NEWS RELEASE
For immediate release
PRESS CONFERENCE
Date: September 27, 2011
Revised "Standards of Care" for transgender, transsexual and other gender noncomforming individuals to be released September 25th, 2011
MINNEAPOLIS / ST. PAUL (September 25, 2011)-The World Professional Association for Transgender Health (WPATH) will release a newly-revised edition of the Standards of Care for the Health of Transsexual, Transgender, and Gender Nonconforming People, on September 25, 2011 at the WPATH conference in Atlanta.
The SOC is considered the standard document of reference on caring for the transsexual, transgender, and gender nonconforming population. The newly-revised SOC will help health professionals better understand how they can offer the most effective care to these individuals. The SOC focuses on primary care, gynecologic and urologic care, reproductive options, voice and communication therapy, mental health services and hormonal and surgical treatment.
"The latest 2011 revisions to the SOC realize that transgender, transsexual, and gender nonconforming people have unique health care needs to promote their overall health and well-being, and that those needs extend beyond hormonal treatment and surgical intervention," said SOC Committee Chair, Eli Coleman, PhD, Professor and Director at Program in Human Sexuality, University of Minnesota.
This is the seventh version of the Standards of Care. The original SOC were published in 1979. Previous revisions occurred in 1980, 1981, 1990, 1998 and 2001.
"The previous versions of the SOC were always perceived to be about the things that a trans person must do to satisfy clinicians, this version is much more clearly about every aspect of what clinicians ought to do in order to properly serve their clients. That is a truly radical reversal . . . one that serves both parties very well," said Christine Burns, SOC International Advisory Committee Member.
More than any other version, 2011 revisions also recognize that gender nonconformity in and of itself is not a disorder and that many people live comfortable lives without having to seek therapy or medical interventions for gender confusion or unhappiness.
This version provides more detailed clinical guidelines to address the health care needs of children, adolescents, and adults with gender dysphoria who need assistance with psychological, hormonal, or surgical care.
In addition to clearly articulating the collaborative relationship needed between transsexual, transgender, and gender nonconforming individuals and health care providers, the new, 2011 revisions provide for new ways of thinking about how cultural relativity and culture competence.
The document includes a call to advocacy for professionals to promote public policies and legal reforms that promote tolerance and equity for gender and sexual diversity. This document recognizes that well-being is not obtained through quality health care alone but a social climate that eliminates of prejudice, discrimination, and stigma and promotes a positive and tolerant society that embraces sexual and gender diversity.
The World Professional Association for Transgender Health (WPATH), formerly known as the (Harry Benjamin International Gender Dysphoria Association, HBIGDA), is a professional organization devoted to the understanding and treatment of gender identity disorders. As an international multidisciplinary professional Association the mission of WPATH is to promote evidence based care, education, research, advocacy, public policy and respect in transgender health.
Click Here to view The NEW Version 7 of the Standards of Care
(Please note: Because of the large file size, this .pdf take a few minutes to load. 2 pages in the introduction are left blank intentionally for printing & binding purposes.)
Revised "Standards of Care"
Moderator: Moderators
- Hexley
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Revised "Standards of Care"
Hey Hexley,
Wat een mooi bericht heb jij gepost. Het lijkt mij een hele goede organisatie, maar hoe dat allemaal moet rijmen in dat yankee land.
Bardo Ellens heeft daar een interessant voorbeeld van
http://www.youtube.com/watch?v=C3bND41UFtI
Het gaat niet over T3, maar rechten van homoseksuelen.
In het USA leger mag je geen homo zijn, don t ask don t tell beleid.
Hierdoor zien de jongeren homo s als afvalligen.
T3!!!!? In de jaren 90 had ik een keer een documentaire gezien over de transseksuelen van NYC. Bijna niemand werd ouder dan 23 jaar!
WPATH!?
Geweldige organisatie, maar het is alleen een medische kant en hoe dat met de thuis situatie van het individu gesteld is. Je zou maar geboren zijn in ghetto´s van Miami, Detroit of Baltimore.
Hutjes van nog geen 10 duizend dollar, 60 tot 80 jaar oud. In al die jaren is NIKS gebeurd aan die wijken!!!
Ik verlaat die trieste gebieden met deze prachtige videoclip!
Hoe deze geliefden kunnen zoenen! Daar kan geen 400 miljard euro steun voor griekenland tegen op! Ook geen mooie foto van Vladimir Putin met sheikh Khalifa!
Voor iedereen wens ik bij deze, dat een soortgelijke gebeurtenis in hun leven zal voltrekken. De vonk der Liefde!
YULIA SAVICHEVA - Vysoko
(Modus Volledig Scherm Aanbevolen)
http://www.youtube.com/watch?v=xPt0L0KHn6M
Don't forget. Remember me. You don't go. For ever yours Don't forget the light of the fire where we skip I will fly inside myself.
I will fly to you to the sky behind a star far!. A quiet flight, it's easy to the sky behind a star high, a quiet flight, this is easy
Wat een mooi bericht heb jij gepost. Het lijkt mij een hele goede organisatie, maar hoe dat allemaal moet rijmen in dat yankee land.
Bardo Ellens heeft daar een interessant voorbeeld van
http://www.youtube.com/watch?v=C3bND41UFtI
Het gaat niet over T3, maar rechten van homoseksuelen.
In het USA leger mag je geen homo zijn, don t ask don t tell beleid.
Hierdoor zien de jongeren homo s als afvalligen.
T3!!!!? In de jaren 90 had ik een keer een documentaire gezien over de transseksuelen van NYC. Bijna niemand werd ouder dan 23 jaar!
WPATH!?
Geweldige organisatie, maar het is alleen een medische kant en hoe dat met de thuis situatie van het individu gesteld is. Je zou maar geboren zijn in ghetto´s van Miami, Detroit of Baltimore.
Hutjes van nog geen 10 duizend dollar, 60 tot 80 jaar oud. In al die jaren is NIKS gebeurd aan die wijken!!!
Ik verlaat die trieste gebieden met deze prachtige videoclip!
Hoe deze geliefden kunnen zoenen! Daar kan geen 400 miljard euro steun voor griekenland tegen op! Ook geen mooie foto van Vladimir Putin met sheikh Khalifa!
Voor iedereen wens ik bij deze, dat een soortgelijke gebeurtenis in hun leven zal voltrekken. De vonk der Liefde!
YULIA SAVICHEVA - Vysoko
(Modus Volledig Scherm Aanbevolen)
http://www.youtube.com/watch?v=xPt0L0KHn6M
Don't forget. Remember me. You don't go. For ever yours Don't forget the light of the fire where we skip I will fly inside myself.
I will fly to you to the sky behind a star far!. A quiet flight, it's easy to the sky behind a star high, a quiet flight, this is easy
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!
―Centurion to Anakin
―Centurion to Anakin
This document recognizes that well-being is not obtained through quality health care alone but a social climate that eliminates of prejudice, discrimination, and stigma and promotes a positive and tolerant society that embraces sexual and gender diversity.
Het doel is geweldig!
Tolerant society? Bij God, ik vraag mij sterk af hoe dat gerealiseerd moet worden in een land waar je in het leger geen homo mag zijn? (Stel je voor dat het NL elftal uit homoseksuelen mag bestaan? Het elfjes tal?)
Hoe een man en een vrouw in die videoclip samen kunnen zijn? Waarom is dat in deze wereld niet voor iedereen weggelegd? Eigenlijk is het zo gewoon, maar Liefde in deze wereld is zeldzaam.
Een van de donkere wolken boven Europa is dat er bijvoorbeeld te weinig kinderen geboren worden. In NL zijn de ouders eigenlijk te oud.
Maar deze ouders hebben het niet slecht bekeken. Eerst die veilige haven met de Hypoteker en als tijd een probleem is, dan komt er ook groot probleem bij het gezin. Die hypoteker moet zijn centen krijgen! Of van zeiljacht naar koopjesjacht?
Iedereen die Bhakti yoga bestudeerd ziet dat de mens niet lief is voor de lagere zielen, zoals dieren. De Aarde hoort tot de lagere planeten in de Kosmos. Het negatieve karma van de relatie mens en dier slaat terug op de mens zelf. Wij Krishna's geloven dat er een verband is tussen de het geweld naar dieren en wereld oorlogen van de mens.
Je hoeft dat dikke boek de Bhagavad Gita niet eens te lezen om te weten dat het zo is!
Deze planeet is een en al jacht! T3=TV+TG+TS
Ik kom op heel veel forums. Waar trav.org boven uit springt is dat onze berichten van een heel andere kwaliteit zijn dan een BRB yo chikkie!?
Vlees? You catch my drift!?
Menig man van een BMW forum zal van zijn stoel vallen als daar op een niveau geschreven wordt als hier! (Ik heb geen BMW meer. Ik vind ze nog altijd de mooiste auto's, maar mijn BMW zal nooit leren stoelen hebben. Qua geloof ligt BMW dus helemaal fout in verband met de enorme variatie in leren stoelen. Mijn skoenen zijn wel allemaal leer, ja die skoenen.)
Ben gewoon een vegetarier, dus geen voorkeur voor dieren, maar misschien wel dit Russische soldaatbeertje? Nee, deze zanger is niet om op te eten...neeh hoor!
Sergei Zhukov (Ruki VVerh)
http://www.youtube.com/watch?v=vDbMeMmy ... re=related
Kroshka moya,
My crumb,
Ya po tebe skuchayu
Long time no letter
Chto ya daliko tybia
What did I miss you!
http://www.youtube.com/watch?v=Nh5R6VBn ... re=related
Het doel is geweldig!
Tolerant society? Bij God, ik vraag mij sterk af hoe dat gerealiseerd moet worden in een land waar je in het leger geen homo mag zijn? (Stel je voor dat het NL elftal uit homoseksuelen mag bestaan? Het elfjes tal?)
Hoe een man en een vrouw in die videoclip samen kunnen zijn? Waarom is dat in deze wereld niet voor iedereen weggelegd? Eigenlijk is het zo gewoon, maar Liefde in deze wereld is zeldzaam.
Een van de donkere wolken boven Europa is dat er bijvoorbeeld te weinig kinderen geboren worden. In NL zijn de ouders eigenlijk te oud.
Maar deze ouders hebben het niet slecht bekeken. Eerst die veilige haven met de Hypoteker en als tijd een probleem is, dan komt er ook groot probleem bij het gezin. Die hypoteker moet zijn centen krijgen! Of van zeiljacht naar koopjesjacht?
Iedereen die Bhakti yoga bestudeerd ziet dat de mens niet lief is voor de lagere zielen, zoals dieren. De Aarde hoort tot de lagere planeten in de Kosmos. Het negatieve karma van de relatie mens en dier slaat terug op de mens zelf. Wij Krishna's geloven dat er een verband is tussen de het geweld naar dieren en wereld oorlogen van de mens.
Je hoeft dat dikke boek de Bhagavad Gita niet eens te lezen om te weten dat het zo is!
Deze planeet is een en al jacht! T3=TV+TG+TS
Ik kom op heel veel forums. Waar trav.org boven uit springt is dat onze berichten van een heel andere kwaliteit zijn dan een BRB yo chikkie!?
Vlees? You catch my drift!?
Menig man van een BMW forum zal van zijn stoel vallen als daar op een niveau geschreven wordt als hier! (Ik heb geen BMW meer. Ik vind ze nog altijd de mooiste auto's, maar mijn BMW zal nooit leren stoelen hebben. Qua geloof ligt BMW dus helemaal fout in verband met de enorme variatie in leren stoelen. Mijn skoenen zijn wel allemaal leer, ja die skoenen.)
Ben gewoon een vegetarier, dus geen voorkeur voor dieren, maar misschien wel dit Russische soldaatbeertje? Nee, deze zanger is niet om op te eten...neeh hoor!
Sergei Zhukov (Ruki VVerh)
http://www.youtube.com/watch?v=vDbMeMmy ... re=related
Kroshka moya,
My crumb,
Ya po tebe skuchayu
Long time no letter
Chto ya daliko tybia
What did I miss you!
http://www.youtube.com/watch?v=Nh5R6VBn ... re=related
―Centurion to Anakin
―Centurion to Anakin
Ik heb me nog nooit schuldig gemaakt aan geweld naar dieren. Ook niet naar mensen trouwens. Ik ben n vriendelijk en sociaal persoon die makkelijk in de omgang is. Heb daar nog nooit n religie, godbeeld, oid voor nodig gehad...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
If anyone invades America?
Bismillah el Rahman El Rahiem!
I thank God for the Royal Dutch Indies Forces, who were captured by The Japontjik aggressor who was a mouse to the Folks of Rotan stick!
Batier inshallah!!!
Great Honour!
To the greatest mirror of the Black Man, The Black Woman!
God Bless Planet Earth!
Fi amaan Allah!
Indonesia is Master of Black Magic! The black man knows it!
May Allah have mercy on soul of Saddam Houssein!
Beware of the real enemies of El Iraq! That were Saddam's last words!
True Indies Folks do not deny their heritage!
Amazigh want to come up the step? My DNA is Fryslan/Roman/Indonesian.
Ane el Houb el Shi'it!
Mohammad Abdel-karim El-Khattabi! wukamush, wutnafah! wufaaakush!!
http://www.youtube.com/watch?v=zUXLb6LT ... re=related
Rotan, the weapon in Berciap!
http://www.youtube.com/watch?v=lsY4CTwS-Ew
Bismillah el Rahman El Rahiem!
I thank God for the Royal Dutch Indies Forces, who were captured by The Japontjik aggressor who was a mouse to the Folks of Rotan stick!
Batier inshallah!!!
Great Honour!
To the greatest mirror of the Black Man, The Black Woman!
God Bless Planet Earth!
Fi amaan Allah!
Indonesia is Master of Black Magic! The black man knows it!
May Allah have mercy on soul of Saddam Houssein!
Beware of the real enemies of El Iraq! That were Saddam's last words!
True Indies Folks do not deny their heritage!
Amazigh want to come up the step? My DNA is Fryslan/Roman/Indonesian.
Ane el Houb el Shi'it!
http://www.youtube.com/watch?v=zUXLb6LT ... re=related
Rotan, the weapon in Berciap!
http://www.youtube.com/watch?v=lsY4CTwS-Ew
―Centurion to Anakin
―Centurion to Anakin
-
- Eredivisie
@Anakin: Je loopt achter hoor, het Don't Ask Don't Tell beleid is afgeschaft, homo's mogen nu gewoon dienen in het Amerikaanse leger en ook uitkomen voor hun geaardheid.
Op de rest van je verhaal ga ik ff niet in, dat moet ik even laten bezinken hoor
Op de rest van je verhaal ga ik ff niet in, dat moet ik even laten bezinken hoor
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Met alle respect, maar zou je je kunnen uitlaten in een taal die we hier allemaal spreken/begrijpen? Dus Nederlands en eventueel Engels? Is volgens mij ook n voorwaarde op deze site...Anakin_TS schreef:If anyone invades America?Bismillah el Rahman El Rahiem!
Batier inshallah!!!
Fi amaan Allah!
Ane el Houb el Shi'it!
In dat geval zou Allah een echte klootzak zijn....ga dat bijvoorbeeld de Koerden maar eens uitleggen die hij met chemische wapens heeft omgebracht...Anakin_TS schreef: May Allah have mercy on soul of Saddam Houssein!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Mijn excuses voor mijn rare post. Er komt vanaf nu geen druppel bier meer in huis!!! Er waren te veel blikjes Heineken in mijn auto en huis.
Een van mijn problemen is eenzaamheid, maar zolang ik niet drink of er is niet meer dan 1.5 liter bier in huis, dan is er niet veel aan de hand. Een six pack is dus fout.
Zodra de alcohol gaat werken, gaat vooral het verleden borrelen. Dan zie ik hier de foto van mijn moeder die in de oorlog geboren is en mijn oma had geen melk voor haar en toen de Indonesiers in opstand kwamen (Berciap) moesten alle mensen met een Nederlandse naam het land verlaten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bersiap
Mijn moeder kijkt niet vrolijk op die foto, want ze was 18 en heeft die tijd meegemaakt en ze moest naar Holland.
Manie met Saddam komt waarschijnlijk doordat haar vader op hem lijkt, maar mijn opa was een hele dikke variant. Er is een oud filmpje en daar draagt Saddam een hoed, die mijn opa ook droeg. Mijn opa was geen aardige man. Ik moest bij mijn opa en oma eten en mijn opa deed altijd heel naar, waardoor ik nog lang vaak niet op mijn gemak was als ik bij vriendjes kwam. Waarschijnlijk deed die opa zo, omdat hij alleen maar dochters had en tegen alle jongens in de familie ging hij schoppen, de grond in treiteren enzo. Maar van alle kleinkinderen had alleen ik bloemen op zijn graf gelegd, ja een nichtje die helemaal door opa en oma was opgevoed ook, maar de rest had helemaal niks op zijn steen gelegd.
Rotan is de stok waar Indische kinderen mee geslagen worden en waar de Indonesier mee heeft terug gevochten. Mijn vader was als kind bijna blond en als de Indonesier dat zag dan stak hij je dood. Die rotan kan je heel scherp maken. Ze waren om andere oma's huis en mijn oma moest mijn vader's mond dicht houden. Dus ze deden alsof er niemand in het huis was.
Je kan zeggen wat heeft dat met het heden te maken? Dat verleden kom je nog altijd heel veel tegen op Indische sites. Het erge is dat ik genetisch meer van de Indonesier stam, maar ik vind die taal ook niet mooi.
Alcohol en Arabisch taal en Midden Oosten filmpjes op Youtube kunnen een behoorlijk giftige hallucinatie opwekken.
Het was alsof ik tegen boze krachten van El Qaeda spande. Ik hou mij absoluut niet met zwarte magie bezig. Daarom heb ik het Krishna geloof, maar veel alcohol kan mij veranderen in een soort duivel. Daarom mogen gelovigen geen alcohol.
Toen ik zondag wakker werd dat ik bij mezelf, ik ga hier echt mee stoppen, want dat gezwets over al die landen, ik ga echt op mijn vader lijken, die heeft het altijd over wereld problematiek enzo.
Ik wil mij weer concentreren op elektrotechniek en telecom.
Dankjewel Amber voor het alcohol verbod!
Rotate Kinnarps desk chair 180 degrees-
(Ik kan niet studeren zonder muziek!!!)
Donnie Darko- Time Travel
http://www.youtube.com/watch?v=EBuvoMa8 ... re=related
Donnie Darko- Head over Heels
http://www.youtube.com/watch?v=xm2vR1lA ... ature=fvwp
Zo...das beter!
Een van mijn problemen is eenzaamheid, maar zolang ik niet drink of er is niet meer dan 1.5 liter bier in huis, dan is er niet veel aan de hand. Een six pack is dus fout.
Zodra de alcohol gaat werken, gaat vooral het verleden borrelen. Dan zie ik hier de foto van mijn moeder die in de oorlog geboren is en mijn oma had geen melk voor haar en toen de Indonesiers in opstand kwamen (Berciap) moesten alle mensen met een Nederlandse naam het land verlaten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bersiap
Mijn moeder kijkt niet vrolijk op die foto, want ze was 18 en heeft die tijd meegemaakt en ze moest naar Holland.
Manie met Saddam komt waarschijnlijk doordat haar vader op hem lijkt, maar mijn opa was een hele dikke variant. Er is een oud filmpje en daar draagt Saddam een hoed, die mijn opa ook droeg. Mijn opa was geen aardige man. Ik moest bij mijn opa en oma eten en mijn opa deed altijd heel naar, waardoor ik nog lang vaak niet op mijn gemak was als ik bij vriendjes kwam. Waarschijnlijk deed die opa zo, omdat hij alleen maar dochters had en tegen alle jongens in de familie ging hij schoppen, de grond in treiteren enzo. Maar van alle kleinkinderen had alleen ik bloemen op zijn graf gelegd, ja een nichtje die helemaal door opa en oma was opgevoed ook, maar de rest had helemaal niks op zijn steen gelegd.
Rotan is de stok waar Indische kinderen mee geslagen worden en waar de Indonesier mee heeft terug gevochten. Mijn vader was als kind bijna blond en als de Indonesier dat zag dan stak hij je dood. Die rotan kan je heel scherp maken. Ze waren om andere oma's huis en mijn oma moest mijn vader's mond dicht houden. Dus ze deden alsof er niemand in het huis was.
Je kan zeggen wat heeft dat met het heden te maken? Dat verleden kom je nog altijd heel veel tegen op Indische sites. Het erge is dat ik genetisch meer van de Indonesier stam, maar ik vind die taal ook niet mooi.
Alcohol en Arabisch taal en Midden Oosten filmpjes op Youtube kunnen een behoorlijk giftige hallucinatie opwekken.
Het was alsof ik tegen boze krachten van El Qaeda spande. Ik hou mij absoluut niet met zwarte magie bezig. Daarom heb ik het Krishna geloof, maar veel alcohol kan mij veranderen in een soort duivel. Daarom mogen gelovigen geen alcohol.
Toen ik zondag wakker werd dat ik bij mezelf, ik ga hier echt mee stoppen, want dat gezwets over al die landen, ik ga echt op mijn vader lijken, die heeft het altijd over wereld problematiek enzo.
Ik wil mij weer concentreren op elektrotechniek en telecom.
Dankjewel Amber voor het alcohol verbod!
Rotate Kinnarps desk chair 180 degrees-
(Ik kan niet studeren zonder muziek!!!)
Donnie Darko- Time Travel
http://www.youtube.com/watch?v=EBuvoMa8 ... re=related
Donnie Darko- Head over Heels
http://www.youtube.com/watch?v=xm2vR1lA ... ature=fvwp
Zo...das beter!
―Centurion to Anakin
―Centurion to Anakin