Nederland schendt-mensenrechten transgender.
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Wijziging geslacht op geboorteakte simpeler DEN HAAG - Het wordt gemakkelijker om het eigen geslacht op de geboorteakte te laten veranderen. Mensen die voor hun eigen gevoel eigenlijk van het andere geslacht zijn, hoeven zich niet langer eerst te laten 'verbouwen'. Ook de eis van onvruchtbaarheid door sterilisatie gaat van de baan
.
Dat staat in een wetsvoorstel van staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie). In zijn plannen is het genoeg als een rechter en een deskundige vaststellen dat de gevoelens van de 'transgender' blijvend zijn. De bewindsman heeft zijn voorstel woensdag voor advies gestuurd naar onder meer de Raad voor de rechtspraak, de Commissie burgerlijke staat en nationaliteit en Transgender Netwerk Nederland.
Teeven wil de verlangens van de transgenders een ruimere erkenning geven. Er bestonden, in Nederland en internationaal, ook al langer plannen om de emancipatie van transgenders te bevorderen. De aanpassing van de geboorteakte krijgt een vervolg in allerlei andere maatschappelijk belangrijke papieren, zoals reisdocumenten en diploma's.
.
Dat staat in een wetsvoorstel van staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie). In zijn plannen is het genoeg als een rechter en een deskundige vaststellen dat de gevoelens van de 'transgender' blijvend zijn. De bewindsman heeft zijn voorstel woensdag voor advies gestuurd naar onder meer de Raad voor de rechtspraak, de Commissie burgerlijke staat en nationaliteit en Transgender Netwerk Nederland.
Teeven wil de verlangens van de transgenders een ruimere erkenning geven. Er bestonden, in Nederland en internationaal, ook al langer plannen om de emancipatie van transgenders te bevorderen. De aanpassing van de geboorteakte krijgt een vervolg in allerlei andere maatschappelijk belangrijke papieren, zoals reisdocumenten en diploma's.
- Hexley
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Geweldig al die rechten maar soms gaat men echt te ver hoor.
Zie hier een Engels en Spaans gevalletje:
Transsexual prisoner wins move to women's jail (telegraph.co.uk)
Transsexual transferred to womens unit in prison (20minutos.es)
Zo iets zou in Nederland dus ook wel eens kunnen gebeuren als men daar geen rekening mee houdt.
Zie hier een Engels en Spaans gevalletje:
Transsexual prisoner wins move to women's jail (telegraph.co.uk)
Transsexual transferred to womens unit in prison (20minutos.es)
Zo iets zou in Nederland dus ook wel eens kunnen gebeuren als men daar geen rekening mee houdt.
- Anitamichelle
- ForumFan
- Contacteer:
Tja, aardig die 2 uitzonderingsgevallen, maar laat eerst hier die rechten maar eens aangepast worden.
Zal voor velen een uitkomst zijn.
Zal voor velen een uitkomst zijn.
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt Enjoy
even de zure truus spelen
tav trans-mensen die actief wedstrijdsport deden en weer willen doen in de nieuwe geslachtsrol heeft het IOC een aantal richtlijnen opgesteld waar sportbonden zich aan kunnen orienteren en die ook door de ioc worden gehanteerd.
Uit mijn eigen communicatie tussen de bondsarts, het genderteam en mijzelf kwamen de volgende punten naar voren:
punt 2 en 3 zullen geen probleem zijn, maar 1 en 4 spreken over gonadectomie (verwijderen van de geslachtsklieren)
Persoonlijk heb ik me nooit druk gemaakt om het 'moeten' verliezen van mijn testes, moet er niet aan denken dat ik ze nu nog zou hebben.
fijne zondag verder
tav trans-mensen die actief wedstrijdsport deden en weer willen doen in de nieuwe geslachtsrol heeft het IOC een aantal richtlijnen opgesteld waar sportbonden zich aan kunnen orienteren en die ook door de ioc worden gehanteerd.
Uit mijn eigen communicatie tussen de bondsarts, het genderteam en mijzelf kwamen de volgende punten naar voren:
Wat ik me afvraag is in hoeverre een nieuwe transgenderwet hiermee rekening houdt....Daarbij gaat het om dat:
1 De chirurgische behandeling is klaar (verandering vd genitalia externa en gonadectomie)
2 Het nieuwe geslacht is aangenomen voor de wet
3 De hormoontherapie is inzichtelijk en lang genoeg gegeven om evt voordelen in sport te minimaliseren.
4 Gonadectomie heeft langer dan 2 jaar geleden plaatsgevonden.
punt 2 en 3 zullen geen probleem zijn, maar 1 en 4 spreken over gonadectomie (verwijderen van de geslachtsklieren)
Persoonlijk heb ik me nooit druk gemaakt om het 'moeten' verliezen van mijn testes, moet er niet aan denken dat ik ze nu nog zou hebben.
fijne zondag verder
-
- Eredivisie
Die transgenderwet staat los van de sportregels. Iemand die geen behandeling ondergaat zal natuurlijk nooit mee mogen doen aan een wedstrijd voor het andere geslacht.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.