RLE bij VU naar 1 jaar
Moderator: Moderators
-
- Eredivisie
RLE bij VU naar 1 jaar
Ik ben net bij de VU informatiebijeenkomst geweest en het lijkt er op dat ze de RLE gaan terugschroeven naar 1 jaar. Dat lijkt me toch goed nieuws, ook omdat dit de druk op de wachtlijsten misschien iets zal verlichten.
Een ander nieuwtje was blijkbaar dat ze nu ook opereren in Alkmaar.
Een ander nieuwtje was blijkbaar dat ze nu ook opereren in Alkmaar.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Alkmaar was mij bekend: het is iemand die eerst in het OLVG opereerde. Oftewel: de operatiecapaciteit is niet omhoog gegaan, het aantal lokaties wel.
Het was een goede bijeenkomst, de beste van de drie die er nu geweest zijn. Overigens: men was -heel- onduidelijk over wat voor operaties er nu tussen 12 en 18 maanden wel-of-niet mogen. Men trok de vergelijking met vm-transseksuelen die borstverwijdering mochten doen na 12 maanden en de SRS na 18 maanden. De VU buigt wel, maar dan -heel- langzaam...
Groetjes,
Frederique
Het was een goede bijeenkomst, de beste van de drie die er nu geweest zijn. Overigens: men was -heel- onduidelijk over wat voor operaties er nu tussen 12 en 18 maanden wel-of-niet mogen. Men trok de vergelijking met vm-transseksuelen die borstverwijdering mochten doen na 12 maanden en de SRS na 18 maanden. De VU buigt wel, maar dan -heel- langzaam...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Forumdiva
Die iemand is Dr. Kanhai die van OLVG naar Alkmaar is gegaan. Dr. Karim blijft in het OLVG opereren.
En ik weet niet of de operatiecapaciteit daardoor hetzelfde blijft, misschien is er in Alkmaar meer ruimte voor SRS en gaat dr. Kanhai meer operaties doen dan eerst, en kan dr. Karim in het OLVG net zoveel operaties doen als eerst samen met dr. Kanhai. Wie het zeker weet mag het zeggen.
En ik weet niet of de operatiecapaciteit daardoor hetzelfde blijft, misschien is er in Alkmaar meer ruimte voor SRS en gaat dr. Kanhai meer operaties doen dan eerst, en kan dr. Karim in het OLVG net zoveel operaties doen als eerst samen met dr. Kanhai. Wie het zeker weet mag het zeggen.
-
- dagelijks aanwezig
Ik ben het met Frederique eens dat ze niet erg duidelijk waren wat voor operaties er na die 12 maanden RLT kunnen. Ik had daar ook graag wat meer over te horen gekregen.
Ik vermoed dat je dan in de richting van FFS, adamsappel, testikels verwijderen, en borstaugmentatie moet denken... want buiten de SRS kan ik me weinig andere operaties en behandelingen vooorstellen.
Ik vermoed dat je dan in de richting van FFS, adamsappel, testikels verwijderen, en borstaugmentatie moet denken... want buiten de SRS kan ik me weinig andere operaties en behandelingen vooorstellen.
-
- Eredivisie
Maar op het plaatje stond wel gewoon 1 jaar RLE met om de 3 maanden gesprekken. Maar ze waren inderdaad niet erg duidelijk. Misschien overwegen ze een overgangsfase waarbij ze geleidelijk naar 1 jaar toe gaan?
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
-
- Forumdiva
-
- Eredivisie
Bedoel je daarmee de SRS wachtlijsten? De lengte van de RLE staat daar volgens mij los van omdat je daar pas op komt na afloop van je RLE. Het enige verschil is dat je dan een half jaar eerder op de lijst komt maar voor de lengte van die lijst maakt het volgens mij weinig uit.Op dit moment is 1 jaar bij het genderteam gewoon niet haalbaar vanwege wachtlijsten.
Het grote voordeel van 1 jaar RLE lijkt mij eigenlijk dat er als ik het goed begrijp 2x minder gesprekken met psychologen nodig zijn (uitgaande van 1 gesprek per 3 maanden). En dat zou kunnen betekenen dat de wachttijd voor aanvang van de diagnostische fase misschien omlaag gaat.
-
- Eredivisie
Misschien wel gezien maar niet herkendLomar schreef:Ik was er ook, maar heb jullie niet gezien....
Jullie mij vast ook niet hahaha.
-
- Forumdiva
RLE een half jaar korter, nu 6 maanden wachttijd, betekend als je dat in 1x doorvoert meteen een jaar wachtlijst voor srs na rle. Nee, voor jezelf maakt het niet uit hoe lang je moet wachten.
En tussen einde RLE en operatie zijn er opeens helemaal geen gesprekken meer ? Waarom dan nog wel na de srs ?
En tussen einde RLE en operatie zijn er opeens helemaal geen gesprekken meer ? Waarom dan nog wel na de srs ?