Ben zelf geen treintjes verzamelende tra - nog wat maar ik ken er wel één. Ook zij is er regelmatig mee bezig. Ook meerderen hier zijn verwoede verzamelaars heb ik begrepen.treintjesverzamelende tra-nogwat
Vraag mij af hoe dat zou komen? Is het de jongetje die zijn gang wil gaan? Immers met treintjes spelen was iets voor jongetjes en poppen waren voor meisjes Je zou haast denken dat je als vrouw/meisje meer met vrouwelijke hobby's bezig zou gaan. Het oude cliché van sokken breien, haken en borduren gaat natuurlijk nu niet meer op
Van mijzelf weet ik dat ik een periode heel gelukkig was toen ik gezamenlijk met mijn moeder een groot aantal borduurwerkjes (kruissteek) gemaakt heb in mijn jeugd. Je weet wel, die grote lappen met een bosrijke omgeving en wat herten Heb het eigenlijk nooit weer opgepakt maar soms is er de neiging om dit te doen wel aanwezig.
Ook weet ik dat de creatieve kant van mij af en toe flink wordt uitgeleefd. Ook af en toe de huiskamer totaal veranderen zit in mij. Vergeet nooit de tijd dat mam's de kamer weer eens overhoop gooide
Maar mijn vraag was eigenlijk: Zijn er hier anderen die als vrouw cq trans ook vrouwelijke hobby's hebben ontwikkeld.?
Ben van de oude stempel dus vroeger hadden we veel tijd om met hobby's bezig te zijn om onze avonden te vullen En er zat dus ook wat meer een duidelijk verschil in.