Pruik

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
didi01
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: di nov 15, 2011 21:03

Pruik

Bericht door didi01 »

Lieve allemaal,

Hebben jullie er ook wel eens last van, ik heb 4 (goede!) pruiken in de kast liggen,vooral niet de goedkoopste maar soms heb ik het idee dat ze me stuk voor stuk niet staan..... Kijk ik misschien op een verkeerde manier naar mezelf?
Lieve groet,
Didi
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 840
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Hoi, wat misschien helpt met een pruik is in de buurt blijven van je echte haarkleur. Maar dat is natuurlijk geen vaste regel ;)
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
didi01
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: di nov 15, 2011 21:03

Bericht door didi01 »

Hoi hoi,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb eentje die dich bij mijn haarkleur komt, maar op de een of andere manier blijf ik het soms vreemd vinden ;-)..
Lieve groet,
Didi
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

Haarkleur is niet de enige maatstaf.

De vorm van je gezicht in combinatie met de stijl en haarlengte van de pruik is ook belangrijk.
De stijl is ook afhankelijk van het persoonlijkheidstype. Bijvoorbeeld gemakszuchtige of sportieve vrouwen zullen eerder geneigd zijn hun haar kort te dragen i.p.v. weelderige krullen.
Verder zul je ook rekening moeten houden met je leeftijd. Jonge vrouwen dragen hun haar over het algemeen anders dan oudere.

Ook vergeleken met het algemeen modebeeld kunnen sommige pruiken nogal 'raar' laten lijken.
Zelf ben ik zeer gecharmeerd van de kapsels van filmsterren zoals Rita Hayworth en haar tijdgenoten. Maar dat is nu uit de mode en het staat mij ook niet.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Wat Dorethy zegt is waar. De haardracht kan je persoon erg veranderen. Ik zelf draag op dit moment vaak een pruik die me jaren jonger doet lijken, en daar pas ik mijn make-up op aan. Maar de plooien in het gezicht kunnen dan wat anders zeggen. Het beste is om in een herkend pruikenzaak te gaan passen, en dan wel het liefst als vrouw gekleed. Maar dan ook niet in 1 keer beslissen maar verschillende pruiken passen en eventueel er een foto van te maken. Het rustig laten bezinken en dan nogmaals passen en dan ook de pruik die je zelf zou willen je kleding erbij aanpassen. Als je nog niet als vrouw over straat durft kun je ook vragen of je in de shop je om mag kleden.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
didi01
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: di nov 15, 2011 21:03

Bericht door didi01 »

Hoi dames,

Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb het vandaag eens geprobeerd in een staartje. Dit maakt het al veel beter en herkende me als persoon veel meer.

Vandaag lekker geshopt bij de Primemark in Liege.
Sieraden gekocht en 2 leuke jurkjes en een BH. Heerlijk shoppen daar!
Lieve groet,
Didi
Hakuna
ff weer wat posten
Berichten: 55
Lid geworden op: do okt 11, 2007 21:53
Locatie: Heerlen

Bericht door Hakuna »

Sorry, maar een pruik vind ik toch ondanks dat ze er bedriegelijk echt uitzien toch zo nep. Gewoon je eigen haar lang laten groien en mocht je wat extra lengte of volume willen hebben dan zou ik in zo'n geval voor extensions gaan.

Mijn eigen echte haar groeit intussen gestaag door dankzij de juiste medicijnen.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ben ook blij dat ik van mijn pruik af ben,

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
denise_leasen
ff weer wat posten
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 01, 2006 15:57

Pruik

Bericht door denise_leasen »

Irene schreef:Ik ben ook blij dat ik van mijn pruik af ben,

Irene
Ik heb een kale knikker en ben helemaal niet blij :P

Het is dan ook zalig als ik weer een pruikje mag dragen en zeker met dit koude weer.

Ik heb heel wat modellen van pruiken en kleuren en ga soms uiterst onopvallend maar ook regelmatig super opvallend gekleed en dan maakt de pruik het steeds mooi af.

OK ik ben niet moeders mooiste wanneer ik gekleed ga als vrouw, maar dat ben ik als man ook niet.
De kleding maakt de man/vrouw en van de rest moet je het beste maken maar vooral niet vergeten te genieten van beide werelden.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Een pruik kan behoorlijk nep lijken door:

te dik/te vol 'haar' (model theemuts), doet een groot bio mannen hoofd nog groter lijken dan het al is.

te glanzend (nylon)

vreemde, harde 'haargrens' (neem er een met een pony bv)
(git)zwart 'haar', doet zelfs het meest vrouwelijke gezicht nog snoeihard maken (idem aan zwartgeverfd natuurlijk haar trouwens).
Benadrukt ongenadig plooien, wallen, rimpels en verzakkingen door de 'schaduwen' die zwart 'haar' werpt.

Platina/hoogblond, idem plus als extra bij effect 'GOEDKOOP' schreeuwend als het ware.

Te lang 'haar'.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Plaats reactie