Ben ik te groot voor hakken?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Hakken moeten kunnen voor iedere lengte?!

ja
28
76%
nee
9
24%
weet niet
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 37

KirstenHershe
ForumFan
Contacteer:

Ben ik te groot voor hakken?

Bericht door KirstenHershe »

Hoi meiden,

zoals jullie wellicht al hebben gelezen in mijn dagboek thread
is het licht op groen gezet en start ik binnenkort met een hormonen
behandeling.

Nu is m'n vraag, omdat ik mij steeds nog meer vrouwelijker zal kleden,
of mijn lichaamslengte niet te groot is voor hoge hakken.
Ik meet 179cm en m'n gewicht is +- 63kg.

De hakken die ik heb staan zijn allemaal rond de 8 a 9 cm.
en de hogere modellen dienen als bedspeeltjes..

Is dit acceptabel of totaly not done?

Laat eens jullie mening horen..

liefs,
Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Je moet gewoon doen waar je je lekker bij voelt kirsten, ik heb een collega die is langer dan ik, maar draagt vrijwel altijd hakken.
moet dus op mijn tenen staan om haar te kussen.

Irene
Kleine stapjes
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Ik heb ja, moet kunnen, gestemd omdat als je jezelf er lekker en zeker bij voelt het gewoon moet kunnen. Je moet gewoon doen wat je zelf wil.

Je valt natuurlijk wel wat meer op als je wat langer bent maar of je dat erg vindt hangt helemaal van jezelf af. Ik ben zelf rond de 1,84 en draag voorlopig liever gewoon platte hakken, maar ik sluit niet uit dat als ik me ooit zekerder ga voelen ik gewoon hakken ga dragen als ik daar zin in heb.

Misschien helpt het ook wel als afleiding en denken mensen eerst: oh, daar loopt een lange vrouw, en zien dan dat je hakken draagt en denken dan: oh nee, valt ook wel mee, ze draagt gewoon hoge hakken :-)
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Kirsten, lieverd, allereerst gefeliciteerd.
Hakken zijn zeker acceptabel.
Je bent helemaal niet te lang, en lekker slank / licht ook nog. Bofkont. :wink: Ik ben zelf 186, en nu zo'n 84 kilo. :-? En ik draag regelmatig hakken, niet meer als tussen de 6 a 8 cm. Ik kan er probleemloos op lopen, en heb vaak complimenten van vrouwen gekregen, dat ik ze droeg, maar heb wel wat last van de bal van mijn voor voet door de druk wat ik niet als man gewend was.

Natuurlijk draag je normaal niet al te mooie hakken over straat, te kwetsbaar en onpraktisch. "Hakken" met een wat brede hak zijn dan nog wel te dragen. Pas op met straat stenen, je komt er zo maar in vast te zitten. Lastig en zonder van je mooie schoen. Beton en andere harde vlakke ondergronden leveren daarentegen geen problemen op.

Jou lengte komt mooi van pas met pantys, qua binnen been lengte zal je niet zo veel moeite hebben om passende pantys te vinden. Pantys zijn qua binnen been lengte voor mij vaak net wat aan de korte kant.

Ook hier geldt, vind je het leuk, doen. Als het dan niet bevalt, kun je er van af zien. Ga er voor, meid. En trek je niets aan van anderen, alleen als ze je complimenten geven, en je zult ze wel krijgen, vast en zeker.

Laat ook weten hoe het verder gaat met de behandeling, wat je merkt van de hormonen, als je wilt.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
anjatheefee
ForumFan

Bericht door anjatheefee »

Ik ben 1m82 en loop ook meestal met hakken. Ze zijn maximaal 6-7 cm, en geen naaldhakken. Maar het is maar net wat je wil.
Mijn loopje wordt gelijk vrouwelijker omdat ik anders moet lopen. De reacties van voorbijgangers is niet anders met of zonder hakken.
Kleding en haar, en vooral een onnatuurlijke aanblik geven veel meer reactie. Niet zo lang geleden zat bijvoorbeeld mijn pruik wat scheef na het passen in een pashokje. Toen dacht ik wat kijken de mensen toch, dat was even schrikken toen ik in een spiegel keek en het zag.

Inderdaad is de bal van de voet het gevoelige punt, heeft iemand een oplossing?

Groetjes,
Anja
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Ik sta regelmatig naast tienermeisjes die net zo lang zijn als ik (1.89) :wink: De huidige generatie is een stuk langer.

Je zal waarschijnlijk wel opvallen als je daar 5 cm bij optelt, maar ik zou mij daar niet zo druk over maken. Je valt veel meer op als je overdreven gekleed gaat.
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

De huidige generatie is een stuk langer.
Ja, ik zag pas ook al drie 'reuzinnen' in de trein die ver boven mij uitstaken, dat is altijd goed voor je zelfvertrouwen als je wat aan de lange kant bent voor een vrouw :-)
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Hi Kirsten,
gewoon doen die hakken. Er zijn behoorlijk veel vrouwen van die lengte en gewicht. Dus als je zorgt als het plaatje klopt en je zelfvertrouwen uitstraalt is er niets aan de hand. Ik ben zelf ook tegen de 1.80 en ik word niet raar aangekeken als ik rondwandel op hakken van 7-8 cm (gewoon in dagelijks leven dus). Ik vind hakken van 4-5 cm overigens wel iets comfortabler lopen, maar als ik een mooi paar tegenkom van 7-8 cm, kan ik het ook niet laten ze te kopen en te dragen. In de reguliere schoenenzaken vind je nog best veel hakken tot een cm of 8, en ik vind als andere vrouwen die kunnen dragen, dan kan ik dat ook!
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

1.80 is nog wel te doen

al je 1.90 bent kom je met hakken wel erg hoog uit

magoed, tis maar net hoe je erbij voelt

ken een post op van 1 meter 98 , draagt hakken van zon 5 cm
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Doe waar je je goed bij voelt. Als jij t gevoel hebt dat hakken niet kunnen omdat je dan te lang wordt, moet je t vooral niet doen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Ik heb ja gestemd, omdat schoenen zonder hakken niet verkocht worden. Of je moet altijd op ballerina's willen lopen.
Ik zelf loop tegenwoordig op een wat bredere hak van 8/9 cm hoog en dat vindt ik in de winter wel lekker. Vooral als het wat glibberig is. Maar zomers wil ik ze ook wel van 10 cm aan doen.
Maar ik zelf ben maar een klein opdondertje van 176.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ja, als iemand dat wil, prima. Zelf ben ik 1m77, meestel gaan mijn hakken niet verder dan 8 cm. Dat is nog beloopbaar, daarna wordt het moeilijker
liefs, Josette
KirstenHershe
ForumFan
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

okee, allereerst bedankt voor jullie reacties meiden en ten tweede
zal ik niet niet veel keuze over hebben en dus op m'n hakken moeten rondlopen. (als ik jullie reacties zo lees) :wink:

Ik ben in het verleden al vaak "en femme" naar buiten getreden telkens
op hakken en kan me niet meteen herinneren dat ik negatieve reacties of signalen heb opgevangen.
Blijkbaar was mijn lichaamslengte, met hakken, voor de meeste mensen vrij acceptabel.

Feit is wel dat ik bijzonder goed overweg kan op/met hakken, ik loop erop
alsof ik ze sinds mijn tienerjaren draag en het een pure gewoonte is.
Dus geen gestuntel oid en dat maakt het natuurlijk al een pak eenvoudiger.

Als je je sierlijk beweegt valt het misschien niet meteen op maar wanneer het
lijkt of je begeeft je met stelten op glad ijs heb je waarschijnlijk wel het nakijken.
Ik zie trouwens regelmatig bio-vrouwen op hakken waarvan ik denk;
'ach mens, koop een paar gympen of oefen thuis eerst op die hakken want zoals jij stapt en beweegt, dat is echt geen zicht'.

Dus ja, ik ga mijn hakken dragen zoveel als ik kan en wanneer ik teveel negatieve reacties krijg dan passen we ons wel aan.

anjatheefee schreef:Inderdaad is de bal van de voet het gevoelige punt, heeft iemand een oplossing?
http://www.partyfeet.nl/mainsite.html

linkerkolom -> Producten -> Gel Kussentjes :wink:

Gebruik ik al heel wat jaren en het werkt/helpt echt!
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Hakken ? inderdaad gewoon doen. nou ja gewoon doen... schijnt medisch erg onverantwoord te wezen :wink:

Ik loop er zelf ook al weer een aantal jaar op, allemaal op of rond de 8cm (schoenentik he!) maar heb ook wel wat lagere, gewoon praktisch en je moet gewoon af en toe wisselen.. beter voor je voeten. Scholl Partyfeet had ik ook al heel snel ontdekt.

Of je wordt nagestaard (in negatieve zin) ligt er volgens mij alleen aan of je er goed op kan lopen (oefenen) of dat je een raar model heb (veel kan, maar niet alles... volg het straatbeeld is het advies)
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Bea-tg schreef:Ik heb ja gestemd, omdat schoenen zonder hakken niet verkocht worden.
:-? Dan kom ik echt bij de verkeerde zken denk ik. Instappers, gympen, gewone schoenen. Zat damesschoenen zonder hak hoor....
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie