oorbellen
Moderator: Moderators
oorbellen
Ik ga deze discussie toch weer opwaaien .
Om even een bescrijving van mijn 'probleem' te maken:
Ik ben geen travestiet, ik voel me een man behalve voor 1 ding, oorbellen. Ik weet niet hoe hoe het komt maar ik word er gewwon geil van.
Ik ben 15 jaar en zit dus op een middelbare school en nou is het probleem dat er niet echt andere jongens in mijn omgeving zijn die ook oorbellen hebben. Op school zijn de meeste die het hebben of negers (waar het veel vaker voorkomt) of (in onze ogen) mongolen. En daar wil ik me liever niet bij aansluiten. Ook in huiselijke en familiale kring wil ik ook niet aan beginnen omdat ik me daar te erg voor schaam.
Ik heb natuurlijk al dit hele forum doorgekeken naar oplossingen:
Clips
Bioplast
Hie heb ik echter nog wat problemen mee/vragen voor.
Met Clips:
-Hoe komt het dat je er gaatjes van krijgt?
-Zijn die gaatjes 'holletjes' of gaan ze echt helemaal door je oorlel heen na een poosje?
-Hoe lang duurt het voor ze erin komen/weer weg zijn?
Met Bioplast:
-Is het echt waar dat je ze niet ziet als je er gewoon naar kijkt, of is het net als een 'leeg' gaatje?
-Waar haal je het vandaan?
-Is het sterk genoeg om mee te piercen of moet er eerst iets anders gepierct worden en daarna vervangen worden?
Voor de bioplast wil ik liever (nog) niet in m'n oorlellen omdat een 'leeg' gaatje toch goed te zien is in je oorlel. In m'n helix (boven in kraakbeen) kan wel wat dan zit de voorkant van het gaatje aan de binnenkant van m'n oorschelp waar je het niet kan zien en de achterkant zit weer achter m'n oorschelp waar ook haar zit (m'n haar komt net een paar cm over m'n oren).
Het volgende probleem is kopen:
Ik durf het niet echt aan in een gewone winkel en bovendien heb ik een hekel aan alleen winkelen. Via internet kan ook niet want m'n moeder kan al m'n bankzaken zien en ze zal raar opkijken als er een pakketje voor mij voor dedeur ligt.
Heeft iemand ideëen of hetzelfde probleem?
Alvast bedankt,
Bernd
Om even een bescrijving van mijn 'probleem' te maken:
Ik ben geen travestiet, ik voel me een man behalve voor 1 ding, oorbellen. Ik weet niet hoe hoe het komt maar ik word er gewwon geil van.
Ik ben 15 jaar en zit dus op een middelbare school en nou is het probleem dat er niet echt andere jongens in mijn omgeving zijn die ook oorbellen hebben. Op school zijn de meeste die het hebben of negers (waar het veel vaker voorkomt) of (in onze ogen) mongolen. En daar wil ik me liever niet bij aansluiten. Ook in huiselijke en familiale kring wil ik ook niet aan beginnen omdat ik me daar te erg voor schaam.
Ik heb natuurlijk al dit hele forum doorgekeken naar oplossingen:
Clips
Bioplast
Hie heb ik echter nog wat problemen mee/vragen voor.
Met Clips:
-Hoe komt het dat je er gaatjes van krijgt?
-Zijn die gaatjes 'holletjes' of gaan ze echt helemaal door je oorlel heen na een poosje?
-Hoe lang duurt het voor ze erin komen/weer weg zijn?
Met Bioplast:
-Is het echt waar dat je ze niet ziet als je er gewoon naar kijkt, of is het net als een 'leeg' gaatje?
-Waar haal je het vandaan?
-Is het sterk genoeg om mee te piercen of moet er eerst iets anders gepierct worden en daarna vervangen worden?
Voor de bioplast wil ik liever (nog) niet in m'n oorlellen omdat een 'leeg' gaatje toch goed te zien is in je oorlel. In m'n helix (boven in kraakbeen) kan wel wat dan zit de voorkant van het gaatje aan de binnenkant van m'n oorschelp waar je het niet kan zien en de achterkant zit weer achter m'n oorschelp waar ook haar zit (m'n haar komt net een paar cm over m'n oren).
Het volgende probleem is kopen:
Ik durf het niet echt aan in een gewone winkel en bovendien heb ik een hekel aan alleen winkelen. Via internet kan ook niet want m'n moeder kan al m'n bankzaken zien en ze zal raar opkijken als er een pakketje voor mij voor dedeur ligt.
Heeft iemand ideëen of hetzelfde probleem?
Alvast bedankt,
Bernd
Re: oorbellen
Hoi hoi Bernd,DingeZ schreef:Ik ben 15 jaar en zit dus op een middelbare school en nou is het probleem dat er niet echt andere jongens in mijn omgeving zijn die ook oorbellen hebben. Op school zijn de meeste die het hebben of negers (waar het veel vaker voorkomt) of (in onze ogen) mongolen. ????*En daar wil ik me liever niet bij aansluiten. Ook in huiselijke en familiale kring wil ik ook niet aan beginnen omdat ik me daar te erg voor schaam.
mijns inziens zijn er drie mogelijkheden: of je ziet van je wensen af, of je doet datgene wat belangrijk voor jou is: je laat gaatjes in je oren schieten en je gaat mooie oorringen dragen. Het is uiteindelijk jouw leven, ongeacht wat jouw omgeving daar van vindt.
De derde mogelijkheid is dat je wacht totdat je achttien bent; dan mag je over je eigen bankafschriften beslissen en zelfstandige beslissingen nemen. Mag ik je veel sterkte toewensen bij je afwegingen?
Groetjes en liefs,
Babette.
????* Vind ik een rare beschrijving. Wat bedoel je met "mongolen"?
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Ik bedoel zat ze ofwel vriendloos of als 'patsers' gezien worden wat nogal een slechte indruk is bij ons. Een van hun zat vorig jaar bij mij in de klas en die werd wel eens gepest omdat hij oorbellen had. Ik denk dat het met gaatjes schieten sowieso handig er is totdat ik 18 ben/ op mezelf woon.Babette schreef: ????* Vind ik een rare beschrijving. Wat bedoel je met "mongolen"?
vind je niet dat als iemand "vriendloos" is, zoals je dat uitdrukt, jij en je klasgenoten wellicht moeite zouden kunnen doen om zo iemand bij de groep te betrekken? Het is natuurlijk een fluitje van een cent om eenzaten uit te sluiten en vervolgens om die reden te gaan pesten...DingeZ schreef:Ik bedoel zat ze ofwel vriendloos of als 'patsers' gezien worden wat nogal een slechte indruk is bij ons.
Groetjes en liefs,
Babette.
Beste Dingez,
met oorbellen met clips krijg je geen gaatjes. Wat er wel gebeurt is dat als de clips te strak zitten krijg je de afdrukken van de clips in je oren te zien. Maar dat verdwijnt na een uur ongeveer. Verschil zit er ook in dat je heel smalle clips heb en heel brede. De Brede geven minder druk op de oren en willen er ook nog weleens af schuiven. Terwijl de heel smalle diepere afdrukken geven en als je die de hele dag draagt willen ze nog weleens pijn gaan doen. Maar ze drukken niet dwars door je oorlelletje heen. hoor.
Groetjes Bea.
met oorbellen met clips krijg je geen gaatjes. Wat er wel gebeurt is dat als de clips te strak zitten krijg je de afdrukken van de clips in je oren te zien. Maar dat verdwijnt na een uur ongeveer. Verschil zit er ook in dat je heel smalle clips heb en heel brede. De Brede geven minder druk op de oren en willen er ook nog weleens af schuiven. Terwijl de heel smalle diepere afdrukken geven en als je die de hele dag draagt willen ze nog weleens pijn gaan doen. Maar ze drukken niet dwars door je oorlelletje heen. hoor.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
vind je het niet een beetje raar dat jij oorbellen wilt, maar je daar voor "schaamt", terwijl je tegelijkertijd anderen in je omgeving daar op afrekent? Als jij lelijke dingen over andere mensen gaat roepen (mongolen ed), en je wordt daar op aangesproken, moet je niet aankomen met een"off-topic" verhaaltje. Je had je woorden ook kunnen nuanceren, toch?DingeZ schreef:eehm, we raken een beetje te ver off-topic, het gaat me erom dat ik niet wil dat andere mensen weten dat ik oorbellen heb omdat die niet echt gewadeerd worden in mijn omgeving.
Ik ben vooral geïntereseerd in hoe het werkt met clip oorbellen.
Babette.
Ik ben het roerend met Babette eens.
Wij zijn hier om elkaar te helpen, en meestal doe ik niet mee aan dit soort discussie, maar als jezelf voor zoiets niet geplaagd wil worden en het zelf wel doet naar anderen dan ben je niet goed bezig.
Groetjes Bea.
Wij zijn hier om elkaar te helpen, en meestal doe ik niet mee aan dit soort discussie, maar als jezelf voor zoiets niet geplaagd wil worden en het zelf wel doet naar anderen dan ben je niet goed bezig.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Babette schreef:
Soms moet je dingen in perspectief zien.
Irene
Ik denk dat het een beetje naief van je is om dat van een vijftienjarige te verwachtenvind je het niet een beetje raar dat jij oorbellen wilt, maar je daar voor "schaamt", terwijl je tegelijkertijd anderen in je omgeving daar op afrekent? Als jij lelijke dingen over andere mensen gaat roepen (mongolen ed), en je wordt daar op aangesproken, moet je niet aankomen met een"off-topic" verhaaltje. Je had je woorden ook kunnen nuanceren, toch?
Soms moet je dingen in perspectief zien.
Irene
Kleine stapjes
om eerlijk te zijn verwacht ik helemaal niets. Maar als iemand, maakt niet uit hoe oud, onwelgevallige dingen over andere mensen zegt, vind ik dat je die persoon daar ook op aan mag spreken, en dan wens ik niet afgescheept te worden met een "off-topic" smoesje. Onderdeel van het leerproces, gok ik! Ik ken overigens genoeg jonge mensen van die leeftijd, die zich een stuk genuanceerder uiten dan deze jongeman. Ik ben van mening dat de (prille ) leeftijd geen excuus of een vrijbrief is, om maar allerlei dingen te roepen.Irene schreef:Ik denk dat het een beetje naief van je is om dat van een vijftienjarige te verwachten Soms moet je dingen in perspectief zien.
Groetjes en liefs,
Babette.
Volgensmij worden er wat dingen door elkaar gehaald:
Ik heb niemand gepest omdat hij oorbellen had, anderen wel. Er is niet veel over gepest maar ik weet gewoon dat oorbellen voor jongens niet erg worden geaccepteerd op deze school. (Om eerlijk te zijn, ik zou zelf ook schrikken als een vriend ineens oorbellen zou nemen.)
Deze mensen (het zijn er overigens maar een paar op de hele school) vallen niet in de categorie 'zielig' maar hebben dit zelf uitgelokt door te doen alsof ze de macho van de school waren en te ver zijn gegaan waardoor hun vrienden niet meer met hun om wilden gaan (ok, het verschilt per persoon, maar het zijn er niet veel). Of je gepest word hangt ook veel van jezelf af.
Ik heb niemand gepest omdat hij oorbellen had, anderen wel. Er is niet veel over gepest maar ik weet gewoon dat oorbellen voor jongens niet erg worden geaccepteerd op deze school. (Om eerlijk te zijn, ik zou zelf ook schrikken als een vriend ineens oorbellen zou nemen.)
Deze mensen (het zijn er overigens maar een paar op de hele school) vallen niet in de categorie 'zielig' maar hebben dit zelf uitgelokt door te doen alsof ze de macho van de school waren en te ver zijn gegaan waardoor hun vrienden niet meer met hun om wilden gaan (ok, het verschilt per persoon, maar het zijn er niet veel). Of je gepest word hangt ook veel van jezelf af.
In wat voor prehistorische plaats woon je in hemelsnaam!!
Half mannelijk nederland heeft een oorbelletje in.
Zelf ben ik opgegroeid in een streng gereformeerd dorpje en had als kind van 13 al 3 oorbellen in zonder dat ik er ooit voor geplaagd laat staan gepest ben.
En dat terwijl ik op een school zat met alleen maar boeren en bouwvakkers.
En dan praat ik over zo'n 27 jaar geleden!!
Zelf ben ik opgegroeid in een streng gereformeerd dorpje en had als kind van 13 al 3 oorbellen in zonder dat ik er ooit voor geplaagd laat staan gepest ben.
Veenendaalhelen schreef:In wat voor prehistorische plaats woon je in hemelsnaam!!