Wat zou het probleem zijn van passabele post op TS vrouwen?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

troeteltrans
Banned Lid

Wat zou het probleem zijn van passabele post op TS vrouwen?

Bericht door troeteltrans »

Wat zou het probleem zijn van passabele post op TS vrouwen die vanaf hun roze wolkje alles wat volgens hen, minder passabel, minder vrouwelijk, minder vrouw, minder zus en zo is.. af te schieten?

Ik vind dat zo onbegrijpelijk die attitude van: Ik ben passabeler, en dus beter, dat druipt er bijv bij de postjes van Kimmy oa ook nog wel eens af... vervolgens kraakt zo n passabele trans dan andere transen af vanuit het niets (en ik bedoel hier Mila niet mee, want die bijt alleen maar als ze een realiteitsstoornis ruikt, sorry spiegel, exheterovadertrans).

En soms verzinnen die passabele transen de wildste verhalen over zichzelf.. dat ze interseksueel ed zijn zoals bijv Laura eens over zichzelf schreef.

En Melina bijv... wat die allemaal wel niet geschreven heeft over de niet geopereerde of niet passabele trans... het zouden mannen zijn die welzeker voor seks en liefde zouden moeten betalen, nu ja...
mijn vraag is eigenlijk....
waar komt dat superioriteitsgevoel eigenlijk vandaan?
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Passabel heb je ook weer in verschillende gradaties. 100% bestaat niet. Op straat als iemand de TS in kwestie 2 seconden vluchtig voorbij ziet lopen misschien wel ja. Maar bij nader contact met die TS krijgen de meeste mensen het vanzelf wel in de gaten. Tuurlijk zijn er wel uitzonderingen. Maar dat geldt in de meeste gevallen voor transen die al zeer, zeer vroeg in transitie zijn gegaan en o.a. een fijne bouw hebben, niet te lang, vrouwelijk gezichtje, vrouwelijke stem, vrouywelijke motoriek enz. en de meeste aziatische transen. Daar zitten echt wel transen tussen waar *ECHT* niets meer aan te zien, merken of horen is.

Dus ik begrijp ook heel goed wat Mila bedoelde met dat ze er vanuit gaat dat mensen het bij nader contact in 2e/3e/4e instantie vanzelf wel door zullen hebben.

Dat vindt ik aanmerkelijk eerlijker dan die roze wolk verhalen van o.a. Melina dat nooit iemand iets doorheeft en niemand het ziet. Dat is niet geloofwaardig. Zeker gezien haar foto van destijds niet (op die foto zag je het dus al duidelijk aan het gezicht, tenzij blind. laat staan IRL). En ik weet nu hoe Mila eruit ziet. Aan Mila zie je het NIET. Misschien idd bij nader contact dat ze iets zullen vermoeden. Toen ik Mila daar zag zitten zaterdag en hoorde praten zag en hgoorde ik toch echt een vrouw hoor. Gezicht, stem, bouw, alles. Daar zat echt een vrouw. Dus daar is inderdaad niets aan miszegt door zowel Mila zelf alsook andere mensen die dat hier postte en die haar ook IRL kennen.

En je moet al die virtuele roze wolk verhalen hier ook maar geloven van o.a. Melina. Iedereen kan wel verhalen op gaan hangen wat betreft passabiliteit :roll:

En waarom zo de schijn ophouden? Willen ze niet onder doen voor een ander of zo?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Weet je, ik snap Melina wel. Melina heeft jarenlang HEEL ERG VEEL van haar leven (zowel qua kosten als qua pijn, ziekenhuisbezoek, irritaties, etc) moeten geven om te krijgen wat ze nu heeft. Zij vindt zichzelf nu volledig passabel - en ik ben blij voor haar dat ze zich dus goed voelt met haar lichaam en dat ze zich goed geaccepteerd voelt in haar wieleromgeving.

Wat ik dan weer helemaal NIET snap is dat er mensen zijn die zelfs nieuwe threads starten om -weer- dezelfde koeien uit -weer- diezelfde sloot halen. Wat wil je ermee bereiken? Dat Melina zegt "sorrie, ik ben toch niet passabel"? En zo ja, welk doel zou dat hebben? Dat zij zich ongelukkiger voelt dan dat ze zich nu voelt?

Dit is mijn laatste bericht hierover. Ik snap jullie niet en ik hoop dat jij/jullie (mij is het niet meer duidelijk hoeveel mensen er nu -echt- lopen te schrijven) gebannd worden vanwege het *continue* naar beneden proberen te halen van andere leden van dit forum.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Als iemand zich nou gelukkig voelt op een roze wolk, wat is daar dan zo erg aan?
Ik lees hier ook wel eens stukjes, waarvan ik denk 'geloof je het zelf' en ga dan weer gewoon over op de order van de dag. Ik zie de schadelijke kant van die fantasie verhalen gewoon niet.

Irene
Kleine stapjes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Re: Wat zou het probleem zijn van passabele post op TS vrouw

Bericht door Mara »

Elsie schreef:waar komt dat superioriteitsgevoel eigenlijk vandaan?
Da's menseigen hoor....bij de een meer dan bij de ander :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik geloof dat ik redelijk passabel ben, 100% ? Nee, absoluut niet. Toch geloof ik niet dat mensen die geen ervaring hebben met andere transseksuelen het vlug in de gaten hebben. Beleefd blijven ze in ieder geval wel, een enkeling daar gelaten, maar dat kan ik 10 jaar tijd op 2 handen tellen, en dat vind ik toch weinig.
Ik vind niet dat ik beter of slechter ben dan andere transseksuelen. Ik ziet niet op een roze wolk, want ik heb helaas nog genoeg andere psychische problemen, deels mede ontstaan door het jarenlang alles wegstoppen.
Elkaar afschiet op het t* zijn vind ik erg onprettig, ik vind en blijf vinden dat we elkaar in onze waarden moeten laten. Je mag natuurlijk wel meningsverschillen hebben, maar elkaar afkraken dat zal ik zelden doen, hou daar niet zo van, weet ook nog te goed hoe vroeger het pesten op de lagere school voelde, en het negeren op de middelbare school en universiteit.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef :

Wat ik dan weer helemaal NIET snap is dat er mensen zijn die zelfs nieuwe threads starten om -weer- dezelfde koeien uit -weer- diezelfde sloot halen. Wat wil je ermee bereiken? Dat Melina zegt "sorrie, ik ben toch niet passabel"? En zo ja, welk doel zou dat hebben? Dat zij zich ongelukkiger voelt dan dat ze zich nu voelt?

Dat is inderdaad een heel goede vraag Frederique.
Wat wil Patricia bereiken ?
Is het omdat ze van haarzelf vindt dat ze er niet echt passable uitziet dat ze ook wil dat alle andere transen dat van hunzelf zeggen en schrijven ?
Zo van , ik zie er niet echt goed uit ....maar ok die andere ziet er toch ook niet echt goed uit.
Ik heb het ooit eens meegemaakt met een vriendin (toen ik nog leefde in mijn maatschappelijke rol van man).
Die vond haarzelf te dik en dus wou ze enkel vriendinnen die zichtbaar veel dikker waren dan zijzelf.
Die was dan ook constant bezig met te zeggen : die is toch dikker als ik hoor ....het gedrag van Patricia lijkt er heel sterk op.
Patricia weet blijkbaar van haarzelf dat ze nooit echt passable zal zijn en dus wil ze vooral dat al de andere transen ook het label niet-passable krijgen.

Maar uiteraard krijgen we nog steeds niks te lezen over Patricia haar fantastische ervaringen als trans in de maatschappij.

Groeten,

Melina
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind mezelf een passabele pre-op transseksueel. Ik vind van mezelf dat ik miet uit de hoogte doe naar transseksuelen die minder passabel zijn.
Alleen kan ik er niet tegen dat ik commentaar krijg omdat ik veel facial feminizing surgeries heb laten doen. Ieder moet dat voor zich weten. Ik heb het voornamelijk voor mijzelf gedaan omdat ik mij prettiger voel met een vrouwelijk gezicht en tuurlijk is het ook prettig om passabel te zijn. Maar ik heb mezelf niet laten aanpassen voor de maatschappij. (Zoals me weleens verweten wordt.)
JennyChan
ff weer wat posten

Bericht door JennyChan »

Zulk commentaar zul je altijd wel krijgen, De meeste mensen hebben toch een "if it aint broke, don't fix it"-mentaliteit. Zonder erbij na te denken dat zoiets iemand weleens heel (persoonlijk) gelukkig kan maken. Maar 't is jouw gezicht, jouw leven, jouw geld, toch? Dus trek je er lekker niks van aan, je ziet er GOED uit ^_^

-x-
I'm Conceited. I've Got a Reason~
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Hey die plaatjes doen het niet meer... :-?

Zo dan?

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JennyChan
ff weer wat posten

Bericht door JennyChan »

Net wel :o Nu ook weer maar zijn ze een stukje kleiner =)
I'm Conceited. I've Got a Reason~
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Jamie schreef:Ik vind mezelf een passabele pre-op transseksueel. Ik vind van mezelf dat ik miet uit de hoogte doe naar transseksuelen die minder passabel zijn.
Alleen kan ik er niet tegen dat ik commentaar krijg omdat ik veel facial feminizing surgeries heb laten doen. Ieder moet dat voor zich weten. Ik heb het voornamelijk voor mijzelf gedaan omdat ik mij prettiger voel met een vrouwelijk gezicht en tuurlijk is het ook prettig om passabel te zijn. Maar ik heb mezelf niet laten aanpassen voor de maatschappij. (Zoals me weleens verweten wordt.)
Niks mis mee hoor.....Jamie je mag er wezen en uit je postings lees ik, dat jij een mens bent met het hart op de goeie plek......ga verder zo en laat je door anderen niet van je weg weerhouden.....

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

JennyChan schreef:Net wel :o Nu ook weer maar zijn ze een stukje kleiner =)
Maar je kan ze klikken om ze te vergroten volgens mij...
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

cute!!!
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Thanks Mara, Jenny en Elsie! Afbeelding
Plaats reactie