs fantastisch als voorbeeld voor anderen ....
Ik lees graag dat post-op transen het goed doen in het leven.
Die systematisch negativiteit daar heb ik het zo niet op begrepen.

Groetjes,

Melina
Plaats reactie