travestie, transseksueel of gewoon verwijfd....

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Leonie
ForumFan

travestie, transseksueel of gewoon verwijfd....

Bericht door Leonie »

Nja, maar een eerste topic openen.

Wie heeft het zich wel is afgevraagd....? Travo, trans of gewoon verwijfd.

Ik vraag het me regelmatig af. Ik weet het gewoon niet. Ik word door mijn beste vriendin wel is een wijf genoemd. Waarom weet ik niet precies, maar het gebeurd. Eigenlijk vind ik dat niet erg, en wel leuk, maar goed.

Ik ben laatst op vakantie geweest naar het strand (oer saai) maar goed. Daar zie je natuurlijk allemaal mooie en minder mooie meiden in bikini. Ik word daar eigenlijk alleen maar heel erg jaloers van, constant. Ik denk dan vrijwel de heledag was ik maar...had ik maar. Ik kan daar ook enorme vagina envy van krijgen. Op dat soort momenten zou ik het liefst spontaan van lichaam veranderen.

Ik weet wel dat het niet uitmaakt of ik als jongen of als meisje gekleed ben, ik ben dezelfde persoon. Het is geen alterego of iets dergelijks. Het liefst trek ik ook normale kleren aan. Liever een spijkerbroek dan een rok. Ik vind het in een broek dan wel belangrijk dat ik een beetje een vrouwlijk kruis heb, met alle ongemak vandien.

De laatste tijd merk ik aan mezelf dat ik eigenlijk veel liever met meiden opstap ga dan met jongens. Ondanks dat ik best wel aardig wat mannelijk trekjes heb en mannelijke interesses. Met meiden kan je over het algemeen veeeeel leuker eindeloos kleppen over niks...heerlijk.

Maar goed, een redelijk onsamenhangend verhaal verder. Ik vraag me dan wel is af, wat ben ik eigenlijk. Een verwijfd manneke, een travo of een trans. Het allers liefste was ik gewoon als meid geboren. Ik weet het gewoon niet of ik me wel wil laten veranderen. Aan de andere kant voelt het nu alsof ik mezelf in de houdgreep houd.

Meestal als ik me omkleed dan voel ik me vaak ook maar een beetje alleen, erg vervelend. Aan de andere kant hoef ik ook helemaal niet tussen een groepje show travestieten te zitten....

Herkent iemand deze situatie? Ik weet niet wat ik wel, wat ik ben of wat ik had moeten zijn. Mijn leven is best leuk, maar het is ook een grootdeel een scheinvertoning.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

klinkt deels bekend, maar ik ben nog niet voor wijf uitgemaakt.
Mijn aantrekkingskracht is de kleding. Ik heb verder geen idee in welk hokje ik pas anders dan het pashok :D .
Ik kleed me graag om, maar later slaat de angst om me hart, en kleed ik me gauw weer terug. Het is misschien schein, maar wel veilig.
Sorrry dat ik geen samenhangend antwooord heb.

Linda
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

lindaR schreef:klinkt deels bekend, maar ik ben nog niet voor wijf uitgemaakt.
Mijn aantrekkingskracht is de kleding. Ik heb verder geen idee in welk hokje ik pas anders dan het pashok :D .
Ik kleed me graag om, maar later slaat de angst om me hart, en kleed ik me gauw weer terug. Het is misschien schein, maar wel veilig.
Sorrry dat ik geen samenhangend antwooord heb.

Linda
Haha, ik had ook een redelijk onsamenhangend verhaal :D. Ik word ook vaak meer liefkozen uitgemaakt voor wijf. Zo van, je lijkt wel een wijf....maar goed. Ik merk dat ik als ik met meiden alleen ben dat ik heel anders ben, en vaak meer op mijn gemak, dan als er meiden en jongens zijn.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Dat herken ik wel, met dames /meisjes voelt het meer vertrouwd.
Je lijkt wel meer raakvlakken te hebben met elkaar. Leuk, dat ik dat dus ook heb. :D
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik denk dat de meeste dat gevoel wel herkennen in meer of mindere mate, maar uiteindelijk doet het er niet zo toe in welk hokje je jezelf stopt, je wordt er toch wel door een ander ingestopt, het is belangrijker wie je bent dan wat je bent.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Re: travestie, transseksueel of gewoon verwijfd....

Bericht door Janiek_ »

Leonie schreef: Ik denk dan vrijwel de heledag was ik maar...had ik maar.
Zou je ook een lelijke vrouw willen zijn?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Je zult uiteindelijk toch zelf keuzes moeten maken wat jij wilt Leonie. Ook al wordt je door anderen in een hokje geplaatst. Jij bent wie je bent, en kunt als geen ander, evt. met hulp , bekijken en bepalen wat het beste voor jou is, welke 'rol' het beste bij jou past. Is dat ts, dan moet je nog kijken of je inderdaad het hele proces aan kan. Van de andere kant doet het genderteam dat ook met alle plezier voor je tijdens de screening. Twijfel je, en kun je tegen wachten ? Tijd geen al te groot probleem ? Melden bij genderteam of Tanja van Hengel of andere gendertherapeut.
Sem
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Sem »

Mensen plaatsen je te gauw in hokjes.
Ik ben niet anders gewend meer gewend dat men mij meer een man vind dan een vrouw.
En me dus ver-man-d vint.

Ik ga mijn eigen weg en wat een ander vind is zijn of haar zaak. :D
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Sem, die hokjes geest is er vele gebieden, niet alleen geslacht cq genderidentiteit. Maar op nog veel meer gebieden.
Je hebt groot gelijk dat je je er niks van aantrekt, want daar heb je vaak alleen jezelf mee.
Ik probeer ook zoveel als mogelijk buiten hokjes te denken/laten plaatsen. In de ggz is men ook heel goed in die hokjes.
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Janiek_ schreef:
haha, dat is een strikvraag? Lelijker dan ik nu ben hoef ik niet te zijn...:)
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Nannette schreef:Je zult uiteindelijk toch zelf keuzes moeten maken wat jij wilt Leonie. Ook al wordt je door anderen in een hokje geplaatst. Jij bent wie je bent, en kunt als geen ander, evt. met hulp , bekijken en bepalen wat het beste voor jou is, welke 'rol' het beste bij jou past. Is dat ts, dan moet je nog kijken of je inderdaad het hele proces aan kan. Van de andere kant doet het genderteam dat ook met alle plezier voor je tijdens de screening. Twijfel je, en kun je tegen wachten ? Tijd geen al te groot probleem ? Melden bij genderteam of Tanja van Hengel of andere gendertherapeut.
Of ik het proces aankan weet ik niet. Ik heb ooit bij een gender therapeut gelopen,maar dat was niet echt een succes. Vooral omdat ik zelf de boot afhoud. Ik doe niks, ik kom er niet uit en ik neem niet snel de stap om ergens naar toe te gaan. Ik kan er wel over praten, maar daar schiet ik niet veel mee op. Ik moet meer doen, vaker ergens naar toe waar ik er iets mee kan. Ik moet wat vaker enfemme in een sociaale omgeving zijn. Dat is erg belangrijk. Maja, dat durf ik dus niet zo goed.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Leonie schreef:
Janiek_ schreef:
Het is 't onderschrift van een cartoon van Peter van Straaten. Niet een strikvraag, maar wel iets om je te realiseren als je trans vrouw wilt zijn. De mogelijkheden zijn niet ongelimiteerd. Desondanks heb ik wel eens het gerucht gehoord, dat er bij het genderteam een trans aanklopte met de centerfold van Playboy als voorbeeld van het verlangde resultaat :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Janiek_ schreef: Het is 't onderschrift van een cartoon van Peter van Straaten. Niet een strikvraag, maar wel iets om je te realiseren als je trans vrouw wilt zijn. De mogelijkheden zijn niet ongelimiteerd. Desondanks heb ik wel eens het gerucht gehoord, dat er bij het genderteam een trans aanklopte met de centerfold van Playboy als voorbeeld van het verlangde resultaat :wink: .
Het is zeker waar dat je vast altijd iets mannelijks houd, of je zult nooit echt je eigen ideale vrouw zijn. Maar dat is niet anders dan bij ieder willekeurig andere persoon. Op het strand word je wel heel direct geconfronteerd met het verschil tussen mannen en vrouwen. En ik denk dan de heledag was ik maar een vrouw. ook als ik een minder mooie meid zie, dan denk ik, als ik haar was dan zou ik iets minder eten en gaan sporten....:)
Hexley
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Hexley »

Janiek_ schreef: Desondanks heb ik wel eens het gerucht gehoord, dat er bij het genderteam een trans aanklopte met de centerfold van Playboy als voorbeeld van het verlangde resultaat :wink: .
En dit is het resultaat. :D :wink:

Afbeelding
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek_ schreef:
Janiek_ schreef:Zou je ook een lelijke vrouw willen zijn?
Het is 't onderschrift van een cartoon van Peter van Straaten. Niet een strikvraag, maar wel iets om je te realiseren als je trans vrouw wilt zijn. De mogelijkheden zijn niet ongelimiteerd.
Ik snap dat je het niet zo bedoelt als ik het nu uit ga leggen, maar wist je dat dit een van de vragen was die me in mijn puberteit tegengehouden hebben verder mijn vrouw-kant uit te zoeken? Als ik niet ook de meest lelijke vrouw (brandwonden in het gezicht, vrouw in een rolstoel) zou willen zijn dan liever helemaal geen vrouw. En dus was ik geen vrouw. Volgens mijn redernatie van toen...

Pas later realiseerde ik me dat het -natuurlijk- veel genuanceerder ligt...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie