FOR IMMEDIATE RELEASE
May 26, 2010
The World Professional Association for Transgender Health has prepared and released a statement urging the de-psychopathologisation of gender variance worldwide. The statement can be found on the WPATH website www.wpath.org and is as follows:
The WPATH Board of Directors strongly urges the de-psychopathologisation of gender variance worldwide. The expression of gender characteristics, including identities, that are not stereotypically associated with one’s assigned sex at birth is a common and culturally-diverse human phenomenon which should not be judged as inherently pathological or negative. The psychopathologlisation of gender characteristics and identities reinforces or can prompt stigma, making prejudice and discrimination more likely, rendering transgender and transsexual people more vulnerable to social and legal marginalisation and exclusion, and increasing risks to mental and physical well-being. WPATH urges governmental and medical professional organizations to review their policies and practices to eliminate stigma toward gender-variant people.”
WPATH Releases De-Psychopathologisation Statement on Gender
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
WPATH Releases De-Psychopathologisation Statement on Gender
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Hexley
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Re: WPATH Releases De-Psychopathologisation Statement on Gen
Met dat advies komen ze dan ook lekker op tijd hoor...Frederique_ schreef:WPATH urges governmental and medical professional organizations to review their policies and practices to eliminate stigma toward gender-variant people.”
Dit is een onderwerp wat ik jaren geleden al voorbij heb zien komen en pas wanneer er regeringen zijn die toegeven aan de wensen van LGTB organisaties, dan worden ze daar in de VS pas wakker. Ik weet niet hoe het in Frankrijk zit, maar in Spanje zijn dit gewoon stemmen. Extra punten @ "roze stemwijzer" en dat kan Zapatero wel gebruiken, dus of ze nu nog hun mening veranderen,... Ik weet het niet hoor maar de politiek, die hebben ook hun eigen belangen...
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik ben zelf eigenlijk wel blij met de woorden "medical professional organizations". De WPATH erkent ermee dat ook sommige medische mensen boter op hun hoofd hebben en dat je kritisch naar die mensen moet -blijven- kijken.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !