Het is dan ook al een tijdje terug, iemand enig idee?Verplichte sterilisatie transseksuelen mogelijk geschrapt
Uitgegeven: 12 maart 2008 16:39
DEN HAAG - Minister Ronald Plasterk van Emancipatie gaat de verplichte sterilisatie van transseksuelen onder de loep nemen. Op dit moment mogen zij hun nieuwe geslacht alleen in hun paspoort opnemen na deze ingreep.
ANP
Dat heeft de bewindsman woensdag in de Tweede Kamer gezegd. Verschillende partijen hadden Plasterk gevraagd om het beleid opnieuw te bekijken.
Spanje en Groot-Brittannië hebben soortgelijke bepalingen inmiddels geschrapt.
(c) ANP
http://www.nu.nl/news/1476192/11/rss/Ve ... hrapt.html
Verplichte sterilisatie transseksuelen mogelijk geschrapt
Moderator: Moderators
Verplichte sterilisatie transseksuelen mogelijk geschrapt
Ik vroeg mijzelf zowaar vanochtend af hoe het nou toch afgelopen is met het volgende nieuwebericht aangezien ik er niets meer over terug kan vinden na dit ene bericht begin dit jaar.
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Hoi Lisa,
Nee, geen idee, maar het ANP-bericht is pas zeven maanden oud, en dat is in de wereld van de ambtenarij niet zo lang. Als de minister aankondigt dat hij iets 'onder de loep gaat nemen' dan zal daar eerst wel een commissietje op los gelaten worden. Dat moet eerst worden ingesteld, schrijft dan een jaar later een rapport, dan moet er beleid worden geformuleerd, dat moet worden afgestemd met jan & alleman en dan gaat het misschien wel eens richting de Tweede Kamer. Ik zou voorlopig nog niks verwachten.
groetjes,
Monica
Nee, geen idee, maar het ANP-bericht is pas zeven maanden oud, en dat is in de wereld van de ambtenarij niet zo lang. Als de minister aankondigt dat hij iets 'onder de loep gaat nemen' dan zal daar eerst wel een commissietje op los gelaten worden. Dat moet eerst worden ingesteld, schrijft dan een jaar later een rapport, dan moet er beleid worden geformuleerd, dat moet worden afgestemd met jan & alleman en dan gaat het misschien wel eens richting de Tweede Kamer. Ik zou voorlopig nog niks verwachten.
groetjes,
Monica
Ik ben mezelf.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Het is nog niet in de kamer geweest (geloof me, alle T*-forums hadden dit gemeld). Het is de vraag of het kabinet het in deze kabinetsperiode aandurft om zo'n voorstel te behandelen (men heeft al problemen met de Christenunie gehad over weigerambtenaren en zit vermoedelijk niet te wachten op een ander ethisch onderwerp dat het kabinet kan scheuren).
Maar goed, ik laat me graag verrassen.
Groetjes,
Frederique
Maar goed, ik laat me graag verrassen.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !