YouTube - Bad Questions to Ask a Transsexual
Moderator: Moderators
-
- Forumdiva
Zoals met veel van dit soort zaken, de meeste vragen hou ik ook niet van, tenzij ik iemand beter ken en het puur uit belangstelling is, en niet nieuwsgierigheid. Het stomste wat gezegd kan worden door iemand (behalve mede ts) ik begrijp je/het volledig. Hoe kan dat nou als je zelf geen problemen hebt met je genderidentiteit ?
- anjatheefee
- ForumFan
Degenen die het zeggen te begrijpen kun je dan vragen waarom ze het begrijpen. Hebben ze (heimelijk) dezelfde gevoelens? Meestal niet waarschijnlijk, maar het dwingt ze om wat minder oppervlakkig te antwoorden.Nannette schreef:Het stomste wat gezegd kan worden door iemand (behalve mede ts) ik begrijp je/het volledig. Hoe kan dat nou als je zelf geen problemen hebt met je genderidentiteit ?
Niet iedereen kan met bepaalde situaties evengoed omgaan of staat er op dat moment voor open, dat moet je ook bedenken.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Nannette,
Wat ze in mijn beleving meestal bedoelen met "ik begrijp je volledig" is dat ze het er verder niet over willen hebben, waarbij dit de snelste manier is om het gesprek op een ander onderwerp te krijgen...
Groetjes,
Frederique
Wat ze in mijn beleving meestal bedoelen met "ik begrijp je volledig" is dat ze het er verder niet over willen hebben, waarbij dit de snelste manier is om het gesprek op een ander onderwerp te krijgen...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Forumdiva
Ik heb weleens gezegd tegen iemand dat ik dat knap vond, het begrijpen van het gevoel, want ik begrijp het zelf nog niet eens. Het gevoel is er gewoon, en voor mij niet te begrijpen, en daar heb ik vrede mee.
En inderdaad, het gesprek stokt ook meestal na die opmerking wel, al is het alleen maar omdat ik dan geen behoefte meer heb om er over te praten.
En inderdaad, het gesprek stokt ook meestal na die opmerking wel, al is het alleen maar omdat ik dan geen behoefte meer heb om er over te praten.
Een hele tijd geleden schreef ik een mail aan een vriend, om naar hem toe uit de kast te komen. Daarin schreef ik ook dat ik niet verwachtte dat hij me zou begrijpen, want dan zou hij hetzelfde probleem hebben als ik.
Zijn antwoord was prachtig:
Zijn antwoord was prachtig:
StickyEen citaat van wat hij schreef:I try but don't imagine that I will ever be able to fully understand what is going on inside the heads of even my most intimate brothers and sisters. I wish it were otherwise.
You made a bold step and I admire you for it.
-
- dagelijks aanwezig
Ik kan er nog wel meer bedenken overigens.. 't zijn vaak niet eens vragen, maar meer opmerkingen dat je denkt "dude... wtf ? ". En tegenwoordig doen ze het niet eens meer achter je rug om.. gewoon waar je zelf bijstaat.
Sta je bij de DA op je gemak bij de shampoo's te snuffelen, hoor je zo achter je 2 van die 150-kilo wegende huiswijven gewoon hardop praten van "Gadver, een shemale.."
Sta je bij de DA op je gemak bij de shampoo's te snuffelen, hoor je zo achter je 2 van die 150-kilo wegende huiswijven gewoon hardop praten van "Gadver, een shemale.."
-
- Banned Lid
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik reageer hier niet meer op. Ik heb geen zin om tegen de bierkaai op te vechten en elke minuut die je in dit soort mensen steekt is er een teveel.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Nog zo'n voorbeeld: gisteravond heb ik gegeten in de 1e klas stationsrestauratie van Amsterdam Centraal. Het is een prachtige hoge ruimte met mooi behang en mooie schilderingen op het plafond. Echt een van de weinige oude ruimtes die nog niet verpest is met een nieuwe inrichting.
Mijn ober komt langs. "Wat wilt u drinken meneer"? Het is al tijden geleden dat ik door iemand structureel "meneer" genoemd ben. Meestal laat men het geslacht weg en vraagt men iets als "wat wilt u drinken?". Het komt al meer voor dat men mij mevrouw noemt. Beide is goed voor mij. Alleen "meneer" begint me te storen. Ik wil bovendien niet alleen iets drinken maar ook iets eten. Ik leg hem rustig uit wat ik wil (het woord "meneer" maar gemakshalve negerend) en wacht wat er verder gebeurt.
In de restauratie hebben ze ook een papegaai en ik kon het beest goed zien van waar ik zat. Het is een prachtig groot dier dat rustig aan het eten was. Er zit geen kooi omheen, maar het beest heeft wel duidelijk zijn eigen gebied. Ik heb nog nooit gezien dat het beest buiten zijn gebied ging: het beest kent zijn plek. Toen ik net zat kwam een jongentje naar de papegaai kijken. "Niet aankomen hoor, hij bijt!" zei een ober vriendelijk. Een andere ober kwam even later langs en kietelde het beest even achter de oren. Een derde ober komt langs en veegt het eten en het zaagsel dat over de rand op de bar gevallen is weer terug de "kooi" in en praat even vriendelijk. En toen kwam "mijn ober" langs en legde een bierviltje op het etensbakje van de papegaai. De papegaai kon dit niet waarderen: direkt gooide het het bierviltje van zijn bakje af. Hij werd er duidelijk kwaad van en begon geirriteerd zaagsel over de rand van zijn "kooi" op de bar te gooien.
Zou het toeval zijn dat de ober die mij stelselmatig "meneer" noemde dezelfde was als de ober die het bierviltje op het etensbakje van de papegaai legde? En welke ober zou het zaagsel dat over de rand gegooid is gaan opruimen?
Net als de papegaai heb ik wraak genomen. Het eindbedrag was € 18,75. Normaal gesproken geef ik dan een gift tot € 20. In dit geval wou ik het wisselgeld tot het laatste muntstuk terug, wat hem een paar minuten tijd gekost heeft om het laatste muntstukje te vinden.
Mijn ober komt langs. "Wat wilt u drinken meneer"? Het is al tijden geleden dat ik door iemand structureel "meneer" genoemd ben. Meestal laat men het geslacht weg en vraagt men iets als "wat wilt u drinken?". Het komt al meer voor dat men mij mevrouw noemt. Beide is goed voor mij. Alleen "meneer" begint me te storen. Ik wil bovendien niet alleen iets drinken maar ook iets eten. Ik leg hem rustig uit wat ik wil (het woord "meneer" maar gemakshalve negerend) en wacht wat er verder gebeurt.
In de restauratie hebben ze ook een papegaai en ik kon het beest goed zien van waar ik zat. Het is een prachtig groot dier dat rustig aan het eten was. Er zit geen kooi omheen, maar het beest heeft wel duidelijk zijn eigen gebied. Ik heb nog nooit gezien dat het beest buiten zijn gebied ging: het beest kent zijn plek. Toen ik net zat kwam een jongentje naar de papegaai kijken. "Niet aankomen hoor, hij bijt!" zei een ober vriendelijk. Een andere ober kwam even later langs en kietelde het beest even achter de oren. Een derde ober komt langs en veegt het eten en het zaagsel dat over de rand op de bar gevallen is weer terug de "kooi" in en praat even vriendelijk. En toen kwam "mijn ober" langs en legde een bierviltje op het etensbakje van de papegaai. De papegaai kon dit niet waarderen: direkt gooide het het bierviltje van zijn bakje af. Hij werd er duidelijk kwaad van en begon geirriteerd zaagsel over de rand van zijn "kooi" op de bar te gooien.
Zou het toeval zijn dat de ober die mij stelselmatig "meneer" noemde dezelfde was als de ober die het bierviltje op het etensbakje van de papegaai legde? En welke ober zou het zaagsel dat over de rand gegooid is gaan opruimen?
Net als de papegaai heb ik wraak genomen. Het eindbedrag was € 18,75. Normaal gesproken geef ik dan een gift tot € 20. In dit geval wou ik het wisselgeld tot het laatste muntstuk terug, wat hem een paar minuten tijd gekost heeft om het laatste muntstukje te vinden.
mooifenna69 schreef:Ajira,
Als ik in een beetje goede bui ben zou ik dan als antwoord iets kunnen zeggen in deze trend: "Heb je jezelf wel eens goed bekeken?"
of als ik vrolijk ben: een gespeelde schrikreactie en "whaaa, 2 dikke mensen!!"
groetjes, Fenna
maar fenna toch, jij vertelde toch laatst zo jubelend dat de dochter van je vriendin verteld moest worden dat je een ts bent omdat het arme kind niets in de gaten had? en wat blijkt nu dan toch? ook jij geeft 'grappige' antwoorden als je als ts door de mand valt? je spreekt jezelf zo tegen in verschillende postjes. leg es uit?
-
- Banned Lid